Gönderen Konu: 05.07.2015 Sivas Çetinkaya Kazasında Aklıma Takılanlar  (Okunma sayısı 2916 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

05.07.2015 tarihinde Sivas Çetinkaya bölgesinde iki yük treninin çarpışması sonucu, bir makinist hayatını kaybetmiş, bir makinist ise ağır yaralı olarak hastaneye kaldırılmıştır. Hayatını kaybeden makinist arkadaşımıza Allah'tan Rahmet, yakınlarına başsağlığı, yaralı arkadaşımıza acil şifalar dilerim.

Kaza sonrası çekilen video aşağıdadır.:

 
https://www.youtube.com/watch?v=Ncou2KFPgbc

 
Olay daha yeniyken çıkan ilk haberlerde, kazanın iki trenin kafa kafaya çarpışması şeklinde duyurulmuş, sonradan, beton travers yüklü trenin, önde duran, boş yük trenine arkadan çarpması olarak düzeltilmiştir. Yalnızca haberlerdeki bir detay dikkat çekicidir. Önde duran trenin makinistlerinin kim olduğu bilinmemektedir!

 
Gerek videodan, gerekse basındaki diğer fotoğraflardan da görüldüğü üzere, çarpışma tahminimce şiddetli olmuş, yaklaşık 120 tonluk dizel lokomotifin motoru, çarptığı vagonların üzerinden geçmesinden olsa gerek başka yöne fırlamış, boş vagonlardan çok sayıdakini raydan atmış, hızını henüz kaybedemeyen lokomotif raydan çıkarak karayolu üst geçidinin ayaklarına çarparak üst geçide de zarar vermiştir.

 
Tüm bunlara rağmen, neredeyse olayın üzerinden 3 gün geçmesine rağmen TCDD'dan bir açıklama da gelmemiştir.

 
Bunun üzerine ben de aklıma takılanları sizlerle paylaşmak istiyorum.

 
 
  • Öncelikle önde duran boş yük treninin makinislerinin kim olduğu nasıl bilinemez? Trenler sefer numaralarına ve bu seferde görev yapacak makinistlerin belirlenmesine göre sevk edilmiyor mu?
  • Makinistlerin bilinememesi acaba orada duran vagonların başında bir lokomotifin olmayışından mıdır?
  • Şayet lokomotif yoksa o vagonlar oraya nasıl gelmiştir? Ya da o vagonlar orada, bir süre sonra alınmak üzere mi bırakılmıştır? Vagonlar, bir önceki sefer yapan yük treninden ayrılarak orada kalmış olabilir mi?
  • O bölgede sinyalizasyon bulunuyor. Mevcut sinyalizasyon, önde duran vagonlar sebebiyle arkadan gelen trene uyarı vermemiş midir? Kısaca sinyalizasyonda sorun var mıdır?
  • Bazı haberlerde, “makinist kırmızı ışıkta geçti” gibi ibareler kullanılmış. Çoğu olayda olduğu gibi makinistlere suç atmadan önce, Makinist, kırmızı ışığa gelmeden 1 blok (sinyalizasyon ışıkları belli bir arayla dizilir kırmızı yanan bir sinyal ışığından Birkaç km önceki ışık sarı yanar) önce sarı ışık olması gerekir. Sarı ışıkta makinist, treni güvenli seyir hızı olan 30km/s'e (yanlışsa demiryolu çalışanı arkadaşlarım düzeltsin) düşürerek bir sonraki ışığa kadar düşük hızda giderler. Hadi diyelim her iki makinist arkadaşımız sarı ışığı kaçırdı ve kırmızyı görünce yapılan frenleme sonuç getirmedi. Peki modernleşen!!!  demiryollarımızda, lokomotiflerimize takılan ATS (otomatik tren durdurma ve hız sınırlama) sistemleri, sarı ışık geçişinde hız aşımı olduğunda makinistleri uyarmamış mıdır? ATS ile ilgili bilgi için: http://www.demiryolcuyuz.biz/dokuman/egitim/ATS.doc
  • Bu durumda ATS sistemi bozuk mudur? Kapalıysa, neden kapatılmıştır? Yoksa ATS sistemi bu lokomotife takılmamış mıdır? Takılmadıysa neden sefere çıkarılmıştır?
  • Fren sisteminde arıza olabilmesi durumu söz konusu mudur? Şayet arıza var ise, periyodik bakımlarda yapılan işlemler tam mıdır?

 
Ortada belirsizlikler olunca ve en yetkili kurumdan henüz bir açıklama gelmeyince, bu sorular akla takılıyor. 
« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2015 / 14:06 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


dadas

  • Ziyaretçi
Ynt: 05.07.2015 Sivas Çetinkaya Kazasında Aklıma Takılanlar
« Yanıtla #1 : 08 Temmuz 2015 / 23:34 »
ortada birden fazla suçlu var
brövesi olmayan genç kardeşimize görev veren amirler
brövesi olmayan makinist ile vazife alan tren şefi 45 yazmak isteyen makinist
sınavsız ttm hareket memuru yapan yönetim
genç kardeşime allah rahmet eylesin.ölen öldü derler kalanları kurtaralım mantığıyla üstü kapanır.burası tcdd


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


05.07.2015 Sivas Çetinkaya Kazasında Aklıma Takılanlar Benzer Konular

İlanlar ve Site Kuralları
Değerli Forum Üyeleri,Siz değerli üyelerimizden gelen istekler doğrultusunda "Kişisel İlanlar" forumu açılmış olup forum kuralla... Devamı...

Gösterim: 4610 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Sivas'ta Tren Kazası : 45 Yaralı
Sivas'ta tren kazası: 45 yaralı    Sivas'ın Şarkışla ilçesinde yük treni ile 4 Eylül Mavi treninin çarpışması sonucu ilk belirle... Devamı...

Gösterim: 6833 - Yanıt: 9 - Başlatan:Trenci96
çetinkaya divriyi
arkadaşlar nihayet çetinkaya divriyi arsında iletişim sağlayacak telefonlar gelmiştir,  bu telefonlar uydu aracılığı ile iletişi... Devamı...

Gösterim: 3437 - Yanıt: 3 - Başlatan:ömer özmiş
TCDD Personel Alımı İçin İŞ-KUR İlanları Başladı Son Başvuru 20.12.2010
Değerli arkadaşlarım merhaba,Kolaylık olması açısından bir süredir forumumuzdan ilan linklerini ayrı ayrı vermekteydim. Fakat li... Devamı...

Gösterim: 4876 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Yapılanları Görmek / I
Marmaray'ın istasyonlarının su altında kalanlarında su sızıntısı yokken karadaki istasyonlarda neden su sızıntısı var diye sorul... Devamı...

Gösterim: 2630 - Yanıt: 1 - Başlatan:Göçebe (chomez)