Gönderen Konu: 160km/saat Hıza Uygun Makas (Japon Demiryollarından Bir Resim)  (Okunma sayısı 5194 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

Değerli Arkadaşlarım,
Hızlı Tren hatlarında kullanılan bir makas örneği aşağıdaki resimde. Resimdeki bir-iki detaydan bahsetmek istiyorum. İlk önce göze çarpan makas motorlarının fazlalığı. Şehir içerisinde ve büyük bir ihtimal viyadük üzerinde olan bu hat ve makasın yanında gözüken diğer hat, balastsız demiryolu teknolojisiyle yapılmış. Sadece makas kısmı balastlı. Bu arada sinyal kablolarının geçtiği kanallarda göze çarpmakta.
Saygılarımla.


« Son Düzenleme: 27 Mart 2011 / 19:54 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Paylaşımın ve gözlerimizin önüne serdiğin birbirinden güzel resimler için teşekkürü borç bilirim. Burada ki 160 km/saat hız sanırım anayolun devamı olan yol içindir. Sola ayrılan diğer hat için hız ne kadardır öğrenmek isterdim. İnsanlar kendi ülkeleri için olduğu zaman ki gerekli özen ve ihtimamı diğer ülkeler için yaptıkları işlerde göstermezler. Ben bizim hızlı tren hatlarını yapan firmaların, alt yapıda gerekli özeni gösterdiklerini sanmıyorum. Üstten görünüş son derece normal olmasına rağmen, hava şartlarından koromak için alt yapı zemininde yapmaları gereken masrafları  yaptıkları konusunda emin değilim. Hızlı tren hattında ilerleyen yıllarda bir aksaklık olur ise bunun hesabını sorabilirmiyiz bunu da bilemiyorum.
Selam ve saygılarımla
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: 160km/saat Hıza Uygun Makas (A Tip Makas Resimi)
« Yanıtla #2 : 27 Kasım 2008 / 10:48 »
Rica ederim sevgili Levent Hocam.
Bildiğim kadarıyla, bahsettiğiniz sapma hızı tren tipi ve yolcu konforu gözönüne alınarak hesaplanıyor. Bazı bölgelerde 80km/saat, bazılarında ise 120km/saat olarak okumuştum bir zamanlar.
Bir de bu tip hızlı hat makaslarında (bazı konvansiyonel hat makasları içinde düşünülmekte), tekerleğin yanal sürtünmesini azaltmak, güvenli ve hızlı bir sapma yapmak için A tip makas teknolojisi de kullanılmaktadır. Konuyla ilgili resim aşağıdadır.

Not: Bazı durumlarda bu anahtarlamayı sağlayacak motorlar, karşılıklı olarak rayın ortasında konulabilmektedir.
Saygılarımla.

 
 
« Son Düzenleme: 27 Mart 2011 / 19:55 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


160km/saat Hıza Uygun Makas (Japon Demiryollarından Bir Resim) Benzer Konular

Demiryollarından haberler içeren haber sitesi
Devlet Demiryolları hakkında ulusal basında çıkan tüm haberler http://www.tumgazeteler.com/haberleri/devlet-demiryollari/ Devamı...

Gösterim: 2741 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Rusya Demiryollarından Bir Atak Daha
Rusya Demiryolları son zamanlarda ciddi bir atağa kalktı. İrandaki bazı hatların elektrifikasyonu işlerine destek veren Rusya De... Devamı...

Gösterim: 2352 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankasından Rusya Demiryollarına 500 Milyon Dolar Kredi
EBRD (European Bank for Reconstruction and Development) Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası Rusya Demiryollarına uzun vadeli tam 500... Devamı...

Gösterim: 2409 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
İran Demiryolları'ndan Dev Adım
Geçtiğimiz hafta Çinli yetkililerle yapılan görüşme sonrasında, 13 Milyar ABD dolarına mal olacak proje hayata geçiriliyor. Türk... Devamı...

Gösterim: 3402 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Kazakistan Demiryollarından Enerji Verimliliği ve Avrupa-Çin Bağlantısı Atılımı
   Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile Kazakistan Demiryolları arasında, enerji tüketimi ve karbondioksit emisyonlarını a... Devamı...

Gösterim: 2394 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli