Gönderen Konu: 2023 Proje Grafiğinde Göze Çarpan Detay  (Okunma sayısı 3218 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1737
2023 Proje Grafiğinde Göze Çarpan Detay
« : 24 Nisan 2014 / 14:42 »




Türkiye'nin 2023 ulaşım ve demiryolu projelerini anlatan bir makalede bulunan grafik dikkatimi çekti. Grafikte, 2012-2023 yılları arasında demiryolu gelişim projeleri kapsamındaki gelişme payında %25 hızlı tren hatları başı çekerken, ekonominin can damarı yük taşımacılığının yapıldığı konvansiyonel hatlarda %3 gelişim gözüküyor. Öyle ki, grafiğe dikkatli bakıldığında, konteyner taşımacılığında %10 artış belirtiliyor.
Demek ki sadece yolcu taşımacılığı bize yetiyor!!! %12 gelişen karayoluna ve %25 gelişen hızlı tren hatlarına oranla %3 gelişen konvansiyonel hatlar göz önüne alındığında bu yorum aklıma geliyor.
Avrupa, demiryolu-denizyolu aktarmasıyla, Romanya-Gürcistan Karadeniz bağlantısı üzerinden Orta Asya'ya bağlanmaya çalışıyor. Hazır bugünlerde Rusya ile araları biraz bozuk. Peki bu, güzergahta biz niye iddialı bir geçiş olamıyoruz? Hazır İran ile havalar biraz yumuşamışken... Zaten İran ile ilelebet kopukluk söz konusu olmayacak, zaten bir şekilde durum düzelecek. İşte o zamana kadar hazırlıkları yapsak kötü mü olurdu?
Sadece Avrupa-Orta Asya bağlantısı değil, Arap yarım adası bağlantısı da söz konusu...
Tabi bunların hepsi konvansiyonel hatlarla olacak işler. Konvansiyonel hatlara verilen önemde grafikte açıkça görülüyor.


Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Onur U.

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
    • Rail Turkey
Ynt: 2023 Proje Grafiğinde Göze Çarpan Detay
« Yanıtla #1 : 25 Nisan 2014 / 00:13 »
Elbette çok uzun uzadıya tartışılacak bir konu.. Sadece kısaca bir noktanın altını çizmek istedim.

Hızlı tren yatırımları çok çabuk hayatı değiştiriyor. bir hat yapıyorsunuz. daha bitmeden tüm ülkenin gündemine giriyor, tercihler hemen değişiyor, pazar payı %5'lerden %70'lere çıkıyor, trenler doluyor, politik geri dönüşü oluyor..

konvansiyonel hatlar böyle değil. tekirdağ-muratlı hattı yapıldı, yıllar geçtikten sonra yeni yeni kıpırdıyor.. yıllardır hatlar yenileniyor ama taşınan yükteki artış az.

kanımca, demiryoluna ciddi miktarda yük kayışı ancak, çok sayıda irili ufaklı politikanın (gümrük, çevre, sanayi, yerleşim, vergiler, teşvikler vb) birbiriyle entegre, senkronize şekilde gerçekleşmesiyle mümkün.. ertegrasyon, senkronizasyon gibi şeylerin düşüncesi bile ruhumuzu sıkıyor sanırım ülke olarak..

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1737
Ynt: 2023 Proje Grafiğinde Göze Çarpan Detay
« Yanıtla #2 : 25 Nisan 2014 / 09:37 »
Bir ülkenin, ülke çıkarları önde tutularak, maksimum 50 yıllık bölümler hedef alınarak,  ulaşım master planı olmazsa, ayrıca, siyasi yönetimler değişse dahi bu plana sadık kalacak, sadece, ülke çıkarları göz önünde tutularak bazı küçük düzeltmeler/güncellemeler yapılacak sistem oluşturulmazsa, kısa vadede kendimizi avutan işlerle uğraşır, çok değerli zaman ve paramızı harcar gider, geleceğe de daha ağır yükler bırakırız.
Demiryolu yük taşımacılığı tek başına değerlendirilemiyor. Bu taşımacılık, ciddi organizasyon ister. Bu da ülke çıkarlarını ön planda tutacak planlamayla olur. Konvansiyoenl hatlarda 200km/s. hızda yolcu ve 100-140km/s hızlarda yük taşımak artı günümüzde normal bir uygulama halini almak üzereyken, 200km/s.'e varan yolcu taşımacılığı hızını da küçümsememek gerekiyor. Fakat bizdeki genel anlayışa bunu anlatma zor...

Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


2023 Proje Grafiğinde Göze Çarpan Detay Benzer Konular

TCDD görevde yükselme yönetmeliğinde iki hüküm iptal edildi
Ulaştırma Memur Sen'in açtığı davada, TCDD Görevde Yükselme Yönetmeliğinin bazı hükümleri, Danıştay’ca iptal edildi.Sendikamız a... Devamı...

Gösterim: 3221 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
2000-2009 Yılları Arası Avrupa Demiryolları Gelişme Grafiği

Gösterim: 2616 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
2023 raylı ulaşım hedefleri
         2023 Hedef alınarak planlanan çalışmalar açıklanmış. Bu haberde Ankara İzmir yht den bahsediliyor ve2016 yılında hizmet... Devamı...

Gösterim: 1793 - Yanıt: 1 - Başlatan:bedendili
1970-2011 Arası Avrupa Demiryollarının Yük Taşıma Payı Gelişim Grafiği
EU-12 (1 November 1993 - 31 December 1994):Belgium (BE), Denmark (DK), France (FR), Germany (DE), Greece (EL), Ireland (IE), Ita... Devamı...

Gösterim: 3025 - Yanıt: 2 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Bulgaristan Devlet Demiryolları Şirketi (BDZ) İflasın Eşiğinde
Ulaştırma Bakan Yardımcısı Anton Ginev, 13 Nisan'daki röportajında, BDZ'nin (Bulgaristan Devlet Demiryolları Şirketi) iflas tehl... Devamı...

Gösterim: 2235 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli