Gönderen Konu: 3.ŞAHIS VAGONLARI  (Okunma sayısı 9796 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
3.ŞAHIS VAGONLARI
« : 04 Ocak 2008 / 14:05 »

Merhaba Sevgili Dostlarım;
Özel lojistik firmalarının kendilerine ait vagonlarla taşıma yapması, yakın gelecekte ise kendi trenlerini çalıştıracak olması kimilerini kızdırmış durumdadır. Fakat ne kadar kızarsak kızalım gerçekler değişmeyecek ve yakın zamanda bu lojistik firmalar TCDD hatlarında kendi trenlerini çalıştırmaya başlayacaklardır.
İşin bu noktaya kadar olan kısmını ben tartışma alanının dışında tutmanızı rica ediyorum. Bu konuyu tartışmak isteyen arkadaşlarımız konu başlığını değiştirmek suretiyle yeni birkonuda söyleceklerini söylemelidirler.
Benim dikkatinizi çekmek istediğim konu; özel lojistik firmalarının kiralama yada satın alma şeklinde temin ettikleri vagonlardır. Bu vagonların normal şartlarda; 10 yaşını geçmemiş olmaları gerektiği halde maalesef çoğunluğu eski doğu bloku ülkelerinde üretilmiş yaşlı vagonlar hatlarımızda gezmektedir. Vagonlara ait belgelerin 10 yaş altında olduğuna hiç bir şüphem yok, öyle olmasa zaten hatlarımıza kabül edilmezdi. Ben kaza kurulu üyesi iken bu vagonlar için yaptığım araştırmada; bu vagonların sanıldığı kadar yeni olmadığını, büyük çoğunluğunun 15-20 yaşın üzerinde olduğunu üzülerek gördüm. Fakat belgelerinde 10 yaş altında gözüktüğü için bu tezimi asla ıpatlayamadım. Gerçek durum ise ..... Dairesince gayet iyi bilinmekte ve göz yumulmaktadır. Sebebinin ekonomik olduğunu düşünüyorum! İşin bir kaç yönlü kötü tarafı var. Birincisi böylesi yaşlı vagonlar için Romanya, Bulgaristan ve Ukrayna gibi ülkelere tonlarca dolar para ödüyoruz. İkincisi, bu yaşlı vagonlar her an kazaya sebep olacak durumdadırlar. Kaza anında ise olan TCDD'nin yollarına olmaktadır.
Bu işin çözümü nedir ? Bu işin çözümü TCDD'nin bu işi sıkı tutması, yerli özel vagon üretimini teşvik etmesi, lojistik firmalarını vagon üretecek firmalarla iş birliğine zorlamasıdır. Başka argümanlarda geliştirilebilir.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Adk System Advertising


pozcan

  • Ziyaretçi
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #1 : 06 Mayıs 2008 / 12:01 »
merhabalar ;
Lojistik sektöründe eski fakat tren lojistiği ile proje kapsamında yeni ilgilenen birisi olarak tespitlerinize katılıyorum.Şu anda lojistitik fimamamzı olarak vagon almak için plan yapıyoruz.Ancak yurt içinden ne de yurt dışından kapalı vagaon temin edemiyoruz.Bazı şahış ve komisyoncular ise hollanda dan (ancak ben doğu bloku olduğunu biliyorum) 2 nci el vagon satıyorlar.Ve bir kısım lojistik firması da gerek maliyet gerekse temin zamanı açısından bunlara yöneliyor.Peki bu 2 nci el vagonlar nasıl batı avrupa da dolaşamıyorda bizde rahatça dolaşıyor.Bunu incelemk lazım derim

Çevrimdışı GoksinAkdeniz

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
    • Enixma.org - Aylık Özgür Yazılım Dergisi
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #2 : 06 Mayıs 2008 / 12:11 »
merhabalar ;
...Bazı şahış ve komisyoncular ise hollanda dan (ancak ben doğu bloku olduğunu biliyorum) 2 nci el vagon satıyorlar.Ve bir kısım lojistik firması da gerek maliyet gerekse temin zamanı açısından bunlara yöneliyor.Peki bu 2 nci el vagonlar nasıl batı avrupa da dolaşamıyorda bizde rahatça dolaşıyor.Bunu incelemk lazım derim

Söz konusu ikinci el vagonlar genellikle 4 veya 5 revizyondan geçmiş olan ve deyim yerinde ise üzerindeki tüm parçaların yeni olduğu vagonlar. AB kapsamında vagonların bazı teknik donanımları barındırması ve yaş olarak da sınırlanması söz konusu. AB dışına yapılan satışlar da ise sınırlandırmalar ne bilemiyorum.

Benim gözlemlediğim ülke sınırları içinde bu ikinci el vagonlarda fazlasıyla bulunduğudur. Rastladıklarım içinde 5 revizyondan geçmemiş vagon yok. Ama ötye yandan vagonların teknik olarak incelenip incelenmediğine dair fazla da bilgi bulamıyorum.

Bu vagonlara ait olan teknik ve ekonomik inceleme vb bir çalışma var mı?

Çevrimdışı tuncay18

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 97
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #3 : 06 Mayıs 2008 / 12:29 »
Elmadag da  dray eden tüpraş vagonları bulgaristandan  alınma  içtaş firması yeni vagonlarını tülomsaş ta yaptırdı dün behiçbey'de  ambar manevra da çalıştım bu vagonlarla manevra yaptım mükemmel yarım atmosfer fren attım hemen tesirini gösterdi  darısı diğer firmalara

Çevrimdışı makinist78

  • Üye
  • **
  • İleti: 23
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #4 : 06 Mayıs 2008 / 13:13 »
slm. arkdaşlar gerçekten çok güzel bir konuya isabet etmişsiniz tşk. ederm. 3. şahıs vagonlarının trafige çıkmasının dışında birde bu vagonlardaki yükün çok komik fiyatlarla taşınması var. Hem demiryollarını her daim riske atarken taşıma ücretlerinin %45 lere varan indirimlerle taşınmasıda yanına kar'ı.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #5 : 06 Mayıs 2008 / 23:35 »
merhabalar ;
Lojistik sektöründe eski fakat tren lojistiği ile proje kapsamında yeni ilgilenen birisi olarak tespitlerinize katılıyorum.Şu anda lojistitik fimamamzı olarak vagon almak için plan yapıyoruz.Ancak yurt içinden ne de yurt dışından kapalı vagaon temin edemiyoruz.Bazı şahış ve komisyoncular ise hollanda dan (ancak ben doğu bloku olduğunu biliyorum) 2 nci el vagon satıyorlar.Ve bir kısım lojistik firması da gerek maliyet gerekse temin zamanı açısından bunlara yöneliyor.Peki bu 2 nci el vagonlar nasıl batı avrupa da dolaşamıyorda bizde rahatça dolaşıyor.Bunu incelemk lazım derim

Sevgili Dostum;
Vagon imalat tarihini değiştiriyorlar, vagon yeni üretilmiş veya son 10 yılda üretilmiş gibi belge düzenleyerek yasağı deliyorlar.
Yerli vagon üretimi için ben çok çaba sarfettim. Fakat maliyetin düşürülmesi için seri üretim gerekiyor. Bu konuda ALTINORDU firmasına yrota ile birlikte gittik. Raylı taşımacılığın gelecekte ulaşacağı boyutu hocamız çok güzel anlattı. Firma yanına bir iki ortak daha aradı ama bulamadı. Lojistik firmaları bu işe ortak olabilirler. Hem maliyetleri de düşmüş olur. İsterseniz firmanızı görüştürebilirim.
Ayrıca şu anda TÜLOMSAŞ'da özel lojistik firmalar için üretim yapıyor. Fiyatları nedir bilemiyorum fakat en azından TCDD için risk oluşturmayan vagonlar üretiyorlar.
Hoşçakalın
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı ATALAY

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 269
  • İNSAN; OKUR, DÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #6 : 23 Mayıs 2008 / 15:08 »
2.El olarak yurt dışından temin edilerek ülkemizde işletilen 3.şahıs vagonlarının çok eski  üretim oluşuna bende sizler gibi rahatsızlık duyuyorum.esasen kurumumuzun daha eski vagonlar var ancak diğer şahıslara yeni vagon şartı getirilebilirdi.Bu vagonların işletme ve işletmeye kabul şartları,teknik kabulü.istenen vagon karekteristikleri,bakım onarım durumlar ile diğer hususları için TCDD ce hhazırlanan  ve TCDD sitelerinde yayınlanan''''TCDD hatlarında diğer şahıslara ait vagonların işletilmesine dair yönerge'''  ile '''Firmalara ait  vagonlarla yapılacak taşımalara ilişkin uygulama protokolu'' nu okuduğumuz zaman her vagonun hatlarımıza sokulmadığı detaylı incelemeye tabi tutulduğu görülecektir.Özel sektörün demiryollarında kendi vagonlarıyla yük taşımaları
artacak ve yakın zamanda trenlerini işleteceklerdir.bu nedenle işi baştan sıkı tutmak gereklidir.iş yine üst yönetime değil araçları iyi kontrol eden elamanların gayretine kalmaktadır.Şunu TCDD bilmelidirki,4 yıllık bir yüksek okul bitirmekle genel müdür olunur ancakiyi bir lokocu özellikle vagoncu olabilmek için iki ünüversitelik eğitim bile yetersizdir.TCDD özel sektöte zamanında ve ucuz vagon temin edemediği gerekçesiyle özel sektör 2.el-ucuz-vagon alarak indirimli taşımalardan yararlanmaktadır.saygılarımla atalay
İNSAN; OKUR,D ÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR

A.BEKEM20450

  • Ziyaretçi
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #7 : 30 Mayıs 2008 / 14:44 »
Öncelikle çok kızgın olduğumu söylemek isterim.
bu tür vagonların tabiri caizse başmıza bela edilmesinde emeği geçenleri kutlamak isterim.ne kadar övünseler azdır.
Boş dolu kolları olmayan,fren iptal kolları kırık,ayrıca yük yolcu kolları bulunmayan bu vagonları almadığımız takdirde sıkıntı yaşayan biz makinistlere bu durumu reva gören yönetim kademesindeki arkadaşları kutluyorum.ne mutlu 10 krş kazanacağız diye 50 krş feda eden yönetici dostlara.

Çevrimdışı ATALAY

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 269
  • İNSAN; OKUR, DÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #8 : 11 Ağustos 2008 / 20:42 »
Özel sektörün yurt dışından (kısa zamanda ve ucuza) aldığı 2.el vagonların yaşları ve kalitesizliği konusunda sn Levant hocanın görüşüne katılıyoruz.Buradaki yanlışlık,böyle eski vagon teminine izin verilmesi, vagonu alan şirketin vagonu tanıyamaması ve teknik kabuldeki bazı eksikliklerdir.ilgili dairenin bu işe göz yumması bazen çok ciddi bir itham    sayılabilir,buna birilerinin göz yumması denmesi daha uygun olacaktır.
Yukarıda yorum yazan sn A.bakem'e şunu diyebiliriz;dizide bulunduğunu iddia ettiği, fren A-K kolu kırık,D-B ve G-P kolları olmayan 3.şahıs vagonlarının(otomatik yük değiştirme tertibatlı değillerse) üzerinde ilgili etiketi de yoksa  çıkış garında revizör bu vagonu servise vermeyeceğinden makinistın konuyu vagon teknisyeniyle görüşmelidir.
Yukarıda yorum yazan sn POZCAN'a kısa bir notum olacak;bahsettiğiniz vagonların benzerleri Avrupada çokve  bakım-onarımları iyi yapılmış...Doğu bloku ülkelerin vagonları kalitesiz demek doğru değil.bu ülkeler tüm avrupaya yeni ve eski vagon satıyorlar .Ellerindeki vagonlar.muhtelif yaşlarda olup kaliteli olan da var derleme toplama olan da var.Bunların içinden mükemmel olanları seçmek herkesin başaracağı iş değildir.Ülkemizdeki vagon alacak şirketler; vagonunu yurt içinden (bağlı ortaklıklar ve özel şirketlerden)temin edebilirler.2.el için vereceği paranın 2.5--3 katını verseler yeni vagon sahibi olur ve pek sorunda yaşamazlar.Şirketler ,yenide alsalar,2.el'de alsalar hazırlatacakları teknik şartnameye göre vagonu temin etmeli ve bu işi anlayan uzmanlardan teknik tesellüm için destek almalıdır selam ve sevgiler.
İNSAN; OKUR,D ÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR

Çevrimdışı MAVİ 26

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 50
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #9 : 14 Ağustos 2008 / 19:20 »
Sayın ATALAY öncelikle şunu belirteyim sayın A.BEKEM konuyu tam açıklayamamış sadece bu bahsi geçen vagonların hep teşkilatlardan mı verildiğini sanıyorsunuz mesala X firması ac istasyonundan çimento yüklüyor bc ye  gönderiyor.  ac istasyonu teşkilat değil ve revizör yok.vagonu almasanız işletmenizdeki amir tepenizde,alsanız ne olur diyor.alsanız fren yapsa tahliye etmez tahliye etse fren yapmaz Revizör olmadığı için yetki sizde (makinistte) varsayalım bu vagonu kestiniz,treni eksik hamuleyle teşkil ettiğiniz için 3 gün sonra bir ifade neden şu numaralı vagonu almadınız diye.ya allah aşkına bu kurum  için hizmet eden bizler bu vagonlar yüzünden yollarda nelerle uğraşıyoruz.
DEMİRYOLCULUK ZOR ZANAATTİR.

Çevrimdışı ATALAY

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 269
  • İNSAN; OKUR, DÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #10 : 23 Ağustos 2008 / 18:00 »
Sn Serkan Şeker arkadaşım,
Seyrüsefer emniyetini hangi hususların ihlal edeceğine dair kararı ilgilisi(revizör) yerine genel müdür veya bakan vs dahi karar veremez.Anlattığınız kunuda tamamen haklısınız.Bu durumlarda çok kaza  dahi olmuş çok kişide haksız yere ceza almıştır...Emri vaki ile  arızalı vagonu(sorumluluğu üstlenmeden)diziye verdiren ve gerektiğinde makınısten ifade aldırttıran amirler,ya demiryolculuktan haberleri yok veya bilmeden ihanet içindeler.Böyle durumlarda AC/BC arasında revizörlük teşkilatı olan istasyonda revizörün vagonu görmesini sağlamalısınız Veya 19/51 model yada hareket yağrağına vagondaki olumsuzluğu not etmelisiniz.Kazasız görevler ,kolay gelsin
İNSAN; OKUR,D ÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #11 : 24 Ağustos 2008 / 01:01 »
Sevgili Dostlar;
Sanırım bu sorun çözülecek. Yerli üretim vagonlar hızla piyasaya girmeye başladı. Sg tipi platrform vagonlar için şu anda arge çalışmaları yapılıyor. Bu çalışmanın amacı, aynı mukavim değerlere sahip olmasına rağmen dara ağırlığının daha az olmasını sağlamaya yönelik. Böylece dara ağırlığı düşen vagonlara daha fazla miktarda yükleme yapabilmek mümkün olacak ve lojistik şirketlere avantaj yaratılmış olacak. İlk yatırım ve temin maliyeti biraz yüksek olmasına rağmen yaratacağı katma değer nedeniyle tercih edileceğini sanıyorum.
Saygılar
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #12 : 24 Ağustos 2008 / 01:39 »
inşallah sayın abim dediğiniz gibi olur.bizlerde hatlarımızda da kendi ürettiğimiz ve daha sağlam ,daha güzel vagonlarla çalışırız.bizler her zaman yerli üretimlerden yanayız.neden elin artıklarıyla uğraşalım ki.önemli olan başlangıç sonrası gelir ve gün geçtikçe geliştirilir,aksaklıklar giderilir ve de maliyet düşer.selamlar,saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

totman

  • Ziyaretçi
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #13 : 25 Ağustos 2008 / 03:16 »
gercekten onamli bir konu yazmadan gecemedim.bence bi kere 10 yıl sartı cok az.her tasımacılık firması arac parkına yeni soktugu araclarının son model olmasını ister.orneğin siz 302 otobusunuzle kamil koca gidip beni al derseniz rezil olursunuz.tcdd arac parkına nasıl 10 yıllık vagonları sokar anlamak mumkun degil..ve şimdi somut gercekler..
  daha onceden belirtilgiği gibi vagonların pirjor kolları yok,fren arızaları had safhada(rs ve sp vagonların valfleri acık kalıyor.frenden sonra tekrar tehliye etmesi bazen saaatler suruyor.)bu durumda illa iptal ediyoruz.yada risk alıyoruz.bunlların cozulmesi için illa bişeylemi olması lazım?foydomarsalar uzerinde bi istatistik yapılsa yolda vagon arızalarından yapılan kayıpların kat kat arttıgı gorulecektir.
   bu konudan hareketle konuyu bilen arkadaslar bi sorum olucak.gecenlerdee bişey duydum:tcdd vagonun uzerindeki agırlık ne olursa olsun 30 ton uzerinden ucretlendiriyor falan diye.dogru olmasına ihtimal getirmedim.ama eger benzeri bi uygulama varsa birileri bizi ütuyo.:)cunki gecen karsıma bi vg cıktı.tipi HIR.2vagon pespese.ama tek vagon numarası var.bu konuyla ilgili bilgisi olan varmı acaba???

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: 3.ŞAHIS VAGONLARI
« Yanıtla #14 : 17 Eylül 2008 / 13:01 »
Türk Özel sektörü, özellikle ulusal ve uluslararası taşıma yapan lojistik firmalarının taleplerini karşılamak üzere Sg tipi vagon imalatına başladı. Sg tipi platform vagonlar TCDD ile yapılan taşımacılıkta lojistik firmalarının en çok talep ettiği vagonlardır. Üzerlerine konulan konteynır ile taşımacılıkta avantaj yaratılmaktadır. UIC ve RIV'a uygun olarak üretim yapan farika şu anda günde 1 adet olmak üzere üretim kapasitesine sahip. Fiyat bakımından TÜDEMSAŞ ve TÜLOMSAŞ'tan daha cazip seçenekler sunulmakta. Fabrika şu anda 3 ay sonrası için sözleşme yapmaktadır.
Firma linkini aşağıda veriyorum, görmek isteyenler linke tıklasın.

http://www.vako.com.tr/urunler.html
« Son Düzenleme: 17 Eylül 2008 / 13:08 Gönderen: leventdurusoy »
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


3.ŞAHIS VAGONLARI Benzer Konular

TAŞINDI: 3.ŞAHIS VAGONLARI
Bu konu İşletmecilğin Özel Sektöre Yaygınlaştırlması isimli bölüme taşındı.http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/index.php?topic=41... Devamı...

Gösterim: 1960 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
YÜK VAGONLARI RAYDAN ÇIKTI
Adana'dan Gaziantep'e mermer ve kağıt taşıyan yük treninin iki vagonu, raydan çıktı.TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, A... Devamı...

Gösterim: 2417 - Yanıt: 1 - Başlatan:koncar52512