Gönderen Konu: AB'nin ERTMS/ETCS'yi Yük Koridorlarında Uygulama Planları Hayata Geçiyor  (Okunma sayısı 4497 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745


Demiryolu yük taşımacılığında her geçen gün yeni adımlar atan Avrupa ülkeleri, ülkeler arası sinyalizyasyon farklılıklarını ortadan kaldıran ERTMS/ETCS sinyalizyasyon sisteminin yük koridorlarına yaygınlaşması planını, ekonomik gerekçeler ve yeni yük koridorlarının oluşmasından dolayı zorunlu hale getiriyorlar. Toplam uzunluğu 9000km olan 6 yük koridorunun 2015 yılına kadar ETCS'ye geçmesi. Bunun haricinde 5500km'lik lojistik köy, liman bağlantılarınında, 2020 yılına kadar tamamen ETCS'ye geçmesi kararlaştırıldı. Bunun haricinde GSM-R sisteminin yaygınlaşması da gündemde. GSM_R sisteminin yaygınlaşması ERTMS/ETCS ile paralel olarak yürütülmesi hedefleniyor.
Trans-Asya bağlantısınında getirileri hesaplanarak, ülkeler arası işbirliği daha çok etkinleşirse, 2020 yılına kadar 40000km lik demiryolu şebekesi tamamıyla ERTMS/ETCS'ye geçilebileceği düşünülüyor. Bunun için çalışmalar hızlandırıldı.
Ülkelerarası demiryolu yük taşımacılığından en büyük sorun, ülkelerin farklı sinyal sistemleri uygulamasıydı. Bundan sonra, yük taşımacılığında da, hızlı trenlerde olduğu gibi, ülkeden ülkeye geçmek, şehirden şehire geçmek kadar rahat ve kolay olacak. Böylece demiryolu yük taşımacılığı hız kazanacak ve çok daha rekabetçi, tercih edilen bir ulaşım modu haline gelecek.


Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Değerli Arkadaşlarım.
ERTMS/ETCS ile ilgili geliştirme çalışmaları uzun süredir sürdürülmektedir. En son 2008'in sonlarından 2009'un başların kadar, sistem yazılımları yenilenmiştir. Yenilenme sonucunda, özellikle yük hatlarında çalışacak lokomotiflerin karekteristikleri ve çekeceği vagon tipleri özellikle ele alınmıştır. Ülkeler arasında hatların karekteristiklerinde farklılıklar olduğu için, değişik ülkelere geçen lokomotiflerinde ekranlarına yansıyan livre bilgilerininde, otomatik olarak güncellenmesi gerekmektedir. Livre güncellenirken sadece hat bilgileri değil lokomotifin frenleme ve hızlanma ivmeleri, çektiği vagon tipi ve sayısıda baz alınarak, mevcut teşkil edilmiş trene en uygun livre güncellenmesi yapılır. Böylece, tren tipine göre, hat üzerinde hızlanma veya yavaşlama geçişleri ve sayısı belirlenir. Kısa sürede hızlanamayan tren için, kısa mesafede hız yapmasını içeren bilgi yüklenmez. Bu sayede hem büyük miktarda enerji tasarrufu sağlanır, hemde araçların çabuk yıpranması önlenir. Ayrıca daha yavaş hızlanan ve duran trenlerin trafiği yoğun olan hatlara, daha uygun zamanlarda girmesi sağlanarak, trafiğin düzenlenmesinde de çok büyük fayda sağlanmaktadır.
Bu uygulamadaki yüksek bilgi alış verişi GSM-R ile yapıldığından, GSM-R'ın önemi büyüktür.

Aslında sistem bilindiği üzere hızlı trenlerde kullanılıyordu. Hızlı trenlerin yapısı ve araç karekteristikleriyle hat karekteristikleri birbirlerine yakındı. Bu sebepten trafik düzenlenmesinde livre hesapları daha kolay yapılıyordu.
Fakat iş, konvansiyonel hatlara ve özellikle yük taşımacılığına gelince durum çok daha karmaşıklaşıyordu. Ülkelerin parklarında bulunan lokomotif ve vagon çeşitliliği, ayrıca buna bağlı olarak bu araçların farklı karekteistik yapılara sahip olması, vagon sayısı ve lokomotifin hızlanma yavaşlama ivmelerinin farklı olması, bunun yanında farklı ülkelerdeki hat karekteristiklerinin de farklılıklar içermesi (hat üzerinde hızlanma ve yavaşlama mesafelerinin sık veya az olması vs.) gibi değişkenlerin çok olması ERTMS/ETCS'nin bu hatlarda kullanılmasını kısmen zorlaştırıyordu. GSM-R üzerinden hızlı ve yoğun bilgi iletişiminin gelişmesiyle birlikte, soruna çözüm bulmada umutlar artmıştı. Lokomotiflere takılı ETCS cihazlarına, lokomotiflerin karekteristiklerinide içeren bir yazılım yüklendi. Donanımda ufak değişiklikler yapıldı. Lokomotifin çektiği vagon tipi ve sayısına göre sisteme bilgi girilip, teşkil edilmiş bu trene gideceği hatta göre en uygun livre bilgisi konsoldaki ekrana yansıyor. Şayet ağır bir yük treni teşkil edilmişse, gideceği hattın bir bölümünde hızlanma ve yavaşlama mesafeleri sık ise, lokomotifin ekrenındaki livre otomatik olarak, minimum ve maksimum sürat arasındaki farkı azaltıyor. Böylece hem araç zorlanmıyor hemde enerji tasarrufu sağlanıyor. Bunun yanısıra, teşkil edilen yük treninin hızlanma ivmesi çok düşükse dönemeçlerde uyulması gereken hız sınırına gelemiyecek gibiyse, daha tren yola çıkmadan bir lokomotifin daha bağlanması yönünde uyarı geliyor. Sistemin veri tabanında bu protokoller belirlendiği için yük treni daha teşkil aşamasındayken, bağlanacak lokomotif sayısı belirlenebiliyor. Bunun gibi varyasyonların çokluğu düşünülünce yapılan işin karmaşıklığı ve zorluğu daha belirgin oluyor.

Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2009 / 12:33 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Değerli Arkadaşlarım,
Sevgili Levent Durusoy hocamın özelden gönderdiği bir yazıyı, kendisininde bilgisi dahilinde sizlerle paylaşmak istiyorum.
Saygılarımla.

Haritalı olmayan yazıların içeriğini TCDD Cer Dairesinde bulunan tren similasyon programı doğru ve tüm fonksiyonları ile kullanırsa zaten başarılabilir durumdadır. Karmaşıık sanılan varyasyonları ayarlamak bu program için çocuk oyuncağıdır. O öyle bir program ki gelecek düşünülrek tasarlanmıştır. Her tür ve tipten lokomotif ile de ayrıayrı hesaplama yapabilmekte, livre bilgileri çıkartılabilmekte, her hangi bir lokomotifin tek başına çekebileceği yükü hesaplayabilmek, veya her hangi tonaja sahip bir yük treninin kaç adet lokomotif ile cer edeceği hesaplanabilmekte, yeni durumdaki livre bilgilerini saniyeler süren bir zaman aralığında yeniden hesaplayabilmektedir. Bu saydıklarıma hızlanma ve yavaşlama ivmeleri de dahildir.
TCDD'nin şu andaki teknik personelinin bu programı hangi ölçüde kullandığını bilemiyorum. Fakat doğru kullanıcılar ve trenlerin ve hatların özelliklerini bilen insanlar bu program ile bence avrupanın dahi önünde olabilirler.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Levent Hocamın verdiği bilginin ardından avrupanın bu sistemi tüm avrupaya uygulaması projenin önemini ortaya koymakatadır.

TCDD de bu sistemleri bilen ve önemini vurgulayan insanların varlığı kurum için büyük bir şanstır. Yanlız bu sistem için söylemiyorum. konusunda uzman arkadaşların varlığı TCDD için çok büyük bir kaynaktır. Bu kaynak kullanıldığında, TCDD ileri teknoloji, sağlam altyapısı ve gelecek öngörüsüyle Ülkeye refah getirecektir.

Ayrıca, Ömer Beye de bu bilgileri bizimle paylaşarak dünya teknolojisini izleme olanağı verdiği için teşekkür edrim.
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Fransa Yük Koridorlarını ETCS Seviye-1 İle Donatıyor
« Yanıtla #4 : 02 Ekim 2009 / 09:48 »
Fransa Altyapı yönetimince (RFF) yapılan açıklamada, Alstom firmasının, konvansiyonel hatlara ETCS seviye-1 sistemini kurması için anlaşma yapıldığı belirtildi.
2018 yılında tamamlanması öngörülen projede, Avrupa demiryolu yük koridorlarının, Fransa'daki 2200km'lik bölümünde ETCS seviye -1 uygulanacak. Koridor C Antwerpen - Basel / Lyon, koridor D ise Valencia - Budapeste- Lyon arasını kapsamaktadır. İlk başta bu koridorların Fransa'da kalan bölümleri donatılacak, AB planlarına göre, kısa sürede bahsedilen koridorların devamı ETCS ile donatılacak.
« Son Düzenleme: 02 Ekim 2009 / 12:36 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


AB'nin ERTMS/ETCS'yi Yük Koridorlarında Uygulama Planları Hayata Geçiyor Benzer Konular

ERTMS/ETCS nedir?
Değerli Arkadaşlarım Merhabalar.Ülkemizde, Ankara-İstanbul arasındaki hızlı tren projesinde kullanılacak, en son teknikleri barı... Devamı...

Gösterim: 16637 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
125 milyon euroluk BALO proje hayata geçiyor
Ege ve Batı Anadolu’daki sanayi tesislerini demiryolu ile Avrupa’ya bağlayacak olan uygulama için şirket kurma çalışmalarına TOB... Devamı...

Gösterim: 6279 - Yanıt: 8 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi 2013'te Hayata Geçiyor
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman: “Ulaştırma Bakanlığı, 2023 yılı için belirlediği hedef çerçevesinde 14 yıl içinde 350 milyar... Devamı...

Gösterim: 10676 - Yanıt: 10 - Başlatan:koncar52512
Orta Avrupa-Orta Asya-Çin Bağlantısında Kritik Proje Hayata Geçiyor
   Çin-Orta Asya-Rusya-Orta Avrupa bağlantısının daha aktif hale getirilmesi ve taşıma maliyeti ve sürenin kısalması için, Rusya... Devamı...

Gösterim: 5314 - Yanıt: 9 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Yatırım planları hazır, mevzuatı bekliyor
Yatırım planları hazır, mevzuatı bekliyor Demiryollarının özelleştirilmesi sürecini yakından takip ettiklerini vurgulayan Omsan ... Devamı...

Gösterim: 1689 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ