Gönderen Konu: ALSTOM PRIMA 2 LOKOMOTİFİ  (Okunma sayısı 5525 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

koncar52512

  • Ziyaretçi
ALSTOM PRIMA 2 LOKOMOTİFİ
« : 15 Eylül 2009 / 22:50 »

Fransız Alstom firması, dünya genelinde tren yapımı ve demir yolları imalatında lider konumunu korumak için, en çok sattığı "prima" modelini yeniledi.

Trenlerin ulaştığı saatte 574,8 kilometre hızla, bu alanda dünya rekorunun sahibi durumunda bulunan firma, "prima 2" modelini Fransa'nın doğusundaki Belfort kentindeki fabrikasında dünya basınına tanıttı.

Altstom yönetimi, yeni "prima 2" modelinin bir öncekine göre sürtünme katsayısı sayesinde daha az elektrik harcadığını, daha çevreci olduğunu ve daha az sarsıntı yapmasının yanı sıra fiyatının daha uygun olduğunu belirtiyor.

Altstom Başkan Yardımcısı François Lacote, A.A'ya yaptığı açıklamada, "prima 2"nin Türkiye'de şehirler arası demir yollarında da kullanılabilecek bir model olduğunu" söyledi.

Lacote, İstanbul metrosunun lokomotif ve vagonlarının da yapımcısı olduklarını ve Türkiye'de Marmaray projesinin sinyalizasyonunu yaptıklarını belirterek, yeni modelin de Türkiye için özellikleri itibarıyla çok uygun olduğunu söyledi.

Lacotte, "prima 2'ye ilk olarak Fas'ın 200 adetlik siparişte bulunduğunu ifade ederek, gelecek yılın başında 200 adet "prima 2"yi Fas demir yollarına teslim edeceklerini açıkladı.

Alstom firmasının hızlı trenlerinin (TGV) üretildiği fabrikalardan biri olan Belfort fabrikasında 700 kişi çalışıyor. Fabrikada normal trenlerin yanında 80 günde bir TGV modeli üretiliyor. Belfort'taki fabrika, Alstom'un 1879'da kurulan ilk fabrikası olma özelliği taşıyor. Belfort'ta son 10 yıl içinde 2 binin üzerinde lokomotif üretildi. Belfort, tren yapımı dışında Alstom'un dizayn ve test merkezi.

Alstom dünya genelinde 600'e yakın TGV üretti. Bunlardan 400'ü Fransa demir yollarında, diğerleri ise İngiltere, Belçika, Hollanda, Almanya ve İtalya gibi ülkelerde yolcu taşıyor. Bir TGV modelinin ömrü, yaptığı kilometre ve yol durumuna göre 35 ila 50 yıl olarak hesaplanıyor.

Kaynak:cnnturk.com

Haberle ilgili detaylı resimlere buradan bakabilirsiniz...

http://www.cnnturk.com/2009/bilim.teknoloji/teknoloji/06/06/marmaray.icin.calisan.alstomun.hizli.trenleri/529764.1.1/index.html#photogal

Adk System Advertising


koncar52512

  • Ziyaretçi
Ynt: ALSTOM PRIMA 2 LOKOMOTİFİ
« Yanıtla #1 : 15 Eylül 2009 / 22:50 »
Değerli forum kullanıcıları;
Sizce bu lokomotif gerçekten bizim ihtiyacımız olan lokomotifmidir?Demiryollarımıza uygunmudur?
Hoş,loko çok yakışıklı,delikanlı duruyor ancak işimize yarar mı  ;D
Teknik özellikleri tam nedir,işe yarar boyutta olur mu bilemem ama çok asıl duruyor yahu  ;)
Saygılarımla
« Son Düzenleme: 15 Eylül 2009 / 22:55 Gönderen: koncar52512/ Mustafa ERASLAN »

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: ALSTOM PRIMA 2 LOKOMOTİFİ
« Yanıtla #2 : 16 Eylül 2009 / 09:23 »
Sevgili Mustafa,
Bu lokomotifin prototipinin tanıtıldığı zaman ilgili haberi Haziran ayında vermiştim. Kısayolunu aşağıda gönderiyorum. Buradaki link gerçekten güzel tasarlanmış bir tanıtımı içeriyor. Geçenlerde gözüme takılan bir haberde Fas Demiryolları da bu lokomotiften sipariş vermiş. İlk parti yola çıktı bile. Maksimum 8600 beygir gücünde ve kullanılacak hatlardaki maksimum rampa eğimi dikkate alınarak, 2200 ton yükü 160km/saat hızda çekmek için dizayn edilmiş.
Saygılarımla.

http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/alstom-yeni-yukyolcu-lokomotifinin-prototipini-tanitti-t1546.0.html;msg7519#msg7519
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı feyzullah

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 104
Ynt: ALSTOM PRIMA 2 LOKOMOTİFİ
« Yanıtla #3 : 16 Eylül 2009 / 22:58 »
asenkron cer motoru demiryolları için oldukça kullanışlı ancak tek problem güç ve kontrol devrelerinde çok fazla elektronik var.
biliyorsunuz TCDD kullanılan DE11000 tipi lokoların bir kısmı asenkron cer motorludur benim bildiğim asenkron cer motorlu lokoların cer motor konusunda çok az problem çıkardığı ancak güc ve kontrol devreleri için aynı şey söylenemez çünkü bizim bakım elemanlarımız bunları bırakın tamir ve bakım yapmayı ne oldukları konusunda bile bilgi sahibi değiller.
sonuç olarak bu prima 2 Türkiye şartları düşünüldüğünde mükemmel lokolar olabilir ancak burada çalışabilmesi için yapmamız gereken bakım için personelimizi eğitmemiz gerekiyorsa eğitim seviyesini en azından teknikere yükseltmemiz yoksa bu lokolarda DE11000 gibi elimizde patlar kullanamayız

koncar52512

  • Ziyaretçi
Ynt: ALSTOM PRIMA 2 LOKOMOTİFİ
« Yanıtla #4 : 16 Eylül 2009 / 23:32 »
Değerli ömer abi;
Öncelikle kusura bakma daha önce bu konuyu gündeme getirmişsin lakin ben fark etmedim senin verdiğin linkte inceleme fırsatını buldum.Sonuçta yazılan her kelime bir emek ve senin de emeğin oldukça çok,dolayısıyla emeğine saygısızlık etmek istemem..
Saygılarımla abicim..Bu durumu da söylemek istedim..
Feyzullah abi ve sen gerekli bilgileri vermişsin.Lokomotifin 8600 beygir olması da gerçekten büyük bir güç..Taşıyacağı yük de bir o kadar büyük olur malum.Ancak feyzullah abinin dile getirdiği gibi personelde sıkıntı varsa bu lokolar büyük sıkıntı olur bizim için.Ama lokonun özelliklerini göz önünde bulundurursak deli gönül 86 001'i 86 010'u 86 0..'ı 86 020'yı yollarda görmeyi hayli çok istiyor :D
Malum lokomotifler yetersiz kalıyor,ihtiyacımız da var..
Saygılarımla
« Son Düzenleme: 16 Eylül 2009 / 23:34 Gönderen: koncar52512/ Mustafa ERASLAN »

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: ALSTOM PRIMA 2 LOKOMOTİFİ
« Yanıtla #5 : 17 Eylül 2009 / 09:49 »
Rica ederim sevgili Mustafa,
Ben kesinlikle, "daha önce ben yazmıştım sen niye tekrarladın" gibi bir düşümcem yoktu. Hiç bir zaman da bu şekilde düşünmem. Senin de eline emeğine sağlık. Benim haberi verdiğim zamanda, lokonun prototipinin son ayarlarına geldiği zamandı. Seri üretim lokoların bir kısmı üretilmiş fakat son ayarlarını yapabilmek için bu prototip üzerinde çok sayıda deney yapılmıştır. Benim yazım da bu prototip üzerindeki son çalışmaların yapıldığı zamana denk gelmişti. Bu gün ise bu lokolar seri üretimde ve Fas demiryolları için 4 adeti yolda bile. Aslında bu yazıda lokomotifin son şeklini almış halini değerlendiriyoruz. :)

Asenkron cer motorlu lokomotifler, asenkron motor yapısından dolayı DC motorlara göre, çok daha az bakım gerektirmeleri ve performanslarının yüksek olması nedeniyle, lokomotiflerdeki cer aksamının gelecekteki yüzüdür. Konuyla ilgili olarak daha önce yazdığım bir yazımın linkinide vereyim: http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/yeni-nesil-asenkron-cer-motorlu-elektrikli-lokomotifler-t1056.0.html;msg5359#msg5359
Tabi ki bu motorlardan çok daha iyi verim alabilmek için, motor kontrol aksamındaki hassas elektronik devrelerin olması gerekektedir. Bu elektronik devrelerde çok sayıda testten geçtikten sonra, onay alabilmektedirler. Ayrıca, yeni elektronik sistemler daha çok modüler yapıya sahiptirler ve şayet lokonun bilgisayar kontrolu de yeni nesilse, bakım modunda arızalı modülün de yerini ekranda gösterebilmektedir. Ya da bir bağlantı soketiyle, dıştan bağlanan bir bilgisayarda bunu yapabilir. Bu şekilde arıza hızlı bir şekilde tespit edilir ve modül değiştirerek te sorun kısa sürede halledilir. Kısacası yeni nesil araçlar, kendi arızalarını kendileri söyleyebilecek seviyeye gelmişlerdir. :)

8600 beygir gücü sadece daha çok yükü çekmek için değil, mevcut yükü yüksek hızlanma ivmesiyle daha hızlı çekebilmek içindir. Yanlış anımsamıyorsam DE33000'likler toplamda 1980ton yük çekebiliyorlar. Oysa ki PrimaII 2200 ton çekebiliyor. Fakat PrimaII bu yükü 160km/saat hızda çekebilmek için tasarlanmış, temelde yük lokomotifidir.
Ülkemizde bu lokomotifi kullanabileceğimiz tek yer, şayet uygunsa hızlı tren hattımız olur. Nedenini zaten hepimiz biliyoruz. :)

Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 17 Eylül 2009 / 13:04 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


ALSTOM PRIMA 2 LOKOMOTİFİ Benzer Konular

Alstom Yeni Yük/Yolcu Lokomotifinin Prototipini Tanıttı
Özellikle yük/yolcu taşımacılığındaki lokomotif üretiminde biraz geride kaldığı düşünülen Alstom, sessiz sedasız projesini geliş... Devamı...

Gösterim: 3498 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Kazakistan Alstom'dan 295 Adet Lokomotif Alıyor
Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev, 27 Ekimde, Paris'te Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'i ziyareti sırasında ber... Devamı...

Gösterim: 5151 - Yanıt: 5 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Fas Demiryolları Alstom'dan 14 Adet Çift Katlı Hızlı Tren (TGV Duplex) Alıyor
Fas demiryolları (ONCF) 2015 yılında hizmete girecek olan hızlı tren hattının ilk etabında kullanılmak üzere, 14 adet  TGV Duple... Devamı...

Gösterim: 3826 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
İLK MİLLİ ELEKTRİKLİ LOKOMOTİFİMİZ E1000 RAYLARDA
Türkiye'yi yerli araç sektöründe dünya otoritelerinden biri haline getirecek Milli elektrikli Lokomotif E1000 8 Ekim 2015 tarihi... Devamı...

Gösterim: 3174 - Yanıt: 3 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Alstom İle Siemens'ten Birleşme Planı
Fransız hızlı tren üreticisi Alstom ile Alman sanayi şirketi Siemens’in yönetim kurulları Salı günü bir araya gelerek dev birleş... Devamı...

Gösterim: 1426 - Yanıt: 2 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli