Gönderen Konu: Alstom Yeni Yük/Yolcu Lokomotifinin Prototipini Tanıttı  (Okunma sayısı 3501 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

Özellikle yük/yolcu taşımacılığındaki lokomotif üretiminde biraz geride kaldığı düşünülen Alstom, sessiz sedasız projesini geliştirdiği lokomotifinin prototipini tanıttı. PrimaII adını verdiği lokomotif, 1,5 kV, 3 kV, 15 kV ve 25 kV gerilimlerde çalışabiliyor. Bu gerilimler esas alınarak maksimum ticari hızı 140km/saat ile 200km/saat arası olacak şekilde dizayn edildi. 8500 beygir güce sahip. Ticari faaliyete 2011 yılında başalayacağı bildirildi.
Daha önce forumumuzda bahsettiğim yeni nesil lokomotiflerin ( http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/yeni-nesil-asenkron-cer-motorlu-elektrikli-lokomotifler-t1056.0.html;msg5359#msg5359 ) tüm özelliklerinin uygulandığı bir lokomotif.
Sadece lokomotif değil tanıtımı da mükemmel yapılmış. Linkini gönderdiğim web sayfası, çok geç açılabilmektedir. Bu sayfada lokomotifi istediğiniz renge boyamaktan, kabinini gezmeye kadar pek çok görsel uygulama var. Özellikle makinist konsolu, hızlı trenin konsolundan daha teferruatlı.
Saygılarımla.



Web sayfası: http://www.prima2.transport.alstom.com/ENG/

« Son Düzenleme: 05 Haziran 2009 / 10:18 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Alstom Yeni Yük/Yolcu Lokomotifinin Prototipini Tanıttı
« Yanıtla #1 : 04 Aralık 2010 / 22:47 »
Alstom Uluslararası pazarı yakından izliyor olmalı ki böyle bir lokomotif gelitirmiş. Tebrik etmek gerekir. Birde uyarı yapmamız gerektiğini belirteyim. Yük trenleri için bu kadar büyük güçte bir lokomotifi şu an için TCDD nin talep etmesini istemem. Nedeni ise son derece basittir. TCDD yük hatları henüz hızlı yük trenleri için hazır değildir. Bu tip yüksek güçlü hafif ağırlıktaki lokomotiflerde patinaj hızları yüksektir. bu nedenle bizim hatlarımıza şu an için uygun değildir. İlerde illede alınma istenir se de (tavsiye etmem) yalnızca yolcu trenlerinde çalıştırılmalıdır.
tren mekaniğini bile arkadaşlarımız ne demek istediğimi anlamış olmalıdırlar.
saygılar
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Alstom Yeni Yük/Yolcu Lokomotifinin Prototipini Tanıttı Benzer Konular

ALSTOM PRIMA 2 LOKOMOTİFİ
Fransız Alstom firması, dünya genelinde tren yapımı ve demir yolları imalatında lider konumunu korumak için, en çok sattığı "pri... Devamı...

Gösterim: 5526 - Yanıt: 5 - Başlatan:koncar52512
Kazakistan Alstom'dan 295 Adet Lokomotif Alıyor
Kazakistan Cumhurbaşkanı Nursultan Nazarbayev, 27 Ekimde, Paris'te Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'i ziyareti sırasında ber... Devamı...

Gösterim: 5155 - Yanıt: 5 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Fas Demiryolları Alstom'dan 14 Adet Çift Katlı Hızlı Tren (TGV Duplex) Alıyor
Fas demiryolları (ONCF) 2015 yılında hizmete girecek olan hızlı tren hattının ilk etabında kullanılmak üzere, 14 adet  TGV Duple... Devamı...

Gösterim: 3828 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
yeni yolcu vagonları
          İki katlı yolcu vagonları bazı ülkelerde kullanılıyor. Bu tür vagonlar bizim hatlar için uygun mu? Tonajı  ,dingil bas... Devamı...

Gösterim: 2437 - Yanıt: 2 - Başlatan:bedendili
Rus Demiryolları Çift Katlı Yolcu Vagonları Yeni 1. Sınıf Dizaynı Onayladı
Rus Demiryollarına yeni katılacak çift katlı yolcu vagonlarının 1. sınıf (Business Class) bölüm dizaynı İtalyan Giugiaro Desing ... Devamı...

Gösterim: 1665 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli