Gönderen Konu: Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz.  (Okunma sayısı 11377 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz.
« : 26 Kasım 2008 / 15:37 »

Değerli Demiryolcular,

Sabah Banliyö ile işe gelirken Elvankent istasyonunda gişe memuru bayan arkadaşla konuştum. Biraz durumunu anlattı. Bayan arkadaşımızın çalışma durumunu yorumsuz anlatıyorum.

Vardiya usulu ile çalıştıklarından bazı günler sabah 06.30 da istasyonu açması gerekiyormuş. Sabahın karanlığında korktuğu için hızlı hızlı 10 dak. istasyona geliyor ve istasyonu açıp hizmet vermeye başlıyormuş. 
İstasyonda tuvalet olmadığını ve gerekirse istasyonu kapatıp tuvalet ihtiyacını gidermesini söylemişler. Bir bayan olarak nereye gidebilirim diyor arkadaş. Birkaç defa istasyon karşısında bulunan atelye gibi biryere gitmiş ve çok garip karşıladılar diyor.
Akşamda 21.30 dak iş yerini kapatıp gidiyormuş. Yine kapatırken ve karanlıkta eve giderkende çok korkuyorum diyor.

Ayrıca kendisinin daha önce dairede çalıştığını ama genelmüdürlük emriyle unvanlar yerlerinde çalışacak denilince gişeye geçtiğini söyledi. Yine bu emir gereği 4 bayanında gişeye geçtiğini ama 1 hafta sonra tekrar yerlerine döndüğünü belirtti.

Saygılarımla..

http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz.
« Yanıtla #1 : 26 Kasım 2008 / 16:36 »
Mmm işte önemsediğim konulardan biri daha!..Gün geçtikçe forumlarımızda kaliteli paylaşımların arttığını görmek beni oldukça memnun ediyor..Mesela Teacher arkadaşımızın son yazdığı UCC ile ilgili yazı da bu kaliteli paylaşımlara gayet güzel bir örnek..Sakın yanlış anlaşılmasın ; şimdiye kadar olan tüm yazılarımız kaliteliydi ancak daha önce temel sorunlarımızı ortaya koyduk ister istemez,oysa giderek işletmeciliğimiz ve demiryolcuların teknik sorunlarıyla ilgili konular gündeme gelmeye başlıyor ki bence çok önemli..

Torpil İşleri Bitirilsin!
Merak ediyorum,TCDD de çalışıp da bugüne kadar torpil işine hiç bulaşmamış,aldığı ünvanı normal prosedürüyle almış yada bulunduğu işyerinin tercihinde torpil kullanmamış var mıdır diye!
Şöyle bir düşünüyorum da aklıma pek de nedense şu adam var diye gelmiyor!!
Eskiden sadece siyasiler torpil işleriyle uğraşırlardı şimdi buna bir de sendika ve dernekler eklendiler!!Eğer çalışan kişi kendi sendika veya derneklerinin üyesi iseler,bir şekilde o personelinin işini hallediyorlar..Bu hakedişler haklı ve yerinde olsa zaten böyle bir yazıyı yazmayacak ve hatta onlara destek de olacağım ancak çoğu talepler haksız ve kurumu zarara uğratıcı yönde oluyor ve bu torpilcilik anlayışı yüzünden kurum önemli derecelerde sektelere uğratılıyor!..
Sayın siyasilerimiz ve özellikle de sendikalarımız ;
Eğer amacınız kurumun özgün kurallı işleyişine sürekli sekte vurup,deforme etmekse bu işin sonu nereye gider ben söyleyeyim : ÖZELLEŞMEYE gider!Çünkü devletle bu iş olmuyormuş denir ve özel patron da o işi öyle bir güzel yapar ki!!..
Şimdiye kadar meydana gelen yanlışlıklar biryana ancaka artık siyasiler,sendikalar,dernekler kurumu bir arpalık gibi görmeyi bırakıp burasının ciddi bir ulaşım işletmeciliği merkezi olduğunu anlamalılar ve bu işleyişin en sağlıklı şekilde yapılması için de kuralların ve mevzuatların tavizsiz uygulanması için çalışmalıdırlar!!
Yoksaaaaa(bu kısmını oflu hoca'yı dinleyenler anlarlar ;D )


Gelelim gişe memuru arkadaşımızın durumuna :
Olaya iki açıdan bakıyorum :
1-TCDD içerisinde bayanların da faal işlerde çalışabilmeleri ve koşulları
2-Bu örnekte olduğu gibi ; faal ünvanlı çalışanların önemli kısmının aslında asıl görevlerinde çalıştırılmadıkları,masa başlarında idari görevler yaptırıldığı ancak iş personel yetersiz noktasına geldiğinde çarpıtma yapılarak personel dairesi verilerinin yayınlanması!..Sadece gişe memurları değil,mesela hareket memurlarının önemli bir kısmı da bugün ilgisiz büro görevlerinde çalıştırılıyorlar ve bu nedenle de ya personel yetersizliğinden dolayı istasyonlar kapatılıyor yada 4 kişinin yapması gereken işler 2 kişinin sırtına yıkılıyor!..Şimdi genel müdürlükteki ilgili hazretlere sormak lazım :
Böyle bir uygulama yaptınız da sonradan 4 kişiyi neden tekrar merkeze aldınız!!Bu bacımızın suçu kendisine dayı bulamamış olması mıdır!!Böyle iki yüzlü yöneticilik olur mu,içinize nasıl sindirebiliyorsunuz!!
Diğer noktadan bakınca da önceden de belirttiğim gibi ; TCDD kuruluşu itibariyle erkek eksenli bir yapıda oluşturulmuştur..Çünkü ghem ilk kuruluş yıllarındaki buharlı tren işletmeciliğinin ağırlığı hem de o yıllarda kadınların çalışma hayatının dışında tutulmaları buna etkendir..Ben isterdim ki böyle bayan çalışanlarımız merkezi ve sosyal yeterliğe sahip istasyonlarda görevlendirilsinler ve böyle sorunlar yaşamasınlar..Mesela Ankara Gar'da neden çalıştırılmıyorlar,orada da banliyö bilet gişeleri var,hem de aşağıda tuvaletler var..
Diğer yandan sabah 06.30 da işbaşı yaptırılıyorsa öncelikle bu arkadaşımızın ulaşım sorununun olmaması gerekir,yani ya ilk banliyöyle işe başlayıp biletleri sonraki tren için satmalıdır yada ilk trenin biletlerini de satsın isteniyorsa o halde taksiyle yada servsile gelmesi sağlanmalı ve masrafı da kurumca ödenmelidir!..Ancak gece dönüşleri konusunda birşey diyemeyeceğim çünkü her çalışanın bir zorluğu var ve iş hayatında erkek kadın ayrımında o derecede de ayrımcılığa gidilmesini doğru bulmam..Eğer korkuyorsa arkadaş,bir akrabası almaya gelebilir..
Aslında gelişmiş ülkelerde bu tür sorunlar yok ve size hemen kendi gözlerimle Belçika ve Hollanda'da gördüğüm uygulamayı anlatayım :
Belçika'da gar ve peron istasyon gişeleri normal mesai saatlerinde açılıp kapanıyor ve saat 21.00'den sonra da en büyük garlarda bile gişeler kapalı oluyor!Denilecekki gece trenleri için yolcular biletlerini nasıl alıyor yada sabah erkekn saatteki trenler için!..Anlatayım :
BİLETMATİK var efendim biletmatik...Adamlar atıyorlar bilet tutarı kadar metal euro'yu makinaya ve bankamatik tuşları gibi bilet türünü tuşlar yardımıyla belirtiyorlar saniyeler içerisinde elektoronik kodlu biletiniz makinadan elinize veriliyor..Yani sistem çok güzel dizayn edilmiş veinanın normal saatlerde dahi çoğu kişi gişe yerine biletmatiği tercih ediyor..Bizde de Ankara-İstanbul ve Eskişehir'de biletmatik var ancak benim bahsettiğim makinalar çok farklı ve çok pratik...
Çektiğim fotoğraf da aşağıda bakın burası Roterdam Central Garı ve garın önünde yanyana birçok biletmatik var ve insanlar yoğunluklu olarak bunları kullaıyorlar hem de 24 saat..
NOT : Banliyö trenlerinin içinde zaten kondoktör memurları var ve uygunsuz saatlerde biletler bu arkadaşlar tarafından tren içerisinde de verilebilinir!

« Son Düzenleme: 26 Kasım 2008 / 20:24 Gönderen: trenci96 »

Çevrimdışı SüleymanGocuman

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 15
Gişe Memurlarının çalışma hayatı
« Yanıtla #2 : 27 Kasım 2008 / 10:15 »
sorunu genelleyelim

Gişe memurlarının sorunu  saymakla bitmez.

1-yükselme şansları yeni çıkan görevde yükselme yönetmeligiyle tamamen ortadan kalkmıştır.4 yıllık mezun master yapmış gişe memuru emekli olana kadar gişe memurudur.son yıllarda yüzlerce arkadaşımız yükseldi bu sınavlardan hiçbirine gişe memurlarının girme hakkı yoktur.250 yıl ömrünüz olsa 250 yıl gişe memurlugu yapmış olsanız 5 ünüversite de bitirseniz yükseleceginiz tek ünvan var gişe baş memurlugu onuda alabilme şansınız milyonda bir zaten bi kaç yerde kadrosu var maaşdada 18 ytl artar... başarırsanız
2-Faal personel içinde en az maaş gişe memurunundur.Hatta tüm tcdd içinde en düşük ücret gişe memurlarınındır.
3-Çalışma şartları en agır ünvanlardan biri gişe memurlugudur.Çalışma süresi, vardiya sıklıgı,piskolojik gerilim,yapılan işlem adedinin fazlalıgıvs.vs..
4-Birden çok görevin en rahat  verildigi ünvandır.gişe memuru:danışma memurlugu,bagaj memurlugu,ptt telefonlarına bakılması(pttden yolcu aramış en küçük ayrıntıya kadar  tüm alternatifleri soruyor kapatamaz kısa kesemezssiniz kısa kesmeye çalıştınızmı adam anlar ve kızar görevin kardeşim cevap vermek zorundasın kuyrukda bilet bekleyen yolcular homurdanır işte türkiye bu yüzden batıyor adam mesai saatinde telefonla görüşüyor digerleride onaylar dogru bu memurlar böyle işte sineye çekersiniz çünkü tren gelmek üzeredir biletler yetişmelidir cevap vericek  saniyeleri kıskanırsınız yolcudan.. biletimi veriim daha iyi yoksa ifade gelir diye kullanamazssınız),anons yapılması,bekleme salonlarındaki tv lerin sorumlulugu,peron müzik sistemi sorumluluguvs.vs..
5-Sosyal haklardan en az yararlanan ünvandır.tcdd bünyesinde varsa istatistik yayınlansa görülecektir ki,lojman da oturan en az gruptur(faal personel olmasına ragmen),egitim seminer gibi faaliyetlere çagırılmazlar çünkü sayı hep yetersizdir.gişe memuru gönderilmez başka ünvanlar gönderilir.o kadar abartılı ki bu durum bırakın seminer egitim faaliyetini gişe memuru kursu görmeden emekli olan çok arkadaşımız çoktur.
6-En kolay emirlenen ünvandır.Gönderilen emrin uygulanabilirligine bakılmaksızın biri çıkar emir yayınlar.gişe memuru tüm sorumlulugu üstüne alır ve emri uygulamaz UYGULAYAMAZ sorun oldumu bedelini öder.Sonra uygulamamaya devam eder çünkü uygulanabilecek bir şey degildir.Yüzlerce örnek verilebilir isteyen olursa ayrıca yazarım
ayrı bir konu başlıgı gerektirecek kadar uzun ve önemli bir konudur.
7-Piskolojik olarak tüm gişe memurları gün içinde yıpranmaktadır.Bu işin en zor yanıdır gün içinde yolcu tcdd yetkilisi olarak sizi görür,yolculuk içinde yaşadıkları olumsuzlukların tüm intikamını  gelir sizden alır.personelle ilişkiler apayrı, gişe memurusunuz ya paranın başındasınız en ufak leke insanı çileden çıkarırken gişede her gün lekelenirsiniz mesela yolcu abonman alır kondöktörler bi müddet sonra adamı tanır abonman adamın elindedir bakmazlar bile artık her ay rengi degiştiginden kondöktör renge bakar.. bu ayın rengi bakmaz bile adamın aklına cinlik gelir nası olsa ayrıntılı bakmıyorlar hepside artık tanıyor biliyor devamlı yolcuyum bu ayda ögrenci abonmanı alayım biraz daha ucuz olur arada kondöktörün biri farkeder ögrenci abonmanı oldugunu bu adam önceden ögrenci almıyodu kartını ister adam kartım yok der ögrenci degilim gişe memuru bana tam abonman yok ögrenci verelim dedi ben ögrenci degilim ama dedigimde önemli degil dedi der sen tanıdıksın nası olsa.. personel tren şefi falan güzeeeeel bi tutanak yapar ve sizi türkiyenin en büyük hortumcusu olarak gösterir.örnek çok fakat mevzuu kısa keselim..
7-TCDD sitesinde şikayet bölümünde şikayet yazacaksanız ilk önce gişe memuru çıkar normali budur çünkü en olaganı.. gişe memurundan şikayetçi degilseniz seç butonundan degiştirisiniz.herkes gişe memurundan şikayetçidir çünkü yolcu,personel,işyeri amirleri,hatta evde çoluk çocugunuz,bi müddet sonra bünye alışır veya ilk önce bakışlarınız tedirginleşir, hareketleriniz dengesizleşir,yolda yürürken birileri beni suçlarmı acaba şöyle yapsam kim ne der...tüm hareketleriniz kısıtlanır ve içine kapanık tedirgin anormal bi insan olursunuz..
8-Mesai başlı başına sorundur.fazla mesai yapmak istemiyorum diyemezssiniz.gece 02.00 da mesai biter eve nası gideceksiniz ..gündüz boşssunuz ertesi gün mesai başlama saati 04.00 nası geleceksiniz (arada 2 saat mesai vermemek için vardiya degişir) mecbur  gece 12.00 daki son otobüse biner iş yerine gelirsiniz sabahın 04.00 olmasını beklersiniz.
 uzun oldu biraz sıkmayalım ...

devam edecek....
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2008 / 14:57 Gönderen: Demirkanat »

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Gişe Memurlarının çalışma hayatı..
« Yanıtla #3 : 27 Kasım 2008 / 11:17 »
Büyük bir ilgiyle okudum, arkadaşlarımızı daha iyi tanımamıza yardımcı oldunuz. Bunları bir çok insanın hiç duymadığına ve hatta aklına bile gelmediğine eminim. Yazınızla bu fedakar insanları içimizde hissettik. Devamını bekliyoruz.

Ayrıca birşey sormak istiyorum. Tuvaleti olmayan bir yerde personel çalıştırılabilir mi, kanunen bu temel ihtiyacın karşılanması zorunlu değilmidir ???

« Son Düzenleme: 27 Kasım 2008 / 14:58 Gönderen: Demirkanat »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

besincetin

  • Ziyaretçi
Gişe Memurlarının çalışma hayatı..
« Yanıtla #4 : 27 Kasım 2008 / 13:21 »
Maalesef demiryollarında gişe memurlarının yaşadığı gişe memurluğu yanında aslında asli görevi olmayan birçok işi yapma durumu biz hareket memurları için de söz konusu.. Yeni 1601 le birlikte sanırım biraz daha genişletilmiş bu görevler..Yanlış bir uygulama tabiki.. Gerçi hareket memurları derneği bu konuda çalışma yapıyordu sanıyorum ama ne derece başarılı olacağını da zaman gösterecek.. Bence işin en köklü ve olması gereken çözümü demiryolunda her ünvan ve görev için iş analizleri yapılmasıdır. Son zamanlarda AB ye uyacağız diye bir sürü kanun çıktı. Bu kanunlarda performans yönetimi deniyor, kalite deniyor.. Şİmdi biz mevcut durum ve yönetmeliklerle neye göre saptayacağız kim çalışıyor kim çalışmıyor.. demiryolu kanunu çıkacak deniyor o kanunda da performans yönetiminden performans kriterlerinden dem vuruluyor.. eğer bu kanun çıkar da hala mevcut kimin ne yaptığı belli olmayan yönetmeliklerle bu işe girersek hukuksal açıdan birçok sorun ortaya çıkacaktır.. umarım kurumumuzun değerli yöneticileri bu kanunu hazırlarken kurumda köklü bir iş analizi yapmayı da akıl ederler.. yoksa ilerde pirincin içinden taşları değil taşların içinden pirinci ayıklarız..

saygılarımla..
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2008 / 14:58 Gönderen: Demirkanat »

Çevrimdışı SüleymanGocuman

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 15
Gişe Memurlarının çalışma hayatı..
« Yanıtla #5 : 27 Kasım 2008 / 14:37 »
nerde kalmıştık.

9-TCDD deki en düşük ünvanlı şefden en yukarıya kadar herkes sizin birinci derece amirinizdir.herkesin gişe memuruna söz söyleme hakkı vardır.çünkü gişe memuru en basit memurdur.

10-Suçsuzlugunu ispatlayana kadar tüm gişe memurları suçludur.yapmadıgınız bişeyi söylemediginiz bir sözü ispatlamak zorundasınız (yolcu sinirlidir sizin her sözünüz batar adama ...beyfendi bakın sırada insanlar var tren gelmek üzere sorununuzu mesai saatlerinde gar müdürlügüne bildirin.. ertesi gün sonra ticaret müdür yardımcısı arar yolcu telefonla şikayet etmiştir bana hakaret etti git istedigin yere şikayet et dedi
..müdürüm ben söylemedim söylemişssin işte yolculara karşı saygılı olun... ifade gelir...ispatlayın hadi söylemediginiz sözleri...tüm amacınız tamamen o trene bilet satışını yetiştirmekti halbuki bilet satmayıp adamı ikna için konuşsaydınız adam gayet güzel ikna olup gidecekti ama bu seferde tren şefi yaygarayı basacaktı her zaman yetişiyor da bugünmü satılmadı bu biletler...yaz föydömarşa falanca istasyonda trene bilet satışı yapılmamıştır....

11-Sistemdeki eksiklikler gişe memurunun üstünde kalır tamamen gişe memuru kabahatlidir...
          eskiden karton biletleri tek tek saymak görevleri arasında
saymanın imkanı yoktur ama her ikmalde 30.000-40000 bilet gelir ..dolayısıyla matbaada yapılan her hatayı gişe memuru öder.matbaa hata yapmaz çünkü.inat edip saydıgımızda eksik çıktıgı görülünce matbaanında az da olsa hata yapabilecegi ortaya çıkmıştır.o bir zevktir gişe memuru suçsuzdur  ispatıda ortadadır kurşunlu bilet  eksiktir.ama o hatalı bileti bulmak için 100,000  bilet saymıştır.bidaha töbe eder gişe memurumuz varsın hata bende olsun der.siz hiç 100,000 adet bilet saydınızmı
           Bunlar geçti artık yeni gözdemiz bilgisayarlar bilgisayar hata yapmıyor artık bilgisayarlı bilet satışı yapıyorsunuz görüyosunuz ki sistem aynı bilet numarsını 2 kere vermiş ve kopya degil asıl bilet  o bileti yırtıp atsanız kafanız hiç agrımayacak
ama yok duramıyorsunuz ve ilgili yerlere haber veriyorsunuz bölgeye ankaraya gönderiyosunuz fotokopisini.. sizi sorguya çekiyorlar ne yaptın bilgisayarada bu bilet çıktı ..valla bişey yapmadım.. en son bastıgın tuşlar hangileri..valla bilmiyorum bilet satıyodum 2 kere yazdır çıktı bastım böyle oldu..türkiyenin hiçbi yerinde olmuyorda sende niye oluyor..valla bilmiyorum ben bişi yapmadım..vs.vs..kıpkırmızı olursunuz yutkunursunuz karşınızdaki açıkça lekeliyor onurunuzu..6 ay sonra gene aynı durum acaba dersiniz atsam bu bileti hiç ugraşmasam şimdi hakaretlerle ...kısa bi durum degerlendirmesi ardından karar.. bildirecegim bi iki gün  bozulur moralim ama düzelir belki....genemi sende olduuuuuu...aynı döngü tekrar yaşanır...2 sene sonra başka yerlerdende bu durum iletilince genel müdürlük tel yazar böyle olabiliyor bu durumda bize bildirin...ohhhhh artık rahatsınız sadece sizde olmadıgını bilirsiniz SORUN SİSTEMDEDİR
örnekler çogaltılabilir uzatmayalım...

12-Hangi servise baglı oldugunu bilmez gişe memuru.derdini anlatacak amiri yoktur ama hesap sorucak amir çoktur.tesisler ve ticaret aralarında paslaşır 2-3 yılda bir şu an tesislere baglıdır..ama tesislere baglılıgı sadece 4011 gönderirken anlar servisi XVI yazınca.. nası baglıdır neyi baglıdır kimse bilmez..ticaret hesap sorar ceza verir ..ama siz tesisler personelisiniz

13-Kırtasiye giderlerini kendi karşılar gişe memuru..tükenmez kalem,bantvs.vs..cepten alır  bir gişe memuru arkadaşım aldıgı tüm tükenmez kalmeleri koliye koymuş atmamış hiç gelen tüm hasılatçılara gösteriyor bunların hepsini cepten aldım hasılatçılar biz karışamayız siz tesislere baglısınız..bu arkadaşımız en sonunda kayışı koparıyor ve tükenmez kalem almıyor hesabıda eldeki imkanlarla kurşun kalemle kapatıyor belki duyan olur diye sesini... ve sesi anında duyuluyor tabi kurşun kalemle hesap kapattıgı için kınama cezası verildi..isim bölge vermek istemiyorum ama bu arkadaşa ulaşmak isteyen herkes ufak bi araştırma yaptımı ulaşabilir ..

14-Yemek yemek, tuvalet vs ihtiyaçlar gişe memurunun kabusudur.yemek yiyecek yer yoktur gişede yersin evden getirdigin sefer tasında allah ne verdiyse.gişenin perdesini kapasan bi dert... bilet almaya geldik gişe kapalıydı ...kapayamazssın gişe açık yersin bu arada gelenler yemek yedigine aldırış etmez bile bi an önce bileti alıp gitmek ister bi dakka deyip bekletemezssiniz o durumda biraz yemek biraz iş yaparsınız ..tuvalete saniyeler içinde gitmeniz lazım yoksa gişeyi kapatıp geziyor olursunuz tren yoktur o esnada ama biri gelir en fazla 30-40 saniye tahammülü vardır..tedirgin olursunuz tuvalette bile rahat yoktur gişe memuruna

15-Gün içinde küçücük dar havasız koşullarda çalışırsınız..birisi adam öldürse hapse atılsa 24 saatin 12 saatini uyur 12 saaat de parmaklıklar ardında bekler cezasını çeker adam öldürmüştür çünkü.ama gişe memuru adam öldürmese bile bu cezayı çeker parmaklıklı daracık gişede en az 12 saat çalışır eve gider uyur gelir tekrar çalışır
sosyal hayatı yoktur gişe memurunun ...çünkü personel eksiktir ve devlet fazla mesai veriyor hayır deme şansın yok..

uzatmayalım  fazla.


devam edecek....
« Son Düzenleme: 27 Kasım 2008 / 14:58 Gönderen: Demirkanat »

Çevrimdışı SüleymanGocuman

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 15
Ynt: Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz.
« Yanıtla #6 : 05 Aralık 2008 / 08:52 »
Halkla ilişkilerde TCDD’nin vitrin elemanı gişe memuru unvanı ile çalışan personel zor şartlarda çalıştırılırken, maaşlarından kefalet aidatı kesildiği halde kasa tazminatı ödenmiyor. Yoğun çalışma şartlarından dolayı yapılan yanlışlıkları ve kasa açıklarını cebinden tamamlamak zorunda kalan personel, kasa tazminatı istiyor.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz.
« Yanıtla #7 : 05 Aralık 2008 / 10:08 »
Ben hala tuvaleti olmayan yerlerde nasıl olurda personel (özellikle bayan) çalıştırılır burada takıldım kaldım. Bu arkadaşlar tam 8 saatini burada geçiriyorlar. Yokmudur bu arkadaşları himaye eden kanun ve haklar.

Kasa tazminatı konusunda benim fikrim sonuna kadar hak ediyorlar.

Sayın Avukat Ersin Beyden bu konudada ilgisi istiyelim.

« Son Düzenleme: 05 Aralık 2008 / 10:10 Gönderen: Demirkanat »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

avukatersin

  • Ziyaretçi
Ynt: Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz.
« Yanıtla #8 : 06 Aralık 2008 / 11:49 »
gişe memurlarına kasa tazminatı ödenmesi hususunda dava açtık dava şu anda karar aşamasında;

mesai saatleri içinde gişe memurları dahil tüm çalışanların temel ihtiyaçlarını karşılayacak düzenleme ve çaşışma programının yapılması gerekmektedir, ancak yıllarca bastırılmış, sindidilmiş, korkutulmuş; hak arayanların cezlandırılması, süründürülmesi gereken birer memur gören anlayışların sonucunda amirin her sözü-emri-karşı sözü kanun-mevzuat gibi anlaşıldığından yılların bu tortusunu-kabuğunu-psikolojik teslimiyeti kırmanın kolya olmadığını biliiyoruz. Örgütlü mücadele ile bu sorunları aşabileceğimize inanıkyorum. 7 yıldır TCDD il4 KAmu İdare Kurulu toplantıları yapan KAMUSEN'in Ulaşım Sen'i acaba hangi problemerin öçözülmesinde ciddi mücadele örneği gösteriyor merak ediyorum. BTS olarak her türlü idari-fiili-hukuki mücadeleyi yürütmemeize rağmen önümüzde kimlein nelerin engel olduğu açık beyan ortadadır.

Yılmak yok mücadeleye devam.

av ersin albuz

Çevrimdışı SüleymanGocuman

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 15
Ynt: Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz.
« Yanıtla #9 : 14 Aralık 2008 / 13:07 »
gişe memurlarına kasa tazminatı konusunda dava açıldıgını ilk defa duydum ve bu duruma sevindim.. müjde için avukat ersin beye teşekkürler ..davayı bts açtı gibi anladım..diger sendikalar neden ilgilenmiyor bireysel isteklerle ugraşıyorlar tabi..bts ye üye olmasamda ..teşekkürler bts...

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
Ynt: Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz.
« Yanıtla #10 : 16 Aralık 2008 / 13:12 »
 hadi sendikaları geçtim..gişe memurlarının dernegi var...onlar bu konuları neden dile getirmiyor..yerinden koltugundan korkan şahsi menfaati için bir gurubun maddi manevi destegini sömüren yöneticileri hala orda tutuyorlarsa hakediyorlar...seslerini duyurmak için harekete geçmedikleri için .......tuvalete gitmemeyi hak ediyorlar...  çünkü kendileri kabullenmiş ve böyle olmasını istiyorlar..

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
Ynt: Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz.
« Yanıtla #11 : 02 Ocak 2009 / 16:32 »
süleymangocuman bey
yazınızın devamı gelecek demişssiniz gelmiyor bekliyoruz

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz.
« Yanıtla #12 : 28 Ocak 2009 / 11:26 »
22 Ocak 2009'da  Ankara Banliyösunda biletler hakkında bazı değiştirmeler yapıldı.Bunlar; saat 07.00 ile 20.00 arasında bütün istasyonlarda bilet gişeleri açık olacak ve Bu saatler arasında biletsiz olarak banliyö'ya binildiği taktirde normalde 1.70 krş olan bilet ücreti cezalı olarak 3 lira kesilecek.

Gişe Memurları zor ortamlarda çalışan personellerimizden hatta bu durum Banliyö personelleri için bu ortamada çalışmıyacakları doktor raporuyla da belgelenmiş durumda (bu rapor bana ulaşınca sizlerle paylaşacam), alınan bu kararla işleri dahada zorlaşmış oluyor. Bu arkadaşlarımız 8 saat aynı ortamda tek kişi çalışmak zorundalar. İstasyonlarda tuvalet bulunmamakta ve bu ihtiyaçlarını karşılamak için en yakın cami, cafe, restorant vb. yerlere gitmek zorundalar. Bayanlar için bu durum daha kötü, ihtiyaçlarını 8 saat usulüne göre terbiye etmek durumunda kalıyorlar ama zorunla hallerde çevredeki tuvaletleri kullandıklarında esnaf tarafından yadırganıyor.

Emirde deniliyor ki bilet gişeden alınacak yoksa cezalı işlem uygulanır, gişe memurunada ihtiyaçın olduğunda gişeyi kapatabilirsin deniliyor. Peki gişe kapalı olduğunda yolcu biletsiz banliyö trenine nasıl binecek.  Bu emirle her iki tarafda madur edilmiş durumdadır.

Çalışma şartları, insana yakışır şekilde düzenlenmelidir. Emir çıkaranlar birazada empati yapmalılar ve ulaslararası standarları sağlamalıdırlar.
« Son Düzenleme: 28 Ocak 2009 / 11:34 Gönderen: Demirkanat »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

cuneytgurler

  • Ziyaretçi
Ynt: Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz.
« Yanıtla #13 : 28 Ocak 2009 / 12:03 »
sevgili demirkanat şu yazdıklarından, bir vatandaş olarak saçımı başımı yoluyorum. bahsettiğin mağduriyetler de haklısın söylediklerin çok doğru. ama esas beni üzen, hepsi bir BİLETMATİK le halolacak işlerin geldiği şu noktaya bakarmısın. ya inan çok zor değil herşeyin ihalesini yapmakla kurum olarak çok meşhur olduğumuz bu günlerde çok mu zor BİLETMATİK ihalesi ya Allahaşkına. Ne paralar harcanıyor gereksiz ıvır zıvırlara, ne olur sanki hem personelin mağduriyetini önleyecek, hem de yolcuların cezalı işlem görmesini engellemek adına bu banliyo gişelerine biletmatik koymak. çok da kolay bir iş bu, çünkü ücret sabit verilen bilet sabit. Zaten benide üzen bu kadar basit bir düşüncenin bu zamana kadar hayata geçirilmeyişi.

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
Ynt: Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz.
« Yanıtla #14 : 28 Ocak 2009 / 13:09 »
aslında çok kolay ve az maliyetle büyük fayda saglayacak olan biletmatik uygulamasına geçilmeyişinin mantıgı bence:nasıl olsa sorumluluk gişe memurunun bilet alamayan olursa açarız bir ifade veriririz kınamayı bidaha ihtiyaç görmeye gidiyomu bak...biletmatik alıpda neden az da olsa para harcayayım...yayınla bi tamim gişe memurlarının ihtiyaçları ikinci bir emre kadar iptal edilmiştir...mesaiye gelmeden evde halletmeleri makamca uygun görülmüştür bilgilerinize....bu kadar basit çözüm varken neden biletmatik alınacak da oralara koyulacakda uzun yollara girsinler.TCDD gişe memurları için bişeyler yapmalı artık AYIPTIR AYIP fazla mesai veriyoruz diyerek iki katı çalıştırılırmı insan yemek tuvalet gibi ihtiyaçları olmuyomuş gibi davranarak bi yere varılmaz...öncelikle gişe memurlarının servisi belli olmalı sorunu anlatacakları bir müdürleri olmalı...tesislere baglılarmış...tesisler  çok da tınn diyor ...tesisler servisi hareket memuru makasçılarla dahi ilgilenmiyor üvey evlat onlar GİŞE MEMURLARI İSE UGRAŞMAYA KONUŞMAYA BİLE DEGMEYECEK ÜNVAN GÖRÜLÜYOR...gişe memurlarının tcddd de muhatabı yok ne yazıkki kapısını çalacakları müdürleri yok...


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Ankara Banliyö Gişeleri ve Personelimiz. Benzer Konular

Ankara Banliyö hattında, koltuk değneği kullanmak.
KKY Projesine geçtikten sonra bana Havelsada çalışacağım söylendi ve çalışma saatleri kullandığım servise uymadığı için serviste... Devamı...

Gösterim: 5662 - Yanıt: 7 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Banliyö Treninde Korkunç İhmal
Hareket halindeki kapısı açık trene binmek isteyen Zeytinburnu Belediyesi İmar Müdür Yardımcısı ve e Harita Mühendisi Ergin Uçar... Devamı...

Gösterim: 4359 - Yanıt: 7 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Jeneratör vagonlarında heba edilen personelimiz
Öncelikler tüm arkadaşlarımıza merhabalar.Konu başlığındanda anlaşılacağı üzere değinmek istediğim şey dizel lokolarla temin edi... Devamı...

Gösterim: 2423 - Yanıt: 1 - Başlatan:machinists
Personel Yetersizliği Tavşanlı Garında Gişeleri 12 saat kapalı bıkakıyor.
Türkiye   Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Tavşanlı Garı'nda gişelerin 24   saat açık olması gerekirken memur eksikliğinde... Devamı...

Gösterim: 2558 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Banliyö seferleri 29 Temmuzda başlıyor

Gösterim: 2639 - Yanıt: 3 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ