Gönderen Konu: Avrupa-Asya Demiryolu Yük Taşımacığının Geliştirilmesi İçin Yeni Teşvik  (Okunma sayısı 262 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1693









Uluslararası Demiryolları Birliği ve nakliye birliği FERRMED, geçen ay Paris'te düzenlenen 23. UIC genel kurulunda daha verimli ve sürdürülebilir bir Avrasya lojistik zincirini teşvik etmeyi amaçlayan bir mutabakat zaptı imzaladı.
İki kuruluş, tıkanıklığı azaltma ve altyapı geliştirme dahil lojistik projelerini desteklemek için bilgi alışverişi ve en iyi uygulamayı amaçlamaktadır. İçerik olarak; Akıllı çevre, enerji ve zaman kazandıran teknolojilerin kullanılması; yük trenlerinin entegre yönetimi ve izlenmesi; daha uzun yük trenleri; piggy-back işlemi için yükleme göstergesi geliştirme; ve Çin ile Avrupa arasında yük hizmetleri için erişilebilir intermodal terminaller ağının geliştirilmesini teşvik etmektir.
Kaynak: railwaygazette.com
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1693
Aslında haberde dikkat çeken bir unsur harita. "Londra'yı, Pekin'e bağlıyoruz" diyen yöneticilerimizin aksine, haritada görünen demiryolu güzergahları, 2006'dan bu yana kısım kısım geliştirildi. Almanya-Çin arasında yük taşımacılığı sefer süreleri 25 günden 15 güne indirildi. Lojistik merkezlerle intermodal taşımacılık geliştirildi. Londra ve İspanya'dan drekt Çin'e yük taşımacılığı yapılmaya başlandı.


Özellikle 2010 ve sonrasındaki yıllarda haritada görünen Köstence demiryolu ve liman iyileştirmeleri, Karadeniz üzerinden Gürcistan-Azerbaycan-İran bağlantısıyla Hazar Bölgesi, İran Bandaar Abbas limanından Hint Okyanusu bağlantısı (bu bağlantı Akdeniz-Süveyş Kanalı bağlantısına göre 25-30 gün kadar taşıma süresini kısaltmaktadır. Daha önce haberlerde duyuruldu.) için anlaşmalar imzalandı, akabinde Gürcistan, Azerbaycan ve İran demiryollarında iyileştirmeler yapıldı. Oysa ki, bu güzergahta önemli geçiş noktası olan ülkemizde ise; "2 yılda Ankara-Konya hızlı tren hattını yaptık" diyerek rekor kırma naraları atılırken, doğuda önemli bağlantılardan biri olan Kars-Tiflis-Bakü projesi senelerce sürüncemede kaldı. Bu sürede evrim geçirdi, çift hatlı proje tek hatta düştü vs. Batıda ise "Londra'yı Pekin'e bağlayacak" diye iddia edilen (oysa çoktan bağlanmıştı) Marmaray projesinin sadece tüp geçişi bitirildi, geri kalan Halkalı-Gebze bağlantısı yine sürüncemede kaldı. Tabi sadece bunlar değil, İran'a bağlantıda bile Van gölünün kuzeyinden drekt bağlantı sağlayamamamız, gölden feribotla geçişle zaman ve enerji kaybetmemiz, konvansiyonel hatlarımızda yeterli gelişme sağlayamamamız ve var olan kısıtlı enerjimizi, sadece yolcu taşıyan hızlı tren projelerine harcamamız sonucu, Avrupa-Asya ve Avrupa-Güney Asya bağlantı haritalarında bile gözükmememize neden oldu.


Geçmiş olsun.


Ömer Tolga Sümerli



Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Avrupa-Asya Demiryolu Yük Taşımacığının Geliştirilmesi İçin Yeni Teşvik Benzer Konular

Demiryolları Asya ile Avrupa'yı buluşturacak
Bodrum'da "Demir İpek Yolu" olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi nedeniyle toplantı düzenlendi. TCDD Genel Müd... Devamı...

Gösterim: 4338 - Yanıt: 8 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Konya Asya Ve Avrupa'ya Demir Ağlarla Bağlanacak
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman   Karaman, gelecek planlarında Konya'yı Asya ve Avrupa'ya t... Devamı...

Gösterim: 2585 - Yanıt: 4 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Kazakistan Türkmenistan Demiryolu ile Asya’dan Avrupa’ya bağlantı
Orta Asya’yı Basra Körfezine bağlayacak Kuzey Güney Demiryolu Projesi’nin ilk etabı olan Kazakistan Türkmenistan hattı resmi tör... Devamı...

Gösterim: 2222 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
1970-2011 Arası Avrupa Demiryollarının Yük Taşıma Payı Gelişim Grafiği
EU-12 (1 November 1993 - 31 December 1994):Belgium (BE), Denmark (DK), France (FR), Germany (DE), Greece (EL), Ireland (IE), Ita... Devamı...

Gösterim: 2822 - Yanıt: 2 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Azerbaycan'dan Avrupa-Basra-Güney Asya Bağlantısında Önemli Adım
AZERBAYCAN: Ulusal demiryolu ADY, Bakü'nün 30 km kuzeyindeki Sumqayıt ile Rusya sınırındaki Yalama arasındaki 167 km'lik güzerga... Devamı...

Gösterim: 33 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli