Gönderen Konu: Avrupa'nın En Büyük Intermodal Terminali İnşasına Başlandı  (Okunma sayısı 248 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771

East-West Intermodal Logistics, Avrupa'nın en büyük ve en modern demiryolu intermodal kombi terminalinin inşaatının Ukrayna sınırındaki Fényeslitke, Macaristan'da başladığını duyurdu.

Terminalin Ocak 2022'de tamamlanması beklenirken, son devir tesliminin 2022'nin ilk çeyreğinde yapılması planlanıyor. Yatırımın tamamı özel kaynaklardan karşılanan 61 milyon Euro değerinde. Macaristan Hükümeti, istihdam yaratma sübvansiyonu olarak EWG'ye 8,2 milyon EUR sağlamıştır. 

Kuşak ve Yol Girişimi'nin ekonomik koridorunda stratejik noktalar bulunan terminalin yıllık 1 milyon TEU kapasiteye sahip olması bekleniyor. Devir teslim anında konteyner ve kombi kapasitesi 300-500 bin TEU birim olacak.

 

Asya ile Avrupa arasında hızlı bir alternatif rotada mal tesliminde önemli bir nakliye bağlantı noktası olacak. Terminal, Asya'dan gelen yük trafiği için mevcut kara ve deniz yollarına göre Avusturya, İsviçre, İtalya, Slovenya, Hırvatistan ve Almanya'ya daha hızlı bir alternatif rota sunan Yeni İpek Yolu'nun batı kapısı olarak kabul ediliyor.

 

Rusya'nın Macaristan'daki geniş hat ve Avrupa ray ağının buluşma noktasında inşa edilen terminal, Batı Avrupa'dan Asya'ya ihracat trafiği için de yeni, yüksek kapasiteli bir fırsat. Ayrıca , son yıllarda önemli gelişmeler gösteren Trans-Sibirya demiryolunun daha iyi kullanılmasında da önemli bir rol oynayabilir .

Terminal 125 hektarlık bir alana sahip olacak. Terminal, eksiksiz bir lojistik hizmet yelpazesi sağlayacak ve operasyonlar başladığında müşterilere 15.000 metrekarelik kiralanabilir depo alanı sunacak. Mevcut inşa edilmemiş alanlarda, gerekirse ek olarak 500.000 metrekare depo, montaj veya üretim tesisi kurulabilir.

Yeni terminal, beş adet 1520 mm'lik ray ve beş adet Avrupa açıklıklı ray ile hem geniş hem de standart açıklıklı ray sistemlerinden yararlanacak. 850 m uzunluğundaki vinçle taşınabilir raylar, aynı anda 740 m uzunluğundaki dört trene hizmet verecek.

Doğu-Batı Kapısı (EWG), teknoloji cihazlarının dahili iletişimi ve çalışması için kendi 5G ağını kullanan, yeşil teknolojiye dayalı Avrupa'nın ilk intermodal kombi terminali olacak. Tesis, AB'nin demiryolu ve iklim stratejisine uygun olarak yeşil teknolojiyle güçlendirilecek. Yüksek performanslı bir güneş enerjisi parkı ve bir ısı pompası sistemi güç sağlayacak ve terminal alanında sadece elektrikli terminal traktörleri ve e-arabalar kullanılacaktır.

Polonya ve Beyaz Rusya'daki benzer terminallere kıyasla hızlı ve verimli yükleme teknolojisine ve daha fazla geliştirme için serbest alanlarına ek olarak, demiryolu intermodal kombi terminali, ATEX ve ADR sertifikalı 45 tonluk tehlikeli vinçleri kullanma konusunda önemli bir avantaja sahip olacak. mal. Gaz tankı konteynerleri ve kimyasallar gibi özel taşıma malzemeleri de aktarılabilir. Terminal aynı zamanda geleneksel kamu karayolu yarı römorklarını demiryolu vagonlarına vinçle taşımak için de uygundur.

Kaynak: https://www.railwaypro.com/wp/east-west-gate-terminal-construction-begins/
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter