Gönderen Konu: Balastsız Demiryolu Teknikleri  (Okunma sayısı 5841 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Balastsız Demiryolu Teknikleri
« : 14 Kasım 2008 / 11:58 »

Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Uzun zamandır bu platformda bahsetmek istediğim konulardan biriydi. Konuyla ilgili detaylı bilgiye sahip olmadığım için, bir araştırma yaptım. İnternette bulduğum detaylı bir yazının linkini aşağıda gönderiyorum. Yazının başında "Kent İçi Demiryolları" denilse de, devamı okunduğunda şehirler arası hatlar için de örnekler var.
Saygılarımla.

http://www.e-kutuphane.imo.org.tr/pdf/11156.pdf
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: Balastsız Demiryolu Teknikleri
« Yanıtla #1 : 27 Nisan 2013 / 12:33 »
Balastsız altyapı sistemleri ile ilgili bazı fotoğraflar aşağıdadır. Çin yüksek hızlı tren sistemi de, balastsız teknikle hazırlanmış altyapı sistemine sahiptir. Çin, yakın gelecek için 380km/saat işletme hızında çalışabilecek setler üretip bu hatta kullanmayı hedeflemektedir.



Çin hızlı tren altyapı



Tünel içerisinde balast değişim ve bakım işleri zor olduğu için, tünellerde daha çok tercih ediliyor. 



Tünelin genel yapısının, trenlerin oluşturduğu titreşimden etkilememesi için titreşim engelleyici ekipmanın basit anlatımı.



Tünel titreşim engelleyicilerin biraz daha detaylı çizimi.





Alman Demiryollarından



Alman Demiryollarından





Slab Track (Panel Yol Tekniği ) olarak da adlandırılan altyapı (Japonya)



Slab Trac montaj kesidi.



Viyadüklerde kullanılan tekniğin kesidi.






Balastlı ve balastsız teknik yan yana. (Çin)


Saygılarımla.

Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Balastsız Demiryolu Teknikleri Benzer Konular

DTD (Demiryolu Taşımacılar Derneği)
Merhaba Demiryolcular;Web sitesinden DTD'yi inceledim. Yük taşımacılığı yapan özel sektör firmalarının taşıma maliyetlerinde eko... Devamı...

Gösterim: 2848 - Yanıt: 0 - Başlatan:leventdurusoy
Kıbrıs Demiryolu
Merhaba Değerli Arkadaşlarım.Uzun zamandır Kıbrıs demiryoluyla ilgili, bilgi mahiyetinde bir yazı yazmayı düşünüyordum. Fakat el... Devamı...

Gösterim: 7674 - Yanıt: 5 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
DTD ( Demiryolu Taşımacılığı Derneği )
TANITIM :Demiryolu Taşımacılığı Derneği (DTD), demiryolu ile yılda 3,5 milyon ton yük taşıyan ve demiryolu taşımacılığının payın... Devamı...

Gösterim: 3860 - Yanıt: 0 - Başlatan:Trenci96
Demiryolu TV
Basın Yayın Halkla İlişkiler Müşavirliği son dönemlerde göze batar güzel işler yapıyorlar..Örnek vermek gerekirse ; TRT 1'de yay... Devamı...

Gösterim: 2917 - Yanıt: 2 - Başlatan:Trenci96
Balastlı ve balastsız hatlar
Balastsız hatlar pahalı ama bakım maliyetlerinin düşüklüğünden bahsedilmektedir!Bu balastlı ve balastsızın KM yapım maliyetleri ... Devamı...

Gösterim: 2100 - Yanıt: 0 - Başlatan:__SHERiFF___