Gönderen Konu: Balkanlar-Avrupa Demiryolu Bağlantısı Olan Koridor X Projesinde Büyük Aşama  (Okunma sayısı 5638 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ( EBRD ) Koridor X projesinin geliştirilmesi için ikinci krediyide onayladı.
Makedonya-Sırbistan arasındaki mevcut hattın toplamda 53km'lik kısmında yapılacak rehabilite için 17.6 milyon Euroluk kredi onaylandı. Bunun yanında 1.2 milyon Euro, EBRD'nin özel ortaklık fonu, Orta Avrupa Girişimi, Fransa ve Almanya'dan hibe olarak temin edilmiştir.
Bulgaristan-Niş arasındaki hattın elektrifikasyonunda, kablolama çalışmalarında sona gelinmektedir.
Bununu haricinde, EBRD Sırbistan Demiryolları için, 15 Ekimde 100 milyon Euroluk krediyi onaylamıştı. Bu kredinin 64 milyon Euro'su uluslara arası hatlarda çalışacak 15 adet yeni nesil elektrikli lokomotif alımına, geri kalanının altyapı rehabilitasyonu ve bakım ekipmanlarının teminine harcanacağı belirtildi. Hattın rehabilitesinin, Belgrad-Subtika arasındaki kısmın 2012 Mayıs ayına, Niş'in güneyinde kalan kısmınında 2014 yılında tamamlanması planlanmaktadır.
 
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Görüldüğü gibi haritada Türkiye bağlantısı yok. Olabilir miydi? Tabiki olurdu. AB'nin uyarması ile Temmuz ayında Bulgaristan, Türkiye sınırına kadar olan hattını yenileme kararı aldı. Fakat ne zaman başlar veya ne zaman biter orası meçhul. Nedeni belli. Hattı Türkiye'ye kadar getirmesine getirir de ondan sonrası meçhul. Sürekli "hızlı tren yapacağız" haberlerinin çıktığı bir ülkeye, niye yük/yolcu taşımacılığında kullanılacak bir koridor bağlasınlar? Çin kredisiyle, Edirne'den Kars'a, İstanbul'dan Ankara'ya, Ankara'dan Konya'ya, hatta yetmedi İstanbul'dan Ankara'ya bir de Ayaş tünelinden hızlı tren yapmaya para harcamaya çalışan bir ülkeye niye böyle bağlantılar yapsınlar? Boğaz tüp geçişinin, yük trenlerine olan kısıtlamalarıyla "Asya-Avrupa arasını demiryoluya transit bağladık" diyebilir miyiz?
Hızlı tren ve otoyol yapımına devam.....
 
Saygılarımla.
 
 
 
 
 
 
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Dönüp dolaşıyor aynı konuya, yani YHT konusuna geri geliyoruz.
Ulaştırma politikalarıma yön verenlere sesimizi bir türlü duyuramamanın üzüntüsünü yaşıyoruz. Bunları yazarken de dar görüşlü ve ikbal peşinde olan, aslında demiryolunda çalışıyor olmaktan başka hiçbir özelliği olmayan insanların eleştirilerine maruz kalıyoruz.
Sevgili arkadaşım; konuyu o kadar net bir şekilde ortaya koymuşsunuz ki, uluslararası taşımacılıkta gelecek öngörümüzün olmadığını Avrupalılar bile fark edip bizden ümitlerini resmen kestiklerini bir ifadesi olmuştur açıklamalarınız.
Bizlerin yazdıklarını her daim okuyanlar kesin olarak bilmelidirler ki, amacımız bağcıyı dövmek değil, üzüm yemektir. YHT tabiki olmalıdır. Demiryollarına yapılan her kuruş yatırım bizleri fazlasıyla memnun eder. Fakat bu yapılacak harcamaların ve yatırımların, kıt olan ekonomik kaynaklar göz önüne alınarak yapılmalııdır ve bir öncelik sırasına sahip olmalıdır.
YHT yerine Yüksek hızlı Yük koridorları yapılmış yada plan dahiline alınmış olsaydı, belkide aşağıda yapmış olduğunuz yorumlara gerek bile kalmayacak, Avrupa ulaştırma politikalarına yön verenlerde bizim ülkemizdeki plan ve yatırımları görerek, transasya demiryolu bağlantılarını görerek ulaştırma koridorumuzu destekleyecek şekilde bağlantılarını hazırlama yoluna gidecekti. Şu andaki bizim açımızdan görülen olumsuzluklara rağmen, treni hala kaçırmış sayılmayız. En azından kendi ülkemizde ürettiklerimizi Avrupa pazarlarına ucuz bir şekilde ulaştırmak açısından hızlı yük koridorlarını oluşturmak zorundayız. Haydi tcdd diyoruz. Tabiki hükümet desteği ile.
Saygılar
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Bulgaristan Avrupa Demiryolu Konteyner Ağına Katıldı
« Yanıtla #3 : 23 Eylül 2011 / 09:25 »
Koridor X ve buna bağlı olarak intermodal taşımacılık altyapısıyla ilgili gelişmelerin sonuna yaklaşan Bulgaristan, 17 Eylül tarihinde, Slovenya'nın Koper limanıyla, Sofya arasında 24 konteynerlik ilk blok treninin çalıştırdı. Bulgaristan Demiryollarının ilk etapta, yıl sonuna kadar, 400 konteyner taşınması planlandı. Bunun yanında 1000 konteynerlik depolama alanı ve yıllık 35000 konteyner eleçleme yapabilecek bir tesis yapıldı. Bulgaristan Ulaştırma Bakanı, " Intermodal taşımacılık sayesinde karayollarının daha az kullanımı sağlanarak, çevreye daha az zarar verilecek ve daha düşük maliyetle taşımacılık yapılacak. Ayrıca demiryollarının verimli kullanımı artacak" şeklinde açıklamada bulunmuştur.
Bu sayede, Sofya, Avrupa demiryolu konteyner ağına katılmış olmaktadır.
« Son Düzenleme: 23 Eylül 2011 / 13:26 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Balkanlar-Avrupa Demiryolu Bağlantısı Olan Koridor X Projesinde Büyük Aşama Benzer Konular

İran İkinci Demiryolu/Liman Bağlantısı İçin Demiryolu İnşaatına Başladı
6 Aralık Pazartesi günü İran Cumhurbaşkanı Ahmedinejad'ın Konarak'ta katıldığı bir törenle Umman limanını, ulusal demiryolu hatt... Devamı...

Gösterim: 3377 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Avrupa - Çin Demiryolu Bağlantı Haritası

Gösterim: 3848 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Kazakistan Türkmenistan Demiryolu ile Asya’dan Avrupa’ya bağlantı
Orta Asya’yı Basra Körfezine bağlayacak Kuzey Güney Demiryolu Projesi’nin ilk etabı olan Kazakistan Türkmenistan hattı resmi tör... Devamı...

Gösterim: 2495 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Kazakistan'ın Büyük Demiryolu Projesinde Sona Doğru Yaklaşılıyor
Yapımı devam eden, Trans-Kazakistan demiryolu projesinde, gelinen aşamalara göre, hat yapım işinin 2014 yılı sonuna doğru tamaml... Devamı...

Gösterim: 1730 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Belçika'dan İtalya Trieste Demiryolu Bağlantısı (denizyolu Türkiye bağlantısı)
Lojistik hizmet sağlayıcısı H..Essers ve özel demiryolu şirketi Lineas Intermodal, Belçika'daki Genk'i İtalya'nın kuzeyindeki Tr... Devamı...

Gösterim: 522 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli