Gönderen Konu: B.A.L.O. (Büyük Anadolu Lojistik Organizyasyonlar)  (Okunma sayısı 7014 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Yaklaşık 2 seneye yakındır takip ettiğim bir konuyu sizlerle paylaşmak istedim. Bu ileriye dönük proje için, Manisa Organize Sanayi Bölgesi internet sayfasından aldığım son bilgi aşağıdadır. 
Saygılarımla.

  B A L O - Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar
 

» Neden BALO ?
 
• Batı Anadolu Bölgesinde faaliyet gösteren ihracatçı ve sanayicilerimizin Dünyada her geçen gün artan rekabete karşılık verdikleri maliyet düşürme savaşlarında onlara Lojistik Sektörde de destek olmak.

• Lojistikte alternatif çözümler üretmek.

• Yönetim, Özellik ve İşletim olarak ayrı faaliyet gösteren Organize Sanayi Bölgelerimiz içindeki sanayicilerimizin yüklerini konsolidasyon yöntemi ile birleştirip onlara navlun ve hizmet avantajları yakalamak.

• Lojistik Köyler, Limanlar ve Konsolidasyon Merkezleri oluşturup; Teknoloji, Ekipman ve Sistem olarak Ülkemizde örnek bir işbirliği sergilemek.
 
 » BALO’ yu Kimler Oluşturacak ?
• Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği
• Bursa OSB
• Eskişehir OSB
• Manisa OSB
• Ege Bölgesi Sanayi Odası
• Denizli OSB
• Barsan Global Lojistiğin oluşturacakları birliktelik 
 » BALO Nerelerde Oluşacak ?
• Tekirdağ Limanı
• Bandırma Limanı
• Okçugöl İstasyonu
• Mustafakemalpaşa İstasyonu
• Eskişehir Konsolidasyon Merkezi
• Manisa OSB
• İzmir Konsolidasyon Merkezi
• Denizli OSB 
 » BALO Nasıl Çalışacak ?
• Mustafakemalpaşa ile Okçugöl İstasyonları; Bursa ve Eskişehir bölgelerinden gelen yüklerinin toplanması, Manisa, İzmir ve Denizli’den gelen yüklerin birleştirilmesi için Konteynır deposu olarak kullanılacak. Bu istasyonlarda yüklü konteynırlar varış noktalarına göre ayrılacak ve 34 adet 45’ konteynır taşıyan, 17 vagondan oluşan Blok Yük Trenleri teşkil edilecek.

• Blok Tren Bandırma Limanında inşa ettirilecek özel iskele üzerinden, satın alınacak Tren Ferisi’ne yüklenecek. Vagonlar Tekirdağ Limanında da oluşturulan iskeleden inip Muratlı güzergâhı üzerinden Kapıkule’den Yurtdışına çıkış yapacak.

• Blok Tren hızlı bir seyirle; Avusturya’da Viyana, Almanya’da Nürnberg ve Köln’e, Fransa’da Lyon’a ve İtalya’da Milano’ya dizi ayırmadan ulaşacak (Bu varış noktaları çoğaltılabilir).

• Varış İstasyonlarına gelen Blok Trendeki Konteynırlarımız tren üstü teslim yapılabileceği gibi kamyonlar ile iç taşıma yapılarak alıcılara teslim edilebilecek.

• Türkiye’ye gelmek üzere tedarikçilerden toplanan mallar Yurtdışı Lojistik Merkezlerinde konsolide edilerek, oluşturulan Blok Trenler ile muhtelif varış noktalarına teslimi yapabilecektir.
 
 » BALO Blok Treni Neden Avantajlı ?
• Taşımacılıkta navlun avantajına göre taşıma sıralaması Deniz, Demiryolu, Kara, Hava taşımaları olduğu malumlarınızdır. Fakat Deniz taşımaları ile yapılan yüklemelerde teslim noktası varış limanına uzak bir noktada ise bu karayolundan iç taşıma yapılması anlamına gelmekte buda ek maliyet oluşturmaktadır. Bunun yerine, bu iç noktalara Blok Tren teşkil edilirse navlun avantajı Demiryoluna geçmektedir.

• Sevkıyat süresi Denizyolu ile yapılanlardan daha kısa hatta bazı hatlarda karayolu ile aynı sürelerdedir.

• Hava muhalefeti, trafik yoğunluğu ve geçiş belgeleri gibi istenmeyen durumlar bu taşıma modeli için seferi engelleyici faktörler değildir.

• Navlun maliyetleri birçok Deniz taşımasından ve bölgelere göre Kara taşımalarından düşüktür.

• Kaza ve hasar oranları yok denecek kadar azdır.

• Hareket ve Varış programı son derece düzenlidir.
 
 » Navlun Karşılaştırmalarında Nelere Dikkat Etmeliyiz ?
• Blok Tren taşımalarda tek varış noktaları planlanmaktadır.

• 45”HC Konteynır, 40”DC Konteynırdan Euro palet ve hacim olarak % 35 daha fazla yük kapasitesine sahiptir.

• Navlun Karşılaştırmasında aşağıda belirtilen konulara dikkat edilmelidir :
1. Deniz taşımasından düşük fiyat ve az transit süre; Kara taşımasından düşük fiyat ve çok transit süre olan lokasyonlarda, BALO sisteminin Deniz ve Kara taşımalarına avantajlı alternatifler sunduğunu göreceksiniz.

2. Deniz taşımasından yüksek fiyat ve az transit süre; Kara taşımasından düşük fiyat ve yüksek transit süre olan lokasyonlarda, BALO sisteminin Kara taşımalarına avantajlı alternatifler sunduğunu göreceksiniz.

3. Bu taşıma modeli Kara Taşıma transit sürelerinin 3 ila 5 gün üzerinde sonuçlanır.

4. Navlunlar bağlayıcı değildir.
 
 » BALO İçin Gerekli Yatırımlar
• Mustafakemalpaşa ve Okçugöl İstasyonunun TCDD’den kiralanıp, çevre arazilerinin satın alınarak vereceğimiz hizmete uygun Lojistik tesislerin inşa edilmesi. Bu alanlarda kullanılacak İş makineleri ve ekipmanların alınması.

• Bandırma Limanında İskele yapımı ve kullanımı için Ulaştırma Bakanlığı ile anlaşma yapılması.

• Bandırma – Tekirdağ arası karşılıklı çalışacak iki adet Tren Ferisi alınması veya kiralanması. Bu hatta çalışmak için Ulaştırma Bakanlığından izin alınması ve anlaşma yapılması.

• Tekirdağ - Muratlı yakınlarında gerek duyulursa demiryolu bağlantılı bir depolama alanı oluşturulması.

• Denizli OSB’ye Lojistik Merkez kurulması.

• Lokomotif (5 adet Manevra ve 3 adet Ana Hat), 250 adet Vagon ve 1000 adet 45’ Konteynır yatırımlarının yapılması.

• Muhtelif iş makineleri ve araçlar.
 
 » BALO Taşıma Kapasitesi Ne Olur ?
• 100.000 adet 45”HC Konteynır (Birinci Yıl İhracat) 
 

« Son Düzenleme: 02 Mart 2013 / 12:35 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: B.A.L.O. (Büyük Anadolu Lojistik Organizyasyonlar)
« Yanıtla #1 : 19 Temmuz 2008 / 23:38 »
Bravo, tebrikler.

Bunlar alkışlanacak haberlerdir. Özel sektörümüz de sonunda raylı taşımacılığın farkına vardı. En güzel tarafı da bir araya gelme düşüncesi ve bunun hayata geçirilebilmesi açısından yapılan çalışmadır. İnan bana böyle bir organizasyonun içinde olmak insana gurur verir.

Bu adamların web siteleri varsa oınlarla bilgi paylaşımı yapmak da isterim.

Hoşçakalın.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2013 / 12:36 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: B.A.L.O. (Büyük Anadolu Lojistik Organizyasyonlar)
« Yanıtla #2 : 21 Temmuz 2008 / 09:43 »
Sevgili Levent Hocam.
Proje için, gerekli protokollerin imzalanması ve birkaç ufak başlangıç yapılması dışında pek bir ilerleme yok. Yapılan başlangıçlarda şu an devam etmiyor. Ortada çok sorun ve soru var. Tahminimce demiryollarının özelleştirilmesi bekleniliyor. Böyle düşünmeme yegane sebep ise, devletin, demiryolları için mevcut kaynaklarını hızlı tren projesine aktarması. Gerçi hızlı tren hattı, demir-ipekyolu projesinde de kullanılması öngörülüyor. Asya-Avrupa demiryolu için Ruya ile rekabet babında bu da büyük bir proje. Fakat, daha önce başka bir yazımda yazdığım gibi, demiryollarında en iyimser rakamla 50 yıllık bir açığımız var. Bu da hemen kapatılamıyor.
B.A.L.O. projesini elimden geldiğince takip etmekteyim. Gelişmeleri en kısa sürede iletmeye çalışacağım
Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 02 Mart 2013 / 12:36 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


B.A.L.O. (Büyük Anadolu Lojistik Organizyasyonlar) Benzer Konular

lojistik personeli
BİZ LOJİSTİK PERSOENLİNE KİMLER SAHİP ÇIKACAK ACABA ALLAH AŞKINA SORUYORUM.HERKESTEN AZ MAAŞ ALIYORUZ.ELBİSE İSTİKAKINI KALDIRDI... Devamı...

Gösterim: 5931 - Yanıt: 4 - Başlatan:Bahattin KARABAĞ
Yerli Tren “Anadolu” İzmir-Tire Hattında
TCDD’nin ortaklığında TÜVASAŞ’ta üretilen ilk dizel tren seti, İzmir-Tire hattında 30 Mayıs 2011 Pazartesi günü hizmete girecekB... Devamı...

Gösterim: 2759 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Yeşil lojistik demiryoluna ilgiyi artırdı
Küresel ısınma, çevre kirliliği gibi etkenler tüm sektörleri çevreye karşı daha duyarlı olmaya zorluyor. Kuşkusuz bu konuda en b... Devamı...

Gösterim: 2367 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Anadolu Ekspresi raydan çıktı
Anadolu Ekspresi A.F.Paşa Doğançay arasında seyir halinde iken 2. sırada bulunan pulman vagonunun 2 bojisi saat 04.45 de dray et... Devamı...

Gösterim: 2345 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
RAYLI SİSTEMLER ESKİŞEHİR ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ACIL BAKIN!
ESKİŞEHİR ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ'NE  GİRECEĞİM BU SENE,  9. SINIFTA YIL SONU ORTALAMAM KAÇ OLMALI Kİ RAYLI SİS... Devamı...

Gösterim: 5505 - Yanıt: 1 - Başlatan:acil cevap