İsviçre Demiryollarında bir dönem, manevra amaçlı kullanılan buharlı lokomotiflerin bazılarına, elektrikle suyu ısıtıp, buhar elde edilebilinecek düzenekler yapıldı. 2. Dünya Savaşı yıllarında, yaygın elektrikli demiryolu ağına sahip İsviçre demiryollarında küçük buharlılar manevra amaçlı kullanılıyordu. Bu dönemde yaşanan kömür sıkıntısı, elektriğin bol olması ve elektrik motorlu manevra lokomotifi yapacak yeterli zaman olmaması, bu ilginç düzeneğin yapılmasına olanak sağladı. Toplam gücü 480KW olan 2 adet transformatör ve bunların beslediği, kazana yerleştirilen ısıtıcı rezistanslar, pantograf yardımı ile alınan elektiği ısıya çeviriyordu. Bu şekilde buhar üretilip, lokomotif çalıştırılıyordu. Yapılan bu elektrik düzeneği, lokomotifin kömürle çalışmasına engel değildi. İstenildiği taktirde kömürle de çalışabiliyorlardı.




Kaynak:
http://www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCOLOCO/swisselec/swisselc.htm