Gönderen Konu: Bir YHT Rezaleti  (Okunma sayısı 8095 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ekasal

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 105
  • Yol Düzgünse Hız,Güvenlik,Konfor Vardır
Bir YHT Rezaleti
« : 21 Haziran 2009 / 20:40 »

Başlık biraz sert oldu kusura bakmayın.
Bugün yaşadıklarımı (21.06.2009) taze taze yazdığım için henüz kendimi yatıştıramadım.

"YHT izlenimleri" isimli konuda bir arkadaşın yazdıklarını okuduktan sonra bir de ben gidip geleyim istedim.
İlk seferler başladığından bu yana uzun süredir YHT ile seyehat etmemiştim.  Nihayet bu pazar günü boş olduğum için hem seyehat edip hem de eskişehirde biraz gezmeye karar verdim. YHT ile demiryoluna yeniden ilginin çekildiği şu günlerde yolcu nasıl kaybedilir bir anlatayım :

Ankaradan 11.10'da harekete eden YHT Saat  11.28 'de Sincana geldi. Mutlu bir şekilde trene bindim.
Polatlıyı 5  dakika kadar geçtikten sonra, yavaşlayıp durduk. Normal bir durum olmadığı çok belliydi. 2 dakika sonra bilgilendirme anonsu yapıldı "Teknik Bir arıza nedeni ile kısa bir süre bekleyeceğiz". Neyseki gerçekten kısa bir süre bekledik. 12-13 dakika kadar. Hemen ardından yaklaşık 20km/saat ile 5 dakika kadar gittik ve sonra normal seyir hızına çıkıldı. Bir yolcu "Makinist Treni Vurdurarak Çalıştırıyor" dedi. Bir kısım yolcu da gülerek eşlik etti. Eskişehire 20 dakika gecikme ile saat 13:00'da vardık. Bağlantılı Trenin yolcuları dışarıda trenin gelmesini bekliyorlardı. Aslında hem gülünç hem de utanç verici bir durum.  Ne yapalım olur böyle olaylar deyip geçtim.

Dönüş için biletimi 15:10 'da hareket eden YHT için almıştım. Perona geldim. Biletleri kontrol eden görevli 6. vagonda bir değişiklik olduğunu söyledi ve biletimin üzerine 5. vagondan bir koltuk numarası yazdı.
Gittim yerime oturdum. Benim gibi 20 yolcu vardı. Bazı biletler birbirinin aynı numaralar olarak verilmişti.
Ayakta mı kalacağız diye düşündüm. Bir yandan da pencereden bağlantılı trenin gelip gelmediğini kontrol ediyordum. Ortalıkta Yoktu.

Tren hareket edecek gibi kontrol bankolarının önüne masa dayamak suretiyle trene geçişi durdumuşlardı.
Herhalde bu saatte bağlantılı tren yok veya çok tehirli geliyor bizi bekletmeyecekler diye düşündüm.
Tam o sırada bir anons geldi "Bağlantılı Trenin Gecikmesi Nedeni İle Yaklaşık Saat 15:30 'da hareket edilecektir". Yüksek Hızlı Seyehat Böyle Birşey Herhalde

Tüm yolcular söylenerek aşağı hava almaya ve bir kısmı sigara içmeye indi.
İstasyonda görevli kişilerle sohbete daldım. Aslında bu tren setinin ilk set olduğunu ve depoda durduğunu sorunlu olduğunu söylediler. Bunu Forumda "Bir Rivayet" olarak nitelendiren bir arkadaşımız vardı. Hemen o aklıma geldi. Demek doğruymuş. "Bu Tren 200 Km'yi geçemiyor Takip Et İstersen" dedi. Güldüm. "Olur mu öyle şey" dedim. Sohbetimiz bağlantılı trenin gecikmesinden açıldıi, YHT yatırımının ne derece gereksiz ve show amaçlı olduğuna kadar gitti. Oradaki Abim Gayet Haklı Bir şekilde Şöyle Dedi
"Bu İstasyona Yaptıkları Masrafa Bak. 1 Yıl İçerisinde Yıkıp Yer Altına alacaklar. Yazık Günah Bu Paraya"
Devam Etti
"Bunun Yerine Ankara-İstanbul Hattının Tümünü çift hat yaparlardı, Hem Yük hem Yolcu giderdi. Siemens Lokomotifi takacaksın TVS2000 vagonlara vs. vs."
Bildiklerimizi dile getiren personeli duydukça, Yeniden üzüldüm, tekrar tekrar üzüldüm.

Tekrar bir anons geldi "Bağlantılı Tren saat 15:45'de gelecek"
Tren saat 15:50'de istasyona geldi. Ardından saat 15:55'de biz hareket ettik. (45 Dakika Gecikme)
Eskişehiri çıkmadan tekrar durduk. Anons "Karşı Taraftan Gelen Treni 5 Dakika Bekleyeceğiz"
Bekledik ve Hareket ettik.

Yolda LCD Ekran üzerindeki hız etiketini takip ettim. Gerçekten de 200 Km/saat 'i geçemedik. Yani görevliler doğru söylemiş bu set sorunlu.

Saat 17:30'da Sincan Geldim. (Toplam : 2 saat 20 dakika) Ben Daha önce Koncar loko ile de 2.20'de gelmiştim.

Yolculardan Duyduklarım :
"Hanım ben otobüse binelim demiştim, hem aktarmasız giderdik hem de gecikmezdik"
"Yok abi, öyle dedikleri gibi değil, arada hızlı gidiyor ama yolda bekletiyorlar, geç kalkıyor, uyuz oldum bir daha binmem"
"Made in Turkey"
"Boşuna Reklam vermesinler öyle birbuçuk saat diye"

Kendi Yorumlarım :- İlk defa YHT'ye hatta Trene binen yolcu bu yolculuğa denk gelirse bir daha binmez. Kötü reklam yapar.
- Kombine taşımacılık yapmakta ısrarlı iseniz. Eskişehire yedek bir set bulundurmak zorundasınız. Bağlantılı tren geciktiği zaman, Eskişehir yolcusunu bekletmemelisiniz.
- Tek hat taşımacılığında gecikme her zaman olabilir. Yedek Hızlı Tren setiniz yok ise nasıl böyle bir sefer planlıyorsunuz. (Bunu kombine taşımacılık ilk gündeme geldiğinde de söylemiştim
- İnsanlar Hızlı Varmak için YHT'yi tercih ediyor. Nasıl olurda 45 dakika gecikmeli yola çıkılabilir. Böyle durumlarda bilet parası iade edilmelidir.
- 12-13 Dakika durup giderilmesini beklediğimiz arıza nedir? , Sinyal mi? Elektrik mi? Her neyse neden sıkça böyle sorunlar oluyor. Ben bakım ve sürekli takip konusunda verilen beyanlara inanmıyorum
- Yepyeni tren setleri nasıl oluyorda şimdiden depoluk oluyor. CAF firması 3-5 yıl bakım işlerini ve yedek parça teminini sağlamıyor mu?

Daha Az Sıkıntı Veren Detaylar :- Sorunlu olan Tren setinin Havalandırmasından "Sidik" kokusuna benzer bir koku sürekli olarak geliyordu
- İki sefer arasındaki anonslar standart değil. Kafaya göre yapılıyor veya yapılmıyor.
- Anonslar TVS2000 vagonlarda olduğu gibi arada duyuluyor arada duyulmuyor
- Servis arabası ile dolaşan eleman "Eveet Hoş Geldiniz. Kola,Çay,Kahve" diye avazı çıktığı kadar bağırıyor
- LCD ekranlarda 2 dakika film gösterilip devamında bilgilendirmeye geçiliyor. Sonra Boş Mavi Ekran. vs. vs.
Ne işe yaradıkları belli değil.

Her haliyle Bu ayakkabı TCDD'nin ayaklarına olmamış.

Neyse Çok uzun bir yazı oldu. Bir yolcu gözüyle Rezalet yaşadık.
Kendimi sorumlu hissettim. Utandım. Birileri kötü birşey söyleyecek ben de duyacağım diye çekindim.
(Bu arada ben demiryolu çalışanı değilim)








 

« Son Düzenleme: 21 Haziran 2009 / 20:51 Gönderen: ekasal »

Adk System Advertising


Çevrimdışı feyzullah

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 104
Ynt: Bir YHT Rezaleti
« Yanıtla #1 : 21 Haziran 2009 / 22:17 »
bu konuda bir şeyler söylemek isterdim ancak sn mustafa eraslan ın dediği gibi makinist olduğum ve hızlı tren makinisti olmadığım için ve hızlı treni çekemediğim düşünülmesin diye bir şey söylemiyorum ancak şu kadar söyleyeyimki
vitrini ile mağazanın içi bir birine bu kadar tezat bir mağaza olamaz

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: Bir YHT Rezaleti
« Yanıtla #2 : 21 Haziran 2009 / 23:05 »
Sn. ekasal,
Öncelikle sizden kurumumuz adına özür dilemek istiyorum,böyle bir rezaleti yaşamak zorunda bırakıldığınız için..Biliyorum siz aslında birçok demiryolcudan daha iyi bir demiryolcusunuz(demiryolu sever) ve ben de bu rezaletin yaşanmasından sorumlu bir çalışan değilim ve hatta hızlı tren işleriyle hiç bir ilgim de yok,ancak yine de bir TCDD çalışanı olarak ve sizin gibi yolcuların verdiği paralar ve vergilerle çalışabilen ve ailesini geçindirebilen biri olarak kendimi sorumlu hissediyorum..
Yazdığınız şikayetlerin tümünde de yerden göğe haklısınız,halkımız artık konvansiyonel trenlerdeki gecikmelere ve kusurlara bir TCDD klasiği olarak alışmıştı ve ses çıkarmıyordu ancak insanlara biz hızlı treni getirdik sizi 5,5 saatte istanbuldan ankaraya ve 1,5 saatte Eskişehirden Ankaraya götüreceğiz dünyanın en iyi teknolojisini kullanıyoruz deyip kandırarak paralarını alıp trene bindirmek ve akabinde de tam 1 saat gecikmeyle Ankaraya getirmek gerçekten de bir rezalettir!..
Korktuğumuz maalesefki başımıza gelmeye başladı ve hızlı trenleri de klasik TCDD trenlerine benzetmeyi becerdiler!..
Benim asıl takıldığım nokta ise 65001 madem ki arızalı ve 200 km/h süratin üzerine çıkamayacak durumda o halde gereği neden yapılmıyor bu setleri satan CAF firmasının bir garantisi yok mu arızalı parçalar neden değiştirilmiyor ve bu halde seyahat etmek zorunda bırakılıyor!..
Bu setin arızalı olduğunu ilgili personel biliyor da herkesten neden gizleniyor ve bile bile yolculara yalan söyleniyor!..
NOT : Sevgili Mustafa biz yazdıklarımızla hızlı trene karşıyız demiyoruz,ama hızlı tren işletmeciliğinin amacından yavaş yavaş saptırılarak başka amaçlara hizmet etmeye başladığından söz ediyoruz!..İşte en çarpıcı örneği de yaşanan bu olay!..
Şimdi ben yetkililere buradan tekrar soruyorum :
YHT İşletmeciliğiyle beraber İstanbul-Ankara arası yolcu sayısında artış mı oluşmuştur yoksa aktarmalı taşımacılık nedeniyle yolcu sayısında azalma mı oluştu!..
Eğer cevabı azalma oluştu ise(umarım değildir) : Ne yapayım ben hızlı treni!

Çevrimdışı ekasal

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 105
  • Yol Düzgünse Hız,Güvenlik,Konfor Vardır
Ynt: Bir YHT Rezaleti
« Yanıtla #3 : 22 Haziran 2009 / 18:04 »
Herşeyi eleştiren ve baltalayan biri olduğumu düşünmemeniz için Kendi Yazıma Bir Ekleme Yapayım :

YHT işine karşı değilim. Ortada yapılmış bir iş var. En iyi şekilde işletilmesini, hem TCDD'nin bundan karşılık alması hem de yolcuların memnun olmasını isterim.

Söz ettiğim aksaklıklar bana denk gelmiş olsa , yılda 1-2 defa olsa anlarım. Buna aksaklık deriz.
Uçaklar defalarca tehirli kalkıyor. Otobüsler bozulup yolda kalabiliyor. Bu normal. Ama YHT ve kombine taşımacılığın başlatıldığı şu kısa süre içerisinde benzeri olayların sıklıkla olduğunu konuştuğum insanlardan duyuyorum. İş Böyle olunca üzücü oluyor.

Kombine taşımacılığa da karşı değilim. Ama erken oldu. Elimizde yeterince hızlı tren seti yok iken bu işe başlandı. Eğer TCDD Kombine taşımacılıkta ısrarlı ise , tehirler için bir çare üretmeli ya da masrafına katlanıp yedek bir YHT'yi Eskişehirde bekletmelidir.

koncar52512

  • Ziyaretçi
Ynt: Bir YHT Rezaleti
« Yanıtla #4 : 22 Haziran 2009 / 23:10 »
Değerli trenci abicim;
Bakınız,ben sizin şahsınıza yada ekasal beyefendinin şahsına herhangi bir atıfta bulunmuyorum.Sizin özellikle de sizin bu konuya bakış açınızda en ufak bir samimiyetsizlik yok,buna eminim..
Lakin benim baltalamaktan yada çekememezlikten kastım sizler değilsiniz.Şahit olduğum o personelin hızlı tren personelini çekememesi konusu sizler için değildir,üzerinize alınmayınız!Bakınız şahit olduğum diyorum,çünkü ismi lazım değil,bir makinist ağabeyimizle muhabbet ederken konu hızlı tren'e geldi.Kendisi hızlı trenden rahatsızlığını dile getirdi.Ve görev yapıp ekmek parasını çıkartan personele hoş olmayan atıflarda bulundu.Benim bu durum açıkçası zoruma gitti,çünkü belli bir emek sarfetmiş ve göreve başlamış hızlı tren personelini aşağılamaya hakkı yoktu...Dolayısıyla "hızlı trende hayal kırıklığı" yazısında çekemeyen ve baltalayan personelden kastım,ismi bende saklı olan makinist ağabeyimiz içindi..
Baltalamak konusunda ise;
başta bazı sendikalar ve demiryolundan bi haber olan insanların sırf laf olsun diye yaptıkları ve çekememezlik ve çamur at izi kalsın hesabından yaptıkları "baltalamayı" kastediyorum..
Özellikle de ekasal beyefendinin alımasına gerek yoktur..Umarım benim o yazımda kimleri ne ile kastettiğimi açıklayabilmişimdir...
Yoksa görülen aksaklıkları ve yanlışları dile getirmek tabi ki baltalamak değildir...
Ancak benim zoruma giden kasıtlı kişilerin,hele hele de demiryolu ile hiçbir alakası yokken siyasi yada herhangi bir sebebten dolayı eleştiri yapmasıdır...
Daha bunları açıkladıktan sonra lütfen yazdıklarımdan buradaki üyelerimiz üzerine alınmasın,rahatsız olmasın...
Zaten yazdıklarım ve söylediklerim yerlerine ulaşıyor..Kastettiğim o kişiler ziyaretçi olarak yazılanları görmekte okumakta...Ve inşallahta yüzleri kızarmakta
Saygılarımla

Çevrimdışı ekasal

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 105
  • Yol Düzgünse Hız,Güvenlik,Konfor Vardır
Ynt: Bir YHT Rezaleti
« Yanıtla #5 : 23 Haziran 2009 / 09:52 »
Açıklamanız için teşekkür ederim.
Bu yazıyı zaten "üstüme alındığım" için yazmadım. Tesadüfen sizin yazınızda kullandığınız "baltalama" ifadesini kullanmışım.

Ben konuyu açarken yazdığım yazıyı ertesi gün okuyunca yanlış anlaşılabileceğini farkettim.
Bir açıklama yapmak istedim. Hepsi o.

Söz ettiğim aksaklıklarda zaten Makinistleri , Gar Görevlilerini, Dispeçer gibi teknik insanları suçlu görmüyorum. Onlar görevlerini yapıyorlar.

Ben yapılan planlamanın uygulamada ne gibi olumsuzluklara neden olduğunu vurguluyorum.


 

E40002UMUT

  • Ziyaretçi
Ynt: Bir YHT Rezaleti
« Yanıtla #6 : 24 Haziran 2009 / 01:27 »
Değerli Arkadaşlarım;
   Ben sizler gibi demiryolcu değilim,demiryolu severim ,demiryolcu çocuğuyum.Kaçtır bu rezalerlere şahit de oldum  vede okuyorum da.Atrık duramadım.
   Bakınız,YHT devreye girdiğinden bu yana oluşan aksaklıkla ,kayıplar ve olumsuz etkiler;Sanayi banliyösü ve trenleri eskisi gibi değil artık,zaten sanayi banliyösü çalışmıyor.Yük çekilyormu bilmiyorum!renlerinin saati değişmiş ve büyük bir yolcu kaybı yaşanmaktadır.Sorarım size ANK-ESK. arası mesafe için bunca yılın birikimini yıkmaya değermi?
  Bu gün  bizzat bindiğim ve her dafasında şahit olduğum, bir tren İZMİR MAVİ.Ankara dan kalktı saat 19:00 sincana gelişi 19: 22 normal şartlarda,ama bugün 25 km masafeyi 28dki bir rekor tehirle aldı ,ALKIŞLIYORUM.HARBİDEN BRAVO.Banliyöyü,marşandizde geçiyoruz,etimesgutta 10 dk gibi zamandır ,geçötiğimiz banliyöye yol veriyoruz.Ve banliyönün arkasından (tin tin gidiyoruz emekleyen çocuk gibi 3 ileri bir geri hesabı)..ve geçtiğimiz banliyö  sincan 10 dk gibi farkla varıyor,geri dönüş yapıyor,biz halen SİNCAN DOĞU MAKASTA SİNYAL BEKLİYORUZ.Yolcuların isyanı,cabasıKimi;Ben bu trene bir dha binmemm,kimi otobüsten şaşma.v.s isyankar haklı söylemler.Şimdi bu disbeçer arkadaş nasıl bir zihniyette ,merak ediyorum??L,vresi 110-120 km olan bir trene 25 km gibi mesafede nasıl rekor bir tehir yaptırılır,(28 dk) madalya vermek lazım,ve bu disbeçeri göreve getirenede!!!Sorarım si,zlere bizzat personel olarak etikmidir bu anlayış.??
   Olması gereken etimesgut doğr maslara geldiğimizde banliyönüyü bize bekletip arkasında gideceğimize ,tem tersini yapmaktı.Ve banliyö sincan geliyor servis atıp dönüyor,biz helen Sincan doğu makaslarda YHT bekliyoruz.perona giriş için.,6.yola verseler ne olur sanki,kısa ama o kadrarda zaman tasarrufu.!!
   Ben yıllardır söyledim ve halen söylüyorum.YHT karşıyım.Bizim şuan yaptığımız emekiyorken koşmaya kalkmak gibi birşey.Yurdumuzun bazı yerlerinde ,halen yolcu trenlerimiz 30 km süratle gidiyorsa CTC yoksa ,yapı bozuksa ,ve prestij trenlerimiz ankara h.paşa arasında(fatih-başkent-cumhuriyet) ortalama 80 km süreat yapıyorsa!!!!!KUSURA BAKMAYIN YHT BİZE 3 BEDEN BÜYÜK.
   Endişelerimi ve kaygılarımı bazı gruplarda yazdım .ALLAK KORUSUN yarın birşey olsa,YHT-MİLLİ SERVET-EMEK-ÇABA HEPSİ BİR OLAYLA YIKILIR.Olay nyine makinistlere v.s ihale ediklecek birileride bulunur.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2697
Ynt: Bir YHT Rezaleti
« Yanıtla #7 : 26 Haziran 2009 / 14:58 »
Hızlı Tren konusu çok işlendiğinden, YHT ile sayahat etmek istedim ve dün 25.06.2009 tarihinde YHT ile Eskişehire gittim.

Saat 11.de güvenlikten geçip trene bindim ama giriş basamaklarında zorlandım çünkü engelliker ve yaşlılıar için tutunacak bir dayanak göremedim ve güvenlikteki arkadaşın desteğiyle trene çıktım. Şunu hemen belirtim diğer vagonlara binmek çok ama çok daha zor. Yerime oturduğumda radyo ya da video için kulaklık koymuşlardı. Tren hareket ettikten sonra Türkçe ve ingilizce olarak sonraki istasyon Eskişehir dendi. Sincana varmadan durduk ve arka koltukta oturan yabancı bey gülerek yanındaki bayana Eskişehir dedi ve arkasında Eskişehir 2 saat olarak ekledi. Haklıydı çünkü anonsta sonraki istasyon Eskişehir olarak bildirilmişti. Trendeki bilgilendirme ekranı ise sonraki istasyonu Polatlı olarak gösteriyordu. Bilgilendirmede tam bir karmaşa vardı.

Trenin sincana gelmeden durmasını anlıyamadım. İşletmecilik açısından olmaması gerekirdi.

Klimalardan gelen kokuyu hissettik ve yanımdaki arkadaşım kondoktör bayana durumu iletti ama bayan "hayır ben koku almıyorum " dedi, o sırada gelmekte olan görevli makinist arkadaşı çağırarak ona sordu ve makinist arkadaşta "bende almıyorum dedi", sonra ankara çayından olabilir dedi, arakaşımda ankaradan beri var deyince, alışmış olabiliriz dedi. TCDD çalışanı olarak yolcularımız için kokunun giderilmesini istedik.

Devrim arabaları filminide bir iki kesinti haricinde beyeniyle izledik.

Sayın Ekasal'ın belirttiği aksaklıklardan, bazılarının düzeltilmeside memnuniyet verici.

Kalkış, duruş ve hız bilgileri aşağıdaki gibidir.

Gidiş:
11.13 Ankaradan Hareket
11.33 Sincana varmadan duruş
11.35 Sincanda duruş.
11.37 Sincandan hareket
12.56 Eskişehir varış.

Seyehat Süresi: 1.43 (103 Dakika)
Max Hız: 252 Km/Saat

Dönüş:

15.12 Eskişehirden Hareket
16.28 Sincanda duruş
16.30 Sincandan Hareket
16.47 Ankara Gar'a varış

Seyehat Süresi: 1.35 (95 Dakika)
Max Hız: 252 Km/Saat

http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı ekasal

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 105
  • Yol Düzgünse Hız,Güvenlik,Konfor Vardır
Ynt: Bir YHT Rezaleti
« Yanıtla #8 : 08 Temmuz 2009 / 13:03 »
Tekrar seyehat etme fırsatı buldum. (iş nedeni ile)
Hizmet kalitesine yönelik daha dikkatli davranıldığını gördüm.
Konu ile ilgili Yazılarımızın etkisi var mıdır bilmem.

Ankara-Eskişehir Arasında 22 dakika gecikme oldu

Eskişehir-Ankara Arasında 12 dakika gecikme oldu. 4 dakikası bağlantılı trenden kaynaklandı.
Yani, gecikme olmadı diyebiliriz

Birşey daha dikkatimi çekti. Geçen seferki ile aynı olay oldu. Hızlı tren hattı üzerinde
Karşıdan gelen treni beklemek üzere 7-8 dakika durduk. Hattın tamamı çift yoldan teşkil ise neden
buluşma için bekleniyor ?
Acaba bakım vb. nedenler ile bazı bölgelerde tek hat mı işletiliyor.


« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2009 / 13:11 Gönderen: ekasal »


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter