Güncel > Demiryolu Taşımacılığı

bölgesel trenler

(1/1)

bedendili:

 
   Yakın çevremizdeki insanların yolculuklarını trenlerle yapmasını tavsiye ediyorum. Deneyenlerden gelen mesajlar genelde hep olumsuz.İzmir Aydın arasında çalışan dmu  larla seyahat eden bir yakınımdan bugün gelen mesajı aynen paylaşıyorum.Ne buluyorsun bu trenlerde 300 kişi trene bindik. 2 saat 15 dk ayakta yolculuk yaptım. 11 Tl ücret ödedim. Otobus 1 saat 30 dk gidiyor 16 Tl  neden treni tercih edeyim. Benim
için Tccd bitmiştir.Yazılan aynen bu.Yetkililer bunu görmüyor mu.Numaralı bilet uygulamasına geçmeyi düşünmüyorlar mı.Sanırım  bu konuyu daha önce bir arkadaş dile getirmişti. saygılarımla.

westren:
Denizli-İzmir arası bölgesel trenlerde aşırı yogunluk var Bunun bir kaç nedeni var

1-yerleşim yerleri çok yakın ve kalabalık Denizli - İzmir arası 250 km  40 istasyon/durak var.Yaklaşık 6-7 km de bir kalabalık yerleşim yerleri mevcut
2-istasyonlar hep merkezlerde.
3-Halk demiryolu ve tren kültürüne alışkın.Osmanlıda ilk kurulan demiryolu hattı bu hattır.Bir sebebi vardır ilk olmasının.Bu hattın dogal bir potansiyeli var yani siz her trene bineni  dövseniz bile bu hatta yolcu potansiyeli fazla.osmanlı görmüş o zamanın YHT sini buraya yapmış


gibi birçok neden sayılabilir.

Bu hattaki potansiyel ne yazıkki tam kulanılamıyor bir çok insan trene demiryoluna  tövbe ediyor.

Günde toplam 5000 civarında yolcu bu hattı kulanıyor.Ancak hat  7 milyon  nüfusa hitap ediyor.Mevcut durumda yolcu adedi fazla  gibi görünüyor ancak  bu hatın dogal potansiyeli   5000 gün/adet , ekstra birşey yapmasanızda , her binen yolcuya birde sopa atsanız vazgeçmeyecek aded bu zaten .Bu sayı başarı  olarak kabul ediliyor. halbuki osmanlının oluşturdugu  tren kültürü mirası kulanılıyor.Bu hat işletilebilse günlük  100 000  kişi treni tercih eder.Garantisi ne derseniz ;

Hatta çalışan personele sorun her gün kaç kişi birdaha tövbe diyor,
Günlük trene tövbe edenleri geri çekebilirse tcdd (artık her yeminin bozan için kurban kesim vaadi gibi bir yolla) bu sayıları çok geçer.

Düzelirmi ?     imkanı yok düzelmez      son 10 yıldır trene binen orta ve alt kademe yetkili yok(tcdd de araba çok tren kulanılmıyor).O sıkışıklıgı   ve diger olumsuzlukları  sadece kagıt üzerindeki şikayetlerden biliyorlar.YAŞAMIYORLAR.En önemlisi eldeki imkanlar kulanılamıyor.

Ömer Tolga Sümerli:
Sayın bedendili, westren'in mesajındaki Osmanlı kısımları haricindeki bazı noktalar doğrudur. Yolcu sayısı fazladır, merkezi yerlerden veya merkezi yerlere yakın olan pek çok noktadan geçer gibi...
Keşke westren'in dediği gibi torunları olduğumuz Osmanlı'ya ait olsaydı ve hatta tam anlamıyla bir Osmanlı kültürü çerçevesinde değerlendirilseydi bu hat. Fakat tarihi kayıtlar ve tüm belgeler bunun öyle olmadığını açıkça gösteriyor. Artık bu bilgiler her yerde var ve ulaşması daha kolay. Neyse, bu konuya çok takılmadan sizin belirttiğiniz hususlara gelelim.


Bu hatta 25 sene önce de ayakta yolcu taşınıyordu şimdi de bu devam ediyor. Eskiden 3 saat civarı gidilen İzmir-Aydın kısmı şimdi yeni setlerle ve yol düzenlemeleriyle 1 saat daha kısa sürede gidiliyor. Bu hattın en sıkıntılı tarafı, Çamlık-Ortaklar arasındaki, manzarası hoş olsa da, oldukça dar olan, 200m.'ye kadar düşen yarıçaplı kurpların olması sebebiyle, 120km/s. hızla giden DMU'lar bile burada 30-km/s. civarı buharlı hızlarına düşüyor olmaları.


- Yolcu sayısı ve akabinde istasyonların sayısı ve merkezi yerde olmaları gibi durumlarda, öncelikle altyapı ele alınmalı ve trenlerin hızlı, seri olarak hareket edebilecekleri bir altyapı oluşturulmalı.
- Yoğun yolcu taşımacılığında dizel yakıt kullanılması, maliyetleri arttırıp verimliliği düşüreceğinden hattın, günümüz şartlarına uygun geometrik yapıya sahip olduktan sonra elektrikliye dönüştürülmesi ve sık seferlere uygun sinyalizasyon hazırlanması.
- Mevcut yolcu yoğunluk saatleri ve yeni yolcuları da çekebilmek adına, tren saatlerinin (yoğun saatlerdeki sefer sıklık ayarları vs.) ve tren setlerinin hazır edilmesi.
- Mevcut yoğunluğa cevap verecek ve ileride artması planlanan yoğunluğa da dayanabilecek setlerin alınması veya yapılması.


Bunlardan sonra da işletmecilik ile ilgili uygulamalar gerekecektir. Mesela belirli saatlerde numaralı koltukları olan ve sadece merkezi istasyonlarda duran, ekspres tren kıvamında trenler konularak, bir miktar daha fazla ücretle ayakta gitmek istemeyen yolcular için trenler hazırlanabilir. Tabi bu işletme tekniği ile ilgili bir durum. Ayakta yolcu maalesf olacak, yurt dışında da böyle, fakat, en azından insani şartlarda ayakta taşımacılık yapılabilinir. Yukarıdaki tüm bu bileşenler sağlanmazsa, sorun büyüyecektir.


Bir diğer husus da, istasyonların merkezi yerlerde olması veya merkeze çok yakın olmasının önemi. Günümüzde bazı zihniyetler, istasyon ve garları merkez dışına atmaya çalışıyorlar. Fakat Avrupa'da da trenlerin tercih edilmesindeki en önemli etkenlerden biri de istasyonların konumudur. Tabi anlayana...


Saygılarımla.

Navigasyon

[0] Mesajlar

Tam sürüme git
Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com | Smf Destek