Gönderen Konu: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?  (Okunma sayısı 8453 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı meram_ekspresi

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 70
BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« : 19 Ekim 2008 / 22:52 »

Selamlar Değerli TCDD Ailesi;
  Bu gün TRT de yayınlanan Pazar Ekspresi proğramını seyrettim.Hemen aklıma geldi;
 Forumda bahsedilen eksikleri saydığımız zaman dağlar kadar eksik çıkarken,Proğramda maşallah herşey yolundaymış,personelin hiç bir sıkıntısı yokmuş gibi aktarılıyor..En azından sıkıntıları bilen biliyor ya bilmeyenler......
 Bir diğer konu ise;
Yine aynı proğramda İsmini pek hatırlayamadım Portman,yada Fortman bu şekilde duydum fazla anımsayamıyorum,Görevi;Seyir esnasında makiniste herhangi birşey olursa yani bayılır,uyur vs.Sistem devreye giriyormuş ve treni durduruyormuş.Bu şekilde bir sistem gerçekten varmı?

Hepinize kazasız belasız yollar diliyorum...

Adk System Advertising


besincetin

  • Ziyaretçi
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #1 : 20 Ekim 2008 / 01:08 »
fortman değil totman sistemi onun adı.. yani ATS sistemi..

Çevrimdışı meram_ekspresi

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 70
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #2 : 20 Ekim 2008 / 01:21 »
Teşekkür ediyorum..Tam hatırlayamamıştım..ATS sistemi gerçekten tüm makinalarda varsa eğer ki güzel bir sistem..
Verdiğiniz cevaptan dolayı teşekkür eder saygılar sunarım..

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #3 : 20 Ekim 2008 / 01:46 »
fortman değil totman sistemi onun adı.. yani ATS sistemi..

değerli arkadaşım totman kısmı doğru.fakat karıştırmayalım bu ats sistemi değil.fransızcadan geliyor,anlamı ölü adam demek.açacak olursak.bu bir pedal ve iki şekilde çalışıyor.ya sürekli basılır,ya da basıp bırakılır,basıp bırakılır.makinist ona yapması gereken bu hareketi eğer aksatırsa ,yani makiniste herhangi bir şey olursa ( uyursa,bayılırsa,)hakimiyetini kaybettiğinde bu cihaz 8 saniye içerisinde uyarı vermeye başlar ve 8 saniye sonrada devreye girerek otomatik frenleme yapar treni durdurur.yani 16 saniye içerisinde treni durdurarak herhangi bir hadisenin oluşmasını engeller.ve günümüzde genelde çok makinada çalışmaz.arızalıdır veya iptaldir.eğer çalışıyorsada makinistler arasına bir şeyler sıkıştırarak devre dışı yapar.(bazı duyarlı makinistleri tenziye ederim.)sistem çok faydalıdır fakat adam gibi kullanılırsa.selamlar,saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

besincetin

  • Ziyaretçi
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #4 : 20 Ekim 2008 / 14:42 »
yakup91 haklısınız ats ve totman farklı sistemler. sonradan fark ettim ben de yazdıklarımın hatalı olduğunu ama düzeltmekte geç kaldım.. ancak totman sistemi sizin de belirttiğiniz gibi çoğu makinada gayrifaal durumda ve ats cihazları daha moda bir durumda..

totman sistemi makiniste bir şey olduğunda treni durdururken ats sistemi sarı sinyalden yüksek süratle geçtiğinde ya da makinist kırmızı sinyali geçtiğinde devreye giriyor..

makinist arkadaşlar dururken benim çok fazla birşey yazmam doğru olmaz diyorum ve herkese iyi çalışmalar diliyorum :)

Çevrimdışı meram_ekspresi

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 70
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #5 : 20 Ekim 2008 / 18:52 »
Sayın Yakup91 abicim;
Verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ediyorum..Sistem güzel bir sistem,ama dediğiniz gibi çoğu makinalarda çalışmamasından dolayı olması da bir fayda getirmiyor..

Hepinize Kazasız Belasız Yollar diliyorum..

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #6 : 21 Ekim 2008 / 15:07 »
rica ederim değerli arkadaşlarım.dilimiz döndüğünce bilgimizi paylaşıyoruz sadece.emniyet sistemlerinin hiç birisi boşa konmamıştır.bir takım hadiselerden sonra tedbir amaçlı konulmuştur.çoğunun konması için kan akması gerekmiştir ve akmıştırda.ama malesef bizler bu kanı durdurmaya yarayan sistemleri çalıştırmayarak akmasını bitirmek yerine devam etmesine yardımcı oluyoruz.keşke hepimiz bunların bizim için konduğunu bir anlayabilsek ve üşenmek yerine biraz fedakarlık yaparak sistemleri devreye alsak veya alınmasını sağlasak.çok hadiseyi engellemiş oluruz.selamlar,saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı mehmet şahin

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 103
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #7 : 21 Ekim 2008 / 15:25 »
Dikkatimi çekti de ülkemizde özellikle havayolu taşımacılığında en ufak bir kazada hemen bütün uçaklara veya havaalanlarına kazanın neden olduğuyla ilgili olarak önlem alınıyor. Örneğin uçak bir hatadan dolayı düşerse bütün uçaklara kazayı önleyici sistem getiriliyor. Ama demiryollarına gelince iş neden değişiyor anlayamadım. ATS'nin önemi Tavşancıl kazasında ortaya çıkmıştı. Kazanın üzerinden 5 yıl geçti ama maalesef hiç bir makinada ATS doğru dürüst çalışmıyor. İlle de 100 den fazla insanın mı ölmesi gerekiyor.

Çevrimdışı Makinist_26/ Kenan ÖZCAN

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 574
  • ESKİŞEHİR
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #8 : 21 Ekim 2008 / 15:40 »
Valla şimdi önemseme yok bu konuda onca makinada ATS dediğimiz sistem faal değil veya arızalı. Bizim buralarda sinyalizasyon yok ve ATS sistemi öylece karşımızda duruyor. Bazen bir ahh çekiyorum keşke buralarda da sinyalizasyon olsada şu cihazın çalıştığını buralarda da görebilsek. Sonrada düşünüyorum sinyalizasyonun olduğu bölgede Makinist meslektaşlarımız cihaz arızalı diye şikayet edip duruyorlar haklı olarak tabi. E bizim buralarda bırakın cihazın çalışmasını sinyalizasyon sistemi yok olsa arıza var diye bizde yakınıp dururuz.Bizde olduğu zaman şikayetimizi yaparız.  Zaten personeller arasında birlik beraberliğin olması lazım yol hali hastaysa rahatsızsa idare etmek lazım. Birde değinmek istediğim çok önemli bir konu ise meslektaşlarımız aman aman trene veya makinaya tek başına çıkmasın çok önemli kaç defa dile getirmek istedim ama bu defa ne olursa olsun söylicem dedim. Çok önem verilmesi gereken bir konu bence. Aman dikkat arkadaşlar ne kendimize ne trenlerimize nede taşıdığımız onca cana kastedecek hatalar yapmayalım. SAYGI VE SEVGİLERİMLE..
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2008 / 15:42 Gönderen: Makinist_26/kenan ÖZCAN »
DEMİR YOLLARI MEMLEKETİN KAN DAMARIDIR !!!

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #9 : 21 Ekim 2008 / 15:47 »
çok haklısınız arkadaşım.yanlız çalışmak bir çok hadiseye davet çıkartır.mümkün olduğu kadar buhu susa dikkat edelim.selamlar,saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı meram_ekspresi

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 70
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #10 : 21 Ekim 2008 / 17:43 »
Değerli Abilerim;
 Anlaşılan o ki,bu faydalı sistem genel olarak çalışmıyor..İnşallah en yakın zamanda bu sistem bütün vasıtalarda faal hale getirilir..

Çevrimdışı meram_ekspresi

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 70
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #11 : 25 Ekim 2008 / 20:51 »
En kısa sürede bu sistemin faal hale getirilmesini arzu ediyoruz...

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #12 : 25 Ekim 2008 / 23:10 »
Değerli Makinist arkadaşlar;
Totman ve ATS tren işletmeciliğinde hayati önem taşımayan emniyet sistemleridir. Bir süredir izliyorum arkadaşlarımız hep şikayet ediyor. Haklısınız fakat arızalı olan bu sistemleri loko teslim alırken arızalı olduğuna dair deponuzdan meşruat alıyormusunuz. İlerde olabilecek bir kazada sorumlu durumda kalmak istemiyorsanız ve lokoları almak mecburiyetinde bırakılıyorsanız, 2058 arıza defterine totman yada ATS arızalıdır şeklinde yazmanız ve depo şefliğine imzalatmanız gerekmektedir. Bu da yetmez loko tren üzerine bağlandığında totman yada ATS arızalıdır şeklinde feydömarşada yazmanız gerekmektedir.
Saygı ve sevgiler
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #13 : 27 Ekim 2008 / 15:40 »
değerli abim iyi hoş diyorsun da ,nasıl yazdırılsın?bu sistemlerin çoğunu zaten bizler iptal ediyoruz.yukarıda ki yazımda da belirtmiştim.sizler bu kurumda yıllarca çalıştınız nasıl iptal edildiğini benden daha iyi bilirsiniz ve de şahit olmuşsunuzdur.kendisi depodan çıktıktan sonra iptal eden yazdırabilirmi.?daha önceleri iskenderun da şahit olmuştum ATS sistemlerinin çok üzerine gidildi ve halende gidildiğine eminim.cüneyt beyde iyi bilir.sinyal mağnetlerinde bir arıza varsa bildirildiğinde hemen bakılıyordu ve depoda bizlere bir model veriyordu tren dönüşü işyerine veya föydömarşa iliştirilerek gerekli yerlere gidiyordu.makinaların sistemi kontrol ediliyor ve deftere not düşülüyordu.yanlız bu modellerin föydömarşa eklenmesine bazıları karşı çıktı ,böyle bir modelin numarası yok nasıl ekliyecez dendi ve fazla önemsenmez oldu.ama depodaki amirimiz her zaman şunu diyordu bu sizler için takıldı iptal edilerek bir hadise olursa ben gerçek neyse raporlara onu yazarım.bu sistemi lütfen gerektiği gibi kullanın affetmem diyordu.(yanlız son zamanlarda ats sistemi pek verimli çalışmıyor.)bu hususa diğer bölgelerde de son zamanlar da biraz ilgi gösteriliyor fakat adam gibi çalıştırılamadığı içinde personelin kullanmak zoruna gidiyor.totmana gelince de yine aynı zor geliyor.özellikle dizellerin çoğunda çalışır durumda fakat arasına bir şey sıkıştırılarak iptal edilir.ya da yolda değişiyorsunuz ve depoya makina zaten girmiyodur defterine bir şey yazdırmaya fırsat yoktur .bu yüzden sizin dediğinize pek uyulmuyor.ama doğrusu o.ben şahsen özellikle ats yi iptal etmem çünkü her an birşeylere dalarak sinyali kaçırabilirsiniz ve hadise yapabilirsiniz.ama bu sistem doğru çalışırsa önler.totman çalışmasa bile bu sistem hadiseyi önler.ats zaten totmanın görevlerinin çoğunu yerine getiriyor.he ne olur makiniste bir şey olsa sinyale kadar hiç bir müdahele olmaz ama totman 8 saniye sonra uyarır,8 saniye sonra da frene geçirir.eğer rampa aşağı iniyorsanız sinyale kadar tren alıp başını gittiyse ats sizi zor kurtarır.ama totman kurtarır.birde ats sadece ctc yani sinyalli bölgelerde kullanılıyor.ama totman her yerde etkili.bu yüzden de ben buradan tekrar bir çağrı yapmak istiyorum . bu sistemler bizim için ve taşıdıklarımız için konulmuş lütfen iptal etmeyelim.biraz kendimizden fedakarlık edelim.ve geride kalanlarımızı da düşünelim.selamlar,saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı Makinist_26/ Kenan ÖZCAN

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 574
  • ESKİŞEHİR
Ynt: BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI?
« Yanıtla #14 : 27 Ekim 2008 / 16:37 »
Valla yakup bey çok haklı. Bu sistemlerden rahatsız olupta kapatıyorsak bazı şeyleri mesela taşıdığımız canları umursamıyoruz anlamına gelir. Lütfen bu konuda fedakarlık yapıp geride bıraktıklarımızı bize güvenipte bizimle beraber gelenleri ve ekmeğini yediğimiz emeğimizi feda ettiğimiz kurumumuzu düşünelim ve bu sistemleri önemseyip kapatmayı zihnimizden silelim Bizim buralarda bu sistemden yok ama sizin oralarda var ne olur dikkat. SAYGI VE SEVGİLERİMLE...
DEMİR YOLLARI MEMLEKETİN KAN DAMARIDIR !!!


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


BÖYLE BİR SİSTEM VAR MI? Benzer Konular

TRAFİĞİ RAYLI SİSTEM RAHATLATIR.
Bakan Yıldırım, metrobüsün kısa vadede olabilecek en kolay çözüm olduğunu, uzun vadede İstanbul'da trafiği raylı sistemin rahatl... Devamı...

Gösterim: 1783 - Yanıt: 0 - Başlatan:Makinist_26/ Kenan ÖZCAN
TCDD yönetimi törene böyle adam topluyormuş
TCDD yönetimi tüm personeline törene katılma zorunluluğu getirdi.Sivas'ta demiryollarının 157. kuruluş yıldönümü nedeniyle düzen... Devamı...

Gösterim: 1768 - Yanıt: 0 - Başlatan:karesi
Cumhuriyet Bayramı Böyle Kutlanır :)
 İçten içe bilirim bilmesine de, yine de yakıştıramazdım, akıl-izan sahibi olanların nasıl akla aykırı düşünebildiğine şaşardım!... Devamı...

Gösterim: 1571 - Yanıt: 1 - Başlatan:Göçebe (chomez)
ESKİ PERSONEL - YENİ PERSONEL/ESKİ SİSTEM - YENİ SİSTEM
Demiryolcu olmanın ayrıcalığı, keyfi, ızdırabı ve anıları ile herkese merhaba.Gönül burada birbirimizi kırmadan, nasıl daha iyi ... Devamı...

Gösterim: 1640 - Yanıt: 0 - Başlatan:yucel_yucel
Stratejik planlama böyle olur!
Haber stratejik planlamaların nasıl yapılacağına dair iyi bir örnek olduğu için alıntıladım.Yıllar önce, 'onların Şengen'i varsa... Devamı...

Gösterim: 356 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)