Gönderen Konu: BTS'nin “TCDD’nin Yeniden Yapılanması” ve Marşandiz Tren Kazası Raporu  (Okunma sayısı 132 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2696

13 Aralık 2018 tarihinde Ankara- Konya seferini yapan YHT ile yol kontrolünden dönen klavuz lokomotifinin aynı hatta seyretmeleri nedeniyle Marşandiz istasyonunda çarpışması sonucu 3’ü tren makinisti 6’sı da yolcu olmak üzere toplam 9 kişi hayatını kaybederken kazada 86 yolcu ise yaralanmıştır. Kaza sonrası sorumlu olarak 3 kurum çalışanı tutuklanmış olup halen tutuklulukları devam etmektedir.


Kazanın yaşanmasının ardından kamuoyuna yapılan açıklamalarda maalesef kazaya neden olarak sadece 3 çalışan gösterilmiş olup gerçek nedenler gizlenmiştir.


Sendikamız kazadan sonra olayın oluşumundaki gerçek nedenleri zaman zaman açıklamakla beraber kazadan hemen sonra oluşturulan komisyon tarafından olay tüm yönleri ile geniş olarak incelenmiş ve bir rapor hazırlanmıştır.


Hazırlanan rapor bugün (9 Ocak 2019 Çarşamba günü) saat 11.00’de Sendikamız Genel Merkezinde yapılan basın toplantısı ile kamuoyuna sunulmuştur.


Yapılan basın toplantısına hazırlanan rapordan çeşitli bölümler okunarak basın mensuplarına aktarılmış ve toplantı sonunda basın mensuplarının sorularının cevaplanması ile tamamlanmıştır.


Sendikamız Genel Başkanı tarafından okunan ve basın ve kamuoyu ile paylaşılan raporumuz ektedir.


Raporu okumak için tıklayınız.


marşandiz-raporu09012018
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2696
 TCDD’nin Yeniden Yapılandırılması Sürecinde Hayata Geçirilen Uygulamalar

TCDD’nin yeniden yapılandırılması adı altında yürütülen çalışmalar kapsamında hazırlanan bu raporlarla TCDD’nin kar amaçlı ticari bir kuruma dönüştürülmesi, dolayısıyla kamu hizmeti veren bir kurum olmaktan çıkarılması amaçlanırken, TCDD’nin hem dikey olarak alt yapı ve işletmeciliğinin birbirinden ayrılması hem de yatay olarak faaliyet alanlarının bölünmesi ve asli olmayan faaliyetlerin bitirilmesi istenmiştir. 

Yine raporlar doğrultusunda; personel sayısının azaltılması, istasyon, atölye ve fabrikaların kapatılması, elektrikli işletmeden vaz geçilip dizel işletmeciliğine geçilmesi, prestij (saygınlık) yolcu trenleri dışında tren işletilmemesi, kamusal işletmecilikten vazgeçilerek demiryolu taşımacılığının özelleştirilmesi tavsiye edilmiştir.

Booz Allen &Hamilton Ltd. şirketi ayrıca bir Demiryolu Yasası taslağı hazırlayarak yasalaştırılmasını istemiştir. 

TCDD’nin yeniden yapılandırılması çalışmalarının başlamasından TCDD’nin altyapı ve üstyapı olarak ikiye bölünmesine kadar geçen süre içerisinde;

1.      TCDD Meslek Lisesi, basım ve dikimevleri, çamaşırhaneler, kurum eczaneleri kapatılmıştır.
2.      TCDD Hastaneleri önce SSK’ya, sonra Sağlık Bakanlığına devredilmiştir.
3.      Haydarpaşa Limanı dışındaki bütün limanlar özelleştirme kapsamına alınmış, bu çerçevede Mersin ve Samsun limanlarının özel şirketlere devri tamamlanmıştır.
4.      Haydarpaşa Limanı ve Garı kentin kültürel dokusuna, kent siluetine ve kentsel mirasa ihanet edercesine rant merkezlerine dönüştürülmeye çalışılmaktadır.
5.      Eleman yetersizliği nedeniyle birçok istasyon ya kapatılmış ya da günün belirli saatlerinde hizmet verebilir hale gelmiştir.
6.      Birçok Atölye kapatılmıştır.
7.      Kurumdaki belirsizlik, çalışma koşullarındaki güçlük ve kuruma yeni personel alınmaması nedeniyle kurumda çalışan personel sayısı hızlı bir şekilde eritilmiştir.
8.      Kamusal nitelik taşıyan pek çok hizmet taşeron eliyle gördürülmeye başlanmış, taşeron çalışan sayısı 5000’i bulmuş, taşeronlaşma hızla yaygınlaşmıştır.
9.      500 tondan aşağı yükler taşımaya kabul edilmemektedir.
10.    Verimsiz oldukları gerekçesiyle onlarca yolcu trenin seferlerine son verilmiş, karayolu ulaşımı zorlukla yürütülen bazı yerleşim yerlerindeki yurttaşların demiryolu ulaşımından yararlanması     engellenmiştir. 
11.   Gelecek dönemdeki ihtiyaçlar düşünülmeden; demiryolu taşınmazlarının bir kısmı belediyelere devredilmiş, birçoğu da satılmak üzere Özelleştirme İdaresi Başkanlığına devredilmiştir.

Bu kararlar hayata geçirilirken; TCDD ana hatlarının %20’lik kesiminde hiçbir yolcu treni çalıştırılmazken, tren tehirleri artmış,  bu arada personel teşvik adı altında emekliliğe ya da işten ayrılmaya zorlanmıştır.

Bu sonuçlar göstermiştir ki yeniden yapılanma adı altında yürütülen çalışmalar; ülkemiz demiryolu işletmeciliğini olumlu bir noktaya taşımanın aksine kurumun altınının boşalmasına, kurumun kötü yönetilmesine, seyrüsefer emniyetinin tehlikeye düşmesine, başıboşluğa, kayırmacılığa, iş güvenliğini ve güvencesini azaltmaya ve bir yandan da demiryolcu kültürünü yok etmeye yönelik bir işlev üstlenmiştir. 

Yeniden yapılandırma diye ifade edilen bu çalışmalarda “yeni” olan tek şey kamu hizmetinin piyasa hizmeti haline dönüştürülmesi olmuştur. 

Bize göre yeniden yapılandırma, ülkemizdeki kaynakların seferber edilerek demiryolu teknolojisinin yenilenmesi, yıllarca ihmal edilen demiryollarına yatırım yapılarak dünyanın en güvenli ulaşım sistemi olan demiryolu taşımacılığının ucuz, güvenli ve çağdaş koşullarda yapılmasının sağlanmasıdır. 

Bu nedenle;


•      Ulaştırma, bir kamu hizmeti olarak ele alınmalıdır.
•      Ulaştırma sektörünün alt sektörlerini oluşturan demiryolu, denizyolu, karayolu ve havayolu sistemleri bir bütün olarak ele alınmalı, yatırımlar birbirini tamamlar nitelikte olmalıdır.
•      Deniz ve su yolları potansiyelinden yararlanılmalı, üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde deniz taşımacılığı teşvik edilerek yeni hatlar açılmalıdır.
•      Özellikle yük taşımacılığının demiryolu ve denizyoluna kaydırılması için yeni düzenlemeler yapılmalıdır. 
•      Büyükşehir ve sanayi merkezlerimiz, çağdaş standartlara uygun demiryolları ile birbirlerine ve limanlara bağlanmalıdır. 
•      Kent içi ve kentler arası ulaşımlarda toplu taşımacılık birincil öncelik taşımalı ve özendirilmelidir.
•      Kentlerin kaderini etkileyecek büyük projelerde sendikalar, meslek odaları, sivil toplum örgütleri ve üniversitelerin görüşleri alınmalıdır.
•      Başta metro, hafif raylı sistemler olmak üzere kent içi ulaşım projeleri geliştirilmelidir. 
•      Hizmet dışı bırakılmış bakım ve tamir atölyelerine işlevlik kazandırılmalıdır.
•      Bugün TCDD bünyesinde ciddi boyuta ulaşan personel açığı ve yaygınlaşan unvan dışı çalıştırmalar acil olarak yeni personel istihdam edilerek giderilmelidir. 
•      Demiryolu sanayisine/yan sanayisine (ray, tekerlek, vb) yatırım yapılmalıdır.
 
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2019 / 10:05 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


BTS'nin “TCDD’nin Yeniden Yapılanması” ve Marşandiz Tren Kazası Raporu Benzer Konular

Hızlandırılmış tren kazası davası yeniden görülecek
SAKARYA -AA- Sakarya'nın Pamukova  ilçesinin Mekece köyü yakınlarında, 41 kişinin öldüğü hızlandırılmış  tren kazasıyla ilgili y... Devamı...

Gösterim: 2564 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
tcdd sağlık raporu
ben myo rst elekt okuyorum 2 gözümde 1.75 miyopi tcdd girerken elenme sebebi olurmu. Devamı...

Gösterim: 2488 - Yanıt: 0 - Başlatan:enyaler12
tcdd sağlık raporu
ben myo rst elekt okuyorum 2 gözümde 1.75 miyopi tcdd girerken elenme sebebi olurmu. Devamı...

Gösterim: 2661 - Yanıt: 0 - Başlatan:enyaler12
tcdd sağlık raporu
ben myo rst elekt okuyorum 2 gözümde 1.75 miyopi tcdd girerken elenme sebebi olurmu. Devamı...

Gösterim: 1597 - Yanıt: 0 - Başlatan:enyaler12
tren taşlanması
http://www.haberler.com/trene-tasli-saldiri-7213971-haberi  Bu akşam olan bir olay Devamı...

Gösterim: 1755 - Yanıt: 2 - Başlatan:bedendili