Gönderen Konu: Çelik Köprü veya Yüksek Viyadüklerde Oluşan Deformasyonun Lazerle Tespiti  (Okunma sayısı 4915 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Uzun çelik köprüler ve yüksek viyadükler esneme katsayısı yüksek yapılar olarak bilinirler. Bu esneklik, bazı durumlarda demiryolları için sorun teşkil edebilmektedir. Özellikle köprü ve viyadüklerin durumunu, sinyalizyasyon sistemine anında bildiren veya yol kontrol esnasında, köprünün pozisyonunu çok hassas biçimde ölçerek, olası sonrunları tespit eden sistemler geliştirilmiştir. Amerika'da yaşanan köprü kazalarında, ya akarsu taşımacılığı yapan büyük mavnalar, ya da şiddetli yağışlardan sonra, akarsuda hızla yüzen büyük kütükler, köprü ayaklarına çarparak, köprünün yanal olarak kaymasını sağlayabilmektedirler. Bu durumlarda, rayların ciddi biçimde eğrilmeleri söz konusu olabilmektedir. Raylarda kopma olmadığı için, sinyalizasyon gerekli uyarıyı vermez ve bu durumdaki köprüye hızla giren bir trenin, köprüden aşağıya düşmesi kaçınılmazdır. Hatta bu tip bir kaza Amerika'da yaşanmış, bir yolcu treni, yukarıda bahsettiğim şekildeki bir köprüye girerek nehire düşmüş ve can kayıpları yaşanmıştır.

Bunun haricinde, Japonya'da sık sık depremler yaşandığından, deprem sonrası köprü ve viyadüklerin durumu hakkında sinyalizyasyondan bilgi edinilecek sistemler kullanmaktadırlar.

Avrupa'da özellikle büyük su miktarına sahip akarsuların üzerindeki, özellikle çelik köprülerin durumunun milimetrik olarak ölçen sistemler kullanılmaktadır.

Bu ölçüm ve ikaz sistemlerinin en son versiyonu olanları ise lazerle ölçüm sistemleridir. Sistem basitçe, köprünün bir tarafına yerleştirilen lazer üreteci ve diğer tarafına yerleştirilen lazer algılayıcılarından oluşmaktadır. Lazer, doğrusal bir ışık kaynağı oladuğu için, köprünün kendi üzerindeki veya mevcut zemine karşı olan eğrilmelerinin milimetrik tespiti yapılabilmektedir. Köprü üzerinde sürekli sabit olanlar olduğu gibi, sadece yol kontrolleri sırasında, ölçüm yapılmak amacıyla, geçici olarakta köprüye takılabilmektedirler. Sabit olanlarda, lazer ışığı, algılayıcıyla arasına herhangi bir cisim girmemesi için, elastik bir boru içerisinden geçerek, algılayıcıya ulaşır. Ayrıca lazer üreteçlerinin ömürlerinin uzun olması için, sinyalizyasyonla ortak olarak çalışmaktadır. tren köprüye yaklaşmadan iki sinyal bloğu önce devreye girerler. Bu sayede köprünün durumu ile ilgili bilgi sinyal sistemine iletilir. Sinyal sistemi bir sorun olduğu zaman durması veya sorun olmaması durumundaki mevcut sinyal bilgisini makiniste iletir. Bu şekilde riskli olan bölgelerdeki köprülerin durumu hızlı olarak takip edilir. Yol kontrolü sırasında yapılan kontrollerde ise, lazer cihazları, köprü giriş/çıkışlarında daha önce belirlenen yerlere vidalanır ve köprünün eğrilme durumu ölçülür.
Ayrıca, köprünün üzerinden tren geçerken oluşan sarsıntı ve salınım miktarı da ölçülür. Bu ölçümle sonucunda, köprüde ne tür bakım yapılması gerektiği kararlaştırılır. Aynı ölçümler, yüksek viyadükler içinde uygulanır.
Saygılarımla.


                         Lazer Kontrol Cihazı


Lazer Cihazı Sayesinde Tren Köprüden Geçerken Oluşturduğu Sarsıntıların Grafiksel Dökümü Alınabilmektedir


                            Portatif Lazer Ölçüm Aparatı
 


Web Sayfası: www.noptel.fi
 
« Son Düzenleme: 13 Aralık 2011 / 12:36 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


SERHAT YOLCU

  • Ziyaretçi
Sevgili dostum..
Sen bir harikasın ve de meslektaşımız olmalıydın diyerek başlamak istiyorum..
Bizde de  her altı ayda bir(ilkbahar ve sonbahar yağışlarından önce) ve her beş yılda bir Köprülerin muayeneleri periyodik olarak yapılmakta..
Her yıl iki kez yapılan muayenede Betonarme ve Çelik köprülerin muayeneleri sadece gözle, genel durumları itibariyle incelemeye alınarak, ayaklardaki oyulmaların, mesnetlerin, radyelerin, tabliyelerin, barbakanların kontrolleri yapılıyor..
Her 5 yılda bir yapılanda ise Aletsel olarak, Köprülerdeki bilhassa Çelik köprülerdeki salınım ve sehim miktarları ölçülüyor..
Bu muayeneler sonucunda elde edilen bulgular köprü muayene modellerine kaydedilerek, yapılması gerekli işler acilse hemen, acil değil ise programlı bakım ve yatırımlarla ertesi yıl yapılıyor.
Köprüler tüm karayolu ulaşım sistemlerinde ciddi öneme haiz sanat yapıları. Bu nedenle kontrolleri de aynı ciddiyette yapılmakta.
Ayrıca bizler, mıntıka tecrübesi ile Şiddetli bir yağışın akabinde nerelerden taşkın olabileceğini bilerek, hemen ekipleri bu bölgelere sevkederek, gerekirse tren trafiğini durdurarak, riskli bölgelerin içinde kalan hem yol kısımlarını, hem de sanat yapılarını kontrol ettirmekteyiz.
2000 yılında Divriği-Erzincan hattı Çaltı-Bağıştaş istasyonları arasında, haziran ayında yağan ani ve şiddetli bir yağışın akabinde 4.00 metre açıklıklı bir menfezin üzerindeki ve giriş-çıkış kısmındaki dolgu, sele maruz kalarak tamamen boşalmış, yaklaşık 20 metre lik yolun dolgusu tamamen oyulmaya maruz kalmıştı.
Bu bölgede daha önce böyle olayların, şiddettli taşkınların gerçekleşmiş olduğunu bilen Yol Personeli derhal yolu kapatarak tren trafiğini durdurup yolu kontrol etmiş,
yaklaşık 20 mt.lik yol kısmının tamamen askıda olduğunu tespit ederek, muhtemel bir faciayı önlemiştir.
Bu esnada yol 10 gün kapalı kalmıştır..
Sevgilerimle..
 

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Çok teşekkür ederim Sevgili Serhat Bey.
Ayrıca verdiğiniz değerli bilgiler içinde teşekkürler.
Anlattığınız olay gerçekten çok ciddi ve en ufak bir hatada, büyük kayıplar oluşturabilecek bir olay. Muhtemel faciayı önlemede, bölgeyi tanımanın ve insan faktörünün önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. Size ve ekibinize çalışmalarınızda başarılar ve kolaylıklar diliyorum.
Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 21 Nisan 2009 / 19:12 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Çelik Köprü veya Yüksek Viyadüklerde Oluşan Deformasyonun Lazerle Tespiti Benzer Konular

Raylardaki Eğrilmelerin Lazerle Tespit Edilip Düzeltilmesi (Video)
Merhaba Değerli Arkadaşlarım.Doğal afetler ya da çeşitli etkenlerle raylarda oluşan yatay veya düşey eğrilmeler, lazerle tespit ... Devamı...

Gösterim: 3975 - Yanıt: 4 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
İstasyona Yaklaşan Tren Tekerlek Bodenlerinin Lazerle Kontrolü
Merhaba Değerli Arkadaşlarım.Elektronik algılıyıcıların ve buna bağlı olarak bilgisayar sistemlerinin gelişmesi, demiryolu yol v... Devamı...

Gösterim: 7130 - Yanıt: 2 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Kıdem Tazminatı / Bakan F. Çelik Açıklaması
 İşçi statüsünde çalışanlar için Kıdem Tazminatı ne anlam taşıyor?Çalıştığı işyerine yıllarını vermiş birisi, emekliliğine gün s... Devamı...

Gösterim: 2536 - Yanıt: 2 - Başlatan:Göçebe (chomez)
Özelleştirme Örnekleri / Sivas Demir Çelik
Önce haberi olduğu gibi aktaralım, konuya ilişkin daha sonra ayrıntılı yazmamız gerekecek.Neden derseniz, özelleştirme hamleleri... Devamı...

Gösterim: 2214 - Yanıt: 1 - Başlatan:Göçebe (chomez)
Vagon ve Çelik
Haber, vagon teknolojisiyle ilgili, çok da ilginç ayrıntıları var.Öncelikle, çok üstün nitelikli çelik kullanılmış. Oysa bizle y... Devamı...

Gösterim: 1814 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)