Gönderen Konu: Çeşitli Sebeplerle Yolda Kalan Trenin Durumunun Diğer Trenlere Bildirilmesi  (Okunma sayısı 8073 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Son yaşadığımız ve bir makinist arkadaşımızın hayatını yitirdiği kaza, arıza nedeniyle duran bir trene arkadan başka bir trenin çarpması şeklinde meydana gelmiştir. Tek hatlı işletmeciliğin getirdiği sorunların yanısıra, olası bir sinyalizyasyon arızası veya haberleşme ya da her ikisinin birden arızalanması durumları ya da, haberleşmenin sağlanamadığı zamanlar, kazayı oluşturan nedenlerin başında gelmektedir. Dünya geneline baktığımızda, ülkemizdeki hat yapısına banzer, kısaca tek hatlı işletmecilik yapan bazı hatların olduğu da bir gerçektir. Hatta gelişmiş ülkelerden, Amerika'nın pek çok yerinde ve İngiltere'de ikincil hat olarak nitelendirilen, öncelikli olarak ağır yük taşımacılığının yapıldığı hatları örnek gösterebiliriz.  Sistemli bir sinyalizyasyonun yanısıra, bu sinyalizyasyonun arızalanabilmesi ihtimali ve sinyalizyasyonsuz hatlarda tren takibi veya arızalanan bir trenin imdat sinyalini, karşı yönden ya da arkadan gelen trene duyurabilmesi için bazı sistemler geliştirilmiştir.  Amerika, Asya ve Afrika gibi geniş coğrafyaya sahip ve tek hatlı işletmecilik yapılan bölgelerde, haberleşmenin kısıtlı olduğu yerler mevcuttur.  Bu sistem, arıza yapan bir trenin, imdat sinyalini, karşı yönden gelen veya arkadan gelen bir trene duyurmakla kalmıyor, GPS aracılığıyla uydu üzerinden trafik kontrol merkezine bilgi veriyor. Ayrıca trafik kontrol merkezi, bilgisayar ekranından trenin nerede olduğunu da görebiliyor. Sistem, lokomotife ve son vagona konulan iki parça şeklindedir. Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi, son vagona takılan parçadan bir kablo çıkar ve bu kablonun ucundaki sensör ise, fren hortumunun ucuna bağlıdır. Tren herhangi bir sebeple, fren yaptığında veya yapmak zorunda kaldığında, cihaz bu sensör aracılığıyla durumu algılar ve hemen uydu üzerinden, trenin durduğu bilgisini merkeze iletir. Şayet son vagon tünel içerisinde ise, gönderdiği radyo dalgaları ile lokomotifteki cihaz sayesinde, uyduyla iletişime geçer. Şayet bu da olmazsa, bu radyo sinyallerini, arkadan veya karşı yönden gelen trendeki cihazlar, arıza yapan trene doğru yaklaştıkça daha kuvvetli biçimde algılamaya başlarlar. Bu sinyali algılayan cihazın verdiği uyarı sonucu, diğer trenin makinisti treni durdurarak olası bir kaza engellenmiş olur. Ayrıca son vagondaki cihaza deray sensörleri de takılabilmektedir. Bu sayede trenin fren yapma sebebinin deraydan olup olmadığını, trafik kontrol merkezi görebilmektedir.


Bunun haricinde, yol bakım / onarım çalışmalarında kullanılan, personel taşıyıcı veya iş makinelerine de bu cihazlar (alıcı-verici kısmı aynı araçta olmak üzere) takılabilir. Bu sayede, hem yol çalışmalarında güvenlik sağlanmış olur, hemde, bu çalışmalar için personel taşıması yapıldığında, karşı yönden veya arkadan gelen trenlerin bu araçlara çarpma olasılığı ortadan kalkar. Yalnızca, burada belirtilmesi gereken bir nokta ise, bu cihazın frenler devreye girdikten sonra çalışması durumudur. Aynı hat üzerinde karşılıklı veya aynı yöne hareket eden (öndekinin daha yavaş gittiğini varsaydığımızda) araçlar için, sistemde yapılacak basit bir ayar ile güvenlik sağlanabilir. Özellikle yol bakım ve personel taşıyan araçlara takılan sinyal alıcı-verici cihaz, sürekli çalışır duruma getirilerek, sinyal vermesi sağlanır. Bu araç, yolda iken, aynı yolda olan tren veya lokomotifteki alıcı, belli bir mesafeye yaklaşınca, bu sinyali görerek, ya güvenli hıza (maksimum 30km/saat) düşer, ya da durur. Ayrıca, güvenli hızla seyir durumunda, lokomotifte bulunan cihaz sayesinde yardım sinyal butonuna basarak sinyal gönderip, yol çalışması yapan araca, ikaz gönderebilir. Güvenli hızla giderken, lokomotifteki cihaz, sinyalin sürekli güçlendiğini gösteriyorsa, yoldaki araca yaklaşıyor demek olur. Aynı şekilde yol aracındaki cihaz da, benzer belirtiler yapıyorsa, hareket eden tren veya araç durur. Bu sayede olası bir kaza önlenmiş olur.

Sistemin değişik varyasyonları mevcuttur. Sadece radyo sinyali göndererek arkadaki veya karşıdan gelen treni uyardığı gibi, sadece GPS veya her ikisinin birden olduğu şekilde tasarlanmış sistemler vardır. Hattın geçtiği bölgeler, tren ve tünel uzunlukları gibi durumlar, kullanılacak olan sistemin niteliğini belirlemektedir.
Saygılarımla.

                          
                            Kabin Ünitesi                               Son Vagona Takılan Ünite
                 
               
Web sayfası: www.inteletrack.co.za
« Son Düzenleme: 15 Eylül 2012 / 10:27 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Sevgili Ömer Bey, yapmış olduğunu araştırmacılık ve ortaya çıkardığınız teknolojiler demiryolları için çok önemli incelemelerdir.

Benim temel düşüncem güvenlikde insan faktörünü en aza indirmektir. Teknolojide bu yönde geliştirilmelidir.  Bence tüm güvenlik cihazları lokomotifte bulunmalı ve makineyle entegre olarak çalışmalalıdır. Böylece en az iş gücüyle en az bağımlılıkla çalışması sağlanacaktır.

Örneklerini verdiğiniz tüm teknolojiler, TCDD tarafından kurumsal olarak incelenirse bambaşka bir kurum olacağımıza inanıyorum.
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ömer bey'e verdiği bu güzel bilgiler için ben de teşekkür ederim.Böyle bir sistem işletmeciliğimizde uygulanıyor olsa ve değişik varyasyonlar için kullanılsa eminimki bir çok kaza türleri önlenmiş olur ve can kayıpları ve maddi hasarlar önemli derecede azaltılır..
Ama asıl sorun şu ki :
Maalesef ki,kurumumuz yapılanması içerisinde tren trafiğinde meydana gelen aksaklıkların teknolojik gelişimler yoluyla geliştirilmesi yönünde araştırma ve planlamasının yapılmasını sağlayacak bir birim yok yada aslında bu tür işler APK dairesinin sorumluluğunda ama buradaki arkadaşlar sorunların çözümüne yönelik iş yapma konusunda yetersiz durumdalar!..
1800'lü yıllarda buharlı trenle başlayan demiryolu işletmeciliği zaman içerisinde birçok sorunlarla karşılaşmış ve son bir asırda yapılan araştırma ve geliştirme çalışmalarıyla bu sorunlar tek tek aşılarak bugünkü yüksek teknolojili işletmecilik modelleri oluşturulmuştur..Yani ortada sorunlar varsa o sorunlara çözecek araştırmacı geliştirmeci beyinlerin de olması gerekir..Kurumumuzda ise en azından sorunların çözümünün ithal yollarla çözümünün gerçekleştirilebilmesini sağlayabilecek birim ve kişilerin varlığı gerekir..Ancak yıllardır aynı sorunlar devam edegeliyor ve çözüm üretilmiyor..Ben eminimki genel müdürlüğümüzde Ömer bey gibi birkaç kişi çalışıyor ve yetkilendirilmiş olsalar yaşadığımız bu sorunların çoğu bugün olmayacaktır!..Gerçek görevlilerin bu vurdumduymazlığı ve Ömer bey gibi kurum dışı kişilerin bu özverili araştırma ve yol göstericilikleri aslında içinde bulunduğumuz durumun vehametini de ortaya koymaktadır!..
Özelleştirmeye genel olarak karşı olmama rağmen özel bir demiryolu işletmeciliğinde yaşadığımız sorunların çoğunun olmayacağını,meydana gelen sorunların da çok hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulabileceğini çok iyi biliyorum!..
Belki de gerçek sorunumuz bu olsa gerek yani devlet çalışanlarınca yönetilen bir kurumun performansı en fazla bu kadar olabiliyor!..Belki de Türk Hava Yolları,Aselsan gibi özerk yönetim modeline geçilmeli ki olması gereken performansa ulaşılabilsin..Ne dersiniz?
Saygılarla..

Çevrimdışı tuncay18

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 97
en azından savronik firmasının işe yaramaz aletlerinden daha iyi dir

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Özelleştirmeye genel olarak karşı olmama rağmen özel bir demiryolu işletmeciliğinde yaşadığımız sorunların çoğunun olmayacağını,meydana gelen sorunların da çok hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulabileceğini çok iyi biliyorum!..
Belki de gerçek sorunumuz bu olsa gerek yani devlet çalışanlarınca yönetilen bir kurumun performansı en fazla bu kadar olabiliyor!..Belki de Türk Hava Yolları,Aselsan gibi özerk yönetim modeline geçilmeli ki olması gereken performansa ulaşılabilsin..Ne dersiniz?
Saygılarla..

Merak ediyorum, işletmeciliği özel sektör gibi işletebilseydik, sorunlarımıza hızlı çözümler bulabilseydik yinede özelleşirmiydik.

Nedir onlarda olan bizde olmıyan. Bence beyine verilen değer.

Ömer Beylerin değerini bilmeliyiz.

Ne ekerseniz onu biçersiniz...
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Bence birileri kafalarına özelleştirmeyi koymuşlarsa siz en iyisini yapsanız dahi mutlaka özelleşir..Telekom kötü yönetildiği yada zarar ettiği için özelleştirilmedi tersine kar eden bir kurumdu.Aynı şekilde özelleşen limanlarımız gayet iyi kar etmekteydiler..TCDD'nin özelleşmekteki en büyük zorluğu ve gecikmesi belki de kar edebilme potansiyeli çok düşük olup yönetilebilmesindeki sıkıntı ve zorluklardır!..
TCDD iyi yönetiliyor ve kar ediyor olsaydı belki de şimdiye çoktan özelleşmiş olacaktı!!
Ama olaya özelleşme değil de sorunların çözümü açısından bakılırsa bence özel sektör bu kadar sorun yaşanmasına kesinlikle müsaade etmez ve acil çözümler üretir çünkü her sorunun maliyeti çok büyük olmaktadır!Mesela bir tren kazasında lokomotif ve vagonlarda meydana gelen hasarların,onarım masraflarının ne kadar devasa boyutta olduğunu biliyor musunuz!!
Bir tek kazayı öneleyecek arge ürününün maliyeti herhalde o kaza sonucu meydana gelen malliyetten çok daha düşük olsa gerek..
Saygılarla..


Merak ediyorum, işletmeciliği özel sektör gibi işletebilseydik, sorunlarımıza hızlı çözümler bulabilseydik yinede özelleşirmiydik.


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Sevgili Arkadaşlarım,
Güzel sözleriniz için hepinize teşekkür ederim.
Özel sektörde çalışan biri olarak, ülkemizdeki özel sektörün bazılarında da kendilerine has gariplikler olduğunu da belirtmek isterim. Diye söyleyeyim ve cümlemi burada bitireyim.
Bir devlet kurumunun sistemli ve düzenli çalışması, yine devletin kendisinin elinde olan bir şeydir. Özel sektörde, şirket içi kuralları olduğu gibi, devlet de çıkardığı yasa ve kanunlarla, bunu pek tabi ki sağlayabilir. Bundan sonra da, denetleme gelmektedir. Fakat bunlar olmayınca, tek çare özelleşme gibi görünebilmektedir. Sevgili trenci96 bey'in de belirttiği gibi, şayet gelir getiren bir kurum olsaydı, çoktan özelleşirdi. Hiç bir özel girişim, zarar edecek bir işe kalkışmaz. Fakat, özellikle TCDD'nin büyük şehirlerin merkezindeki kıymetli arazilerde dikkat çekmektedir. Tahminimce önce özerk bir idare ile işleri biraz toparlayıp, özele devredilebilir. Tabi bu sadece benim tahminim.  Bir de gelir getirebilecek hatların, kısım kısım da özelleşmesi sözkonusu olabilir.
Olabilecek kazaların asgariye indirilebilmesi için, özelleşmeye gerek yok. Radikal düzenlemelerle, bu, pek tabi ki sağlanabilinir. Yeter ki istenilsin.
Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 08 Haziran 2009 / 18:46 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Makinist_26/ Kenan ÖZCAN

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 574
  • ESKİŞEHİR
Valla Bu Paralar Saçma Sapan Harcanılmazsa İş Yapma İsteği Olsa Bu Kurumun Yapamayacağı Şey Yok. Yeterki İstenilsin. Ama İsteyende Yoksa Söylenilecek Sözde Yok. İyi Çalışmalar...
DEMİR YOLLARI MEMLEKETİN KAN DAMARIDIR !!!


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Çeşitli Sebeplerle Yolda Kalan Trenin Durumunun Diğer Trenlere Bildirilmesi Benzer Konular

Yolda ters viraj, tren kazalarını tetikliyor.
Yolda ters viraj, tren kazalarını tetikliyorKaraköy-Bilecik Karayolu'nu kullanan araçların, ters eğimin ve merkezkaç kuvvetinin ... Devamı...

Gösterim: 5853 - Yanıt: 5 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Yarım kalan yol için teklifler alındı
17 Kasım 2008-TCDD, Ankara-Konya Hızlı Demiryolu Hattı’nın Altyapı İkmal İnşaatı Yapım İhalesiİhaleye 6 adet firma teklif getird... Devamı...

Gösterim: 2684 - Yanıt: 2 - Başlatan:tuncay18
ÖZEL SEKTÖRE TRENDE İNDİRİM YOLDA
İş dünyası temsilcilerinin, "TCDD taşımada teşvik kapsamanıda özel fiyat uygulasın" talebine, TCDD’de de sıcak baktı.  TCDD Gene... Devamı...

Gösterim: 2029 - Yanıt: 0 - Başlatan:Makinist_26/ Kenan ÖZCAN
Hızlı Tren Yolda Kaldı
Ankara-Eskişehir seferini yapan Yüksek Hızlı Tren (YHT), Beylikköprü-Biçer istasyonları arasında arıza yaptı.Alınan bilgiye göre... Devamı...

Gösterim: 4868 - Yanıt: 4 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Ulaşımda Yeni Öneri / Yoldaş Araba
 Haber ilgimi çekti.Neden derseniz, bir tasarrufa dönük, iki zamandan kazanım, üç paylaşım ve dayanışma ruhunu tazeliyor, dört h... Devamı...

Gösterim: 1493 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)