Gönderen Konu: Çevreci Yeni Dizel Yakıt HVO Nedir  (Okunma sayısı 379 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771
Çevreci Yeni Dizel Yakıt HVO Nedir
« : 22 Aralık 2020 / 09:01 »

Alman Demiryolları'nın Birleşik Krallık bölümünde, class66 model lokomotife konulan, kabon emisyonunun normal dizele göre %90 az olduğu ve dizel motorsa hiç bir değişikliğe gidilmeden uygulanabildiği belirtilen, yeni çevreci dizel yakıt HVO nedir?

Konuyla ilgili haber ve videosu: https://uk.dbcargo.com/rail-uk-en/metaNavi/news/DB-Cargo-UK-and-Network-Rail-conduct-landmark-track-testing-of-HVO-fuel-5803692


HVO: NEDİR?
Neste Oil tarafından “dünyanın en kaliteli dizeli” olarak pazarlanan HVO, Hidrojenasyon sürecinde üretilen, yani hidrojenle işlemden geçirme, yani Hidro-İşlenmiş Bitkisel Yağ anlamına gelir. Esterleştirme yoluyla normal biyodizel üretimiyle karşılaştırıldığında, HVO işlemi, basitçe ifade etmek gerekirse, "katalizör" olarak metanol yerine hidrojeni kullanır. Sonuç olarak, hidrojenasyonun yan ürünü olan gliserin değil propan'dır. İki işlem arasındaki bir diğer önemli fark, hidrojenasyonun bitkisel yağlardan tüm oksijeni giderirken esterleştirme işlemi yapmadığı gerçeğidir. Oksidasyonu önlemeye yardımcı olduğu için HVO üretimine avantaj sağlar.

HVO işleminin ana ürünü, Yeşil Dizeldir. Bununla birlikte, HVO tesisinin bir tür biorefineri olduğu ve bu nedenle biyoyakıtlardan biyokimyasallara kadar geniş bir ürün yelpazesinin üretimine izin verdiği belirtilmelidir. Yeşil Dizel dışında, HVO kurulumu Yeşil Jet Yakıtı üretmek için kullanılabilirken, Yeşil Naptha ve Yeşil GPL, propan ile birlikte üretim sürecinin yan ürünleridir.

İşlemde kullanılan hammadde, normal biyodizelin üretilmesiyle aynı veya çok daha düşük kalitede olabilir, ancak nihai ürün çok önemlidir veya daha üstündür. HVO dizelin temel güç noktaları şunlardır: yüksek setan sayısı, yüksek enerji yoğunluğu ve oksijen içeriğinin olmaması. Green Diesel'in en önemli avantajı, kullanılan hammaddeden bağımsız olarak -20 ° C'ye veya hatta -50 ° C'ye kadar düşebilen CFPP seviyesidir. Bu da HVO'yu Kuzey ülkelerinde bile soğuk kış aylarında ve jet yakıtı olarak kullanım için uygun hale getirir.

HVO dizel, sınırsız harmanlanabilen olağanüstü kalitede bir üründür. Dolayısıyla teorik olarak motora zarar vermeden B100 olarak satılabilen drop-in yakıt çeşididir. Pratikte B100 yoğunluğu, teknik açıdan bir sorun olmayan EN590 yoğunluk normunu karşılamıyor, ancak resmi olarak ürün bu tek parametrede spesifikasyon dışı. Bununla birlikte, off spec dizelin parametrelerini iyileştirmek için kolayca kullanılabilir.

Fosil dizele ve normal biyodizele göre sayısız avantajı nedeniyle, HVO, bu yeni teknolojiye yatırım yapan artan sayıda şirket ile Avrupa ve küresel pazarlarda popülerlik kazanıyor.

HVO SAHNESİNDEKİ ANA AKTÖRLER
Dünya HVO pazarının tartışmasız lideri, son teknoloji ürünü dört tesisi ile Neste Oil olmaya devam ediyor: ikisi Finlandiya'da, biri Hollanda'da ve biri Singapur'da. Neste tesislerinin toplam üretim kapasitesi 2,4 milyon MT'dir. Neste Oil'in 30 milyon Euro'nun üzerindeki Ar-Ge bütçesinin% 80'i, şirketi% 69'luk pazar payı ile dünya HVO pazarında mutlak bir öncü yapan yeni hammadde malzemeleri araştırmalarına harcanmaktadır.

Neste Oil'in ana teknoloji rakibi, Ecofining adı verilen süreçte üretilen Honeywell / UOP Green Diesel'dir. Bu, ENI ile birlikte geliştirilen ve Porto Marghera, İtalya'daki rafinerisinde kullanılan teknolojidir. Teknoloji, Honeywell / UOP ve ENI'nin ortak mülkiyetindedir ve bu nedenle nihai ürün, UOP / ENI Yeşil Dizel olarak adlandırılır.

Yakın zamanda faaliyete geçmesi planlanan ABD, Louisiana'daki Emerald Bioyakıt fabrikası da aynı teknolojiyi kullanarak Honeywell'in (UOP / ENI) pazar payını yaklaşık% 14'e çıkaracak. ABD'de HVO dizel en çok "yenilenebilir dizel" adı altında bilinir.

Honeywell UOP ve ENI tarafından geliştirilen teknoloji, kurulu kapasitenin Neste'den çok daha düşük bir yüzdesini temsil etse de, ENI'nin Sicilya'da bir rafineri daha kurmasıyla gelişme oldukça hızlı olmalıdır. Rafinerinin yıllık 500.000 MT kapasiteye sahip olması planlanıyor. Ek olarak, Ecofining teknolojisi, Petrixo Oil & Gas tarafından Birleşik Arap Emirlikleri'nde inşa edilecek yıllık 500.000 MT HVO tesisi için seçildi. Ortadoğu'daki ilk HVO fabrikası olacak.

Kaynak: https://www.greenea.com/publication/is-hvo-the-holy-grail-of-the-world-biodiesel-market/
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter