Gönderen Konu: Çift Kabinli Dizel Lokomotifler  (Okunma sayısı 9363 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Çift Kabinli Dizel Lokomotifler
« : 30 Ocak 2009 / 10:51 »

Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Ülkemizde, anahat yük taşımacılığında kullanılmakata ve halen üretilmekte olan dizel lokomotifler, tek yönde kabinleri bulunan lokomotiflerdir. Hepimizin bildiği gibi bu tip lokomotifler, uzun veya ağır yük katarlarını çekmek için anavan bağlanılmak, daha uzun katarlar için ranfor kullanılmak için dizayn edilen lokomotiflerdir. Ağırlıklı olarak anavan bağlı olarak kullanılan bu lokomotifler, vardıkları yerde, plaktorna veya müselles hat gerektirmeden, aksi istikamette seyir yapabilmektedirler. Ülkemizde yük trenlerinin bildiğim kadarıyla bir kısmı tek lokomotif kullanılarak çekilmekte, varış noktasından sonra aksi istikamete seyir için, plaktorna veya müselles hatta ihtiyaç duymaktadırlar. Makinist arkadaşlarımızın çok iyi bildiği gibi, DE22000, DE24000, DE33000'lik lokomotifleri ters olarak kullanmak, görüş açısının çok kötü olması açısından zordur.
Peki ülkemizde, bu tip yük taşımacılığı için çift kabinli dizel lokomotifler üretilemez, alınamaz veya kiralanamaz mı? Tabi bu tip lokomotiflerin üretim maliyeti tek kabinlilere göre biraz daha pahalı. Fakat işletmede sağladığı faydalar gözönüne alındığında buna değer diye düşünüyorum.
Aşağıda bu tip lokomotiflere örnek olarak, İngiltere menşeili olan, bazı Avrupa ülkeleri ve Kanada'da kullanılan Class 66 model dizel lokomotifin resmini gönderiyorum. 3000 beygir gücüne sahip, mazotsuz ağırlığı 129,6 ton. Tabi bu bir örnek buna benzer bir çok örnek lokomotif var fakat aklıma bu model geldi.
Saygılarımla





« Son Düzenleme: 15 Mart 2011 / 12:08 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı rizavurucu

  • Üye
  • **
  • İleti: 41
Ynt: Çift Kabinli Dizel Lokomotifler
« Yanıtla #1 : 27 Mayıs 2009 / 17:37 »
keşke bizdede olsa bu lokomotiflerden iyi olurdu saygılarımla
DEMİRYOLU GÜVENÇ YOLU, GÜVEN YOLU, BAYINDIRLIK YOLUDUR.  MUSTAFA KEMAL ATATÜRK.

Çevrimdışı yunus can artut

  • Üye
  • **
  • İleti: 32
Ynt: Çift Kabinli Dizel Lokomotifler
« Yanıtla #2 : 27 Mayıs 2009 / 21:07 »
kapıkulede ikamet ediyorum:) bulgarların 06 lokoları ile 07 leri gercekten güzel lokolar. bizim makinistlerede soruyorm hangisi daha iyi diye. tabikide bulgarların dizelleri daha iyi diyorlar. sebebini sordum. çift kabinli olmaları avantaj dediler. motorda olan herhangibir olaya tren durmadan müdahelede bulunabiliyorsunuz. bence bu en büyük avantaj.
"Demiryolları bir memleketin toptan ve tüfekten daha mühim bir silahıdır."

Çevrimdışı unknow

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 60
Ynt: Çift Kabinli Dizel Lokomotifler
« Yanıtla #3 : 28 Mayıs 2009 / 08:38 »
Merhabalar...
İşletmemizde dediğiniz gibi lokomotifler keşke kullanılsa ama bu birde yol ve teker açısından düşünmek lazım şöyle ki;

Örnek olarak bir tek kabinli lokomotif A dan B ye gidiyor. Yol çok kurplu bir yol olduğunu var sayalım. A dan B ye giderken Mesela Genelde sağ tekerler iç raya baskı yapıyor. şimdi bu loko B den A ya giderken plaktornada döndüğü için bu sefer sol tekerler iç raya baskı yapacak ve buda tekerleklerde esşit miktarda yada eşite yakın bir aşınma sağlayacak ki buda tekerin geç tornaya girmesine yani uzun ömürlü olmasına neden olacaktır.

Ama çift kabinli bir lokomotifi kullanırsak giderkende gelirkende hep aynı taraftaki tekerlekler aşınacağından daha kısa zamanda tornaya girecektir. bu durumda bir tarafın teker çapı diğer taraftakinden küçük olacağından teker ray ilişkisi içinde istenmeyen sorunlara yol açacaktır. ve kısa zamanda tornaya girecektir. en iyisi bu lokomotifimizin de olması ama gerek plaktornada gerek müselleste yön değiştirmesidir. ( Alınsa bile yapılmayacağından %99,9 eminim )

Saygılarımla...

Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: Çift Kabinli Dizel Lokomotifler
« Yanıtla #4 : 28 Mayıs 2009 / 10:25 »
Merhabalar...
İşletmemizde dediğiniz gibi lokomotifler keşke kullanılsa ama bu birde yol ve teker açısından düşünmek lazım şöyle ki;

Örnek olarak bir tek kabinli lokomotif A dan B ye gidiyor. Yol çok kurplu bir yol olduğunu var sayalım. A dan B ye giderken Mesela Genelde sağ tekerler iç raya baskı yapıyor. şimdi bu loko B den A ya giderken plaktornada döndüğü için bu sefer sol tekerler iç raya baskı yapacak ve buda tekerleklerde esşit miktarda yada eşite yakın bir aşınma sağlayacak ki buda tekerin geç tornaya girmesine yani uzun ömürlü olmasına neden olacaktır.

Ama çift kabinli bir lokomotifi kullanırsak giderkende gelirkende hep aynı taraftaki tekerlekler aşınacağından daha kısa zamanda tornaya girecektir. bu durumda bir tarafın teker çapı diğer taraftakinden küçük olacağından teker ray ilişkisi içinde istenmeyen sorunlara yol açacaktır. ve kısa zamanda tornaya girecektir. en iyisi bu lokomotifimizin de olması ama gerek plaktornada gerek müselleste yön değiştirmesidir. ( Alınsa bile yapılmayacağından %99,9 eminim )

Saygılarımla...

Sayın unknow,
Verdiğiniz örnek, gerçekten çok ilginç.
1- Şayet sağ teker içe sürekli içe baskı yaparsa, o zaman dever ve dönemeç yarıçapına göre lokonun yavaş giderek hız ihlali yaptığı anlamına gelir.
2- Şayet sürekli sağ teker içte kalırsa, bahsettiğiniz A noktası ile B noktası, bir dağın tepesine çıkıp inen bir spiral hat veya sadece U yapan bir hat demektir. Doğrusal bir hatta dönemeçlerin yönü az sayılabilecek bir farkla birbirlerinden fazla olurlar.
3- Her istasyonda plaktorna bulunmamaktadır, lokoların yön değiştirmesi için müselles veya kuşak hatlar uzak mesafelerde bulunabilmektedir. Lokoların buraya kadar gidip geri dönmesi, yakıt israfına neden olmaktadır. Hatta bazen, bizdeki lokolar ters olarak servise çıkabilmektedir. Bu lokoların ters kullanılmasındaki zorlukları, makinist arkadaşlarım daha iyi izah edeceklerdir.
4- Çift kabinli lokoların, eski tip hatlarda genel olarak kullanıldığı ülkelerin başında, İngiltere ve Kanada gelmektedir. Kullanıldıkları hatlar dar yarıçaplı dönemeçlere sahip eski hatlarda olabilmektedir. Bu hatlarda genelde cevher taşımacılığı gibi taşımacılık yapılmaktadır. 1940'lı yılların ortalarından beridir, özellikle İngiltere'de çift kabinli lokolar bu veya benzeri hatlarda çalışmaktadır. Gerekli teknik donanım ve bakım prosedürleri layığıyla uygulanırsa, bakım sorunu yaşanmamaktadır.
5- Bahsettiğiniz tekerlek aşınma sorununu, bizdeki mevcut EMU veya DMU'larında yaşaması gerekir. O zaman bu sorunun olmaması için bu araçlarıda müsellese veya kuşak hattına göndermek gerekir.

Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2009 / 11:51 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı unknow

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 60
Ynt: Çift Kabinli Dizel Lokomotifler
« Yanıtla #5 : 28 Mayıs 2009 / 12:44 »
Tekrardan merhaba

Ben çift kabinli kullanılmasından yanayım. bildiğim kadarıyla EMU ve DMu larda bu belirli bir zaman
içerisinde meydana gelmektedir.Örnek vereyim 43000 likler 24000 22000 33000 liklere göre daha
kısa zamanda tornaya girerler. iç ray diye bahsettiğim konuyu anlatabilmişim biraz düşük cümleler
kullanmıştım. Ankara-İstanbul arası 576 km aşağı yukarı sürekli bir 43000 lik veya 52500 lük
lokomotif Haydarpaşa da torna olmaz. Bildiğim kadarıyla Ankarada kuşaktan dolanıp marşandize
gider. Marşandiz de tekrar aynı dizinin arkasına bağlanıp Ankara gara gelip sadece lokomotif
kuşaktan dönerse bahsettiğim olay olmaz. Ama Haydarpaşa da böyle olmuyor. Ne yazık ki
bahsettiğim olay 3-5 serviste değil uzun bir zaman aralığındaır. bu konuyla ilgili hesaplarda
mevcuttur. İç raya baskı yapması konusunda evet yavaş giderse yapar. Kastetmeye çalıştığım
konu aşınma hususudur. sağa dönüşlerde sağ tekerler daha fazla yüklenirler. dediğiniz gibi
bizde u dönüşü gibi sürekli kuşak hattı gibi uuuuuuuzun yollarımız yok. uzun vadede...


Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: Çift Kabinli Dizel Lokomotifler
« Yanıtla #6 : 28 Mayıs 2009 / 14:09 »
Merhaba değerli unknow.
Anlaşılan o ki, çift kabinli lokomotif, EMU, DMU'larda bahsettiğiniz bu  durumu, işletmecilik dahilinde oluşabilecek standart deformasyonlar olarak nitelendirebiliriz. Sizinde bahsettiğiniz gibi, uzun sürede oluşabilecek bir deformasyon çeşidi. İyi bir işletmecilik performansıyla giderilebilecek sorunlardan biri olarak görüyorum. Bilgilendirme ve anlatımınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı unknow

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 60
Ynt: Çift Kabinli Dizel Lokomotifler
« Yanıtla #7 : 29 Mayıs 2009 / 08:05 »
Eğer birazcık ta olsa konuya katkım olduysa ne mutlu bana... :)


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Çift Kabinli Dizel Lokomotifler Benzer Konular

Fas Demiryolları Alstom'dan 14 Adet Çift Katlı Hızlı Tren (TGV Duplex) Alıyor
Fas demiryolları (ONCF) 2015 yılında hizmete girecek olan hızlı tren hattının ilk etabında kullanılmak üzere, 14 adet  TGV Duple... Devamı...

Gösterim: 3824 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Cuma Akşamından Pazartesi Sabahına Kadar Çift Hat Komple Köprü Yenileme (Video)
Değerli arkadaşlarım, hızlandırılmış gösterim video linktedir. Bir hafta sonunda, çift hatlı komple köprü yenilenmesi, hızlı çek... Devamı...

Gösterim: 2719 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Bir Dönem İsviçre Demiryollarında Kullanılan Elektrikli Buharlı Lokomotifler
İsviçre Demiryollarında bir dönem, manevra amaçlı kullanılan buharlı lokomotiflerin bazılarına, elektrikle suyu ısıtıp, buhar el... Devamı...

Gösterim: 3798 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
12 Silindir 4400 Beygir Yeni Nesil GE Evolution Serisi Dizel Lokomotifler
Enerji tasarrufu ve düşük emisyon araştırmalarında, en yeni çözümlerden biri de General Electric tarafından üretilen Evolution s... Devamı...

Gösterim: 18197 - Yanıt: 6 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Çift katlı İzban/Ömer Bey nerdesiniz :)
 Aşağıda bir haber.Haberde deniyor ki İzban tren sayısını artırmak için ihaleye çıkıyormuş Çıkıyormuş da, 75 vagonun 9'unun çift... Devamı...

Gösterim: 999 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)