Gönderen Konu: ÇİN, 2011 sonunda13 bin Km.lik hızlı tren şebekesini tamamlayacak.  (Okunma sayısı 4378 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701

Çin'deki Hızlı Demiryolu Hattının 2011 Yılında Ülke Çapında Kurulmasıyla Birlikte 13 Bin Kilometreyi Geçmesi Bekleniyor.

Çin'deki hızlı demiryolu hattının 2011 yılında ülke çapında kurulmasıyla birlikte 13 bin kilometreyi geçmesi bekleniyor. Çin Ulusal Demiryolu Çalışma Toplantısı'nda açıklanan verilere göre, 2010 yılının sonuna kadar ülkede her gün bin 200 hızlı tren seferi yapıldı. Çin Uluslararası Radyosu'nun haberinde, hızlı tren sektörünün gelişimiyle birlikte ülkenin demiryoluyla taşımacılık gücü de arttığına dikkat çekildi. 2010 yılında demiryoluyla taşınan yolcu sayısı 2009 yılına göre yüzde 9.9 oranında artarak, bir milyar 680 milyonu bulurken, yük miktarı da yüzde 9.3 artarak, 3 milyar 630 milyon tona ulaştı.
Çin'in yüksek hızlı demiryolunda dünyada ilk sırada yer alıyor. Çin'in toplam demiryolu ağının ise 2020 yılı itibariyle 120 bin kilometreye çıkarılması bekleniyor. Aynı zamanda dünyanın en hızlı giden tren rekoru da Çin'in elinde.  "Hexie (uyum)" adlı CRH380A tipi hızlı trenle Şanghay- Pekin hattındaki deneme sürüşünde 486.1 kilometre hıza ulaşarak, yine kendisine ait 416,6 kilometrelik rekoru geride bırakmıştı.

(Cihan Haber Ajansı) 04.01.2011 11:00[2454201]

Kaynak: http://www.haberler.com/cin-2011-sonunda-13-bin-kilometrelik-hizli-tren-2454201-haberi/
 
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2011 / 14:34 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Çin demiryolu yolcu taşımasındaki artışı yük taşımasındada sağlayarak gelir kaynaklarını arttırmaktadır. Demir yollarındaki asıl gelir yük taşınmasından sağlanmaktadır.

TCDD, Ülkesinin doğal konumunu kullanamayarak Avrupa ve Asya arasında köprü olmayı başaramamış, köprü konumunu kullanarak yük taşımasını üzerine alamamıştır. Oysa, TCDD nin tek yapması gereken yabancılara ait yükü ve vagonu kendi topraklarından demir yolu ile geçirerek EURO basmaktır.

1970 li senelerde suriye topraklarının kullanılmasına rağmen Iraka gidecek yüklerin büyük bölümü demiryollarımızdan geçmiş ve ciddi gelirler elde edilerek TCDD nin kara geçtiği nadir yıllar olmuştur. Daha sonrasında Türkiye, Yunanistanın Suriye ile antlaşması neticesinde önce Suriye Irak ile bağlatısını sağlayacak demiryollarını yapmış ve daha sonrasında Suriye topraklarını Türkiye demiryollarına kapatmış ve yük taşıması suriye üzerine geçmiştir. Kaderin cilvesidirki,  Körfez savaşı çıkmış ve ırak cazibe merkezliğini kaybetmiş ve bu taşımalar durmuştur.

Şuan Suriye ve ırak yeni demiryolları yaparak bu taşımaları tekrardan canlandırmak istemektedir. Yine Türkiyeyi bay-pass etmek istmektedirler.

Türkiye Komşusu Irak demiryollarıyla bağlantısını sağlayacak demiryolu yapamayarak Suriyeyi bay-pass edememiştir. Oysa cizre demiryolu projesi 70 yıllarda hazırlanmış fakat halen başlatılamamıştır.

http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Çin için gurur, bize düşen ise hüzündür.
 
Değişik platformlarda zaman zaman YHT yapımını eleştirdiğimiz de iktidara yakın kesim de bizi eleştirip muhalefet yapmakla suçlamaktadır. Halbu ki bizim yaptığımız muhalefet değildir. yalnızca öncelik sıralaması yaptığınızda YHT in biraz arkalarda kalması yönündeki tercihtir. İnsanımızın şehirler arasında daha hızlı bir şekilde gelip gidebilecek olması beni neden rahatsız etsinki ? fakat ekonomik kaynakalrı sınırlı bir ülkede raylı taşımacılığa para harcanacaksa önceliğin yüksek hızlı yük trenlerinde yada mevcut konvansiyonel hatların iyileştirilmesi ile tren hızlarının olabildiğince artmasından geçmesi gerekir. benim gibi düşünenlerin birleştiği çalışma şekli genelde 180 km/saat hızında yolcu treni ve 100-120 hatta 140 km /saat hızla gidelebilen hatlara sahip olmamız gerektiği noktasındadır.
Transasya taşıma çizgisinden Türkiye'nin çıkartılmasının sebebi de TCDD yönetiminin yük tren taşımacılığı yapacak yollarının bulunmayışı ve bu alana yatırım planlamıyor olmasıdır diye düşünüyorum. Umarım çok  fazla bir gecikme yaşanmadan tcdd de önüne bakar ve bu gerçeği görerek doğu-batı koridorunda yeni yük hatları planlar. Taşımacılık yapmak için yalnızca lojistik köy kurmanın yetmeyeceğini de görmek gerekir.
 
Saygılar
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı frisby16

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 54
Yaşadığımız çağda artık ekonomik ve hızlı olmayı şart koşuor.
Avrupa/Asya ticaret yolları üzerinde bulunan ülkemiz vakit geçirmeksizin yük ve yolcuların yüksek hızlarda taşınabileceği yeni hatlar yapılması hükümet değil devlet politikası olarak benimsenmelidir.
Yeni yapılacak yollar araç parkının ve altyapının ömrünü kısaltan etkenlerden arındırılacağı için ekonomik ve zaman tasarrufunun bir bölümünü karşılayacaktır.
Ticaret yolları “su” gibidir.En uygun neresi ise o yöne meyleder.Biz yeni yollarla gerçek bir demiryolu hamlesi yaptığımızda sunulacak güvenli, hızlı ve ekonomik hizmet ülkemizi cazibe noktası olarak konumlandıracaktır.
Biz ise “inşa hatası nedeniyle” dolu Ug vagonlarına 40 km/s tekayyüdat koyarken,hazinemiz akaryakıttan yıl genelinde –dolaylı vergi olarak- 30 milyar TL “ÖTV” alırken yepyeni bir TCDD altyapısı inşa edilir mi bilinmez..

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

 
Yukarıdaki harita, Çin demiryollarına ait. Fazla söze gerek olmasa da, kısa bir bilgi olarak,  haritada siyah çizgi ile belirtilen hat (Shangai-Beijing) 350km/saat işletme hızı ile yolcu taşımacılığının yapıldığı hat. Geçen sene hizmete girdi.
Bunun haricinde kalan diğer hatların yaklaşık %30 civarı, 200-250km/saat hızlarda yolcu taşımacılığı yapılan hatlar. 100-200km/saat hızlardaki hatlarda, yaklaşık olarak %35 civarı (fazla da olabilir). Tabi bu oranlar yaklaşık değerler. Ayrıca bu hatlarda yükte taşınıyor.
Haritaya dikkatle baktığımızda kuzey-güney, doğu-batı koridorlarının yoğunluğu dikkat çekici. Ticaretin yoğun olduğu kuzey ülkeleri ile bağlantılar da açıkça gözükmekte. Kısaca Çin, Maglev ile şehirler arası taşımacılık yapsa yeridir. Kimse de niye yapıyorsun demez.
Çin, demiryolu yatırımlarına hızla devam etmektedir. Mecut bazı hatların rehabilitesi ile hızlar arttırılacak. Böylece 2011, sonuna kadar, bizim hızlı hat dediğimiz, onların artık normal karşıladığı hat mesafesi uzayacak.
Demek ki önce hızlı yük+yolcu taşımacılığı, sonra sadece yolcu taşımacılığı yapılan hat ve hatlar.
Umarım anlatabilmişimdir.
Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


ÇİN, 2011 sonunda13 bin Km.lik hızlı tren şebekesini tamamlayacak. Benzer Konular

Eurasia Rail Fuarı 02-05 Mart 2011 Ankara'da
Konuyla ilgili link (Türkçe) aşağıdadır. Saygılarımla.   http://www.eurasiarail.eu/tr/   Devamı...

Gösterim: 3370 - Yanıt: 2 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
İzmir 2011 Trenini Kaçırdı
İzmir başvurusunu 10 gün önce gönderirken, erken yol alan İstanbul ve Ankara'nın   2.2 milyar dolar tutarındaki toplam 7 metro p... Devamı...

Gösterim: 1865 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
2011 yılı harcırah rakamları
[/t][/t] Memur ve Hizmetlilerden;    a)[/t] Ek göstergesi 8000 ve daha yüksek olan kadrolarda bulunanlar (1) 34,50 b)[/t] Ek ... Devamı...

Gösterim: 3507 - Yanıt: 0 - Başlatan:avniyavuz
11.02.2011 TARİHİNDE PAMUKOVADA OLAN TREN KAZASI
Sakaryanın pamukova ilçesi yakınlarında Haydarpaşa-Eskişehir seferini yapan boğaziçi ekspresi bir arbaya çarptı bu kazada araç s... Devamı...

Gösterim: 3496 - Yanıt: 0 - Başlatan:TheAvatar
29.05.2011 TARİHİNDE PAMUKOVADA OLAN TREN KAZASI
Alınan bilgiye göre, makinistliğini İbrahim Karaçıray'ın yaptığı Eskişehir-Haydarpaşa seferini yapan ''11017'' sefer sayılı Başk... Devamı...

Gösterim: 7004 - Yanıt: 8 - Başlatan:avniyavuz