Gönderen Konu: Çin Avrupa'ya Demiryolu Yük Taşımacılığı İçin Ortak Yönetim Şirketi Kurdu  (Okunma sayısı 5657 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1735

Çin'de faaliyet gösteren, Chongqing Holding ve Çin Demiryolu Şirketinin girişimi ile, RZD Lojistik (Rus Demiryolları Lojistik), Schenker Çin ve Kaztransservice (Kazakistan demiryolları yük operatörü) ortaklığında, Avrupa - Çin arasındaki demiryolu yük taşımacılığını organize etmek için, Chongqing ortak yönetim şirketi kuruldu.
Avrupa - Çin arasındaki demiryolu yük taşımacılığı, Almanya Durisburg ile Çin Chongqing arasında konteyner taşımacılığı şeklinde gerçekleşecek. Çin - Kazakistan - Rusya - Beyaz Rusya - Polonya - Almanya güzergahı izlenecek. Chongqing Holding'in, elektronik, havacılık sanayi, makine ve kimya sanayisinden mevcut müşterileri sayesinde, 2012 yılı sonuna kadar 5800TEU kapasite bekleniyor.


Trans-Asya Haritası:
« Son Düzenleme: 24 Ağustos 2012 / 15:04 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1735
Bu konuyla ilgili daha önceleri pek çok kez yazı yazsam da, bu haber üzerine tekrar etmek istiyorum.
Sadece Marmaray tüp geçişi ile, Avrupa ile Çin arasında köprü olunmuyormuş. Öncelikle, konvansiyonel demiryolu sisteminin altyapısının rehabilitasyonu gerekiyormuş ki, haberdeki ülkeler senelerdir bunları yapıyorlar. Sonra, demiryolu araçlarının modernizasyonu gerekiyormuş ki, bu ülkeler yine bunları yapıyorlar. Daha sonra belirlenen stratejik noktalara lojistik merkezler ve multimodal aktarma istasyonları yapılması gerekiyormuş. Bunları da yaptılar. En sonunda, uluslar arası intermodal yük taşımacılığı için organizasyon şirket veya devlet ortaklıklı kurumlar kuruluyormuş. Böylece, daha uygun taşıma yöntemi ile, sanayilerine ve tabi ekonomilerine ek katkıda bulunuyorlar. Umarım anlatabilmişimdir.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Sayın Sümerli,

Siz ne laf anlamaz insansınız yahu ;)

Bir kez daha anlatalım;

1. Elin hızlı trenini biz bademlere yüksek hızlı tren diye yutturabiliyor isek,

2. Üstelik de maliyetini istediğimiz gibi şişiriyor, hesabını sorabilecek sayıştayı da soramaz hale getirmişsek,

3. Daha da üstelik iş yapıyor görünebiliyorsak

ne işimiz olur öyle, uzun vadeli, verimli ve karlı yatırımlarla!

Memleket dediğimizde gerçekten memleket dediğimizi mi sanıyorsunuz?

...

Sevgili arkadaşım, yazdıklarıma bakmayın, iflah olmaz bu beyinler, bu yürekler! Hep daha verimlisini, daha etkin olanını, daha kalıcı olanını aramaktan vazgeçmez, bıkmadan usanmadan sesini duyurmaya çalışır! Arada benzer telden çalan benim gibiler de okur, bilgilenir, ve teşekkür eder. Ama ne, yılmak yok, yıkılmak asla!

Saygılarımla,
 

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1735
Sayın chomez, bu sıcaklara ilaveten, demiryollarımızın durumuna olan üzüntümün yanında, tebessümle okuduğum mesajınız için teşekkür ederim. :) :)


Ben, yine de iyimser düşünmek istiyorum. Tek umudum, yapılan hızlı hatlarda, hızın 250km/saat olmasından dolayı, ileride, buralarda hızlı yük taşımacılığı da yapılabilir. Zaten AB'de üye ülkelerde, özellikle ülke geçişlerinde bu tip hatların olmasını istiyor. Daha iyi ve sistemli bir yönetim ile, mevcut ve yapılacak hızlı hatların, uluslararası bağlantılarda yük/yolcu şeklinde kullanılması sağlanabilir. Bu konuyla ilgili lojistik merkezlerin kurulması ve ilgili organizasyonların sağlanması yönünde, az da olsa zaman var.


Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 21 Temmuz 2012 / 14:48 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı temizer44

  • Üye
  • **
  • İleti: 20
selam
sayın CHOMEZ;
düşünceleriniz bir yanlışı yada dogruyu belirtmekten ziyade tamamiyle körü körüne hınçla  muhalifi oldugunuz yönetime tepki sözleridir.
demiryollarında yapılan her sey dogrumudur elbetteki degildir tabiki yanlış olan eleştirilmesi gereken şeyler var.şahsım adıma 3.kuşak bir demiryolcu olarak demiryolunun nerden nereye geldiğini çok iyi görebiliyorum ve inaniyorumki,benim gibi çok personel arkadasımda yapılanları çok net bir şekilde görebiliyor.
ama şunuda biliyorum bu kurum ne yaparsa yapsın, sırf muhalefet olsun diye mutlaka bir kulp bulunacaktır....

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2696
Merhaba Sayın Temirer44,

Meslektaş olarak çalışkanlığınızı yakından biliyorum ve takdir ediyorum. Sizin gibi çalışkan arkadaşların varlığı kuruluşumuzun verimliliği çok önemli.

Bu çalışkanlığımızın ülkemize yansımasının refah olarak dönmesi için yapılan projelerin bu esasa göre seçilmesi gerektiğini takdir edersiniz. Bu tip projeler demiryolu severleri ve demiryolcuları ziyadesi ile memnun edecek ve zevkle çalışılmasını sağlayacaktır.

Arkadaşların bahsettiği proje Türkiyeyi lojistik geçiş noktası ve dolayısı ile lojistik üstlerden biri yapmaktır. Körfez savaşı öncesi Avrupa mallarının Iraka geçişi Ülkemizden olmuş ve demiryolları ilk defa kar etmiş ve tekstil sektörü kadar getirisi olmuştur. Üstelik ıraka komşu olmamıza rağmen demiryolu hattı olmamasına rağmen bu kar yaşanmıştır.

Sevgi ve saygılarımla..
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Sayın Temizer,

Kestirmeden nasıl da yargıya varmışsınız!

Doğru mu istiyorsunuz, daha önce de yazdım, üşenmeden yeniden yazayım.

1. YHT denilen trenlere Avrupa'da hızlı tren dendiği yanlış mı?
2. Bunlara yapılan yatırım harcamasıyla 400-500 km hızlı, gerçekten Yüksek Hızlı Tren yatırımı yapıldığı yanlış mı?
3. Bizzat bu sitede sayın Ömerli'nin ve diğer dostların, aynı paraya demiryollarının rehabilite edilmesiyle ilgili yazılarında dile getirdikleri düşünceler yanlış mı?
4. Onca teknolojik yatırıma karşılık personel konusundaki anlayışta olumlu bir değişim var mı?
5. 2000'li yıllarda manevra sırasında, bastığı ahşap basamağın kırılmasıyla yaralanan, bana göre ölümden kıl payı kurtulan,  personel hangi kurumun personeliydi?
6. Dünyanın hangi ülkesinde teknolojik yatırım yapılır da personel eğitimi es geçilir? Bana sakın uyduruk, dostlar alış-verişte görsün kabilinden eğitimleri anlatmayınız!
7. 2000'li yıllarda aynı yola giren lokomotiflerin kazası normal mi?

Kurumu savunmaya gelince;

Bana boş laflar yazmayınız, içi boş, süslü laflar istemiyorum, dürüstçe cevap verin;

1. Savunduğunuzu söylediğiniz kurumun çalışanlarına yıllık yüzde kaç zam layık görüldü?
2. Savunduğunuzu söylediğiniz kurumu karlı parçalara ayırıp da özelleştirmeyle satmaya çalışan ben ya da benim gibi düşünenler mi?
3. Nereden nereye geldiğini söylediğiniz kurumun benzerlerinin başka ülkelerde ne hale geldiğini biliyor musunuz? Örneğin 1950'lerde yok sayılan Kore demiryollarını biliyor musunuz? Japonyayı saymayayım hadi, Çin de demeyeyim, onlar sizin deyiminizle kominist, savaştan çıkmış Avrupa ülkelerine ne diyelim? Demiryolu olmayan Kore, lokomotif satıyor bize! Görmekse, bunları da görmenizi dilerim.

Körü körüne hınca gelince, 'demiryolları kominist işidir' diyen ben değilim, Turgut Özal'dır bunu diyen!

Hıncım varsa kuruma değil, siyasi iktidarlaradır hıncım!

Bilirim ki, yetkileri olsaydı, işin içinde olan kurum çalışanları, teknik ekipler 'aklın yolu birdir' deyip, yolcu bazlı değil, yük-yolcu bazlı seçenekleri seçerlerdi!

Bakın gene insaflı davranıyorum, yılların çalışanlarını yok sayıp, görmezden gelip taşeron ayağıyla tanıdık-eş-dost doldurmaya girmedim daha! O türden çirkinlikleri sizler benden daha iyi biliyorsunuz deyip yaranızı kaşımak istemedim, bilirim ki benden çok sizleri üzer bu türden haksızlıklar!

Yani, sonuçta sayın Temizer,

Dışarıdan biri olarak benim demiryolu çalışanlarına hıncım da kinim de sözkonusu olamaz! Tersine her yerde demiryolu çalışanlarının haklarını ve kurumun kendisini savunurum! Savunur görünüp, satmanın ince hesaplarını yapmam, yapanlara oy vermem!

Lütfen bu yazdıklarımı da bir sidik yarışının parçası, inatçı bir savunma vesaire gibi önyargıyla değil, bir arkadaştan, dosttan gelen mektup olarak okuyup, değerlendiriniz. Yanlış düşündüğümü düşündüğünüz şeyleri, yerleri de lütfen yazınız, ben de kendimi gözden geçireyim.

Saygılarımla,

Not: Onca olumsuzluklara karşın, kurumun dile getirilmeyen öylesine zenginlikleri ve başarıları var ki! Neden bir İzban örneğini yaygınlaştırmayı düşünmezler? Neden açık hava müzelerini tanıtmazlar, çoğaltmazlar? Neden çalışanların başarı öyküleri tanıtılmaz? Neden illa başarılılar yöneticilerdir de kazalar çalışanların hatasındandır?

Çevrimdışı temizer44

  • Üye
  • **
  • İleti: 20
selam
sayın CHOMEZ
benim eleştirim ilk yazdıgınız açıklaması olmayan ve bende körü körüne eleştiri intibası uyandıran yazınız idi.bakın şimdi yazdıgınız yazının ise noktasından virgülüne kadar sizinle aynı düşünüyorum ve düşünmeyle kalmıyor sevgili meslektaşım demirkanatın da yakınen bildiği gibi bir an önce emekli olmak istiyorum(yaş sınırından dolayı bekliyorum)
körü körüne eleştiri degilde gerçekçi olmamı istemiştiniz ben körü körüne eleştirmem bu yazınızda dogrusunu söylemek gerekirse eleştirecek bir sey bulamamakla beraber,başta taşeron hizmetleri ile ilgili olan kısım olmak üzere düşüncelerinize katılıyorum.Saygılarımla...

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Selam sayın Temizer,

Sonunda anlaştık  :)

Bakın sanki yaptığımız tartışmayı bilirlermiş gibi bir yazı var gazetede..

Aynen aşağıya alıyorum...

Saygılar,


Trenle ulaşım yaya kaldı
Türkiye, 21 Avrupa ülkesi arasında yolcu taşımada yüzde 2.3, yük taşımada yüzde 4.4 ile sondan ikinci sırada...

Cumhuriyet




Ankara Büro- Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Makina Mühendisleri Odası, Türkiye’nin uluslararası istatistiklere göre 21 Avrupa ülkesi arasında demiryolu ile yolcu ve yük taşımada sondan ikinci sırada olduğuna dikkat çekti.

Makina Mühendisleri Odası’ndan yapılan yazılı açıklamada, ‘Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Raporu’nda, 1950’li yıllardan sonra, ülkemizde karayolu ağırlıklı bir ulaşım politikasının uygulandığı ve demiryolu yapımının durma noktasına geldiği ifade edilirken, Türkiye’nin uluslararası istatistiklere göre 21 Avrupa ülkesi arasında demiryolu ile yolcu taşımada yüzde 2.3, yük taşımada yüzde 4.4 ile sondan ikinci olduğu belirtildi.

Makina Mühendisleri Odası tarafından hazırlanan “Ulaşımda Demiryolu Gerçeği Raporu”ndan alıntılar yapan TMMOB Makina Mühendisleri Odası Başkanı Ali Ekber Çakar, demiryollarına ilişkin şu bilgileri verdi:

• 1950’li yıllardan sonra, karayolu ağırlıklı bir ulaşım politikasının uygulanması sonucu, demiryolu yük ve yolcu taşımacılığında olağan dışı gerilemeler yaşandı. Demiryolu yapımı durma noktasına geldi.

• 1950 yılında demiryolu taşıma oranları yolcuda yüzde 42, yükte yüzde 78 iken, bugün yolcuda yüzde 1.80’e, yükte 4.80’e geriledi. Karayolu taşımacılığı ise aynı dönemde yükte yüzde 19’dan yüzde 82.84’e, yolcuda ise yüzde 90’a yükseldi.

• Uluslararası istatistiklere göre Türkiye, 21 Avrupa ülkesi arasında demiryolu ile yolcu taşımada yüzde 2.3 ile, yük taşımada da yüzde 4.4 ile sondan ikinci sırada. Bu durumun başlıca nedeni ise kaynaklarını karayolları üzerinden uluslararası petrol ve otomotiv tekellerine akıtarak demiryolu ve denizyolu taşımacılığını gerileten ulaşım politikalarıdır.

• TCDD’nin özelleştirilmesi konusu yeniden gündemde ve yine aceleci kararlarla bu süreç tamamlanmak üzere. Bugüne kadar devlet denetiminde olan ve tek elden yürütülen demiryolu işletmeciliği, altyapı çalışmaları tamamlanan 655 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin kabulüyle, özel şirketlerin ve taşeron şirketlerin eline teslim edilmeye çalışılmakta ve TCDD’nin tasfiyesi amaçlanmaktadır.

• Gerekli olan altyapı, bakım, yenileme çalışmaları eşliğinde, eski hatlarda “sürat demiryolu” projelerine yönelinmeli; yeni altyapı ve yüksek standartlı yeni hat yapımına dayanmayan “hızlı/hızlandırılmış tren” projeleri durdurulmalı; bu konuda meslek odaları, sendikalar, uzmanlar, bilim insanları ve üniversitelerin görüş ve uyarıları mutlaka dikkate alınmalıdır.

22 Temmuz 2012


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Çin Avrupa'ya Demiryolu Yük Taşımacılığı İçin Ortak Yönetim Şirketi Kurdu Benzer Konular

Alman demiryolu devine posta şirketi rakip olacak
 Almanya'da şehirlerarası otobüs seferlerine izin verilmesiyle birlikte, Alman demiryolu işletmesi Deutsche Bahn'a rakip olmaya ... Devamı...

Gösterim: 2099 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Avrupa-Çin Konteyner Taşımacılığında Belarus-Rusya-Kazakistan Ortak Girişimi
7 Kasım 2013'de, Rus Demiryolları Başkanı Vladimir Yakunin, Belarus Demiryolları'ndan Vladimir Mikhailyuk, Kazak Demiryolları Yö... Devamı...

Gösterim: 3287 - Yanıt: 4 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Demiryolu Taşımacılığı Derneği Yeni Yönetim Kurulunu Belirledi
Bu haftasonu yapılan genel kurulda, Demiryolu Taşımacılığı Derneği'nin yeni yönetimi belirlendi. Ardından yapılan ilk toplantı i... Devamı...

Gösterim: 2883 - Yanıt: 2 - Başlatan:Onur U.
Alman Demiryolu Şirketi Otobüs Şirketleriyle Rekabetten Biletlere Zam Yapamıyor
Alman demiryolu şirketi otobüs şirketleriyle rekabetten biletlere zam yapamıyor :Alman demiryolu şirketi Deutsche Bahn (DB), oto... Devamı...

Gösterim: 1460 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Baltık-Adriyatik Arası Demiryolu Yük Taşımacılığı Türk Şirketi İle Başladı
Hamburg'da bulunan Kiel Limanı ile İtalya'nın Trieste limanları arasındaki Baltık-Adriyatik demiryolu taşımacılığı başladı. Ekol... Devamı...

Gösterim: 1229 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli