Gönderen Konu: Çin-Avrupa Güzergahında Artan Demiyolu Trafiği ve 2020 Verileri  (Okunma sayısı 198 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771

China Railways, 2020 yılında 10.000'den fazla tren ve 927.000 konteynerin Çin-AB-Çin rotası üzerinden sevk edildiğini duyurdu. Mevcut trafik hacmi, Avrupa'da 21 ülke ve 92 şehri kapsayarak yıldan yıla% 98,3 artmıştır.

Bu koridordaki ana nakliye operatörlerinden biri olan UTLC ERA, Ekim ayında 600'den fazla konteyner treni sevk ederken, son altı ayda, hizmetlerdeki aylık ortalama sevkiyat sayısı, 500 birim tren oluşumunu aştı. Arz hacminde iki kat artış ilk kez, trafik hacminin 41,2 bin TEU olarak gerçekleştiği Nisan ayında fark edildi. Nisan ayında Rus Demiryolları, UTLC ERA ve DB Cargo, Kaliningrad Limanı üzerinden Çin'den Avrupa'ya intermodal bir transit hizmet denemesi başlattı .

“Yılın başından beri 430 bin TEU taşıdık. Bu yılın sonunda 500 bin TEU'luk önemli bir işarete ulaşmak istiyoruz. UTLC ERA Genel Müdürü Alexey Grom, bu zor ama başarılabilir bir hedef ”dedi.

Şirket, 1520 mm'lik geniş bir hat üzerinde hizmet vermekte ve Rusya, Beyaz Rusya ve Kazakistan topraklarından geçerek Çin-AB-Çin güzergahında trans-Avrasya koridorunun işletmecisi olarak görev yapmaktadır. Çin ile Avrupa'yı birbirine bağlayan temel rota için ortalama geçiş süresi 5 günden az.

Operatör, Çin-Avrupa rotasında en çok talep edilen ürün kategorilerinin plastikler, tekstil ürünleri, optik ve tıbbi cihazlar, kauçuklar, parfümeri ve kozmetik ürünlerinden oluştuğunu söylüyor. Ters yönde ise odun ve odun ürünleri, meyve ve sebzeler ve diğer gıda ürünleri ile tıbbi malzemeler popülerdir.

Çin ile AB arasındaki demiryolu ticaretinin istikrarlı büyümesi, Avrupa'dan konteyner trenleri ile kargo sevkiyatı başvurularındaki artıştan dolayı, hava kargo maliyetlerindeki artışla tezat oluşturuyor.

TAC Endeksi istatistiklerine göre, Çin-Hong Kong-AB rotasındaki hava taşımacılığı maliyeti Ekim ayının son haftasına göre% 9 arttı. Toplamda, hava yoluyla kargo taşımacılığı maliyeti bu yıl Ekim ayında% 60 arttı. Aynı zamanda demiryolu taşımacılığının maliyeti de pek değişmedi. Hollandalı BCI Global'e göre, 30 Avrupa ve 16 Çin bölgesini kapsayan Çin-AB-Çin rotasında haftada yaklaşık 150 tren çalışıyor.

Kaynak: https://www.railwaypro.com/wp/increased-rail-traffic-on-china-europe-route/
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771
Sayın yetkililerimiz, 2020 yılında Çin-Avrupa demiryolu taşımacılığındaki ciddi artışı görünce, "marmaray tüp geçişiyle Londra'yı Pekin'e bağlıyorduk, ne oluyor " düşüncesiyle mi bir şeyler yapmaya çalıştılar? Bilemiyorum, fakat seneler önce de belirttiğim gibi, çok kısıtlı saatlerde marmaray tüpten geçilip, kısıtlı konvansiyonel demiryolu altyapısıyla, bir de Hazar denizini gemi aktarmasıyla geçerek, süre ve maliyet artışı, mevsim etkilerine göre de yaşanabilecek rötar risklerinin fazla olması durumu vardı. Kaldı ki Çin'e gönderilen ihracat treninin bile Halkalı'dan 12 günde Çin'in Xian şehrine varması söyleniyordu. Oysa ki 15 günde Paris-Xian seferiyle rekor çoktan rekor sürede taşımacılık yapılmıştı bile.

Çin-Avrupa demiryolu taşımacılığla ilgili ve başka kaynaklardan da takip ettiğim gerçekler yukarıdaki haberde.

Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter