Gönderen Konu: Çin'den Türkiye'ye Hızlı Tren Hattı Projesi  (Okunma sayısı 2008 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1738
Çin'den Türkiye'ye Hızlı Tren Hattı Projesi
« : 05 Temmuz 2014 / 13:34 »





Çin yönetimi Şincan Uygur Özerk Bölgesi’nden Türkiye'ye uzanacak hızlı tren hattı için 150 milyar doları gözden çıkardı.
Çin'in en büyük lokomotif ve vagon üreticisi olan CSR'in başkanı Zhao Şiaoyang, Şincan'dan başlayacak 6 bin kilometre uzunluğundaki hızlı tren hattının Kırgızistan, Tacikistan, Özbekistan, Türkmenistan, İran ve Türkiye'ye uzanacağını söyledi.
China Daily gazetesine konuşan Zhao, toplam 150 milyar dolarlık yatırım gerektiren hattın 2020'da büyük ölçüde hizmete girebileceğini ve 2030'da bitirilebileceğini belirtti.
Söz konusu hattı 'Yeni İpek Yolu' şeklinde tanımlayan Zhao, seyir hızının yolcu trenleri için saatte 200 kilometre, yük trenleri için ise saatte 160 kilometre olacağını ifade etti.
Çinli uzmanların 'Demir İpek Yolu' diye tabir ettiği projeye Pekin yönetiminin büyük öncelik verdiği ve finansman konusunda eli açık davranmaya hazır olduğu biliniyor.
Ancak İstanbul üzerinden Avrupa’ya ulaşacak dev projenin hayata geçmesi için her şeyden önce Orta Asya ülkeleri arasında jeopolitik uzlaşma sağlanmasının şart olduğunu belirtiliyor. Bunun yanı sıra, projeyle ilgili sayısız mali ve teknik nitelikli sorunun aşılması gerekiyor.
DEMİRYOLU ÖNEM KAZANIYOR
Dünyanın en büyük ikinci ekonomisine sahip olan Çin, 4 trilyon doları aşan dış ticaretinin yaklaşık yarısını Avrupa, Ortadoğu ve Orta Asya'yla ülkeleriyle yapıyor. Fakat bu ticaret büyük oranda deniz yollarına bağımlı bulunuyor.
Pekin yönetimi, özellikle ABD'nin de dahil olduğu deniz ihtilaflarının yarattığı potansiyel risk nedeniyle demiryolu projesine birinci derecede stratejik önem atfediyor.
Çin ile deniz komşuları olan Japonya, Filipinler ve Vietnam arasında sıcak çatışma riski içeren egemenlik sorunları bulunuyor ve bu sorunlar gün geçtikçe ciddileşiyor.
TÜRKİYE'DEKİ YHT HATLARI
Türkiye'de şu an 212 kilometrelik Ankara-Konya ve 355 kilometrelik Eskişehir-Konya yüksek hızlı tren hatları hizmet veriyor.
Ankara-İstanbul arasını 3.5 saate indirmesi planlanan hızlı tren hattının ise 11 Temmuz'da açılması bekleniyor. Toplam 533 kilometrelik Ankara-İstanbul YHT hattının 245 kilometrelik Ankara-Eskişehir bölümü 2009'da hizmete açılmıştı.


Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/dunya/26746735.asp

Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1738
Ynt: Çin'den Türkiye'ye Hızlı Tren Hattı Projesi
« Yanıtla #1 : 05 Temmuz 2014 / 13:35 »
Bu yeni bir şey değil ki Çin 5 sene önce olabilirliği üzerinde proje çalışması yapmıştı. Hatta bu güzergahın Çin-Kırgızistan-Özbekistan bağlantısının inşaatı Çin tarafında başladı. Sadece bu kesimin yapımı yaklaşık 11 milyar dolar civarı tutacak, ki daha bu ön hesaplama... Para haricindeki teknik ve jeopolitik sorunlar da cabası... [/size]Tabi haberde bahsedildiği gibi 200km/s ile yolcu 160km/s ile yük taşınması şimdilik hayal. Proje zamanla evrim geçirir. En azından 160km/s hıza uygun bir hat olsun da...  Daha çok iş ve mesele var.


Saygılarımla.
[/color]
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Çin'den Türkiye'ye Hızlı Tren Hattı Projesi Benzer Konular

Türkiye- Suriye Demiryolu taşımacılığı projesi
TCDD Genel Müdür Yardımcısı Erol İnan, Türkiye ile Suriye arasında, Halep-Mersin ve Halep-Gaziantep hattında öngörülen demiryolu... Devamı...

Gösterim: 2729 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
şefaatli kayseri demiryolu hattı projesi
DLH Şefaatli Kayseri arasında yeni bir demiryolu için proje yaptırmış gerçi bu çed raporu ama sayfanın sonlarına doğru güzergah ... Devamı...

Gösterim: 2612 - Yanıt: 0 - Başlatan:tuncay18
Türkiye'nin, uluslararası demiryolu koridorlarında yer alması ve CREAM Projesi
Murat Yülek m.yulek@zaman.com.trUlaştırma koridorları üzerinde Ülkelerin karşılıklı mutabakat sağlamasıyla başarı şansını artırm... Devamı...

Gösterim: 4213 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Türkiye ile İran arasında demiryolu hattı kurulacak
İkili ilişkilerde yeni bir dönem başlatan Türkiye ve İran, yeni demiryolu hattı kurulması için anlaşmaya vardı. Proje, ihracatta... Devamı...

Gösterim: 1253 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Samsun-Kalın Demiryolu Hattı Modernizasyonu Projesi Yapım Sözleşmesi imzalandı
Samsun-Kalın Demiryolu Hattı Modernizasyonu Projesi Yapım Sözleşmesi imzalandı.TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız da modernizasyon pr... Devamı...

Gösterim: 1485 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ