Gönderen Konu: Çorlu'da tren kazası!  (Okunma sayısı 3938 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Çorlu'da tren kazası!
« : 09 Temmuz 2018 / 09:54 »

Çorlu'da tren kazası! Başbakan yardımcısı acı haberi verdi: 24 kişi hayatını kaybetti

EDİRNE'nin Uzunköprü ilçesi ile İstanbul Halkalı seferini yapan yolcu treninin 5 vagonu, Tekirdağ'ın Muratlı ile Çorlu ilçeleri arasındaki Sarılar Mahallesi'nde raydan çıkarak devrildi. Edirne Uzunköprü’den 362 yolcu ve 6 personel ile Halkalı gitmek üzere 15.40’ta hareket eden yolcu treni saat 17.00 sıralarında Tekirdağ'ın Muratlı ile Çorlu ilçeleri arasındaki Sarılar Mahallesi'nde raydan çıkarak devrildi. Metrelerce sürüklenen trende bulunan yolcular büyük korku ve dehşet yaşadı.
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Uzunköprü- Halkalı seferini yapan, içinde 362 yolcu ve 6 personel bulunan yolcu treni dün saat 17.00’de Tekirdağ’ın Çorlu ilçesi Sarılar Mahallesi’nde devrildi. 5 vagonun raydan çıkarak devrildiği kazada ilk açıklamalara göre 10 kişi hayatını kaybederken, 73 kişi de yaralanmıştı. Sabah saatlerinde Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ yaptığı basın toplantısında ölü sayısının 24 olduğunu açıkladı. Sağlık Bakanı Ahmet Demircan ise kazadan sonra 318 kişinin hastanelere getirildiğini, bunlardan 194’ünün ayakta tedavi gördükten sonra taburcu edildiğini belirtti. Bakan Demircan, halen 124 hastanın müşahede ve tedavi altında bulunduğunu söyledi. Hayatını kaybeden vatandaşları hastanede teşhis eden yakınları ise büyük acı yaşayarak gözyaşlarına boğuldu
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Çorlu'da tren kazası!
« Yanıtla #2 : 09 Temmuz 2018 / 10:40 »
Nereden bakarsanız bakım üzücü ve korku verici...


TCDD açısından baktığımızda,

* Öğrendiğimiz kadarıyla yol yeni yapılmış,

* Yol kontrol elemanı olarak çalışan Yol Çavuşları iptal edilmiş, yerine geçen bir birim ya da teknoloji var mı,

* Bu kadar deneyim ve teknik çalışan ve alt yapıya sahip bir kurum

TCDD de çalışan herkez güvenliğin ne kadar önemli olduğunu bilir, 1940 da yapılan tünellerde o günün imkanıyla tünele su akmasın diye önlem alan TCDD, bazı köprü girişlere duruş koyan TCDD, yağmuş zamanı ormandan gelen odunların menfezleri tıkayacağını düşünen ve Yol çavuzşlarını işe çağıran TCDD neden buradaki yapmur yoğunluğunu düşünemedi... Acaba Kurumsal akılda zayıflamalar mı var ?

Kurumsal akıl TCDD için bence çok önemli, Kurumsal akıl bilgi ve tecrübenin birleşmiş halidir. Masa başından iş yaparak her zaman doğruyu yapamazsınız, Demiryolu Meslek Lisesini bitiren Sürveyanlar 4 - 5 yıl bu işi yaparak bir çok işi görerek, amirlerinden ve büyüklerinden öğrenirler... Böylece üst görevlere ilerlerdi...

TCDD, yıllar süren deneyim ve bilgi ile oluşan bu aklı sürdürebilmeli... Hem kendi için hemde vatandaşlarımız için...
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Basından Sorular
« Yanıtla #3 : 09 Temmuz 2018 / 12:03 »
Bunu görecek kimse yok muydu?


Yağmura bağlı heyelan nedeniyle altında toprak kalmayan ve 24 kişinin ölümüne yol açan menfez, 'Tren yolunu kontrol eden bekçiler yok muydu?' sorusuna neden oldu. TCDD'de yaya bekçi sisteminin kademeli olarak sonlandırıldığı denetimlerin motorize ekipler tarafından yapıldığı ortaya çıktı. Facia sonrası hatırlanan TCDD verilerine göre; Türkiye'de şu an 59 yol bekçisi var. Emekliği gelen bekçinin yerine ise yeni personel alımı yapılmıyor. Yani tren raylarının denetimi motorize ekiplere emanet.


YOL KONTROLÜ YAPILMIYOR MUYDU?Kazaya sebep olan menfez göçüğü ‘bölgede düzenli yol kontrolü yapılmıyor muydu?” sorusunu akıllara getirdi. Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan ise yolun kontrolünün Nisan ayında yapıldığını söyledi.



BEKÇİ YOK MUYDU?


Tren yollarında toprak kayması gibi durumların sık sık meydana geldiğini belirten uzmanlar, raylardaki kontrollerin ise düzenli olarak, sadece bu işi yapan TCDD işçileri tarafından yapıldığını hatırlattılar. Bu görevlilerin raylardaki bu tür bozulmaları makinistler başta olmak üzere gerekli birimlere bildirdiklerini belirten uzmanlar, bekçilerin artık tarihe karıştığını söylediler.
“YOL BEKÇİLERİ ARTIK YOK, MOTORİZE EKİPLER VAR”

Sözcü’ye konuşan bir uzman “Eskiden, yol bekçileri sistemi vardı demiryollarında. Yol kısım şefliklerine bağlı çalışırlardı. Ancak, bunlar motorize değillerdi.
Sonradan Yol Bakım Onarım Müdürlükleri’ne bağlı Yol Bakım Şeflikleri haline geldiler. Motorize sisteme geçildi. Raylar üzerinde giden araçlar sayesinde yol turnikeleri yapıyorlar.” dedi.
Motorize ekiplerin çalışma sistemini de anlatan uzman şunları söyledi “Bu birimler sorumluluk alanlarındaki hatlarda haftada en az bir kez o güzergah üzerinde gözle görerek bozulan, yumuşayan zeminleri, kayma eğiliminde olan bölümleri tespit eder ve varsa sorunları bildirerek oraların onarımını sağlarlar. Yol bakım şeflikleri 9 personel ve başlarında çavuş denilen sorumlu ile görev yaparlar. Büyük olasılıkla TCDD 1. Bölge sorumluluğundaki yol bakım onarım müdürlükleri. Kaza yaşanan bölümde de bu kontrollerin yapılmasını sağlamışlardır.”

“BAKIM VE ONARIM MÜTEAHHİTLER ELİYLE YAPILIYOR”

Yol bakım ve onarımların büyük bölümünün artık müteahhitler eliyle yapıldığını belirten uzman “Merkezden açılan ihalelerle sistem işlemekte. Bu bölgede de bu sistemle müteaahhitlik işleri gerçekleştirildi. Ancak, menfezlerin ne durumda olduğu, hattın hangi düzeyde yapıldığı bilinmiyor. Sorun bu müteahhitlik hizmetinde mi, yoksa başkaca zincirleme sayılabilecek eksiklik, aksaklık mı söz konusu araştırmalar sonucu ortaya çıkabilir…Demiryolu’nun deneyimli personeline göre, bu aşamada önemli olan suçlu aramak değil, bu kazadan ileriye yönelik dersler çıkarmak. İhale işleri genellikle TCDD Genel Müdürlüğü bünyesinde verildiğine göre, asıl ders çıkarması gereken yer de orası. Önemli olan, bu kazadan sistemi kontrol eden, koordine edenler hangi dersleri çıkartacak?” diye konuştu.


EMEKLİLİĞİ GELEN BIRAKIYOR

Türkiye'de Devlet Demiryolları bünyesinde şu anda 59 yol bekçisi var. Emekliği gelen bekçinin yerine ise yeni personel alımı yapılmıyor. Hızlı tren hatları ise elektronik sistemle denetleniyor.
Kaynak: https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/kazaya-iliskin-yanit-bekleyen-sorular-var-2510387/
« Son Düzenleme: 09 Temmuz 2018 / 12:08 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Çorlu'da tren kazası! Basından
« Yanıtla #4 : 09 Temmuz 2018 / 12:12 »
Bu insanları görevden aldıkları için bugün insanlar öldüTürkiye Tekirdağ Çorlu'da meydana gelen tren kazasında hayatını kaybedenlerin yasını tutuyor.
Uzmanlar, kazanın ardından yaptıkları değerlendirmede, yol bekçilerinin kaldırılmasına vurgu yaptı.
Yol bekçileri hızlı trenlerin yollara çıkmasıyla birlikte kaldırıldı. Bekçiler yerine otomatik makinelerin yol kontrolü yapacağı açıklandı.

YOL BEKÇİLERİ 5 YIL ÖNCE KALDIRILDIBirleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Başkanı Hasan Bektaş açıklamasında yol bekçilerinin 5 yıl önce kaldırıldığını belirttikten sonra "Dolayısıyla şu anda yol kontrolü yapılmıyor. Kamu kurumlarında birçok personelde eksiltmeye gidildi. İş kâra döküldü, emniyet tedbirleri maliyetli olduğu için kaldırıldı. Kısa zaman önce büyük bir bakımdan geçmiş bir bölge orası ama ne yazık ki bu olay yaşandı. Yol bekçileri olsaydı böyle bir kaza olmazdı muhtemelen” dedi.

ANADOLU AJANSI BELGESEL YAPMIŞTI: SON AYLARINI YAŞIYORTürkiye, acı bir olayla yol bekçilerini yeniden hatırladı.
Anadolu Ajansı 2014 yılında yayımladığı videoda, bir yol bekçisinin günlük hayatını yansıtmış ve "Yol bekçiliği son aylarını yaşıyor... Hızlı trene geçişle birlikte, Türkiye'nin demiryollarını otomatik araçlar kontrol edecek" ifadelerini kullanmıştı.




İBRAHİM ÇİVİCİ’YLE YENİDEN HATIRLANDI


Al Jazeera Türk de yayımladığı bir belgeselde günde 15, haftada 75 kilometre yürüyen 20 yıldır yol bekçiliği yapan İbrahim Çivici'yi anlamıştı.Çivici'nin görevi her gün 15 kilometre yürüyerek demiryollarında gevşeyen somun, hasarlı ray aramaktı.
Çivici’nin belgeseldeki sözleri Türkiye’nin gündemine oturmuştu. İbrahim Çivici belgeselde 20 yıldır hiç tatil yapamadığını söylemişti. Türkiye Çivici’yi tatile gönderebilmek için seferber olmuştu…

Kaynak:https://odatv.com/bu-insani-gorevden-aldiklari-icin-bugun-insanlar-oldu-09071841.html
« Son Düzenleme: 09 Temmuz 2018 / 12:15 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Çorlu'da tren kazası! Türkiye Kamu-Sen Açıklaması
« Yanıtla #5 : 09 Temmuz 2018 / 12:21 »
 MİLLETİMİZİN BAŞI SAĞ OLSUN       
             Tekirdağ Çorlu’da dün meydana gelen elim kazayı büyük bir üzüntü ile karşıladık. Kazada hayatını kaybeden 24 vatandaşımıza yüce Allah’tan rahmet, yakınlarına da sabırlar diliyoruz. Hastanelerde müşahade altında tutulan ve tedavi gören yaralılarımıza da acil şifalar temenni ediyoruz.
 
Konuyla ilgili açıklama yapan Türkiye Kamu-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci, yaşanan elim kazadan duyduğu üzüntüyü dile getirerek şunları söyledi:
 
“Kapıkule-İstanbul seferini gerçekleştiren yolcu treninin raydan çıkarak devrildiği haberini büyük bir üzüntüyle öğrendim. Bu elim kazada hayatını kaybeden vatandaşlarımıza yüce Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyorum. Milletimizin başı sağolsun.”
 
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
İnşaat Mühendisleri Odası: Suçlu yağmur değildir, ihmal var
« Yanıtla #6 : 09 Temmuz 2018 / 13:47 »
FELAKETLERİN NEDENİ DOĞA OLAYLARI DEĞİL, MÜHENDİSLİK BİLGİ VE BİRİKİMİNİN GÜNLÜK TİCARETE TESLİM EDİLMESİDİR! MÜHENDİSLİK VE MÜHENDİSLERİN YOK SAYILMASIDIR!

Uzunköprü-Halkalı arasında sefer yapan 12703 numaralı yolcu treni, 8 Temmuz 2018 günü Tekirdağ iline bağlı Sarılar bölgesi dolaylarında raydan çıkmıştır. Bir lokomotif ve altı vagondan oluşan yolcu treninin arkadaki beş vagonu raydan çıkıp devrilmiştir. Yolcu treninin vagonları bir menfezin üzerinden geçişi sırasında raydan çıkmış ve sürüklenmiştir. Kaza sonucu 24 kişi hayatını kaybetmiş, 318 kişi de yaralanmıştır.
Demiryolu hattı dere yatağını kestiğinden, derenin akışını sağlamak için bu kesimde bir menfez inşa edilmiştir. Bu menfezin üst kısmı doldurularak demiryolu hattının geçişi sağlanmıştır. İlk belirlemelere göre yolcu treni menfez ile demiryolu hattı arasındaki dolgu zemininin boşalması nedeniyle raydan çıkmıştır.
Bir taşıyıcı sistem olarak tasarlanan demiryolu üstyapısı ve altyapısı, taşıtların geçişi sırasında dinamik etkilere maruz kalır. Demiryolu yapısının bakım koşulları ve trenin hızı, dinamik etkilerin büyüklüğünü belirler: Yapının bakımsız olması ve trenin yüksek hızı, dinamik etkileri arttırır. Dinamik etkilerin (yüklerin) artması, demiryolu üstyapısı ve altyapısının aşırı derecede zorlanmasına neden olur. Demiryolu yapısının aşırı zorlanması, raylarda izin verilen sınırların ötesinde çökmeler oluşturur, bu da trenin raydan çıkmasına yol açabilir.
Tekirdağ`da meydana gelen olayda trenin lokomotifi ve ilk vagonunun menfez üzerinden geçerken oluşturduğu dinamik etkiler, rayların altında bulunan zemini gevşetmiş, bu durumun da rayların aşırı derecede çökmesine neden olduğu anlaşılmaktadır. Diğer vagonların geçişi devam ederken dolgu zemin rayların altından tamamen kaymış, rayların daha çok çökmesiyle vagonlar raydan çıkmış ve devrilmiştir.
Menfezin üst kısmı ile rayların arasında bulunan zeminin, son günlerde ve olay günü meydana gelen yağışlar nedeniyle gevşemiş olduğu kuvvetle muhtemeldir. Böylece, bu kesimdeki zeminin taşıma gücü zayıflamış, trenin geçişi sırasında maruz kaldığı dinamik etkilerle göçmüştür. Zemindeki bu zayıflamanın aniden ortaya çıkmadığı, yağışların ve diğer olumsuz etmenlerin birikimli etkisi ile ortaya çıkmış olduğu anlaşılmaktadır.
Bu olay, demiryolu hatlarının muayene ve bakımının düzenli şekilde yapılmasının önemini bir kez daha göstermiştir.
Yetkililer, her afet sonrası yaptıkları gibi konunun özünü unutup sonucuna göre hüküm veriyorlar! Her afet sonrası ortaya çıkan afetlerin nedenleri değil, sonuçları üzerinde durulmaktadır. Neden sonuç ilişkisi ne yazık ki dikkate alınmamaktadır!
Demiryolu hattının tarım arazileri içinden geçtiği görülmektedir. Tarım arazilerinin geçtiği yerlerde zeminin taşıma gücü zayıf olur. Çekilen fotoğraflarda balast ve alt balast tabakalarının yetersizliği nedeniyle işlevini yitirdiği hatta tabii zemin içinde kaybolduğu görülmektedir. Teknik olarak bu durma balast yutulması denilmektedir.
Konvansiyonel demiryolu üst yapısı; ray, travers, bağlantı malzemesi ve balast tabakasından oluşmaktadır. Demir yolu altyapısı ise alt balast, toprak, gövde ve doğal zeminden oluşmaktadır. Balast tabakası demiryolu hattının elastik yatağı olarak işlev görür. Alt balast tabakası ise ince daneli zeminlerin suyun etkisiyle balast tabakası içerisine girmesini engelleyen bir filtre tabakası vazifesini üstlenir. Doğal zeminin veya demiryolu hattının üzerinden geçeceği menfezin boyutlandırılması yapılırken; iklim şartları ve arazinin durumu da dikkate alınarak gerekli olan güçlendirmenin yapılması gerekiyor.
Sonuç olarak; ilk belirlemelere göre ciddi bir ihmal var. Demiryolu hattı yapılırken göçme, çökme ve tabaka kayması ve boşalması ile ilgili bilgiler dikkate alınmamıştır. Ayrıca yağan yağmurlar dikkate alınarak gerekli olan bakım ve kontrollerin yapılmadığı, bu kazanın sadece en son yağan yağmurlara bağlanmaması gerektiğinin bilinmesini de istiyoruz!
Suçlu yağmur değildir! Yapanlar, yaptıranlar ve yapılmış olan yapıları denetlemeyenlerdir.
Lokomotif ve arkasındaki vagonun hareketli yüklerin etkisiyle demiryolu üst yapısında kalıcı deformasyonların, yani çökmelerin oluştuğu ve arkadan gelen vagonların ray- tekerlek temasını kaybetmesi nedeniyle diğer vagonlarında raydan çıkarak devrilmiş olduğunu düşünüyoruz!
Ayrıca, yapı ruhsatlarından mühendis ve mimarlarım imzalarının kaldırılmış olmasının acı sonuçlarını, ileride fazlasıyla yaşayacağımızın altını bu kazayla birlikte, bir kez daha çizmek isteriz!
İnşaat Mühendisleri Odası olarak hayatını kaybeden yurttaşlarımızın yakınlarına başsağlığı, yaralananlara da acil şifalar diliyoruz.

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası
Yönetim Kurulu




http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Çorlu'da tren kazası!
« Yanıtla #7 : 09 Temmuz 2018 / 13:50 »
Yaşananlardan sonra birbirlerini suçlamak ve kavga etmek yerine olayları analiz ederek doğruları bulmak ve kazaları önleyici tedbirler almak vatandaşlarımız için en güzeli olacaktır.
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Çorlu'da tren kazası! Basından
« Yanıtla #8 : 09 Temmuz 2018 / 14:51 »
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Jeoloji Bölümü’nden emekli olan Prof.Dr.Doğan Perinçek, dün Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde akşam saatlerinde meydana gelen tren kazasıyla ilgili Sözcü’ye konuştu. Perinçek “Bu heyelan değil, ihmal” dedi.

“SORUMLU OLAN KİLLİ ZEMİN YA DA MENFEZ DEĞİL”

Başbakan yardımcısı Recep Akdağ’ın “Heyelan olduğu için tren kazası gerçekleşti” sözlerini eleştiren Prof.Dr. Doğan Perinçek, 24 kişinin hayatını kaybettiği kazayla ilgili şöyle konuştu:“Ben bu alanda yıllarda çalıştım. Bilgi birikimime dayalı söylüyorum; bu bir heyelan değil. Fotoğraflarda belli oluyor. Rayların altındaki toprak boşalmış. Orada Çorlu Çayı var ve ona bağlanan dereler var. Bunlardan bir tanesi de Balabanlı Çayı. Balabanlı Çayı’nın yağmur sonrası taşıdığı su çok fazla. Bu demiryolunun altına yaptıkları köprünün çapı bu suyu taşımaya müsait değil. Dolasıyla oradaki menfez kapanıyor. Yükselen su demiryolunun altındaki cismi oyuyor. Kazanın sebebi budur. Burada çok ciddi bir mühendislik sebebi var. Bu zemine şartlara uygun yol ve demiryolu yapmak gerekiyor. Ama burayı yapan insanlar hiçbir tehlikeyi göz önünde bulundurmamışlar. Bir sürü teknik hata var. Ben bu alanda konuyu iyi bilen bir mühendisin ya da jeoloji uzmanının olduğunu sanmıyorum. Bu işi yapan firma yetkin olsaydı bunların hiçbiri olmazdı. Bu 24 vatandaştan sorumlu olan o killi zemin ya da menfez değil, orayı yapan firma ve o firmanının yetkin olmaması. O firmaya bu işi veren insanlardır. 24 insanın hesabı sorulmalıdır.” dedi.

Kaynak: https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/dogan-perincek-bu-heyelan-degil-ihmal-2511104/
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Çorlu'da tren kazası! Yol bekçileri
« Yanıtla #9 : 10 Temmuz 2018 / 08:45 »
   "Yol bekçileri"nin hikayesini bir de böyle izleyin 


Kıymetlerini bilseydik Çorlu'daki kaza belki de olmayacaktı 


Türkiye Tekirdağ Çorlu'da meydana gelen tren kazasında hayatını kaybedenlerin yasını tutarken, uzmanlar yol bekçiliğinin kaldırılmasının kazaya zemin hazırladığının altını çizdiler. Yol bekçiliği hızlı trenlerin yollara çıkması ile kaldırılmış ve yerini otomatik makinelere bırakmıştı. Yönetmen Cüneyt Karaahmetoğlu, 2003 yılında tren yolu bekçilerinin hayatlarını anlatan bir belgesel çekti. 13. Altın Koza Film Festivali ve 24. IFSAK Ulusal Kısa ve Belgesel Film Yarışması gibi 6 festival ve yarışmadan ödülle dönen belgesel, demiryolu bekçilerinin hayatlarını anlatırken yaptıkları işin yolcuların hayatı için ne kadar önemli olduğunu da vurguluyor. Rayları kontrol etmek için her gün 23 kilometre yürüyen yol bekçileri ile yapılan röportajlardan oluşan belgeselde, demiryolu bekçilerinin  başından geçenler, çalışma koşulları ile ne kadar zor ve önemli bir görev yaptıklarını bir daha hatırlatıyor. O belgeselden öne çıkan sözler ise şöyle:
"Sen seni duyuyorsun, başka bir şey yok, devamlı yalnızsın kaderinle baş başa.""Bir defa ölümle burun buruna geldim, sis vardı trenin düdüğünü duyar duymaz kendimi sağ tarafa atmamla trenin geçmesi bir oldu, o zaman çok korkmuştum.""Bazı hava şartlarında fevkalade zorlanıyorum, bazen bana doğru esiyor gözümü açıp göremiyorum, bazen 10 metre gidiyorum dinleniyorum, hava şartlarından dolayı dinlene dinlene gidiyorum.
"İşte o belgesel



Odatv.com
 
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2018 / 08:49 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: Çorlu'da tren kazası!
« Yanıtla #10 : 10 Temmuz 2018 / 15:20 »
Geçmiş yıllarda da bu hatda şiďetli yağış sebebiyle deformasyonlar oldu. Bilinen bir şey. Yaklaşık bir hafyaya yakın, şiddetli yağışların olduğu sırada, bir Allahın kulu kalkıp da "bu yol ne durumda" diye kontrol etmez mi?
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Çorlu'da tren kazası!
« Yanıtla #11 : 13 Temmuz 2018 / 09:15 »
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI

BASIN AÇIKLAMASI - 1

08 Temmuz 2018 tarihinde Uzunköprü-Halkalı arasında 6 vagon, 362 yolcu ve 6 personel ile seferini  yapan  12703  trenin  Balabanlı-Çorlu  arası  Km  162’de  seyri  esnasında,  saat  17.00 sıralarında dizide bulunan 5 vagon raydan çıkarak devrilmiştir.

Kazanın aşırı yağmur yağışları nedeniyle menfez ile ray arasındaki toprağın boşalması nedeni
ile meydana geldiği tespit edilmiştir.

Arama  kurtarma  ekipleri  kaza  yerine  intikal  etmiştir.  Yaralılara  gerekli  müdahaleler  hızla yapılmaktadır.

İçişleri  Bakanlığı,  Sağlık  Bakanlığı  ile  Ulaştırma,  Denizcilik  ve  Haberleşme  Bakanlığı
koordineli bir şekilde çalışmalar başlatılmıştır.

Sağlık  Bakanlığı’nın  ambulans  helikopterleri,  İçişleri  Bakanlığı’nın  kurtarma  helikopterleri, olay yerine varmıştır. TCDD’ye ait vinçli kurtarma yardım ekibi Halkalı’dan hareket etmiş olup olay yerine gidiyor. Alpullu’dan Arama Kurtarma araçları da olay yerine sevk edilmiştir.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ankara’dan hareket  etmiş olup, kaza yerine gitmektedir.

Ulaştırma  Denizcilik  ve  Haberleşme  Bakanlığı’nda  Müsteşar  Suat  Hayri  Aka  Başkanlığında kriz merkezi oluşturulmuştur. Çorlu’da ise Tekirdağ Valisi Mehmet Ceylan Başkanlığında kriz merkezi  kurulmuş  olup,  bakanlığımız  ile  koordineli  bir  şekilde  çalışmaları  sürdürmektedir. Kaza ile ilgili gelişmeler yakıdan takip edilmekte olup konuyla ilgiyi yeni bilgiler edinildikçe gerekli açıklamalar kriz merkezimiz tarafından yapılacaktır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur...
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Çorlu'da tren kazası!
« Yanıtla #12 : 13 Temmuz 2018 / 09:17 »
ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI

BASIN AÇIKLAMASI -2

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Sağlık Bakanı Ahmet Demircan ve
Anayasa Komisyonu Başkanı Mustafa Şentop kaza yerinde incelemelerini sürdürmektedirler.
Kaza sahasında çalışmalar ve işlemler deva etmekte olup, devrilen vagonların kaldırılması için
bir adet 125 ton kapasiteli kurtarma vinci dahil olmak üzere çok sayıda kurtarma / yardım araç
gereçleri kaza yerine ulaştırılmıştır.

Yaralı  yakınları  Sağlık  Bakanlığı’na  bağlı  Bilgi  İletişim  Merkezi  (SABİM)’in  184  no’lu telefonunu arayarak yaralılar hakkında bilgi alabilirler.
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğü, Tekirdağ Çorlu'da 24 kişinin hayatını kaybettiği kazayla ilgili rapor hazırladı.

Raporda kamuoyuna yansıyan menfez görüntülerine ve meslek odalarının da belirttiği ihmal iddialarına cevap verilmediği görüldü.

'150 YILDIR BÖYLE BİR TAŞKIN YAŞANMADI'

Raporda yer alan ‘tespitler’ şöyle:

Tespitlere göre, kaza öncesinde saat 14.25 ile 14.54 arasında metrekareye 27.4 kilogram yağmur yağdı. Yağmur, sele dönüştü.

Sel, menfez ile ray arasındaki bir metre yükseklikte ve 10 metre genişlikte toprak ve çakılı alıp götürdü. Rayların altı tamamen boşaldı.

Sel, ray ve traverslerde herhangi bir soruna yol açmadı. Raylar kopsaydı, demiryolu alt yapısını bir ağ gibi saran sinyal sistemi uyarı verecekti.

Bölgede 150 yıldır böylesi bir taşkın yaşanmadı. Bu nedenle bölge, ‘riskli alan’ kapsamında da değildi.

5 VAGON DEVRİLDİ, 24 KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ

Uzunköprü-Halkalı seferini yapan yolcu treni, 8 Temmuz günü, Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinden geçerken menfezdeki rayların altındaki toprağın yağış sonrası boşalması sonucu kaza yapmıştı. 5 vagononun devrilmesi sonucu 24 kişi hayatını kaybetmişti.
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701

T.C.
ÇORLU
CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI
Basın Sözcülüğü ve Medya İletişim Bürosu
Sayı :2018/3                                                                                                            17/07/2018

BASIN AÇIKLAMASI

17/07/2018 tarihinde bazı internet haber sitelerinde yayınlanan "CHP'li vekilden Tekirdağ'daki tren kazası içintüyler ürperten iddia" ana başlığı altında “CHP Uşak Milletvekili Özkan YALIM, Tekirdağ'ın Çorlu ilçesindeki tren kazasında ölenlerin sayısının, açıklananın aksine 24 değil de 41 olduğunu iddia etti.” alt başlığıyla yapılan habere ilişkin olarak kamuoyunu doğru bilgilendirmek amacıyla basın açıklaması yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.

08/07/2018 tarihinde Uzunköprü - Halkalı seferi yapan yolcu treninin Tekirdağ ili Çorlu ilçesi Sarılar Mahallesi mevkiinde raydan çıkarak 5 adet vagonun devrilmesi sonucu meydana gelen kazada 24 vatandaşımız hayatını kaybetmiş, 341 vatandaşımız yaralanmıştır. Yaralanan 337 vatandaşımız tedavileri sonrası (ayakta tedavi edilenler dahil) taburcu edilmiş,4 vatandaşımızın tedavileri ise hastanelerde devam etmektedir.

Bu açıklamalar dışındaki haber, yorum ve değerlendirmeler gerçeği yansıtmamaktadır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.


Murat YİĞİTER
Çorlu Cumhuriyet Başsavcısı
« Son Düzenleme: 18 Temmuz 2018 / 08:56 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Çorlu'da tren kazası! Benzer Konular

tren kazası
TOKAT – Tokat’ın Turhal ilçesinde yolcu treninin otomobile çarpması sonucu meydana gelen kazada 1 kişi ağır yaralandı. Edinilen ... Devamı...

Gösterim: 3320 - Yanıt: 0 - Başlatan:avniyavuz
Mısır'da Tren Kazası
 Kaza Mısır'da......Mısır'da askeri yük treni devrildi: 18 ölüMısır'da gece geç saatlerde Asyut'tan Kahire'ye gitmekte olan aske... Devamı...

Gösterim: 1912 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)
Hızlı Tren Kazası / JAPONYA
Haber aşağıda..Sevindirici bir o kadar da düşündürücü olan yanı yaralanan ya da ölen olmaması Şaşırdınız mı?Ben şaşırmadım!Neden... Devamı...

Gösterim: 2876 - Yanıt: 0 - Başlatan:Göçebe (chomez)
tren kazası
     Konya Mavi Kabazlı köyü yakınlarında hemzemin geçitte bir arabaya çarpmış. Arabadaki iki kişi hayatını kaybetmiş.Ölenlere  ... Devamı...

Gösterim: 2880 - Yanıt: 3 - Başlatan:bedendili
ABD’de tren kazası
ABD’nin Pensilvanya eyaletine bağlı Philadelphia kentinde, meydana gelen tren kazasında ilk belirlemelere göre 5 kişi öldü, 50 k... Devamı...

Gösterim: 2398 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ