Gönderen Konu: DEMİR-OTO-YOL PROJESİ  (Okunma sayısı 5532 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

koncar52512

  • Ziyaretçi
DEMİR-OTO-YOL PROJESİ
« : 29 Mayıs 2008 / 00:27 »

Ulaştırma Bakanlığı,yeni inşa edilecek köprülere hem karayolu hemde demiryolu yapılması için gerekli çalışmalara başlamış.Örneğin İstanbul boğazına yapılacak 3. köprü iki katlı olacak ve ilk katından hızlı tren hattı,ikinci katından ise karayolu geçecekmiş.Yada bir diğer öneri ise tek katlı karayolu yapmak ve gidiş geliş karayolunun ortasına hızlı tren hattı(demiryolu) yapmakmış.Örnek yapı olarak da Japonyadaki köprüler baz alınmış.Ne dersiniz nasıl olur bu yapı?
Saygılarımla...

Adk System Advertising


Çevrimdışı mehmet şahin

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 103
Ynt: DEMİR-OTO-YOL PROJESİ
« Yanıtla #1 : 29 Mayıs 2008 / 19:25 »
bu proje gerçekleşirse tek kelimeyle mükemmel olur. Ayrıca Türkiye bu konuda çok geride kalmış. İçinden demiryolu geçen bir köprüye kesinlikle ihtiyaç vardır. İnşallah sonu diğer projelere benzemez de hayırlısıyla halkımızın hizmetine sunulur.

koncar52512

  • Ziyaretçi
Ynt: DEMİR-OTO-YOL PROJESİ
« Yanıtla #2 : 29 Mayıs 2008 / 22:36 »
Gerek Ulaştırma Bakanlığı,gerekse T.C.D.D. yapılan köprünün tek katlı,gidiş geliş karayolunun orta kısmına demiryolunun yapılması düşüncesinde hemfikirler.Gerçektende muazzam bir yapı olacaktır,inşallah projeler sadece projelendirme olarak tozlu raflarda kalmaz...
Saygılarımla...

koncar52512

  • Ziyaretçi
Ynt: DEMİR-OTO-YOL PROJESİ
« Yanıtla #3 : 04 Eylül 2008 / 15:23 »
Değerli Demiryolcuyuz.biz ailesi;
Doğrusu 3. köprüde demiryolu hattının da bulunacağını duyunca oldukça sevinmiştim.Doğrusu çok güzel bir proje ve yapıldığında çok güzel ve modern bir 3. köprümüz olacaktı ancak,Ulaştırma Bakanlığı yaptığı açıklamayla 3. köprüde maalesef demiryolunun bulunmayacağını bildirdi.Ancak bir başka projeyle bunun gerçekleşeceğini bildirdi.Gerçi hala projede çalışmalar devam ediyor ancak pek umut yok gibi...İsteğimiz odur ki mutlaka ve mutlaka yapılacak 3. köprüye demiryolunun yerleştirilmesi şarttır.Tamam belki marmaray yapılıyor ve marmaray bittiğinde de belki köprüde demiryolunun olması saçmalık olarak görülebilir.Hem deniz altında hem köprüde demiryolunun ne işi var denebilir ancak şunu asla unutmayalım ki İstanbul ve İstanbul boğazı Asya ile Avrupayı birbirine bağlıyor.Dolayısıyla böyle önemli bir konumda bulunan yeri de hem karayolu hem demiryolu alternatifleri arttırılmalıdır ki,hem yük hem yolcu taşımacılığı rahat ve sıkıntısız gerçekleştirilebilsin.Yani nereden bakarsanız bakın 3. köprüye demiryolu şarttır,herşeyden önce köprüde demiryolunun olması,TÜRKİYE'mizin çıkarına olacaktır....Neyse,konuyla ilgili haber aşağıdadır....Saygılarımla...

                                               3.KÖPRÜDE DEMİRYOLU OLMAYACAK

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılması planlanan üçüncü köprüde ''demiryolunun düşünülmediğini'' bildirdi.



Yıldırım, İstanbul trafiğine nefes aldıracak yeni köprü projesiyle ilgili çalışmaları tamamladıklarını, belirlenen 6 güzergahın 4'e indirildiğini belirtti. Bu güzergahlara ilişkin ayrıntılı çalışma yapıldığını, her birisinin avantaj ve dezavantajlarının saptandığını kaydeden Yıldırım, nihai kararın verilmesi için çalışmaların Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a gönderildiğini söyledi.

Yıldırım, Tarabya-Beykoz güzergahının alternatiflerden biri olduğunu ancak şu anda kesinleşen bir güzergahın olmadığını söyledi. Hangisi olursa olsun hazırlıklarını tamamladıklarını kaydeden Yıldırım, Başbakan Erdoğan'ın onayı doğrultusunda köprü yapımına ilişkin çalışmaların başlatılacağını ifade etti.

''Yeni köprüde şu andaki çalışmalara göre demiryolu geçişi düşünülmediğini, projede demiryolu bulunmadığını'' belirten Yıldırım, uzun vadede bir demiryolu geçişi konusunda çalışma yapıldığını, bunun ''Kuzey geçişi'' kapsamında yer alabileceğini kaydetti.

Boğaza yapılacak yeni köprünün güzergah seçiminde uzunluğun gelişen teknoloji karşısında önemli olmadığını, bunun maliyetleri çok artırmayacağını belirten Yıldırım, güzergah seçiminde kent ormanlarının bozulmamasının büyük önem taşıdığını vurguladı.

Yıldırım, köprünün yapılacağı alandaki yapılaşmaların orman dokusuna zarar vermesini istemediklerini, bu nedenle güzergah seçiminde hassas davrandıklarını ifade etti.

Taha

  • Ziyaretçi
Ynt: DEMİR-OTO-YOL PROJESİ
« Yanıtla #4 : 01 Kasım 2008 / 09:10 »
Bence 3. kopruye demiryolu yapilmamasi hata olur cunku en azindan hizli tren icin bir hattimiz olur.

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: DEMİR-OTO-YOL PROJESİ
« Yanıtla #5 : 01 Kasım 2008 / 11:29 »
Bence 3. kopruye demiryolu yapilmamasi hata olur cunku en azindan hizli tren icin bir hattimiz olur.
değerli arkadaşım hızlı tren yolu zaten marmaray icin yapılan tüp geçitte var.bu yapılacak köprü trafiği rahatlatmak için.ayrıca bu köprüye demiryolu yapmaya kalkarsanız.bunu mevcut demiryollarına bağlamanız lazım.marmarayı bile yaparken ne zorluklar yaşandı yeraltından geçmesine rağmen.bu yüzden ,bence proje  hemen  hayata geçirilebilsin diye demiryolu eklenmemiştir.ama ileride 4. köprü projasine bir şekilde daha sağlıklı çalışmalar neticesinde eklenecektir kanısındayım.selamlar,saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Taha

  • Ziyaretçi
Ynt: DEMİR-OTO-YOL PROJESİ
« Yanıtla #6 : 02 Kasım 2008 / 09:32 »
4. kopruyu yapacaklarini sanmiyorum en azindan sirf demiryolu koprusu olabilir. Benim endisem sadece hizli tren hatti degil. Bunun normal yolcu treni var, yuk treni ve metro gibi diger rayli sistem tasimaciligininda gececegini hesapladigim icin dusunmustum. Peki tup gecitde kac ray olacak?

Çevrimdışı GoksinAkdeniz

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
    • Enixma.org - Aylık Özgür Yazılım Dergisi
Ynt: DEMİR-OTO-YOL PROJESİ
« Yanıtla #7 : 11 Nisan 2009 / 00:02 »
Ulaştırma Bakanlığı,yeni inşa edilecek köprülere hem karayolu hemde demiryolu yapılması için gerekli çalışmalara başlamış.Örneğin İstanbul boğazına yapılacak 3. köprü iki katlı olacak ve ilk katından hızlı tren hattı,ikinci katından ise karayolu geçecekmiş.Yada bir diğer öneri ise tek katlı karayolu yapmak ve gidiş geliş karayolunun ortasına hızlı tren hattı(demiryolu) yapmakmış.Örnek yapı olarak da Japonyadaki köprüler baz alınmış.Ne dersiniz nasıl olur bu yapı?
Saygılarımla...
Bu yapıların yapılması için gereken trafik ve arazi kullanımındaki olası değişimlerin de öncelikle dikkate alınması gerekli.

İki tane boğaz köprüsü yapıldı. Bunlar öngörülen süreden önce kapasitelerine ulaştılar. Bunun önemli nedenleri ise arazi kullanımındaki değişimlerdi. Bu konuda gereken planlama yapılmadan yapılacak olan üçüncü veya dördüncü köprünün yapılması yeni sorunlar yaratacaktır.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: DEMİR-OTO-YOL PROJESİ
« Yanıtla #8 : 11 Nisan 2009 / 01:03 »
İster 3. isterse 4. köprü olsun farketmez. Marmaray kapsamındaki demiryolu bağlantısından yük treni geçmeyecek. 3. köprüden de demiryolu geçmeyecek, o zaman uluslararası yük nakliyatını nasıl yapacağız, FERİBOTA DEVAAMI ? bu mantıklımı ? bir taraftan uluslararası nakliyatta koridoruz diyoruz diğer taraftan yük nakliyatında en önemli husus olan hızı artıracak hiç bir çaba içerisinde olmuyoruz.
İçerisinde yük taşıyacak demiryolu yoksa 3. sünede 4.sine de karşıyım arkadaş. Bu da benim fikrim.
Selam ve saygılar
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


DEMİR-OTO-YOL PROJESİ Benzer Konular

MAKİNİSTSİZ TREN PROJESİ TANITILDI
Samsun'da bir firmanın yerli üretimle geliştirdiği makinistsiz tren projesinin tanıtımı yapıldı.Projeyi hazırlayan firmanın yöne... Devamı...

Gösterim: 3314 - Yanıt: 5 - Başlatan:koncar52512
ANKARA-KONYA HIZLI TREN PROJESİNDE SON DURUM
                                      PROJE GÜZERGAHI                                             Devamı...

Gösterim: 9723 - Yanıt: 6 - Başlatan:koncar52512
KARS -TİFLİS -BAKÜ PROJESİ LİDERLERİ BULUŞTURACAK
Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan'ı, Demiryolu Ağıyla Birleştirecek Olan Kars -Tiflis -Bakü Demiryolu Projesi'nin Türkiye Ayağını... Devamı...

Gösterim: 4341 - Yanıt: 9 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
ESKİŞEHİR GAR GEÇİŞ PROJESİ'NİN TEMELİ ATILDI.
ESKİŞEHİR GAR GEÇİŞ PROJESİ'NİN TEMELİ ATILDI…Eskişehir Gar geçişinin yer altına alınmasına ait alt yapı inşaatının temel atma t... Devamı...

Gösterim: 2109 - Yanıt: 1 - Başlatan:Makinist_26/ Kenan ÖZCAN
ANKARA-SİVAS DEMİRYOLU PROJESİ YERKÖY-YOZGAT-SİVAS ARASI ALTYAPI İNŞAATI YAPIM İ
ANKARA-SİVAS DEMİRYOLU PROJESİ YERKÖY-YOZGAT-SİVAS ARASI ALTYAPI İNŞAATI YAPIM İŞİ   yapım işi için toplam 7 adet teklif verilmi... Devamı...

Gösterim: 2938 - Yanıt: 0 - Başlatan:tuncay18