Gönderen Konu: Demiryollarımızın Ana Sorunu!  (Okunma sayısı 6201 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Demiryollarımızın Ana Sorunu!
« : 21 Ekim 2008 / 12:00 »

Türkiye'deki demiryollarımızın ana sorunu ;
8697 Km.'lik ana hatlarımızın sadece % 4'ünün(403 km) çift yollu oluşu geriye kalan 8294 km.'lik hatların tek yollu oluşudur..
Çağdaş ve hızlı bir tren işletmeciliği isteniliyorsa herşeyden önce tek yolların biran önce trafik kabiliyetinin maksimize edilecek şekilde çift hatta dönüştürülmesi gerekmektedir.
Hatlarımızın bazı bölümleri bugün verimliliğini tümüyle kaybetmiştir ve hem yolcu hem de yük taşımacılığında ne ülkemize ne de TCDD'ye hiçbir faydası yoktur tam tersine gereksiz birçok maliyetler getirmektedir..Öncelikle bu tür hatların tesbit edilerek tasviyesi gerekir.Akabinde de verimli olan mevcut hatlar önce çift yollu yapılmalı ardından da Bursa,Trabzon,Antalya gibi demiryolu olmayan ancak yol yapıldığında verimli olacak yeni hatlar inşa edilmelidir.
Çift hat inşası bitirildikten sonra da hatların elektrik ve sinyalizasyon işleri yapılandırılmalıdır.

Adk System Advertising


Çevrimdışı pink

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
Ynt: Demiryollarımızın Ana Sorunu!
« Yanıtla #1 : 21 Ekim 2008 / 12:11 »
Formda yazılan en düzeyli ve gerçekçi saptama.Enerji krizine hızla yaklaştığımız şu günlerde ekonomik taşı-
macılığın demiryolu ile yapıldığını bilmeyen kalmadı.Şahsım olarak bizim yaptığımız taşımacılığın ekonomik olmadığını güşünüyorum.Yada yük taşımacılığında sübvanse ediliyoruz.Bir hizmet yada malında akılcı yaklaşımla sübvanse edilmesi gerekir.
Ağaca bakmaktan arkadaki ormanı görelim lütfen!

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: Demiryollarımızın Ana Sorunu!
« Yanıtla #2 : 21 Ekim 2008 / 14:35 »
Sn. Pink,
Taşımacılığımızın hem yolcu hem de yükte ekonomik olmadığı ve TCDD'nin devlet sübvanteleriyle ayakta durabildiği zaten herkesin bildiği bir gerçektir..Ancak bazı arkadaşlarımız TCDD'nin kar amacı güdemeyeceğini ve sosyal amaçlı taşımacılık yaptığını belirtirken yanıldıkları konu şurasıdır :
Evet doğru demiryolu işletmeciliği doğası itiabrıyla gerçekten alt yapı ve işletmecilik maliyetleri yüksek ve genellikle kar edemeyen bir ulaşım sektörüdür.Trafik ve enerji sorunları gibi toplumsal katkıları büyüktür..Ancak :
Ülkemizde ulaşımda trenlerin kullanım oranı o kadar azdır ki ; bu sosyal faydaların maliyeti mantık sınırlarını zorlamaktadır!
Ne demek istediğimi şöyle özetleyeyim :
Anahat Trenlerimizin ortalama doluluk oranı : % 50 dir.
Anahat trenlerimizin gelirlerinin giderleri karşılama oranı ortalama % 23'tür.
Yani trenlerimiz yarı yarıya boş gitmektedir ve gelirleri de giderlerinin ancak 1/4'ünü karşılayabilmektedir!
Ben buna sosyal fayda değil sosyal zarar diyebilirim ancak :D
Bence trenlerimizin doluluk oranı en az %75'e çıkarılmalı gelirlerin giderleri karşılama oranı da en az % 50'lerde olabilmelidir ki işletmeciliğimizin sosyal boyutu mantıklı bir kabul görebilsin!

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: Demiryollarımızın Ana Sorunu!
« Yanıtla #3 : 21 Ekim 2008 / 15:55 »
sayın trenci 96 tesbitleriniz çok doğru katılmamak mümkün değil.bedava çalışıyoruz ve buda yetmiyor gibi yük açısından mevcut talebi de karşılayamıyoruz aynı zamanda.yolcu bakımından da yeterli konfor ve hıza sahip olamadığımız için.yeterince ilgi çekemiyoruz.doluluk oranını biraz arttırsak vede maliyetleri biraz düşürme cihetine gidebilsek muhakkak ki kar da edebilir veya ,zararı azaltabiliriz.bu kuruluş kar edebilir bunun açık örneği avrupada var.bakınız almanya da demiryollarında 400 e yakın yanlış hatırlamıyorsam şirket faaliyet gösteriyor.eğer zarar edilse özel sektörün ne işi var bu kurumda.demekki doğru politikalar uygulanırsa hedefe ulaşılabiliyor.selamlar,saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Demiryollarımızın Ana Sorunu!
« Yanıtla #4 : 22 Ekim 2008 / 00:30 »
Demiryolunun ana sorunu başlığını attığınıza göre bende buna bağlı olarak yorum yapayım.
Trenci96 doğru söylemiş ilk sorun mevcut yolların çift yo haline dönüştürülmesidir. Trenlerdeki doluluk oranı, ve yük taşımacılığındaki zarar ancak bu durumda sonlandırılabilir. Sinyalizasyonlu ve elektrifikasyonlu çift hattın sağlayacağı hız ve ekonomi trenlerin hızını ve hatların kabiliyetini artıracağı için trenlerimizin doluluk oranıda taşınacak yükün miktarı ve ticari hızda artacak, demiryolu taşımacılığına olan talep nedeniyle TCDD'nin gelirleri de gözle görülür şekilde iyileşecektir. Konunun bu çerçevede ele alınması, yani çift hattın sağlayacaklarının TCDD yönetimine burada sağlayacağımız sinerji ve zengin içerikle sunulması önemlidir diyorum.
Bu arada gözden kaçırılmaması gereken diğer husus ise, yalnızca yolcu taşımacılığı yapmak üzere planlanmış olan hızlı tren hatlarının, ANKARA_İSTANBUL_KONYA haricinde acilen sona erdirilmesidir. Sizlerde gayet iyi bilirsiniz ki bu hızlı tren hatlarında yük treni çalıştıramazsınız. Yalnızca yolcu taşımacılığı yapmak için bu kadar çok kaynağın heba edilmesi gereksizdir. O kadar büyük kaynakla TCDD'nin diğer hatları 160 km/saat hız yapılabilecek hem yük hemde yolcu taşıma hizmetlerinin verilebileceği hatlar için harcanmalıdır.
Sevgi ve saygılar
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı vagonrev

  • Üye
  • **
  • İleti: 33
Ynt: Demiryollarımızın Ana Sorunu!
« Yanıtla #5 : 22 Ekim 2008 / 10:23 »

   Levent hocam size katılıyorum bizler hızlı tren sevdasından vazgeçip acil hatlarımızı 150 km.üzeri çift hat yapmalıyız ve güneydeki turistik illerimize bağlantı yapmalıyız.
 
  ZAFER-H.PAŞA :)

Taha

  • Ziyaretçi
Ynt: Demiryollarımızın Ana Sorunu!
« Yanıtla #6 : 03 Kasım 2008 / 08:30 »
Demiryollarimiz yillarin getirdigi ihmaller yuzunden artik yer yer ulasimlarda aksaklik meydana getiriyor. Bencede Ankara-Istanbul hizli tren hattindan sonra gecici olarak hizli tren projelerini askiya almamiz ve onceligi yukarida arkadaslarimizin belirttigi gibi eskimis raylarimizi acilen yenileyip elektrik ve sinyalizasyon'lu bir sekilde cift yonlu yapmak gerekir.
Birde bugun en buyuk sorunlarimizdan bir tanesi ise en buyuk turizm sehrimiz olan antalya'ya demiryolu agimizin olmayisidir. Bence en kisa zamanda projelendirilip eger varsa bir an evvel calismalara baslanmalidir.

Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: Demiryollarımızın Ana Sorunu!
« Yanıtla #7 : 24 Kasım 2008 / 14:05 »
Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Aslında bu konuyla ilgili başka bir başlık altında bir makale yazmayı düşünüyordum. Fakat bu sıralar işlerimin yoğun olmasından ötürü gecikeceği için anlatmak istediğim konunun ana fikrini aşağıda belirtmek isterim.

Demiryollarımızın ana sorunu, Türkiye'nin bu zamana kadar uyguladığı yanlış enerji politikalarından kaynaklanmaktadır. İkinci dünya savaşı sonrasında ilerleme gösteren otomotiv sanayi ve uçak teknolojileri, dünya genelindeki demiryolu taşımacılığını da etkilemiştir. Bu durum, o yıllarda, bugün demiryollarında gelişmiş Avrupa ülkeleri içinde geçerliydi. Gerek bu ülkeler, gerekse Japonya "petrol üreten ülkeler" sıfatını taşımadıklarından, ekonomilerinin can damarı olan ulaşım sistemlerini, ithal enerji kaynağı olan petrol üzerine kurmak yerine, mevcut kaynaklarıyla elektrik üretme yoluna ve pek tabi ki elektrikli demiryolları üzerine kurmayı planladılar. Bu stratejilerinde ne kadar haklı oldukları, 1970'li yılların sonunda ortaya çıkan petrol krizinde ortaya çıktı. Kendi ürettikleri trenleri, yine kendi ürettikleri enerji olan elektrikle çalıştırıp, mevcut demiryolu ağları genişletildi. Malesef ülkemiz, bu stratejiyi benimsememiş ve ulaşım sistemini ithal enerji olan petrole dayalı şekilde şekillendirmiştir. Bugün bile ne acıdır ki, ithal enerji olan doğalgazla elektrik üreten santralimiz bile vardır.
Potansiyel kaynaklarımızı maksimum düzeyde milli çıkarlarımız amacında kullanma yönünde yapılacak gelişmeler, otomatik olarak demiryollarımıza yansıyacaktır. Yeter ki bu istensin.
Bugün, demiryolunda gelişmiş ülkelerde yapılan araştırmalar, rüzgar gücü ile trenleri 320 km/saat çalıştırma yönündedir.
Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı pink

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
Ynt: Demiryollarımızın Ana Sorunu!
« Yanıtla #8 : 24 Kasım 2008 / 15:39 »
Hızlı trenler yapılmalıdır.Yeni projelerde hayata geçirilmelidir.Biz hızlı tren olmalımı olmamalımı diye tartışırken bizim kullanacağımız teknoloji yarın konvensiyonel hız kısmında kalacaktır.Teknolojiler hızla değişiyor bunu kabul etmek lazım ki biz bu teknolojiyi üretmeyip ithal ediyoruz.Bu gün İstanbul-Ankara,
Konya-Ankara hızlı tren projesinde çok geç kalınmıştır.Memleketimizin en büyük illeri birbirlerine hızlı trenlerle hatta normal trenlerle dahi bağlanamamıştır.Konya,Bursa,Antalya gibi büyük ve yolcu potansiyeli yüksek illerimizde hala demiryolu yoktur.Olanlarda var olan süratlar çok düşüktür.

Bu gün demiryolu ağımız uzunluk ve kalite açısından bir Fransa yada Almanya gibi olsa demiryolunun memleket ekenomisine sağlayacağı katma değeri,enerji tüketimi,çevre kirliliği vs gibi değerlerinde katılımıyla ulaşılan rakamı bilmiyorum.Bilen dostlar varsa forma yazabilirler.Benim anlatmak istediğim bu rakamlar bizim demiryolu seferberliğini hemen şimdi başlatmamız gerektiğini söyleyecektir.Hızlı tren teknolojisinde memleketim elemanlarınca üretilir olması dileklerimle.


Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Ynt: Demiryollarımızın Ana Sorunu!
« Yanıtla #9 : 24 Kasım 2008 / 16:05 »
Eski Hareket Dairesi Başkanı Süleyman YAVUZ'un yazısında okumuştum.

Demiryollarındaki yük taşımasının %1 lik bir artışın 16000 ton yakıt tasarrufu sağladığını belirtmişti ve büyük firmaların TCDD ile işmaktan çekindiklerini buna rağmen 18 tane büyük firmayı tüpraş vb. TCDD ye çektiklerini belirtiyordu.

http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimiçi Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: Demiryollarımızın Ana Sorunu!
« Yanıtla #10 : 24 Kasım 2008 / 16:19 »
Sayın Demirkanat, bahsettiğiniz bu rakama bakınca demiryollarının ülkemiz için ne kadar ivedi bir ihtiyaç olduğu bir kez daha pekiştiriliyor. Bir de ülkemiz elektriğini kendi özkaynaklarıyla üretme teknolojisini geliştirip, demiryolu ağımız yaygın ve elektrikli olsa....
Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 24 Kasım 2008 / 16:22 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Demiryollarımızın Ana Sorunu! Benzer Konular

SİZCE TCDD NİN EN BÜYÜK SORUNU NEDİR?
Yüzlerce sorunu olan ve milyonlarca lira zarar eden  tcdd nin sizce en büyük sorunu nedir??? Devamı...

Gösterim: 4093 - Yanıt: 6 - Başlatan:trenren
GENEL MÜDÜRLÜKTE PARK SORUNU
Arkadaşlar bilindiği üzere Genel Müdürlük Binamızda bu yıl yaz ayı boyunca sürecek bir tadilat başladı bu nedenlede binamızın ar... Devamı...

Gösterim: 2231 - Yanıt: 0 - Başlatan:ata06
TCDD Bilet Satışı BBRSS Sistem Sorunu
      TCDD bilet satışı ile ilgili en büyük ve bilinen problem sistemin sık sık kesilmesi,yavaşlamasıdır.     Kısaca BBSRS denil... Devamı...

Gösterim: 2487 - Yanıt: 0 - Başlatan:trenren
Rus Demiryolları Yunan Demiryollarına Talip
Rus Demiryolları Yunanistan Selanik Limanı Çelik Stok ve Bakım Firması Rosco ile Yunan Demiryolları Trainose'nin özelleştirmesiy... Devamı...

Gösterim: 1699 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Türkiye’de Bürokrasi Vizyonu Sorunu Yaşıyoruz!..
Türkiye’de Bürokrasi Vizyonu Sorunu Yaşıyoruz!..Taha Aydın: RAYDER olarak kamu şirketlerinin özelleştirilmesini savunuyor ve her... Devamı...

Gösterim: 1453 - Yanıt: 0 - Başlatan:try