Gönderen Konu: Demiryolu Üst Geçitlerine Takılan Otomatik Pantograf Deformasyon Kontrol Sistemi  (Okunma sayısı 6951 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Tren trafiği yoğun olan hatlarda ve özellikle yoğun olarak çalışan dizilerin pantograflarını kontrol eden sistemler Avrupa'nın pek çok yerinde kullanılmaktadırlar. Bu sistemler sayesinde, tren normal seyirine devam ederken, yüksek çözünürlüklü olarak pantografların görüntüleri çekilmektedir. Bu görüntüler, demiryolu haberleşme sistemi kullanılarak anında merkeze iletilmektedirler. Bu sayede, arızaya sebep vermeden dizi onarıma alınabilmekte, pantograftan doğan sorunlardan ötürü tarfiği yoğun olan hattın tıkanması önlenebilmektedir.
Sistem temel olarak, tren ve pantografı algılayan bir radar ve buna bağlı olarak, çok hızlı ve yüksek çözünürlüklü çekim yapabilen kameradan ibarettir. İlave ve kullanım isteğine bağlı olarak, gece ve sisli havalar için projektör bağlanabilmektedir. Tren, üst gecide yaklaştığı anda, bunu tespit eden radar, bağlı olduğu mikrobilgisayar yardımıyla sistemi faaliyete geçirir. Üst gecidin altından geçerken yüksek hızlı ve çözünürlüğe sahip kamera çekim yapmaya başlar. Kameranın çekim hızı çok yüksek olduğundan, 200km/saat'in üzerindeki hızlarda giden bir trenden dahi çok net pantograf görüntüleri alabilmektedir. Örnek olarak aşağıdaki pantograf fotoları 209km/saat hızda giden bir trenden çekilmiştir. Çekilen bu net görüntüler, hızlı bir şekilde demiryolu iletişim ağından ilgili merkeze gönderilir. Merkezde bu fotoğraflar değerlendirilir ve gereken işlemler arızaya mahal vermeden yapılır.
Saygılarımla.
 

                                     
209km/s hızla giden  trenden alınan görüntü.                     pantograf kusurunun tespiti

İlgili Firmanın Web Sayfası: www.sensys.se
« Son Düzenleme: 22 Temmuz 2011 / 17:23 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Değerli arkadaşlarım, konuyla ilgili olarak benzer görevi gören bir cihazın fotoğrafları aşağıdadır. Bu sistemde, lazer algılamalı yüksek çözünürlüklü kamera ve hata tespit yazılımları kullanılmaktadır.  180km/saat hızla giden bir trenin pantografındaki kömür aşınmasının, net bir biçimde tespit edebilmektedir.



180km/saat Hızla Giden Bir Trenin Pantograf Hasarının Görüntülenmesi













                                                               Sistemin Temel Yapısı



                                                                 Hasar Tespit Anında Bilgisayar Ekranındaki Uyarı Durumu


Kaynak: http://www.pantoinspect.com/indholdsside1111


Saygılarımla



Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı bedendili

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 274
                Sayın sümerli pantografı biraz acarsanız sevinirim.  Saygılar.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Sayın bedendili, ulaşımda kullanılan genel tabiri ile; Havai hattan (katener) elektrikle beslenen ulaşım araçlarınında, elektrik aktarımını sağlayan, katlanıp açılma özelliğine sahip akım alma aparatlarına pantograf deniliyor.  Katlanamayan yapıya sahip olanlarına da arşe denmekte.


Pantografların katener teline değdiği yüzey, yüksek hızda sürtünme ve buna bağlı olarak ısıya dayanıklı, elektriği de iletebilen karbon (genelde kömür deniliyor) yapıya sahipler. Her ne kadar dayanıklı olsalar da bu karbon yapılar zamanlar aşınmakta veya kırılmaktadırlar. Bu sorunlar önceden tespit edilebilirse, seyir halinde oluşacak sorunlar sebebiyle yolda kalma veya deformasyonun tipine bağlı olarak, katener tellerinde oluşacak hasarların önüne geçilebilmektedir.


Düz bir demiryolu hattında  katener telleri döşenirken, hafif olarak çaprazlama döşenir. Böylece katener teli, sürekli olarak pantografın aynı yerine sürtünmez. Bu sayede, pantograf yüzeyine eşit oranda sürtünme yaptırılmaya çalışılarak, karbon yapının çabuk bozulması önlenir.


Aşağıdaki videoda tren seyir halindeyken, katener telini pantograf yüzeyine olabildiğince eşit oranda sürtünmesini görebilirsiniz.
http://www.youtube.com/watch?v=muYtmkLmLus


Saygılarımla.








« Son Düzenleme: 07 Mart 2013 / 14:54 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı bedendili

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 274
Teşekkür ederim.Siz açıklayınca bildigim fakat teknik adını bilemedigim konuymuş. Saygılar.


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Demiryolu Üst Geçitlerine Takılan Otomatik Pantograf Deformasyon Kontrol Sistemi Benzer Konular

Yol Kontrol Aracının Önüne Takılan Tünel Yapı ve Yol Denetleme Sistemi
Merhaba Değerli Arkadaşlarım.Hepimizin bildiği gibi yol kontrol araçları, hızlı ve doğru olarak yoldaki malzemenin deformasyonu ... Devamı...

Gösterim: 2666 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Yol Kontrol Araçlarının Üzerine Takılan Lazer Telemetreli Katener Ölçüm Sistemi
Merhaba Değerli Arkadaşlarım,Mermec firması tarafından üretilmiş bu sistem, mevcut yol kontrol araçlarının üst kısmına takılan, ... Devamı...

Gösterim: 3337 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Yol Kontrol Aracına Takılan Hızlı ve Çok Fonksiyonlu Katener Ölçüm Sistemi
Merhaba Değerli Arkadaşalrım,Yüksek hızlı hatlar başta olmak üzere elektrikli hatların dünya genelinde artması, yol kontrolüyle ... Devamı...

Gösterim: 3625 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Akıllı Katener-Pantograf Kontrol Sistemleri Projesi
Elektrikli demiryolu sistemlerinde, havai elektrik hattı olan katener sistemleri ile, bu sistemden, trene güç aktaran pantograf ... Devamı...

Gösterim: 7109 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
ATS Kontrol Sistemi
Ekli dosyada belirtildiği üzere kurulacak bu ATSK  sistemi ile depodan çıkmadan önce lokomotifi teslim alan makinistin ATS testl... Devamı...

Gösterim: 3250 - Yanıt: 3 - Başlatan:Kadirkaraman