Gönderen Konu: Deray Bildirim Projesi  (Okunma sayısı 9828 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kkaraman

  • Ziyaretçi
Deray Bildirim Projesi
« : 26 Aralık 2007 / 09:15 »

Arkadaşlar derayların kuruma verdiği zararları hepimiz biliyoruz.
Onun içün böyle bir proje üzerinde çalışıyorum. Derayı engelleymese bile kilometrelerce yola zarar vermesini engellemek için deray anında makiniste bunu elektronik olarak haber verecek bir sistem.
Nasıl sizce?

Adk System Advertising


fatihsahin

  • Ziyaretçi
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #1 : 27 Aralık 2007 / 22:34 »
Makinanın dingilinin ray üzerinden yüksekliği hep sabittir. Dray anında bu yüksekilk değişir. Yani makina raydan çıkıp traversler üzerinde giderken hem yükseklik farklıdır hem de travers kırılmalarından dolayı devamlı değişir.

Dingil-ray mantarı arası yükseklik elektronik olarak ölçülebilir. Mesela ultrasonik alıcı-vericilerle bu uzunluk ölçülebilir ve değişim varsa makiniste sesli alarm verebilir.
Işık sistemleriyle de ölçüm yapılabilir. Lazer veya infrared ışıklarıyla ray üzerinden yansıyan ışık algılanarak makinanın ray üzerinde olup olmadığı kontrol edilir.

Algılama sonucunda makiniste haber vermekle birlikte fren sistemini devreye sokan bir düzenek kurulabilir.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #2 : 03 Ocak 2008 / 23:23 »
Drayların kısa sürede tespit edilmesi açısından yaptığınız çalışmalar nedeniyle sizi kutlarım.
Fikir olması bakımından söylüyorum; lokomotife bir titreşim sensörü koyarak her zamanki titreşimlerden daha fazla titreşim yaratan bir dray durumunda bu sensör aracılığı ile treni seri frene çekmek de mümkündür.
Ben 11 yıl makinistlik yaptım. Dolayısı ile dray eden vagonun yarattığı asılma ve çekmeyi hemen hissederim. Fakat bazen küçük tonajlı vagon draylarında bunu hissedemiyorsunuz. Bunun çok sayıda örneğide vardır. Fakat sonuçta yalnızca büyük tonajlı vagon draylarını da tespit etseniz bu büyük bir kardır. Kaldı ki hadisenin maddi açıdan büyüklüğü çoğunlukla dray eden aracın tonajı ile de ilgilidir.
Küçük tonajlı vagon drayları yola da pek fazla bir zarar vermemektedir.
Size bu alandaki çalışmalarınızda başarılar dilerim.
TREN, ÇAĞDAŞ YAŞAMIN ULAŞIM ARACIDIR
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #3 : 04 Ocak 2008 / 22:17 »
Merhaba Dostlar;
Bu gün aldığım bir bilgiye göre Osmaniye-Mamure istasyonları arasında E tipi bir vagon dray etmiş. Dray başlangıcından duruş mesafesine kadar toplam 650 metre sürüklenme olmuş. Çok sayıda beton traversin ağır hasarlı olduğunu da üzülerek öğrenmiş bulunmaktayım. Vagonun taşıdığı yük ve tren içerisindeki yeri hakkında fazla bir bilgiye sahip değilim.
Bu tür draylarda vagonun dolu yada boş olması, vagonun önündeki yada arkasında yer alan vagonların tonajları, tamponlar arasındaki yükseklik farkları, arka ranfor mkinanın varlığı yada yokluğu, yolun eğimi, kurp yarı çapı, tren yükünün miktarı ve lokomotiflerin cinsleri vb. gibi bir çok hususun draya ayrı ayrı etkisi bulunmaktadır. Dolayısı ile değerlendirme ancak bu bilgiler ışığında yapılabilir.
Kaza kurulu da tahlilini bu bilgiler ışığında yapmaktadır.
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2008 / 15:21 Gönderen: leventdurusoy »
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #4 : 04 Ocak 2008 / 22:23 »
Arkadaşlar derayların kuruma verdiği zararları hepimiz biliyoruz.
Onun içün böyle bir proje üzerinde çalışıyorum. Derayı engelleymese bile kilometrelerce yola zarar vermesini engellemek için deray anında makiniste bunu elektronik olarak haber verecek bir sistem.
Nasıl sizce?

Sevgili dostum;
Projenizi hayata geçirmenizi en çok isteyenlerden birisi olduğumu ifade etmek isterim. Drayların yarattığı maddi hasarların kuruma verdiği zararları hepimiz çok iyi bilmekteyiz. Kullanıcı adınızdan kim olduğunuzu çıkartamıyorum. Uzmanlık alanınızı da öğrenmek isterim. Bir önceki mesajımı okudu iseniz benimde konu ile ne kadar alakalı olduğumu tahmin edersiniz.
TREN, ÇAĞDAŞ YAŞAMIN ULAŞIM ARACIDIR.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı Kadirkaraman

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 52
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #5 : 05 Şubat 2008 / 11:57 »
Levent Hocam ben 1998 tesisler mezunuyum. Şu anda Malatya 502 Kablo Bakım şefliğinde teknikerim. Buna benzer birkaç projem daha var uygulanmış projelerim var ama genel anlamda ne maddi nede manevi destek olmadığı için tıkanıyorum. ma Tanırsınız hocam Ahmet Şener Hocamız Bölge Müdürümüz oldu Bu tür şeylere önem veriyor.
Projenin basit sunumunu göçndereyim linki aşağıda verdim.

Görüşelim hocam var bi kaç projm daha...
Sayenizde az kalsın makinistliği birinci sıraya yazacaktım. 1 sınıftayken.



http://rapidshare.com/files/89305878/KVKP_Gn.Md.rar.html
Herşey Vatan İçin.

mustafatemel

  • Ziyaretçi
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #6 : 05 Şubat 2008 / 13:50 »
sn kadir karaman
,levent hocama yazmışsın az kalsın makinistliği 1. sıraya yazacakdım diye.
ben TCDD nin tüm birimlerinde görev alan tüm personelimizin kuruma branşları konusunda hizmet verdiklerini düşünüyorum yoksa makinistlik kurumun yerine getirilmesinde en meşakkatlı ve saygın bir mesleğidir
saygılarımla

Çevrimdışı Kadirkaraman

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 52
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #7 : 05 Şubat 2008 / 14:38 »
Sn Mustafa Temel ben bi görevi küçümseme veya başka bir amaçla yazmadım. Makinistlik görevininin şartlarını bilirim. Belirtmek istediğim ben Elektroniği çok sevdiğim için tesisleri seçmiştim. Levent hocamız makinistliğide öle bir sevdirmiştiki ben kararsız kalmıştım tesisler ve cer arasında. Yoksa demiryolunun faal personelinin hepsinin görevi meşakatli ve özveri istiyor. Yanlış anlamayalım birbirimizi cer densiniz sanırım.
Herşey Vatan İçin.

cuneytgurler

  • Ziyaretçi
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #8 : 05 Şubat 2008 / 15:05 »
kadir kardeşim şifre mailine gönderdim. sisteme girebilirsin

nüsret basmaci

  • Ziyaretçi
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #9 : 06 Şubat 2008 / 21:08 »
degerli devrem kadir sizin cok güzel projeler üreteceğinizden zerre kadar şüphem yok devre sizdekı o elektronık beyne hayranım bu arada aynı bölgedeyız ama gürüşemiyoruz bir ara gürüşelım kib saygılar

Çevrimdışı Kadirkaraman

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 52
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #10 : 06 Şubat 2008 / 22:14 »
Devrem teşekkürler görüşemiyoruz hakaten görüşelimmmm.
Herşey Vatan İçin.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #11 : 06 Şubat 2008 / 23:11 »
Merhaba Evlat;
Simanı bir türlü gözümün önüne getiremedim, bende seni gönül gözü ile görüyorum. Bir mücevher gibi parlak, su gibi berrak ve yüreğinde demiryolu sevgisi olan, yediği ekmeğin hakkını vermek için çabalayan bir karınca misali.
Sevgili Kadir;
Dray bildirim projeni inceledim. Öncelikle böyle bir çaba için seni yürekten kutlarım.
Proje şemalarında vagon üzerinde tek bir sensör görüyorum. Eğer öyle ise 4 dingilli vagonlarda bu zaafiyet yaratır.
İkinci husus; vagonlarda yer alması gereken anten;
Bu antenler her yol ve iklim koşulunda LOKOMİB 'e bilgi gönderebilecekmi?
Trende çok sayıda vagon bulunması durumunda LOKOMİB ekranına hepsi sığmayacak. Normal durumda her hangi bir veya bir kaç vagonmu gözükecek ? yoksa dray eden vagon mu ekrana gelecek.?
Üçüncüsü; Dray anında lokonun totman yada ATS sistemine müdehale edebilmesi gerekir diye düşünüyorum. :)

KBK100 LOKOMOTİF KABLOSUZ BİRLEŞİK KUMANDA PROJESİ.
Bu konu modern tren işletmeciliği için hayati derecede önem taşıyan bir konu. Amerika ve kanada gibi ülkelerde lokomotifler bir birlerine radyo sinyalleri ile bağlı. Hatta adamlar öylesine geliştirmişler ki bazı durumlarda öndeki hariç diğer lokomotifler yakıt ekonomisi bakımından kendini stop'a çekiyor. Bu projeni de görmek isterim mahsuru yoksa tabi ki.
Bölge Müdürünüz Ahmet ŞENER bey iyi bir demiryolcu ve iyi bir arkadaşımdır. Benimde selamımı ileterek projelerini anlatabilirsin. Sonuçta kazanan demiryolu olsun.
Gözlerinden öpüyor başarılarının devamını diliyorum. :)
« Son Düzenleme: 06 Şubat 2008 / 23:13 Gönderen: leventdurusoy »
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı Kadirkaraman

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 52
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #12 : 07 Şubat 2008 / 00:47 »
Hocam teşekkürler. Malatyada görüşmüştük sizinle Yalçın abinin yanında. Siz Kaza Kurulundaydınız o zaman.
Hocam sorlarınıza geçeyim. Rayı izleyen sensörler her vagonda iki tane olacak çapraz başlarda. Antenler şemada yüksek ve büyük gibi duruyor boyları yaklaşık 15 cm kadar ve menzil yaklaşık 2 km rahat haberleşebilir. ve sistem en kötü durumlar için tasarlanacak.Ekran görüntüsü örnek bi görüntü iid tabi çok vagonlu dizilerde sayfalar sırayla akacak ekranda. Sitem bu tür sistemlere entegrasyonu destekleyecek tabiki insan unsuru nu   en aza indirmek için.  Hocam KVKP nin geniş bi halini ve KBK100 ü gönderiyorum linki aşağıda. Bu projelerdeki amacım ben yapamasam dahi birilerine yardımcı olabilmeek... Yönlendirebilmek bizdeki potansiyelleri.

Görüşmek dileği  ile hocam saygılar.

http://rapidshare.com/files/89740690/KBK_ve_KVKP.rar.html
Herşey Vatan İçin.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #13 : 07 Şubat 2008 / 01:24 »
 :)
Tebrikler Kadirciğim;
Ben size ceri bu kadar öğrettiğimi hatırlamıyorum. Sonuçta yalnızca genel cer bilgisi vermiştim size. Ama freni sanırım iyi öğretmişim. ;)
Bu projelerin hayata geçirilmesi konularında yazışmalar sanırım yetersiz kalacak. Fakat her iki projende tam can alıcı noktalardaki sorunları çözmeye adaydır. Konuların iyice pişmesi ve eşeltirilmedik yeri kalmaması için projelerini teknik ayrıntıya girmeden site üyelerinin önünde anlatmanı ve tartışmaya açmanı öneriyorum.  :)
Başarılarını devamını canı gönülden diliyorum.
Aşağıda bana ulaşacağın kurumsal cep numaram var.

0505 824 7533
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı Kadirkaraman

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 52
Ynt: Deray Bildirim Projesi
« Yanıtla #14 : 07 Şubat 2008 / 21:20 »
Hocam okulda bizim en büyük şansımız sizin gibi işi bilen değerli hocalarımızdan 1. sınıfta demiryolunun en büyük ayaklarını oluşturan yol cer tesisler ve işletme derslerini genel anlamda almaktı. Bizim farkımız burada. En azından basitte olsa her konuda bilgimiz var. Dışardan alınmış personelin 20 senede bile öğrenemeyeceği bilgileri biz almıştık işe başlamadan. Sorun bakalım dışardan girmiş bie tesisler personeline Kondüvit nedir modarabl nedir ekartman nedir dever nedir trenler nasıl sevk edilir ? Sorulara cevap alamazdık.
Tabiki hocam bu projeler dahada genişletilebilir geliştirlebilir 
Herşey Vatan İçin.


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Deray Bildirim Projesi Benzer Konular

AFYON'DA DERAY...
Afyonkarahisar'ın Dinar İlçesi yakınlarında, kömür yüklü yük treninin 2 vagonu raydan çıkarak devrildi. Kazada ölen ya da yarala... Devamı...

Gösterim: 3271 - Yanıt: 3 - Başlatan:koncar52512
YÜK TRENİ DERAY ETTİ, YARALI YOK
Samsun - Sivas arasında çalışan yük treni, Kavak İlçesi yakınlarında raydan çıktı. Trenin bir vagonunu devrilirken, kazada yaral... Devamı...

Gösterim: 2798 - Yanıt: 4 - Başlatan:koncar52512
BİR DERAY,BİR HABER...
                                                                DOĞU EKSPRESİ RAYDAN ÇIKTIDoğu Ekspresi'nin lokomotifi, Erzurum ... Devamı...

Gösterim: 3144 - Yanıt: 2 - Başlatan:koncar52512
Bakan Yıldırım: Körfez geçiş projesi bugünlerde imzalanacak
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Körfez köprüsünün de içerisinde yer   aldığı 65 milyar dolarlık yatırım yapılacak projenin söz... Devamı...

Gösterim: 2041 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Asrın Projesi sosis oldu halktan gizleniyor! Necati Doğru'nun Köşe Yazısı
Aslında sır da değil. Fransız şirketler (Alstom- Marubeni) biliyordur. Fransız şirketlerin alt yüklenici seçtiği Türk şirketi D... Devamı...

Gösterim: 4076 - Yanıt: 2 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli