Gönderen Konu: Eskişehir'den Sivas'a Yolculuk  (Okunma sayısı 12366 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Eskişehir'den Sivas'a Yolculuk
« : 11 Eylül 2009 / 23:48 »

Hafta içerisinde görev gereği Eskişehir'den Sivas'a gitmem gerekti ve bu seyahat için seçenekler arasından önce Eskişehir'den Ankara'ya hızlı trenle gitmeyi ve ardından da akşam vakti 19.10 Sivas'a hareket eden 4 Eylül Mavi Treni'ni ile seyahati seçtim,bu kadar uzun mesafeli bir yolculuk için en konforlu tercih bence böylesiydi..
Eskişehir'den bindiğim YHT herzamanki gibi tam vaktinde kalkıp normal parkur süresinde yani 1,5 saat sonunda ankara'ya ulaştı.Bu seyahatimde her zamanki bildik istasyon ve yollardan geçtik ve adeta çizgi gibi ve düz ovalar üzerinde bir yolda ilerledik..

Ancak sivas'a çok uzun yıllardır hiç tren seyahati yapmamıştım ve yollarının nasıl olduğunu dahi unutmuştum..Yine de bu ilimize giden 3-4 tren içerisinde en konforlusu olduğunu düşündüğüm 4 Eylül Mavi'nin rahatlık ve huzuru vardı içerimde..Ankara garından tam vaktinde 19.10'da kalktı trenimiz Ankara-Sivas arası sinyalli fakat elektriksizdi bu nedenle de dizel loko ile çekiliyordu vagonlarımız..Efsane makinamız 22000'liği dizi başında görmek ve bindiğimiz vagonların ülkemiz vagonlarından en iyisi olan TVS 2000 olduğunu görmek beni daha da memnun etti..Yol herne kadar uzun olsa dahi trenimiz gayet konforluydu ve çok da sarsıntı yoktu..
Biletimizde Sivas'a varış vakti olarak 06.02 yazıyor olmasına rağmen gerçekte ancak 08.00 civarında gelebildik..Forumlarımızda da bazen işlendiği üzere bu aslında alışıldık bir tehirdi yani görünen hiçbir sebeb olmaksızın trenimiz yolda 2 saate yakın bir süre kaybına uğramış ve 11 saatte gitmesi gereken 600 Km.'lik yolu 13 saatte ulaşabilmişti..Yolcular ne kadar anlam veremeseler dahi biz demiryolcular bunun gerçek nedenini tabiki biliyorduk ; yollara konulan takayyudatlardan kaynaklanıyordu bu gecikmeler..Ankara-Sivas arası demiryolu Cumhuriyet dönemimizde yapılmıştı ve şebekemizin % 90'ı gibi tek hatlıydı..Ancak yine de beni hayrete düşüren asıl şey bu güzergahın birçok bölümü dağların ve uçurum kenarlarından geçiyor olup ogünün şartlarında nasıl yapılabilmiş olduğu ve savaştan yeni çıkmış bir devletin o kadar kaynağı nerden bulmuş olmasıydı..Hattın birçok kesimi kuş uçmaz kervan geçmez yerler ve balta girmemiş orman ve dağ alanlarından oluşuyordu ve bu koca dağlar içerisinden geçişler büyük tüneller oyularak sağlanmıştı..
Yolda giderken Kendi kendime düşündüm böyle zorlu bir güzergahta yol bakımları,poz çalışmaları vs. nasıl yapılabiliniyordu!Çünkü çoğu yere karayolu aracı sokma imkanı dahi yoktu ve bir iş makinasının hatta bakım-onarıma çıkması normal trenlerin durmasına yada tehir etmesine neden olabilirdi..Gözlemlerime göre de yol güzergahında uzun süredir yeni pozlar yapılmadığından dolayı eskiyen yollar üzerinde sürekli hız azaltmasına gidilmiş vemavi trenin ortalama hızı dahi 50 km/h'a kadar düşürülmüştü!Bazı yerlerde trenimiz o kdara yavaşlıyordu ki saatte 10 km'ye kadar düşüyordu yani neredeyse bir insan yürüyüşüne yakın hıza..
Sonra yeniden düşündüm ; teknolojinin çok ilerlediği bir çağda yaşıyorduk ve ben Eskişehirden binlerce km uzaktaki Belçika gibi başka bir ülkeye (uçakla) 3,5 saatte gidebiliyorken kendi ülkemin bir şehrinden diğer bir şehrine ancak 13 saatte gidebiliyordum ve olaya böyle bakınca o yolculuk bana adeta bir işkence gibi gelmeye başlıyordu!..
Bu kez de şöyle düşündüm ; bu takayyudatların olmaması ve bu sürenin çok daha aşağılşara inmesi için ne yapılması gerekiyordu!Tamam elektrikli sinyal(TSİ) vardı ancak yine de çok yetersiz kalıyordu hızın artması açısından..Tabiki öncelikle hattın tek hattan çift hatta dönüştürülmesi gerekirdi!..Ancak bu kez de şöyle düşündüm : mevcut güzergah o kadar zorlu ve dardı ki Cumhuriyet döneminin ve buharlı tren koşullarına göre yapılmıştı,böyle bir güzerhaha bir yol daha sığdırabilmenin imkanı yoktu!

O halde dedim kendi kendime ; demekki güzergahın değişmesi gerekiyor,Ankara-Sivas arasında çift yolun sığdırabileceği,katenerli ve sinayyalli,düz ovalardan geçen,yolu daha da kısaltan yeni bir güzergaha ihtiyaç var ve ancak o zaman bu takayyudatlar ortadan kakabilir ve mevcut hız artırılabilinir..
Sonra aklıma geldi ; böyle bir proje TCDD'nin gündeminde zaten vardı ve yapımına başlanılmıştı bile : ANKARA-SİVAS ARASI HIZLI TREN PROJESİ.
Evet gerçekten de Sivas hattı artık ülkemiz insanının beklenti ve ihtiyaçlarına cevap veremiyordu ve yeniden yapılması gerekiyordu ve yeni proje bence gerçekten de doğruydu..Eskişehir'den Ankaraya 250 km'lik bir yolu 1,5 saatte gelebiliyorken aynı şartlarda 600 km.'lik Ankara-Sivas hattını da 3-3,5 saatte gelebilmem gerekirdi fakat gerçekte tam 4 kat daha uzun sürede ancak 13 saatte gelebiliyordum..
Sivas'a geldiğimde ise dedim ki kendi kendime inşallah buraya bir dahaki gelişimde hızlı trenle ve 3 saatte gelirim..13 saat gerçekten de bana çok uzun ve yorucu gelmişti,TVS 2000 vagonlara rağmen..
Fakat yine de Cumhuriyet döneminde tüm yokluklara rağmen bu demiryolunu bize bahşeden başta kurtarıcımız Atatürk olmak üzere herkese minnet duymalıyız,70 yıldır bu güzergah Ankara'dan Sivas'a ve ilerisine en önemli ulaşım yolu olmuştur ve bu yol sayesinde ülkemiz bugünlere gelebilmiştir..
Ancak hızlı tren hattının bitimiyle beraber bu güzergah belki de sadece yük taşımaclığında kullanılmalıdır,insanımız Ankara'dan Sivas'a yeni yoldan 3-4 saat içerisinde hızlı bir şekilde ulaşabilmelidir..

Adk System Advertising


Çevrimdışı mehmet şahin

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 103
Ynt: Eskişehir'den Sivas'a Yolculuk
« Yanıtla #1 : 12 Eylül 2009 / 12:51 »
50 km/s ile yine iyi gitmiş. Gaziantep-Mardin hattında en fazla sürat 30 km/s olup bu hatta her ne kadar basında yazılmasa da hemen hemen her gün draylar yaşanmaktadır. (Hattımızın yüzde 80'i bu şekilde) TCDD'nin internet sayfasına baktığınzda ise 60 tane büyük projeden bahsediliyor. Daha yol yenilemekten aciz bir bir TCDD bu projeleri nasıl bitirecek merak ediyorum doğrusu.

Çevrimdışı makinist_28

  • Üye
  • **
  • İleti: 23
Ynt: Eskişehir'den Sivas'a Yolculuk
« Yanıtla #2 : 12 Eylül 2009 / 19:17 »
50 km/s ile yine iyi gitmiş. Gaziantep-Mardin hattında en fazla sürat 30 km/s olup bu hatta her ne kadar basında yazılmasa da hemen hemen her gün draylar yaşanmaktadır. (Hattımızın yüzde 80'i bu şekilde) TCDD'nin internet sayfasına baktığınzda ise 60 tane büyük projeden bahsediliyor. Daha yol yenilemekten aciz bir bir TCDD bu projeleri nasıl bitirecek merak ediyorum doğrusu.

birde kafayı hızlı trenlere takmışlar millet saatte 500 km aştı bizimki buna göre çok  yavaş artı  bunlar dünya kadar para harcamasına ragmen  bi eskişehir ankarayı bitirdiler diye sınıf atladık zannediyorlar.

halbuki konvasyonel hatlarımızın büyük çogunlugu hem eski hemde tek hat gelde trenlerden randıman bekle sonra ???

hızlı trenlere bu kadar para harcanacagına konvansyonel hatlarımız revize edilse tamamen elektriklendirilse ve cift hatta çıkartılsa daha iyi olmazmıydı? :-\
« Son Düzenleme: 12 Eylül 2009 / 19:22 Gönderen: makinist_28 »
www.bagimsizyorum.com
www.forum.erdalsarizeybek.com
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR...

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: Eskişehir'den Sivas'a Yolculuk
« Yanıtla #3 : 12 Eylül 2009 / 23:51 »
Değerli arkadaşlarım,
Yazım içerisindeki bir noktayı tekrar vurgulamak istiyorum : Mevcut hattın rehabilite edilerek çift hatta çıkarılma imkanı bence yok!O hattı bilenler görmüşlerdir dağ yamaçlarına tek hat bile zor sığdırılmış ki,nasıl çift hatta çıkarılsın,ikinci yol nereye sığdırılsın!Ayrıca o kadar çok kurplu bir mıntıkada ilerleniyor ki son vagondan lokomotifi çoğu yerde rahatça görebiliyorsunuz!..Yani böyle bir hattın reahbilite edilerek çift hatta çıkarılması bence mümkün değildir,eğer yapılabilinse bile yeni yol yapmaktan daha pahalıya malolacağı düşüncesindeyim!..Bu yüzden yeni projenin doğru olduğu inancındayım..
Bir başka nokta : Sanmayın ki şebekede şu anda hiçbir çalışma yapılmıyor,tam aksine en azından benim bildiğim 7.Bölgenin birçok noktasında yolcu arkadaşlarımız hummalı bir şekilde yol ve makas değişimi yapıyorlar ve ileriki yıllara yönelik katenerli sinyalli alt yapıyı sağlama çalışıyorlar..Mesela uzun zamandır bitirilemeyen Kütahya-Alayunt arası çift hat işi b itirildi ve trafik yoğunluğu olan bu ara çift yola dönüştürüldü,Eskişehir-Kütahya arası mıntıkanın büyük bölümü 60'lık raylarla yenilendi..Eskişehir-Balıkesir ve Alayunt-Afyon arası istasyonların makasları yenilendi..Bu çalışmalar hiç de küçümsenecek şeyler değildir çünkü çok değil daha 3-5 yıl öncesine değin bu mıntıkalara adeta dökülüyordu ve çıkma makas dahi bulunamıyordu!Zannedersem benzeri çalışmalar şebekenin diğer bölgelerinde de yapılıyor olmalı..Ancak mevcut kaynaklarla altyapı iyileştirme çalımaları yapmak gerçekten de oldukça zaman almaktadır ve hemen bugünden yarına olamamaktadır!Ancak çalışmaların yetersiz olduğu noktalardaki eleştirilere de itirazda bulunmam,tabiki daha iyisi ve daha hızlısı da olabilir bu tamamen TCDD'yi yönetenlerin bilgi,kabiliyet ve hakimiyetleriyle ilgili birşeydir..
Hızlı trenin savunucusu yada karşıtı değilim ve ülke kaynaklarının en iyi şekilde değerlendirilmesinden yanayım ancak bazılarının hızlı trenler hakkındaki bir yanlış bilgisini düzeltmek istiyorum :
Dünyada Mağlevler dışında 350 km/h üzerinde ticari nitelikli tren işletmeciliği yoktur,Mağlevler de sadece Japonya ve Çin de çok kısa mesafeli ticeri nitelik dışı olarak çalıştırılmaktadırlar ve bu teknoloji çok pahalı olduğundan normal yolcu ve yük taşımacılığında kullanılma imkanı yoktur!
Bizdeki hızı 250 km/h olan CAF dizileri bildiğim kadarıyla 300 km/h'a kadar çıkabilmektedirler ancak altyapımız gereği maksimum hız 250 km/h'da tutulmaktadır..Bu hız ise dünya hızlı tren işletmecilerinin hız ortalamalarına göre oldukça iyidir,bildiğim kadarıyla sedece Fransa TGV'leri bazı mıntıkalarda bu hızın üzerine çıkmakta ve 330 km/h ile en hızlı tren ünvanını taşımaktadır bir de Alman ICE hızlı trenleri yine bazı bölgelerde 250'nin üzerine çıkarak 300 km/h hız yapmaktadırlar..Oysa hem Fransa hem de Almanya'nın birçok bölgesindeki hızlı trenler 250 km/h süratın altında kalmaktadırlar..Yani demek istediğim şu ki ; bizim hızlı trenlerimiz mevcut teknolojilerin gerisinde değildir ve altyapı ve hız olarak da dünya ortalamalarına göre gayet iyi durumdadır..Bunu tersini söyleyenler ise ya bilgisizliklerinden yada kasıtlı olarak karalama amaçlı olarak yapmaktadırlar!
Saygılarla..

Çevrimdışı makinist_28

  • Üye
  • **
  • İleti: 23
Ynt: Eskişehir'den Sivas'a Yolculuk
« Yanıtla #4 : 13 Eylül 2009 / 01:21 »
sevgili trenci96 abim

ben asla bu yazdıklarımda  TCDD suçludur demedim.vurgulamak istediğim devlet politikasının yıllardır hayati önem arzeden demiryollarını ihmal etmesidir.

elindeki bütçeler nisbetinde  tabiki TCDD personeli elinden gelenin en iyisini yapmaktadır.

dediğiniz yola alternatif olarak bi yol projelendirilmişti sivas ankara arası direkt düzgün ve daha kısa bir yol bi haritada projeler arasında görmüştüm ben  keşke gerekli ödenek çıksa ancak sadece hızlı tren için çalışma yapılıyor galiba hızlı tren raylarında yük taşınamayacagına göre malesef yük açısından bu hatta daha uzun süre sıkıntı çekilecek galiba :-\
« Son Düzenleme: 13 Eylül 2009 / 01:25 Gönderen: makinist_28 »
www.bagimsizyorum.com
www.forum.erdalsarizeybek.com
SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR...

Çevrimdışı mete_58

  • Üye
  • **
  • İleti: 28
    • demiryolu sevdamdır
Ynt: Eskişehir'den Sivas'a Yolculuk
« Yanıtla #5 : 13 Eylül 2009 / 16:03 »
trenci 96
bir sivcaslı olarak size çok teşekkür ederim bundan başka da anlatılmaz ankara sivas arası demir yolunun durumu
ama size önerim orada o trene degilde erzurum ekspresini tercih etseydiniz daha güzel olurdu çünki sivas hattına gelen trenlerin en güzeli erzurum ekspresi saygılar






http://tcdd58.tr.gg


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Eskişehir'den Sivas'a Yolculuk Benzer Konular

Eskişehir'e lojistik Köy
T.C.D.D. Eskişehir Hasanbey'de kuracağı lojistik köy için gerekli çalışmalara başladı.Bugün ise Ankara'da yapılan ihale ile 11 l... Devamı...

Gösterim: 4908 - Yanıt: 6 - Başlatan:koncar52512
Eskişehir Balıkesir hattı
Duyumlara göre bu yaz Eskişehir Balıkesir hattında poz olacamış İzmir trenlerinden sadece Karesi çalışacakmış bu konu hakkında b... Devamı...

Gösterim: 3215 - Yanıt: 0 - Başlatan:tuncay18
Eskişehir Depo Müdürlüğü
Web Adresi : http://eskisehirdepo.com/Eskişehir Dizel Lokomotif Depo Müdürlüğü tarafından hazırlanmış ve depo müdürlüğü'nün faal... Devamı...

Gösterim: 6782 - Yanıt: 0 - Başlatan:Trenci96
Eskişehir'de Hızlı Tren Raydan Çıktı
Ankara- Eskişehir seferini yapan hızlı tren raydan çıktı. Eskişehir'e 10 kilometre uzaklıktaki Hasanbeyli Köyü yakınlarında meyd... Devamı...

Gösterim: 15215 - Yanıt: 30 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Eskişehir'de demiryolu hattının yeraltına alınması için imza toplandı.
Eskişehir'de  bölgeden geçen demiryolu hattının yeraltına alınması için  2 bine yakın imza toplandı.  Eskişehir'de Ertuğrulgazi,... Devamı...

Gösterim: 2426 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ