Gönderen Konu: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler  (Okunma sayısı 11492 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283

       İtalya’da demiryolu (tren) ulaşımıyla ilgili bilgiler:

Bilet alarak trene binme ...

 İtalya’da ulaşım çoğunlukla trenle sağlanır. İtalya’da trenler gerçekten konforlu ve en önemlisi ucuz. Örneğin şu an Salerno’dan Taranto’ya giden trendeyim ve yolculuk 4 saat 10 dakika sürecek, biletimde yazdığına göre 262 kilometre ve ben 12.90 euro yani yaklaşık 20 lira ödedim.

Regionale trenler en ucuzları oluyor ve zaten tüm İtalya’ya bu trenler gidiyor. EuroStar denilen hızlı trenlerde var fakat onların fiyatları Regionale trenlerin yaklaşık 2 katı oluyor. Gideceğiniz yere 1 saat önce gitmek isterseniz bu pahalı trenleri de kullanabilirsiniz fakat ben Regionale trenleri kullanmanızı tavsiye ederim (eğer çok zengin değilseniz).


Tren saatlerine tren istasyonlarındaki ” Partenze (Departures) ” yani ayrılış tablolarından bakabilirsiniz. Ayrıca  adresinden de tren saatlerini ve fiyatlarını öğrenebilir hatta bilet bile alabilirsiniz (internetten hiç bilet almadım).



Regionale trenler tıpkı Charter uçaklar gibi, koltuk numaranız yok, boş bulduğunuz herhangi bir yere oturabilirsiniz.
İstasyonda ” Veloce Biglietto ” yani hızlı bilet otomatları var, bu otomatları kullanarak da bilet alabilirsiniz, henüz İtalyanca bilmeyenler için İngilizce, Almanca gibi dil seçenekleri de var. Ne yazık ki Türkçe yok.



“Otomatları kullanamam, bana öyle bir cümle söyle ki bilet satılan gişelerden biletimi alabileyim.” derseniz de gişe de sıra size geldiğinde:

- Un biglietto per <Gideceğiniz yer> [okunuşu: un bilyetto per ...]

dersiniz ve görevli gitmek istediğiniz yer için biletinizi hazırlar, görevlinin önündeki kasadan da ücretin ne kadar olduğuna bakıp ödemeyi yapıp bileti alabilirsiniz.



Biletimizi aldıktan sonra yapmamız gereken trenimizin hangi perondan kalkacağını öğrenmek. Büyük ekranlarda aynı havaalanlarındaki gibi gelen ve giden trenleri görebilirsiniz. Bakmamız gereken Partenze kısmı olacak. Partenze kısmından gitmek istediğiniz yerin yazdığı treni bulup yanındaki binario yani peron numarasına bakıp o perona doğru yönelebilirsiniz.



Fakat unutmamanız gereken bir şey var: Trene binmeden önce biletinizi mutlaka istasyonun her tarafında bulunan sarı geçerli yapma makinalarından geçirmelisiniz. Böylece trene bindiğimizde ve kontrol olduğunda, kontrol eden görevli bu biletin geçerli olduğunu görecektir. Eğer bu işlemi yapmazsak görevli ceza yazabilir ki en son cezalar aynı anda ödenirse 50 euro civarıydı.



Hangi perondan kalkacağını bulamayanlar için de görevlilere ya da etraftaki insanlardan birine şunu söylerseniz, size treninizin hangi perondan kalkacağını söyleyebilirler. İtalyanca sayı sayabildiğinizi varsayarak ne sormanız gerektiğini söylüyorum:

- Da quale binario parta il treno per <Gideceğiniz yer> [okunuşu: da kuale binaryo parta il treno per ...]

Cevap olarak ” uno (1), due (2), tre (3), quattro (4), cinque (5), sei (6), sette (7), otto ( 8) , nove (9), dieci (10) ” alabilirsiniz. Ayrıca eğer yukardaki bilgilerle hâla öğrenemediyseniz, Information gişesinden de treninizin hangi perondan kalkacağını öğrenebilirsiniz, İngilizce konuşabiliyorlar.



Peronda beklerken treninizin ne kadar zaman sonra geleceği tabelalarda yazar, 5 – 10 dakika rötarlı gelebilir, örneğin şu an içinde bulunduğum tren 15 dakika rötarlı geldi. Trene bindiğinizde eğer Regionale ise istediğiniz/boş bulduğunuz koltuğa oturabilirsiniz. Çantalarınızı koymanız için üst tarafta raflar var. Çantalarınızı, bavullarınızı koltuğun üstüne koymanız pek hoş karşılanmıyor.




« Son Düzenleme: 19 Kasım 2012 / 17:29 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »

Adk System Advertising


Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
TCDD YENİ BİLET SATIŞ SİSTEMİ HAZIRLANIYOR
« Yanıtla #1 : 19 Kasım 2012 / 19:36 »
TCDD  bilet satış sisteminin yeniden düzenlenmesi çalışmaları devam ediyor...bu süreçte EYBİS proje yetkilileri konu hakkında fikri olan herkesin düşüncelerini  yazmalarını  ve bütün fikirlerin degerlendirilecegini belirtiyorlar...
 
TCDD NİN YENİ BİLET SATIŞ SİSTEMİ ÇALIŞMALARI DEVAM ETMEKTEDİR...
 
ÇALIŞMALARI İHALEYİ ALAN HAVELSANLA BİRLİKTE TCDD DEN BİR EKİP BİRLİKTE YÜRÜTÜYOR.
 
YENİ SİSTEMİN MART 2013 DE DEVREYE GİRMESİ PLANLANIYOR...
 
BİLET SATIŞINDA OLMASI GEREKENLERİ BURADAN PAYLAŞABİLİRSİNİZ...
 
« Son Düzenleme: 19 Kasım 2012 / 19:38 Gönderen: trenren »

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler
« Yanıtla #2 : 19 Kasım 2012 / 20:43 »
 ;D

Bence uzun uzun düşünmeye gerek yok  ;)

Ya da Amerika'nın yeniden keşfedilmesine..

Daha önce bir arkadaşın da dediği gibi...

Havayolu şirketlerinin bilet satış sistemlerine bakmak yeterli...

Ancak...

TCDD havayolu şirketi değil...

Köyler ve uzak istasyonlar var!

Sanırım o sorun da İzmir'de uygulanan kentkart benzeri bir sistemle çözümlenebilir!

Bu sistem uygulanabilirse, yolcu-istasyon-güzergah istatistikleri de oluşacaktır kendiliğinden..

Tabii bunlar ilk anda aklıma gelenler ve gördüklerimle sınırlı.

Madem katılım istenmiş, haydiyin dostlar..

Şikayet edip durmaya ara verelim, yaratıcılığımızı kullanarak önerilerimizi sunalım...

Sunalım ki, hizmeti sunanlar ve kullananlar olarak en iyiye yol alalım :)
...

Yazılım için bunları önermek, yaşanan sorunları çözmek için tek başına yeterli olmayabilir doğal olarak...

Bilet satış politikasının da dinamik bir yapıya kavuşması gerekmekte...

Bilet satışlarının seyrine bakarak, uzun prosedürlere gerek kalmaksızın fiyat düzenlemeleri yapılabilmeli örneğin...

Kampanyalar ve etkin tanıtım. (bu konuda TV reklamları ve röportajlara yer verilebilir) ..

İnternetten bilet alımlarında, çekici indirimler mutlaka olmalı...

Ama asıl sorun, satış konusunun dinamik yapıya kavuşabilmesi için, gündelik politik çıkarların etki alanından çıkarmak gibi görünüyor!

Satışın başına getirilecek kişinin insiyatif kullanması, satışın seyrine göre anında tepkiler verebilmesi, düzenlemeler yapabilmesi gerekiyor!

Yok, bunlar olmayacak, eski hantal yapı sürecekse, bırakın böyle kalsın!
..
Şimdilik bu kadar.

Saygıyla,

Çevrimdışı cantekin

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 67
Ynt: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler
« Yanıtla #3 : 20 Kasım 2012 / 12:17 »
İnternet biletlerinin ve çağrı merkezinden alınan biletlerin gişeden çıktı alınmadan kullanılabilmesi sağlanmalı. Trenmatiklerle bu yapılabiliyormu bilmiyorum ama şu an ara istasyonlarda yolcu elindeki bilet numarası ile istasyona geliyor ve istasyondan fiziki biletini alıyor. Eğer istasyon açıksa ve bilet verecek bir hareket memuru yada istasyon şefi varsa sorun olmuyor. Ama çoğu istasyonumuz personel eksikliğinden dolayı tam gün yada günün belli saatlerinde kapanabiliyor. Hatta kapalı olmasa bile o an için buluşma vb gibi nedenlerden istasyonda görevli bulunamayabiliyor. Böyle durumlarda yolcu elindeki bilet numarasıyla trene binebilmeli. nasılsa trenlerimizde internet var, tren personeli tarafından biletin doğruluğunu kontrol etmek teknik olarak mümkün.  Tren içerisinde bilet kontrollerinin online yapılabilmesi için gerekli donanım ve yazılımı sağlamanın çok zor olmayacağını düşünüyorum.
Eğer internet biletleri ve çağrı merkezinden oluşturulmuş biletler ile direk trene binilebilirse;
Küçük yerleşim yerlerindeki internet bileti alan yolcuların istasyon kapalıysa diye korkmasına gerek kalmayacaktır.
Ayrıca büyük yerlerdeki yolcularda internetten aldığı belgeyi fiziki bilete çevirmek için  gişe önünde beklemeyeceği için daha çok memnun kalacaktır. Müşteri menmuniyeti artarken gişelerdeki iş yükündede hafifleme olacaktır.
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2012 / 12:24 Gönderen: cantekin »

erkendirci

  • Ziyaretçi
Ynt: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler
« Yanıtla #4 : 20 Kasım 2012 / 14:10 »
PROJE İLE İLGİLİ BİLGİLER

EYBİS projesi elektronik yolcu bilet satış sisteminin kısaltılmış ismidir.2005 yılından beri yolcu Dairesinin istediği ayrıca uygulamadaki arkadaşlarımızın istediği ,beklediği bir projedir.

Projenin temeli 2000’li yılların başında uygulayıcılara sorulmadan” ben yaptım oldu “mantığıyla yazılan ve şu anda can çekişen bilet satış uygulamasının KÖKTEN KAZINARAK YENİDEN VE DÜNYADAKİ SİSTEMLERE ENTEGRE EDİLEREK yapılmasıdır.

Proje İhalesini KKY’den de bildiğiniz HAVELSAN aldı. Sözleşmeyi müteakip danışman firma olan IBM’in 16 Mayıs’ta verdiği seminerle işe başlandı. Proje JAVA teknolojileri temelli  modüler bir yapı olacak.Bu şekilde olmasının temel nedeni değişen şartlara kolay uyum ,sisteme entegrasyonların sorunsuzca yapılabilmesi.HAVELSAN bu proje için iyi bir ekip oluşturdu.(KKY gibi olmayacak)

Ekranlar aşağı yukarı ete kemiğe büründü. Sistemde satış kanallarında kullanıcıların karşısına çıkacak ekranların “kullanıcı dostu “tasarlanmasına ,az klavye Mouse kullanarak bilet satmanıza çalışılıyor.Biz buna dinamik ekranlar diyoruz.Kullanıcı ergonomisi sistem yapılırken özellikle düşünülüyor sYalnız özellikle devlet işletmesi olmamız ve tren işletmeciliğinin otobüs işletmesine veya uçak işletmesine benzemediğinden yolcudan almamız gereken verilerde pek bir azalma olmadı.Bunu kullanımda bazı yerlerin otomatik gelmesi ve mantık sıralamasının akılcı olması ile aşmaya çalışıyoruz.EKRANLARDA GEREKSİZ BİLGİLER VE TAB TUŞUYLA HER SEFERİNDE ATLANAN BUTONLAR OLMAYACAK BİLET KESME SÜRESİ AZALACAK/KOLAYLAŞACAK

Satış kanalları çeşitlendirilerek arttırıldı. Bunun temel nedeni ise yolcuların son alternatif olarak gişeye gelmelerinin sağlanmasının düşünülmesi. Yolcu cep telefonundan call center’dan ,web sitesinden ,tabletinden trenmatiklerden biletini alarak fiziki bilet garabeti olmadan sadece bir barkodla direkt trene binmesi sağlanacak.Trende el terminalleri ile  biletler geçersiz kılınacak veya yer numaralı bilet satışı yapılabilecek.SATIŞ KANALLARININ ARTMASI GİŞE ÖNLERİNDEKİ YOGUNLUGU AZALTACAK VE YOLCUNUN BİLET ALMASI KOLAYLAŞACAK.ALTERNATİF KANALLARDAN BİLET ALANLARA FARKLI İNDİRİMLER UYGULANARAK  CAZİP HALE GETİRİLECEK GÜNÜNDEN ÖNCE BİLET ALINMASI ÖZENDİRİLECEK

Karton, 3153 Model basılı abonman v.b gibi manuel işlemlerin hepsi kalkacak şekilde sistem tasarlandı.MANUEL İŞLEMLER BİLGİSAYARDAN YAPILMIŞ OLACAK KKY İŞLERİ BİTMİŞ OLACAK(gişe için)
Bağlantı sorunları için ise sistem offline çalışabilecek şekilde tasarlandı, bağlantı yokken bilet satılabilecek.BAGLANTI KOPTUGUNDA BİLGİSAYAR NUMARASIZ YER VERMEYE BAŞLAYACAK(mevcut durumdada sistem kesildiginde 3497 modelle numarasız satış yapılıyor) BU SAYEDE ELLE KESİLEN MODEL OLMAYACAK TRENE FÖYDÖMARŞA YAZDIRILMAYACAK  SİSTEM KESİNTİSİ NEDENİYLE TRENE BİLETSİZ BİNEN OLMAYACAK.

Yolculara sadakat kart sistemi getirilerek puan uygulamasına geçilebilecek.TÜM MANUEL İŞLEMLERİN KALDIRILMASI PLANLANIYOR.ABONMAN-3497-3153 VS

Her “biletimi iade etmek, değiştirmek istiyorum” diyenin bileti iade ve değişikliğe sokulmayacak. Sistem de 3 çeşit bilet ihdas edildi. Değişiklik ve iade hakkı isteyen bilet alırken ek ücret ödeyecek.BİLET DEGİŞTİRMEK VEYA İADE ETMEK İSTEYEN ÖNCEDEN BELİRTECEK VE BİLET ÜCRETİNE EK OLARAK BELİRLİ ORANDA FAZLA PARA VERECEK.KESİNTİ VE DEGİŞİKLİK ÜCRETİ PEŞİN ALINMIŞ OLACAK

Gidiş dönüşler sadece tam bilet isteyene dönüş treni belli ise verilebilecek. Ayrıca programda dönüş yeri yoksa gidiş bileti de verilmeyecek ki büyük bir sorundu hepimiz için.

Ödeme konusunda gişe karma ödeme alabilecek. Yani  bir bilet bedelinin bir kısmını nakit,geri kalanını kredi kartı gibi tahsil edebileceksiniz.

Mevcut tarifenin değişmesi için çalışmalar başladı. Mevzuat sadeleşiyor.TARİFE ÇALIŞMALARI TÜM SİSTEMİN RAHAT ÇALIŞMASI İÇİN EN ÖNEMLİ KONUDUR.MEVZUAT KISALTILARAK ANLAŞILABİLİR BİR SATIŞ SİSTEMİ ORTAYA ÇIKARILACAK KARIŞIKLIKLAR ÖNLENECEK.

Proje takvimi için şunu söyleyebilirim. Normal olarak Mayıs 2013’te canlı uygulamaya geçmiş olmamız gerekiyor.



Çevrimdışı cantekin

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 67
Ynt: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler
« Yanıtla #5 : 21 Kasım 2012 / 10:17 »
Eğer bunlar gerçekleşirse çok olumlu gelişmeler kapıda demektir.
Bu sistemin oturmasıyla birlikte istenirse istasyonlardan bilet satışına bile gerek kalmayabilir.

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
Ynt: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler
« Yanıtla #6 : 23 Kasım 2012 / 21:58 »
haber duyulmaya başlar...

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
TCDD BİLET SATIŞ SİSTEMİ VE TARİFE DEGİŞİKLİGİ NE KADAR RADİKAL YAPILABİLİR...

İşletmeler iç ve dış baskılar nedeniyle iş yapma yöntemlerini, kullandıkları tekn olojiyi, organizasyon yapılarını, müşteriye bakış açılarını, ürettikleri mal ve hizmetlerini, yönetim tarzlarını, işletme vizyon ve kültürünü değiştirmek isteyebilir veya değiştirmek zorunda kalabilir....Örnegin tcdd nin bilet satışında bilgisayar sistemine geçmesi köklü bir degişiklik degil zorunluluk idi...herkesin bilgisayar kullandıgı bir ortamda bilgisayara geçmemek karton bilete devam etmek degişime açıkça karşı olmak anlamına gelirdi...

Değişime başlayabilmek için öncelikle çalışanların yeteneklerini ve düşünce kalıplarının değiştirilmesi gerekir....

Ancak bir çok çalışan içinde bulunduğu durumdan şikayetçi olmasına rağmen değişimden korkar. Çünkü yaşamlarını sürdürmenin işletmenin devamlılığı ve mevcut yapının korunmasına bağlı olduğunu düşünürler...

Bu yüzden işletmedeki mevcut düzeni değiştirmeye yönelik her türlü girişime kuşku ile bakarlar, bu kuşkunun seviyesine göre değişik direnç türlerini gösterirler.

Bu direnç ortaya çıkarılmak istenen yeniliklere direk yanlış diyerek,zorunluluklar var diyerek veya aslında degiştirilebilir unsurları degiştirilemez göstermek şeklinde olabilir.

Yeni bir düzen kurmak girişimi zor, tehlikeli ve başarısı kuşkulu bir eylemdir...

İşletmedeki tüm sürtüşme, çatışma, bölünme ve ayrılmalar değişme ekseni etrafında toplanabilir. Değişikliğin politikası, uygulayıcıların anlayabileceği ve kabul edebileceği nitelikte olmazsa, değişiklik direnme ile karşılaşacaktır. Bu açıdan bakıldığında değişimin başarılı bir şekilde yönetimi de hiç kolay değildir. Değişimi yönetirken başarısızlığa uğrama ihtimali her zaman mevcuttur....

Liderin uyguladığı yöntem, değişimin başarıyla yönetilmesiyle yakından ilgilidir. Değişimin kabul edilmesi için personelin istekli hale getirilmesi gerekmektedir. Bu da personelin motive edilmesi anlamına gelir.

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
Ynt: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler
« Yanıtla #8 : 26 Kasım 2012 / 12:31 »
 Degişiklik talebi iç ve dış baskılar nedeniyle kaçınılmaz hale gelmiştir...
 
önemli olan ne oranda degişiklik yapılabilecektir...
 
harcanan emek,zaman,para ya degecek bir degişiklik yapılabilmesi için konuyu dışarıdan görebilecek kadro gerekir...objektif degerlendirmeler yapılabilmeli...
 
aksi takdirde degiştirilebilir unsurlar degişmez gösterilerek kısıtlamalar getirilir ve eski sistem revize edilerek adı yeni sistem olur özü aynı kalır....
 
degişim oranı küçüldekçe sorun oranındaki küçülmede azalır...dogru orantılı gider....
 
sorunların ne kadar azaltılması istenirse o oranda degişiklik yapılmalıdır....

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
Ynt: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler
« Yanıtla #9 : 26 Kasım 2012 / 15:06 »
http://www.facebook.com/erdinc.senvardar
 
zamanın birinde, tren trafiğinde aksamalar başgösterince,sayın genel müdürümüz trafik yönetmeliğini değiştirin diye talimat verdi.demiryolları artık 150 yıllık yönetmelikle yönetilmeyecek diye çok heyecanlandım.bir komisyon kuruldu.hepsi 60-65 arası emeklilik için gün sayan abilerimizden oluşan bir komisyon.tecrübeli yani!!!neticede dağ fare doğurdu ve yeni yönetmelik eskisinin özüne hiç dokunulmadan sadece tercümeden ibaretti.sanırım bunda da farklı bir şey olmaz.

erkendirci

  • Ziyaretçi
Ynt: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler
« Yanıtla #10 : 29 Kasım 2012 / 08:11 »
Degişim sürecinin kurumu koruma adına tam yapılacagına inanmıyorum.Aşırı sevmek zararlıdır.Çünkü her şeyin aşırısı zarardır.TCDD yi koruma görevi bende diyerek,en çok ben seviyorum diyerek aşırı sevmenin korumacı sonuçlarını görüyoruz .Korunuyormu peki evet korunuyor gerçekten , mevcut durum elden geldigi kadar muhafaza edilmeye çalışılıyor.Belirli aşamadan sonra koruma ve sevme duygusu ortaya çıkıyor ve ancak bu kadar olur fazlası olamaz deniyor.

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
Ynt: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler
« Yanıtla #11 : 30 Kasım 2012 / 11:32 »
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22042505.asp
 
TCDD yetkileri, kadın yolculara pozitif ayrımcılık yapıldığını, uygulamanın yıllardır devam ettiğini, bugüne kadar hiçbir sorunla karşılaşılmadığını belirttiler. Bir yetkili, “İnternet üzerinden bilet alımıyla ilgili yeni bir sisteme geçeceğiz. Bundan sonra aynen uçaklarda olduğu gibi koltukların düzeni internetten görülecek ve yolcular istediği koltuğu seçebilecek. O zaman bayan yanı seçme gibi bir lüks olmayacak.” dedi.
 
 
Koltuk seçiminin alternatif bilet kanallarında yapılabilmesi gerekir...haberden anladıgımızda bu şekilde...internetten biletini alana hem ekstra indirim ve koltuk seçme hakkı ayrıca elindeki bilgisayar çıktısı ile trene binme kolaylıgı getirilirse bu durum yapılabilecek en mükemmel iş olur...ancak koltuk seçimini gişelerdede yapılır hale getirilmesi gişeleri kilitler...çok basit bir gerekçesi var...gişeler zaman kısıtı ile çalışır...bilet satışının hareket edecek trenle bitmesi gerekir...bu süre zarfında seçim hakkı kullanmadan sadece trene binebilme amacındaki yolcuyada bilet satılabilmelidir...yer seçmenin gişelerdede uygulanması bilet satış zaman maliyetini 3 hatta dört katına çıkarır...aynı sürede daha az bilet satılmaya başlar...az bilet satışı demek bazı yolculara bilet satışı yetiştirememek anlamına gelir...uçaklardaki gibi sistemi neden tcdd de kurmasın/kuramasın denilirse...tcdd satış sistemi ve yolcu alışkanlıklarını  bütün olarak degiştirmesi gerekir...tren yolcusunu uçak yolcusu gibi hareket ettirebilirseniz o zaman bu sistem uygulanır...satış ve diger mevzuat kurallarınızı uçak bileti satış sistemi gibi yaparsanız o zaman koltuk seçme hakkı gibi güzel bir hak tcdd  gişelerindede uygulanır...en basitinden birkaç örnek; uçak bileti degiştirme/iade kuralları bizim kurallarımızdan çok farklı yolcuya bu talebinden dolayı agır yaptırımlar uygulanıyor...bizde ise bir biletin sınırsız degişiklik hakkı var...üstelik bu bedeli yok...çıkarılan iş yükü ,sıradaki yolculara verilen eziyet tcdd nin prestijinden gidiyor...yolcu hiçbir bedel ödemiyor....hangi gişeye sorsanız söyler 5 kere aynı yolcu bilet degişiklik talebiyle geliyor....yolcu dairesi ise sistemde sınır yok sistem veriyorsa talep adedi önemli degil yapılacak diyor...uçak yolcusu biletini günler önce alır tren yolcusu gidecegi dakka alır...bölgesel ekspreslerde ise tam bir kaos kısa mesafe çalışan bu trenlere tüm yolcular son dk da gelir...vs şeklinde yüzlerce sebep sayılabilir....
 
sonuç olarak;gişelerde koltuk seçme hakkı gişeleri kilitler vatandaşa daha çok eziyet olur...alternatif satış kanallarına bu hak verilirse gişelerdeki yogunluk azaltılır...vatandaşın bilete ulaşımı kolaylaşır...yolcu alışkanlıkları bu hak ile degiştirilebilir...

erkendirci

  • Ziyaretçi
Ynt: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler
« Yanıtla #12 : 30 Kasım 2012 / 22:41 »
Yeni sistemde...
Gişelerde yolcuya koltuk seçme hakkı

Toplumsal degişme ...toplumun farkına varmadan yaşadığı değişmelerdir.... Örneğin, bugün Türkiye’de insanların kot pantolon giymeleri, hamburger yemeleri, kola içmeleri başka toplumlarla kitle iletişim araçlarının oluşturduğu etkileşim sonucu öğrenilen alışkanlıklardır....ve bir süreçtir...yolcu alışkanlıgı bir gecede degişecek konu degildir...ancak yeni sistem bir gecede degiştirilecek...iki degişim eşitleninceye kadar geçen sürede mevcut personelle daha fazla iş yapmaya kalkışmak tcdd nin prestijini olumsuz etkileyebilecegi gibi...başarılı bir yenilenme sürecini başarısız gösterebilir...o yüzden ilk etapda direk gişelere yer seçme işlemi yaptırmak kulaga hoş gelsede...imkanlar düşünüldügünde sonuçları farklı olacaktır...çok basit bir örnek;bir çok iş yerine kurulan sıramatik sistemi...kulaga ne kadar hoş geliyor... ancak bu sistemi herhangi bir banka gibi uygulayabilen kaç işyeri gördünüz???bir çok işyerinde hiç kullanılmazken bazılarında kaldırıldı bazılarında ise arasıra uygulanan bir sistem halinde kaldı...ideal olan başkadır...imkanlar dahili başkadır...birçok ideal imkan sıkıntısı nedeniyle uygulanamıyor...yolcu alışkanlıgı degişmeden gişede yer seçme hakkı verelim demek ... ekmek bulamayana... pasta yesin demektir... biz uygulayalım sonra bakarız demek ..kervan yolda düzülür mantıgıdıri...tcdd nin neredeyse tüm işleri böyledir...yolda kervan düzenlenmez...yola çıkmadan tüm hazırlıklar imkanlarda göz önünde bulundurularak yapılır...
« Son Düzenleme: 30 Kasım 2012 / 22:48 Gönderen: erkendirci »

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
Ynt: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler
« Yanıtla #13 : 01 Aralık 2012 / 11:08 »
Halen kullanılmakta olan sistemde belirli oranda yer seçme imkanı var...tek koltuk-koridor-pencere kenarı-internet baglantılı koltuk vs şeklinde...bunu tüm trende istedigi koltuk seçme modeline  dönüştürdügünüzde ...yolcu ugurlu rakamı olan veya trenin tam ortasında olan 32 nolu koltugu isteyecek...tüm vagonlara bakmak gerekecek hangi vagonda 32 nolu koltuk boş...yolcuyu 6. vagondaki 34 nolu koltuga ikna etseniz bile... on dakika sonra gelen yolcu için 38 nolu koltuk için aynı ilgi ve aynı çaba ile tüm vagonları sistemde kontrol etmeniz gerekecek...bu durumda yolcu  bir çok talep kombinasyonu ile gişeye gelecektir...bu talebi anlamak için kural koyuculardan biri gişe memuru olarak masanın başına oturmalı...digerleri yolcu gibi sıraya geçerek isteklerini söylemeli... bir tiyatro sahnesi gibi canlandırma yaparak sadece  koltuk seçme hakkının gişede kaç çeşit talep oluşturabilecegini görmeli...ve bunlara harcanan zamanı kendileri görmelidir........uçak sistemi incelendiginde görülecektir ki yer seçmenin bir bedeli var fazladan para verirseniz koltuk seçme hakkınız olur...aksi takdirde oluşacak talep kombinasyonu bilet satış maliyetini  para olarak(daha fazla personel) veya zaman olarak (bir bilet kesmek için daha fazla zaman)  arttırır...charter uçuşlar ise tamamen numarasız boş buldugunuz yere oturacagınız uçak seferleridir.......burada önemli olan konulardan biride  gişelerde bir memurun kestigi bilet adedidir...8 saat çalışan bir memur ortalama 300 aded bilet satmaktadır...300 kişi için her defasında  ayrıntılı koltuk seçme imkanı bu sayıyı aşşagı düşürür...(mesaisine göre)kaldıki günde 700-800 bilet kesen gişe memurları mevcuttur...biz ortalaması 300 olarak kabul edelim...300 rakamı bir kişi için  az bir rakam degildir...benim diyen banka bir çok personelle 300 işlem ancak yapıyor...hiçbir uçak firmasında bir kişi 300 bilet satmıyor...gişelerdeki iş yükününe ek olarak koltuk seçme işlemi yaptırmak şu an için başarısızlıgı şimdiden görünen bir konudur......iyi bir degişim operasyonunda zamanlama,planlama da iyi olmazsa degişim başarısız olur...Sonuç;ilk etapta gişelere koltuk seçme işlemi verilmemeli...kademeli olarak ileride gişelerde koltuk seçme ücretli olmalıdır...internetten bilet almak için yolcuya sebepLER verilmeli... o sebeplerden biride ücretsiz olarak koltuk seçme imkanı ... ilk etapta internet satışları için  verilmeli...

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
Ynt: EYBİS(elektronik bilet satış sistemi) projesine öneriler
« Yanıtla #14 : 08 Aralık 2012 / 13:07 »
  Yolcu Vagonlarının Ütilizasyonu...

Ütilizasyon...
Bir yolcu vagonunun veya dizisinin kullanılan kapasite oranının belirlenmesidir...

... Ütilizasyon : (Taşınan yolcu/Vagondaki yer sayısı) veya (Taşınan yolcu/Trenlerin yer sayısı) resmi tarifi ve formülü budur..

Örnek :
320 yolcu kapasiteli bir trende 145 yolcu taşınmışsa;
Tren ütilizasyonu: 145/320: 0,45‟dir. Yani bu tren % 45 kapasite ile kullanılmıştır denmektedir...

320 kapasiteli tren kalkış istasyonu ile varış istasyonu arasında hiç yolcu almazsa ..hiç durmazsa bu oran dogru olur...(Başka istasyonda durmayan Ankara-Eskişehir hızlı treni için dogru sonuç verir)
Ancak;
320 koltuklu trenin 20 istasyonda duruşu varsa bu trene binen yolcu maksimum ihtimalle/Toplam imkan 20x320=6400 dür..6400 yolcu binebilir...tren her istasyonda dolar boşalırsa(ütopik bir rakam ancak maksimum bu kadar yolcu binebilir trene)...

Bu tren için 6400 kişiye kadar çıkabilen yolcu sayısına ragmen...sadece 145 kişi için %45 kapasite ile çalışmıştır diyebilirmiyiz???...bu ütilazsyon formülüyle diyebiliriyoruz...


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter