Gönderen Konu: Finlandiya'dan Kalkan Blok Tren Hindistan Yolunda  (Okunma sayısı 366 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1778
Finlandiya'dan Kalkan Blok Tren Hindistan Yolunda
« : 27 Haziran 2021 / 18:51 »

Finlandiya'daki Helsinki'yi Hindistan'daki Nhava Sheva konteyner limanına bağlayan ilk konteyner blok treni çoktan yola çıktı. 21 Haziran'da İsveçli bir müşteriden kağıt bazlı ürünlerle dolu 32 adet 40 fit'lik konteyner taşıyarak yola çıktı. Şu anda Rusya üzerinden seyahat ediyor ve Azerbaycan'ı da geçecek. Sonraki durakları Astara ve İran'daki Bandar Abbas limanı olacak.

Bandar Abbas'ta kargo bir gemiye aktarılacak ve son istasyonuna kadar Hint Okyanusu boyunca bir deniz ayağını takip edecek. Hareket halindeki trenin, Azerbaycan-İran sınırında bulunan Helsinki ile Astara arasındaki güzergahı tamamlaması sekiz gün sürecek.

Ayrıca hizmet için Nurminen Logistics ile işbirliği yapan RZD Logistics'e göre trenin toplam geçiş süresi başlangıçta tahmin edilenden daha kısa olacak. Özellikle, Rus şirketinin dediği gibi, Finlandiya ile Hindistan arasındaki geçiş süresi 22 günü geçmeyecek.

Finlandiya ve Hindistan'ı demiryolu ile bağlamanın yanı sıra, özel hizmet, Nurminen lojistiği için başka bir nedenle bir kilometre taşıdır. Fin şirketi “Uluslararası Kuzey-Güney Taşıma Koridoru'nun (INSTC) Batı kanadı üzerinden Avrupa'dan Hindistan'a bir blok tren gönderen tarihin ilk lojistik operatörüdür.

INSTC, Hindistan, İran, Azerbaycan ve Rusya'yı gemi, demiryolu ve karayolu ile birbirine bağlayan 7.200 kilometre uzunluğunda bir yük rotasıdır. Hat, Mumbai ile Moskova arasındaki yolculuk sürelerini kırk günden on dört güne indirmelidir. Koridorun temel amacı, Süveyş Kanalı, Akdeniz ve Baltık Denizi üzerinden deniz yoluyla gerçekleştirilen geleneksel rotalara bir alternatif sunmaktır.

Hat zaten çalışıyor ancak tamamlandığında tam potansiyeline ulaşacak. Ana eksik bağlantı, İran'daki Rasht-Astara demiryolu hattıdır. 2018'de iki önemli bağlantı daha teslim edildi; biri Azerbaycan'daki Astara ile İran'daki aynı adı taşıyan şehri birbirine, diğeri İran'ın Rasht ve Kazvin şehirlerini birbirine bağlıyor. Sonunda, altyapı yılda 15 milyon ton yükü kaldırabilmelidir.

Kaynak, İlgili Resimler ve Harita: https://www.railfreight.com/beltandroad/2021/06/23/first-block-train-from-finland-to-india-already-on-the-move/
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1778
Ynt: Finlandiya'dan Kalkan Blok Tren Hindistan Yolunda
« Yanıtla #1 : 27 Haziran 2021 / 18:57 »
Senelerdir bu platformda anlatmaya çalıştığım bağlantılardan birisidir. İran'a Van gölü geçişi haricinde transit bağlantının önemini çok anlattım. Bu haber ve kaynaktaki harita konunun önemini bir kez daha vurguluyor.

Konuyla ilgili daha önce belirtmeye çalıştıklarımdan biri: http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/moskova-iran-bandaar-abbas-liman-deneysel-konteyner-treni-anlasmasi-imzalandi-t4422.0.html;msg16475#msg16475

Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 27 Haziran 2021 / 19:47 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter