Gönderen Konu: Fransa'daki TGV Kazasının Ardından  (Okunma sayısı 1872 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Fransa'daki TGV Kazasının Ardından
« : 23 Kasım 2015 / 12:07 »

Fransa'da yaşanan, yeni düzenlenen hatta test treni olarak çalıştırılan TGV treninin aşırı hızdan dolay raydan çıkması sonucu, 10 kişinin yaşamını yitirmesi  ile ilgili olarak, kaza nedeninin trenin 176km/s. hızla girmesi gereken dönemece 200km/s'in üzerinde bir hızla girmesi sonucu yaşanmış ve sorumlu olarak makinist belirlenmiştir. İlgili haber aşağıdaki linkte ve yorumum devamındadır.


http://odatv.com/fransada-hizli-tren-raydan-cikti-1411151200.html


Bu hat konvansiyonel hat. Mesafeyi kısaltmak adına hat üzerinde iyileştirilmeler yapılarak hız arttırılmış. Fakat hızlı tren hatlarında uyguladıkları tren kontrol sistemlerini kapsayan kapsamlı sinyalizasyon sistemi kurulmamış. Bilindiği gibi TGV hatlarında özellikleri açısında ERTMS/ETCS sistemini anımsatan farklı bir oto kontrol sistemli sinyalizasyon kullanılmakta. AB komisyonluğunca 2013 yılında onaylanan ve üzerinde 4 sefer revizyon yapılan en son demiryolu yönetmeliklerinde de (4. demiyolu paketi), sadece hızlı hatlar değil, özellikle uluslararası bağlantıları sağlayan konvansiyonel hatlara da, ortak dile sahip ETCS sinyalizasyonun döşenmesi onaylandı. Hal böyle olunca, senelerden beridir hızlı tren işleten ve kendilerine yönelik sinyalizasyon sistemlerini kullanan ülkeler, yeni hatlarda ve hat yenilemelerinde ETCS sistemlerini döşemek zorundalar.  Fakat bu zorunlu hale getirilemedi. Nedeni, demiryolu işletmecilerine çok büyük maliyet bindirmesi. Bunu kolay hale getirmek için çeşitli mali programlar yapılsa da, hat sayısının ve trenlerin fazlalığı, ayrıca mesafenlerinde uzun olması ilerlemeyi çok yavaşlatıyor. Bu da, zaten ekonomik olarak zor günlerin yaşandığı bu dönemlerde, maliyet ve verimlilik hesaplarına göre hattın acil olarak devreye girmesi talepleriyle, basit sinyalizasyon sistemleriyle (oto kontrolü olmayan fakat uyarı veren sistemler) hat test ediliyor. Zaten mevcut kaza test treninin yaptığı kaza. Test trenlerinde makinist kabininde birkaç kişinin olması normal de 7 kişi biraz abartılı olmuş. Makinistten ziyade, yönetmelikler hazırlanırken, revize edilen hattın test edilmesinde dahi yüksek güvenlikli sinyalizasyan sisteminin kurulmasının zorunlu hale getirilmesi gerekiyor. Özellikle özelleştirme sonra maliyetin öne çıkması ve bu bağlamda özel şirketlerin isteksizliğini kırmak açısından, kurallarda yapılan esnemelerin sonucu olarak, bu tip kazalara davetiye çıkarılıyor.


Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Fransa'daki TGV Kazasının Ardından Benzer Konular

Fransa Yapımı Süren LGV (Yüksek Hızlı Hat) Hattında Bölgesel Tren Çalıştıracak
Fransa'nın Pay de La Loire bölgesinde, Rennes - Le Mans arasında yapımı devam eden yüksek hızlı tren hattında çalışmak üzere, SN... Devamı...

Gösterim: 1976 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Fransa'da tren faciası: 6 ölü, 22 yaralı
SEYYAR HASTANE KURULDUKaza sonrası gar önünde seyyar hastane kuruldu. Hafif yaralılar için gar binası önünde seyyar hastane o... Devamı...

Gösterim: 2552 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Fransa'da grevci demiryolları işçileri kararlı
Fransa’da 10 gündür demiryolları işçileri grevdeler. Yıllar önce sağcı hükümet SNCF’i (Fransa Ulusal Demir Yolları Şirketi) öze... Devamı...

Gösterim: 1861 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Moskova'daki Metro Kazasında 22 Kişi Hayatını Kaybetti (Video Haber)
İlgili haber linktedir. Saygılarımla. http://tr.euronews.com/2014/07/15/moskova-da-metro-kazasinin-ardindan-yas-ilan-edildi/ Devamı...

Gösterim: 1281 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Fransa’da İş Yasasının Geçmesinin Ardından İlk Ulusal Grev Başladı
İş reformu yasasının geçmesinin ardından ilk ulusal grev 16 Mayıs gecesi itibari ile başlarken CGT sendikası başkanı Philippe Ma... Devamı...

Gösterim: 2241 - Yanıt: 4 - Başlatan:karesi