Gönderen Konu: Garların Şehir Dışına Alınması  (Okunma sayısı 8951 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Garların Şehir Dışına Alınması
« : 08 Şubat 2008 / 19:42 »

Değerli arkadaşlar,
TCDD'nin yeniden yapılanma sürecini ben destekliyorum çünkü kim ne derse desin kurumun sorunlarına ve işleyişine gerçekten hakim olan kişiler biliyorlar ki,içinde bulunduğumuz zaman diliminde demiryollarımız geride kalmışlığa mahkum edilmiştir ve bu geri kalmışlıktan kurtulmak için biryerlerden birşeylerin değişimine başlamak gerekmektedir..Ulaştırma bakanlığı ve TCDD yönetimi de kendi stratejilerine göre böyle bir değişiklik yapmaya çalışmaktadır..
Ancak tartıştığımız üzere bu dönüşümlerin bazıları bizlerce takdir edilirken bazılarının da yanlış yada fuzuli olduğunu düşünmekteyiz..
Demiryolu konulu haber ve forumlarda sıkça işlenen konulardan biri de şehir içindeki tren garlarının şehir dışına alınma çalışmalarıdır,bu yönde belediyelerle ortaklaşa çalışmalar yapılmakta ve bazı garlarımız şehir merkezlerinin dışına taşınılmak istenmektedir..
Ben böyle bir uygulamayı gerçekten de çok isabetsiz buluyorum çünkü gerekçe olarak deniliyor ki ; şehir merkezlerinden tren geçince gürültü ve hava kirliliği yaratıyormuş ve karayolu trafiğini engelliyormuş!..Demiryolu ve trenler ülke ve insanların kültürel bir parçasıdırlar ve trenin icadıyla birlikte insanlar şehirleşme planlarını tren garlarının civarına yapmışlardır ve on yıllarca trenlerle ve istasyonlarla birlikte yaşayagelmişlerdir..TCDD yolcularının birçoğunun treni tercih sebebi de garlarımızın şehir merkezlerinde oluşu ve ulaşımlarındaki kolaylıklardır..Eğer bu kolaylık yolcuların elinden alınırsa onlar da kendileri için daha kolaylık sağlayan diğer ulaşım araçlarına yöneleceklerdir..Aslında TCDD'nin yolcu taşımacılığında en büyük avantajı gar ve istasyonların şehir merkezlerinde bulunmasıdır..
Yaptığım yurtdışı gezilerinde de gördüğüm şey ; tren garları şehrin en merkezi noktalarındaydılar ve diğer ulaşım araçlarının da birleşim yerleriydi..Mesela Antwerpen Tren İstasyonu'nu görenler bilirler ki ; tam çarşının göbeğindedir ve aynı zamanda da hem metro,hem de tramway istasyonlarıyla bitişiktir ve havayoluna da dahil tüm ulaşım planlaması tren garı merkezlidir..Bu yüzden de o şehirde insanların işe geliş gidişleri çok hızlı olabilmekte ve zaman kaybı saniyelerle ölçülebilmektedir..
Ben diğer arkadaşlarımızın da tren garlarımızın şehir dışına alınması konusundaki fikirlerini öğrenmek istiyorum ama lütfen konuya siyasi bakış açısından uzak ve sadece ulaşım ve şehir planlaması tekniği olarak bakarak yorum getirelim..
Saygılarla..

Adk System Advertising


Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #1 : 08 Şubat 2008 / 22:58 »
Yazınıza iki açıdan cevap verebilirim. Birincisi adına yeniden yapılanma denen olgudur. İdari bilimler mezunu olanlar bilir biz buna mevcut bir organizasyonun değiştirilmesi (reorganizasyon) deriz. Bu işlem yapılırken önce sorunlar masaya yatırılır. İşlerin akış periyotları ve tıkanıklıkları belirlenir. Kısmi yada bir bölüm şeklinde yeni bir yapı kurulur. Eski organizasyondaki tüm işler, görevler, yetkiler sorumluluklar yeni yapıya entegre edilir. Bunlar yapılırken iil işteki aksayan kısımlardaki sorunlar giderilecek şekilde yapılır.  Dahası da var fakat uzatmak istemiyorum.
Yani bir işletmeyi yeniden organize edecekseniz amacınızı açıkca belirlersiiniz. Her seferinde amaç neydi yanlış yola sapmayalım diye tekrar tekrar bakarsınız. Birde şimde TCDD için yapılana bakalım. Mevcut bir organizasyon var. Tüm kurum personeli neyi nasıl kiminle yapacağını biliyor. Aksayan yerler ve tıkanıklıklar zaman zaman oluşuyor (aslında 150 yıllık geçmişi olan bir kuruluşta hiç bir konuda tıkanıklık olmaz. Tıkanıklığı yaratan bulunduğu yerde ki görevin hakkını veremeyen yöneticidir.) Örnek olsun diye söylüyorum; TCDD için lokomotif ihalesine girecek olan bir firma Cer Dai.Bşk.yardımcısına geliyor ve diyorki, firmamızın bu lokomotifin çalışacağı bölgeye ait yol profiline ihtiyacı var. Başkan Yard. arkadaş hemen personel müd.çağırtıyor ve konuyu yol dairesine yazalım bize hemen yol profilini göndersinler. Personel müdürüde yol dairesine yazıyor konuyu. Yol dairesinden gelen cevap şu: TCDD'nin tüm hatlarına ait yol profilleri Daireniz Cer Mekanik şubesinde mevcuttur.
Bu bir misaldir. Ve benzer örnekleri çoğaltmak hiç de zor değildir.
Bana göre gerçekten organizasyon yapımızda bir sorun yok. Sorun neyi nasıl yapacağını bilmeyen yönetici sorunudur. TCDD'nin yeniden yapılanma altında yaptığı nedir ona bakalım. Bir uluslararası firma ile danışmanlık anlaşması yapılıyor, o firmada şu ülkede şöyle bu ülkede böyle sizin için uygun olanda bu diyor. Böyle yeniden yapılanma olurmu ya. Toplantılar tertip ediliyor. Daireler adına birileri toplantıya katılıyor diyor ki, revizörleri şu daireye verdim. Yolcu trenleri için şu kadar makinisti ticaret daireine, yük trenleri için bu kadar makinisti hareket dairesine verdim. Sonra biri soruyor sana ne kaldı diyor, Herif sırıtıyor "biz lokomotifleri ve vagonları tamir edecez diyor. YENİDEN YAPILANMA BÖYLE Mİ OLMALI?
Yazınızın ikinci konusu garlarımızın şehir merkezinden çıkartılmak istenmesi. Bu konuda sizinle hemfikirim. Treni diğer ulaşım modlarına göre avantajlı kılan garlarımızın şehir merkezinde olmasıdır. Yolcu taşımacılığında artış yönünde her sene hedefini büyüten TCDD'nin, garlarımızı şehir dışına alma yönündeki belediye isteklerini reddetmesi gerekmektedir. Belediyeler şehrin ulaşımını değil, şehir merkezinde yer alan TCDD bina ve arsalarına düşünmektedirler. Gerçekten inanılmaz büyüklükte rant. TCDD nin garlarını şehir dışına taşımak istemesi bindiği dalı kesmeye benzer. Garlarımızın bulundukları konumları lütfen gözlerinizin önüne getirin. Ankara, Haydarpaşa, Sirkeci, Basmane, Alsancak, Balıkesir, Çankırı, Kayseri, Sivas, Erzincan, Erzurum, Malatya, Gaziantep, Adana  vs. vs Şu anda hepside şehrin göbeğinde. Verlim buraları belediyelere onlarda bize şehir dışında gar yapsınlar. Öylemi ?  YOK ÖYLE MAMA

« Son Düzenleme: 08 Şubat 2008 / 23:04 Gönderen: leventdurusoy »
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

ayzek

  • Ziyaretçi
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması ve yeniden yapılanma
« Yanıtla #2 : 11 Şubat 2008 / 11:51 »
sevgili arkadaşlar,

ben yeniden yapılanma denilen çalışmaların aslında TCDD nin daha iyi organize olmasını değil, daha kötü olmasını amaçladığını düşünüyorum. Kuruluduğu günden beri demiryollarında bu isim altında pek çok çalışma yapılmış. daireler birleştirilmiş, daireler kapatılmış, bölgeler açılmış, işletme müdürlükleri kurulmuş ya da tersi olmuş. ancak 1995 yılından bu tarafa yürütülen çalışmaların bunlardan bariz bir farkı var.

birincisi bu çalışmaların hepsi dünya bankasının ya da avrupa birliğinin sağladığı hibe kredilerle yabancı firmalar tarafından yapıldı.

ikincisi bu firmaların hazırladığı raporların sonuçları nerdeyse birbirin kopyası

üçüncüsü bu firmaların hazırladığı raporların hiç biri resmi olarak yürürlüğe girmedi ancak raporların kimi sonuçları gayri resmi olarak uygulandı.

örneğin: personel indirimi, gar ve istasyonların kapatılması ve şehir dışına taşınması yolcu taşımacılığının sadece prestij treni olarak sürdürülmesi, kimi hatların kapatılması, yolcu yük ayrımı vs.

dolayısıyla garların şehir dışına taşınması bu sürecin bir sonucudur. aynı şekilde yer altına alınması da.

benim korkum bütün bunların demiryolunu geliştirme kisvesi altında yapılarak vatandaşı ve demiryolcuları bu işin parçası yapmalarıdır. çünkü yeniden yapılanma adı altında yürütülen faaliyetlerin hiç bir demiryolu işletmeciliğini geliştirici bir faaliyet değildir. aksine engelleyicidir.

Sadık Büyükbiçer

  • Ziyaretçi
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #3 : 13 Şubat 2008 / 08:49 »
>                         Sayın biz demiryolcuyuz ailesine
>
>            gündeme getirdiğiniz Tren Garlarının Şehir dışına taşınması
> düşüncesi demir yolculuktan önce bir vatandaş gözüyle doğru bir
> uygulama olmayacağı kanatindeyim. ve şiddetle karşıyım. Neden?
>  Çünkü bu ülkenin insanlarının % 80'ni Hatta % 90 fakir,ekseriyetle
> şehirler arası ulaşımını demir yoluyla sağlamaktadır. nedeni trenin kara
> yoluna nisbeten daha ucuz olması örneğin daha önceden Adana Mersin arsında
> otobüs ve münibsler şehir Merkezinde alıp, Şehir merkezinde bırakıyordu
> belediye oto garları şehir dışına taşıyınca otobüs
> yolcularıda demir yoluna akın etti sebebi malum masrafı ikiye katlandığı
> için. şimdi hal böyle iken bu insanları daha fazla mağdur etmeye ne lüzumu
> var. bu nedenle böyle bir uygulamanın yanlış ve isabetsiz olduğu görüş ve
> kanaatindeyim. kurumumuz TCDD her yaptığı olumlu ve faydalı projelerinde
> bir personeli olarak ferdan ferda da olsa beni hep yanında bulacak emirne
> amade bulacaktır. Sayesinde ekmek yediğim çocuklarımı ailemi besleyip
> geçindiğim demir yolmuzdan Allah razı olsun tekerleri rayları altından
> olsun inşallah sammi duygularım bunlardır. selam ve saygılarımla

Çevrimdışı trenci43

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 14
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #4 : 15 Şubat 2008 / 14:38 »
SELAMUNALEYKÜM
HAYIRLI OLSUN 
[/img]demir yolları bulundugu devletin teminatıdır.garların şehir dışında olabilmesi için ulaşım hizmetlerinin şehirle baglantının paralel olması gerekir.Bu da vatandaşa hizmetin bir parçasıdır.Ama biz daha personel servisi ile ulaşımı saglayamadan yani çalışanlarına hizmet veremeyen bir kuruluşuz maalesef.Vatandaşa hizmet öncelikli görevimiz ama bu görevi yapacak olanlarda birer hizmetkardır.Şehir yapılanmasını sadece demiryollarının şehir dışına almakla bitmez. Karayolu ulaşımı devlet yolları ,otoyollar şehirlerin göbeginden geçerken sorun olmuyorda ,hizmette öncü tcdd nin hizmetinin azaltılması karayoluna bagımlılık demektir. buda özel şirketlerin kazanması dır. benim düşündüklerimde bunlar.Hangi özel kuruluş verdiği sözü tutmuştur. göremedim ben. saygı ve sevgilerle.
allaha emanet olunuz.kütahyadan selamlar.
SEVELİM-SEVİLELİM...derviş yunus emre

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1738
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #5 : 13 Mart 2008 / 13:34 »
Merhabalar.
Avrupa ve Japonya'da 2006 yılnda yapılan bir araştırmayı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Soru: Neden trenleri tercih ediyorsunuz?
Bu soruya verilen cevapların yaklaşık %70'i , "Gar ve istasyonların ya şehir merkezinde yada şehir merkezine çok yakın olması" şeklinde gerçekleşmiş.
Bu anketi Franasa'da yaşayan tanıdıklarım bana anlatmıştı. Daha sonra bir belgesel kanalında da bu anket bahsedildi.
Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı turk06

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 109
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #6 : 13 Mart 2008 / 23:47 »
Avrupa ve Japonya'da 2006 yılnda yapılan bir araştırmayı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Soru: Neden trenleri tercih ediyorsunuz?
Bu soruya verilen cevapların yaklaşık %70'i , "Gar ve istasyonların ya şehir merkezinde yada şehir merkezine çok yakın olması" şeklinde gerçekleşmiş.

Olay bu işte. İnsanların trenimizi tercih etmesinin belki de en önemli sebebi, istasyonların şehir merkezlerinde olmasıdır.
Ey yönetim sende duy ve istasyonlarımızın şehir dışına taşınmasına izin verme.!

Çevrimdışı milkeroz

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 169
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #7 : 24 Mayıs 2008 / 12:12 »
Bu konuda bir de yalan söyleniyor "dünyanın neresinde istasyon şehrin içinde?" diye cevap veriyorum dünyanın hemen hemen her yerinde...
Tekerleğe kanat taktık...
Dağları deldik yardık...
Kendi özgücümüzle...
Yurdu rayla donattık.

Çevrimdışı Makinist_26/ Kenan ÖZCAN

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 574
  • ESKİŞEHİR
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #8 : 12 Haziran 2008 / 13:45 »
Merhabalar demiryolcu arkadaşlarım. TCDD'nin yapılanması ve yenilenmesi çok önemli ve ihtiyac olan bir evredir. ben bir demiryolcu olarak TCDD'nin ve sayın başkanımız SÜLEYMAN KARAMAN'ın yapılanma yolunda ne kadar uğraş sarfettiğini görüyorum ve sizlerde görüyosunuzdur. trenci96 abimin dediği gibi demiryolları tarihe mahkum edilmiştir. ama sağolsunlar şuanki çalışanlar başkanımız hep bir olup el ele demiryollarını sırtlayıp başa getirmeye çalışıyorlar bu yolda biz çalışanımıza çok önemli görevler düşmektedir. Ben bir Makinist olarak elimden geleni yapıyorum ve yapmayada devam edecem çünkü benim lokom benim ekmek teknem kimseye göstermediğim inceliği ve sevgiyi lokomotifime besliyorum. ÇÜNKÜ TCDD BENİM TEK AŞKIM !!! ( ŞİMDİ KONUYA NE ALAKA DİYEBİLİRSİNİZ AMA İÇİMDEN GELEN BUYDU BÜYÜKLERİME SAYGILAR)
« Son Düzenleme: 12 Haziran 2008 / 13:47 Gönderen: Makinist_26 »
DEMİR YOLLARI MEMLEKETİN KAN DAMARIDIR !!!

koncar52512

  • Ziyaretçi
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #9 : 12 Haziran 2008 / 23:12 »
Ben böyle bir uygulamayı gerçekten de çok isabetsiz buluyorum çünkü gerekçe olarak deniliyor ki ; şehir merkezlerinden tren geçince gürültü ve hava kirliliği yaratıyormuş ve karayolu trafiğini engelliyormuş!..

Yok böyle bir bahane yaa!!!Bu nasıl iştir tren gürültü çıkartıyor,hava kirliği yapıyor diye koskaca garları şehir dışına mı taşıyacaksın.Evim,caddenin kenarında ve caddenin yanından da demiryolu geçiyor.Hangisi mi rahatsız edici?Caddeden geçen kamyonlar,otobüsler,arabalar...Neden mi çünkü inanın ağır tonajlı kamyon yada otobüs hızlı bir şekilde geçtiğinde bina temelinden sallanıyor ve gıcık bir şekilde egzoz,motor sesi son derece kulak tırmalayıcı oluyor.Bilenler bilir 18,22,24 binlik lokoların çıkardığı ses kuvvetlidir,inanın çoğu zaman bu lokolar kamyonlardan daha az ses çıkartıyor.Gelelim hava kirliliği konusuna kimse kusura bakmasın ama otuz tane araba,kamyon,otobüs geçiyorsa bir iki tane de dizel lokomotif geçiyor (Ankara etimesgut-sincan bölgesi için diyorum) siz karar verin hangisi daha çok havayı kirletir...Madem bazı çevreler rahatsız oluyormus trenlerden; Benim de bir önerim var o zaman bütün ana caddeleri kazıyın ve şehir dışına alın onlarda beni rahatsız ediyor,hadi bakalım....Mantıksız değil mi yolları kazıyıp da şehir dışından geçirmek hatta imkansız..Ama konu demiryoluna gelince herşey mantıklı,olumlu herşey yapılır  ya nasıl olsa demiryolu bu.Kaldırın bakalım garları şehir dışına,hepsini kaldırın da görün kaç kişi trenle yolculuğa çıkıyor....
Saygılarımla...

Çevrimdışı mehmet şahin

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 103
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #10 : 12 Haziran 2008 / 23:39 »
kesinlikle istasyonlarımızın hiçbirisi şehir dışına alınmamalıdır. Zaten tarihimize bakıldığında kentlerimizin en çok gelişen yerleri  hep istasyon çevresidir. Adana, Kayseri, Ankara, Konya... Gelişmelerini demiryollarına borçludur. Zaten insanlarımız da sırf tren şehrin içinden geçiyor diye trene biniyor. Onların elinden bu hakları alınmamalıdır. Saygılar...

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #11 : 14 Haziran 2008 / 23:49 »
alem gider aya biz hala yaya.mevcut sorunları çözdüler bir o kaldı.sonuçta herkes istasyonun yanında oturmuyo.bir araca binerek geliyor.istasyonlara toplu taşıma aracı gidiyo.ha  şehir içi ha şehir dışı.10 sene sonra bakarsın orasıda şehir içi olmuş.önemli olan adam gibi hizmet vermek.parayı istasyonlara harcayacaklarına, yollara ve çeken çekilen araçlara harcasınlar.selamlar,saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

murattekin

  • Ziyaretçi
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #12 : 30 Temmuz 2009 / 14:17 »
Bir Elazığ ziyaretimde elime belediyenin broşürü geçti.Broşürde belediye garın il dışına çıkarılması halinde büyük bir alanın halka açılabiileceği yazıyordu.Çok sinirlendim.Garlar zaten halka açık değilmidir.Bu lafı diyeceğine garı tarihi özellikleri ile ortaya çıkarıp kültürel faaliyetler düzenle.Halk ha parkta gezinmiş ha garda ne farkeder?Treni sevdir.Yerel yöneticilere trencilik neden batıyor anlamıyorum?Kimse karayolunun kenarına gidip yolu izlemez ama demiryolunu ve trenleri izler.

Çevrimdışı yakup

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 432
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #13 : 10 Ağustos 2009 / 21:16 »
gerçekten güzel bir konuya değinmişsiniz .keşke bizleri yönetenlerde bunları görebilseler.saygılar.
* İnsan emeğini takdir etmeyen kimseye,insan dememelidir.Çünkü o, hayvana benzer.
* Dürüstlük,doğruluk ve iyilikle ünlenmiş kimseleri,kendine yakın tut ; onlara iş ver.     (Kutadgu Bilig)
*Gayretli çocuğa falaka değil,bir söz yeter.Çünkü herkese dayak ile edep dersi vermek mümkün değildir(Nabi)

Çevrimdışı yunus can artut

  • Üye
  • **
  • İleti: 32
Ynt: Garların Şehir Dışına Alınması
« Yanıtla #14 : 20 Ocak 2010 / 11:09 »
demiryolları 151 yıllık bir kurum ve bunca zaman içersinde geçtiği her yerde yenilikler olmuş ve uğradığı her şehir gelişmiştir. Garlara gelince bence hepsi birer tarihi semboldür. 3. bölgede çalışanlar bilir çoğu gar binası yapı olarak yunan mimarisinin eseridir.Zaten milletimiz demiryolları hakkında çok az bilgiye sahip. Bu blgiyide garlara gidrek öğreniyorlar birde garları şehir dışına çıkartırsak vay bizim halimize >:(
"Demiryolları bir memleketin toptan ve tüfekten daha mühim bir silahıdır."


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Garların Şehir Dışına Alınması Benzer Konular

vekalet personele yatakhane ücreti alınması
1,5 ay Yerköy de vekalet çalıştım bizden yatakhane ücreti alındı .bu uygulama başka yerlerde de var mı? Devamı...

Gösterim: 2751 - Yanıt: 0 - Başlatan:tuncay18
Makasların Bütün Bir Şekilde Taşınması (Video)
Değerli Arkadaşlarım.Linkini gönderdiğim videoda, genişliği ve yüksekliği ayarlanabilen bir düzenek sayesinde, makaslar komple t... Devamı...

Gösterim: 2543 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Eskişehir'de demiryolu hattının yeraltına alınması için imza toplandı.
Eskişehir'de  bölgeden geçen demiryolu hattının yeraltına alınması için  2 bine yakın imza toplandı.  Eskişehir'de Ertuğrulgazi,... Devamı...

Gösterim: 2325 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Manş Tüneli ve Buna Bağlı Yüksek Hızlı Hattan (HS1) Yük Taşınması Başladı.
Yaklaşık 2 senedir sürdürülen, teknik çalışmalar ve işletme anlaşmaları sonunda, DB Schenker, 27 Mayıs sabahında, yüksek hızlı h... Devamı...

Gösterim: 2896 - Yanıt: 2 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
İstasyon ve Garlar İçin Özel Gizli Tekerlekli Sandalye Kaldıracı (Video)
Tasarım çok güzel. Özellikle tarihi yapılarda çok rahat kullanılabilir. Tabi istenirse... [html]Allgood Sesame steps Video from Devamı...

Gösterim: 4786 - Yanıt: 6 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli