Gönderen Konu: gişe memurları sorunlu  (Okunma sayısı 2797 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

erkendirci

  • Ziyaretçi
gişe memurları sorunlu
« : 09 Şubat 2011 / 15:02 »

Tcdd de gişe memuru olarak çalışan biri olarak iş ile ilgili sorunu buraya yazmamdaki neden aktif olarak sorunlarımızı anlatabilecegimiz hiçbir kanal olmayışıdır.yazdıklarımın konuyla ilgili ve yetkili olan kişilere ulaşacagını umuyorum.

sorunumuz ise :TCDD  numarasız trenlere satılan biletlerin %95 i son 10 dakikada satılmaktadır yani numarasız trenler kısa mesafeli oldugundan
yolcular tarafından yogun olarak ortalama 20-30 dk.lık yolculuk için kullanılıyor.bu durumda yolcular erken gelip bilet alma gibi uzun mesafe yolcusu gibi davranmıyor.insanlar haklıdırda 20 dk lık yola gidecek birisi 10 dk önce gelmiyor istasyona son dk larda geliyor
yani mesafe kısaldıkça yolcunun bilet için ayırdıgı zaman kısalıyor.anlaşılır olması için net örnek vereyim 100 bilet saılacak olan bir trene
 95 yolcu son 10 dk da geliyor.

Eskişehir ,Ankara gibi istasyonlardaki gişe memuru arkadaşlarla görüştügümüzde  onların verdigi rakam ortalama%3-%5 arası  reddiyat işlemi yapıldıgı söyleniyor.yani her yüz yolcudan 3-5 kişi seyahatten vaz geçiyor veya bileti erteletiyor,degiştiriyor.bu söylenen rakamları bilet satış sisteminden istatistik olarak yetkililer de görebilir.yani1000 yolcu 30-50 reddiyat demektir.peki ticaret dairesinin dikkatini çekiyormu acaba bu istasyonlarda yapılan reddiyat kadar işlem diger istasyonlarda çıkmıyormu.yıllarca reddiyat yapmayan bir çok istasyon oldugunu
görmek çok zor olmasa gerek.büyük istasyonlarda uygulanan reddiyat sistemi diger istasyonlarda uygulanmıyor.küçük istayonlarda reddiyat oranı böylece onbinde birlere kadar düşüyor.yani reddiyat yapılmıyor.peki neden ?.

eskiden karton biletler satılırkende sonra gidecegim veya gitmekten vazgeçtim dedigi zaman yolcu bileti alır sonraki trene verirdik.son 10 dk da bir kaç bilet muhakkak geri gelir arkadan gelen trene satardık böylece yolcu magdur olmazdı trende bilet geçerliydi kondüktör açısındanda sıkıntı yoktu.yıllarca tüm istasyonlar bu şekilde gitti.o yüzden tcdd nin reddiyat diye bir sorunu yoktu.
 
ancak bilgisayar başladıgından beri bu son dakikada gelen biletler sorun olarak karşımızda ve kimseyede anlatamıyoruz.bilgisayar bileti üzerinde yazan tren ,saat ve tarih için geçerli
son 10 dk içinde yani en yogun zamanda böyle talep gelince şimdi yapılan işlem şudur: yolcuya yeni bileti verilir ancak degişiklik  yapılamaz çünkü bilet satış sistemin server saati  tüm serverlar için 3 dk ileride  TRT 2 saatine göre tüm tcdd hareket eder. tren daha istasyona gelmeden ekranda: tren  seçtiginiz istasyondan geçmiştir tehirliyse satışa devam edin yazısı çıkıyor.yanibilet satış sistemine göre tren hareket etmiştir.(hareket memuruna sordugumuzda tren vaktindedir).degişiklik ve iade işlemi artık yapılamaz demektir bu.ancak satış saatlerine bir bakılsa günde kaç adet trene o yazı çıktıgıhalde  kaç adet bilet satılmış durum anlaşılır.bizim %95 son 10 dk.istatistigi burada son 7 dk ya düşüyor.yani o 7 dakika içinde degişiklik veya iade işlemi yapmanız lazım.bir bilet degişikligi yapacaksanız iki biletinde ; bilet no kont no toplam 30 adet rakam vardır bunları girip diger işlemleri yapmanız gerekir.ancak yolcunun en yogun oldugu zamanda bu işlemi yapmak bazı yolcuların trene biletsiz binmesine neden olur.o yüzdendegişiklik ve iade işlemleri yapılamıyor.3153 modelde kullanılamıyor çünkü tren vaktinde.yapılan işlem ise;  çıkarsa o arada bileti yeni yolcuya vermek.çıkmazsa istasyon mühürü vurarak diger trene satmak.sakıncalımı evet sakıncalı ancak mevzuat gişe memurunu sıkıştırıyor.kondüktör lerde zor durumda kalabiliyor.kimse düşünmüyor bu 3153 modelleri neden kullanılmak için hiçbir şart oluşmuyormu..yolcular  reddiyat talep etmiyor manası çıkar buradan.hayır yolcular eskisinden de çok reddiyat talep ediyor ancak bu sistem uygulanamıyor.
 
TCDD de çalışan herkes bilirki  föydömarş ile gerçek hareket saatleri tutumaz.bunun nedeni açıklı gitmek ve avanslı gitmek gibi durumlardır.yani  föydömarş üzerinde,hareket defterinde,dispeyçerde  tren vaktindedir ancak gerçekte 5-6 dakika tehirlidir.bu durumlarda  bilet satış sistemine göre reddiyat yapılamakta çünkü 3 dk sistem saati ileride 7 dk da açıklı giden bir trene....toplam 10 dakika boyunca bilet satış işlemi yapılırken.hiçbir şekilde resmi olarak reddiyat işlemi yapılamaktadır.mevzuat,yolcu tarifesine göre sözü geçen 10 dk boyunca 3153 model kullanılamaz çünkü tren föydömarşta vaktinde.bilgisayardan zaten yapılamıyor saati geçtigi için.çözüm bileti al sonraki trene ver.eger akşamsa ve son trense ne yapılacak yolcuya trenin hareket saati geldigi için reddiyat işlemi  yapamıyoruz dedigimiz zaman yolcu biletin arkasını gösteriyor.orada yazıyor tren hareket  etmedi istasyona dahi gelmedi.diyor mecbur bu bilet alınıyor. korkular içinde ertesi günün ilk trenine veriliyor.kondöktörede boynu bükük bir şekilde gidip rica ediyoruz  durumu açıklıyoruz.kimisi alıp bileti şikayet ediyor kimisi  anlayışlı çıkıyor.LÜTFEN   MEVZUATA UYGUN BİR ÇÖZÜM  İÇİN.... MASADA DEGİL..... BİREBİR YAŞAYARAK ÖGRENMEK
ÜZERE İSTASYONLARIMIZA BEKLİYORUZ.


yeni çıkan uygulamayla son 5 dk satılan biletler kesintisiz iade ediliyor.ancak bilet satış sisteminin saatinin( YANLIŞ) ileri olması 3 dk sını götürüyor.geriye 2 dk kalıyor.yani mevzuata aykırı işlem yapıyoruz bunu işten kaçtıgımızdan veya başka sebepten degil.zorunlu olarak yapıyoruz .2-3 tl lik bilete mühür vuruyoruz ancak içimizden parçalar koparak yapıyoruz.kondüktör kızarmı.müfettiş görürmü vs ömrümüzden ömür gidiyor.para işi sonuçta
korkuyoruz cebimize giren çıkan olmasada........................sizden ricam tüm bu aksaklıkların giderilebilmesi için:
 
 
BİLET SATIŞ SİSTEMİNDE TREN HAREKET ETTİKTEN 10 DK SONRASINA KADAR İADE DEGİŞİKLİK İŞLEMLERİ BİLGİSAYARDAN YAPILABİLSİN...VEYA BİLET SATIŞI YAPILAN SERVERLARIN  TRT2 YE GÖRE ŞU AN 3 DK GERİ OLAN SAATLERİ 8-10 DK İLERİ ALINSIN....YADA ESKİ KARTON BİLETLER GİBİ BİLET GÜN İÇİNDE BÜTÜN TRENLERE GEÇERLİ OLSUN. KONDÜKTÖRÜN DELDİGİ ÇİZDİKLERİ GEÇERLİ OLMASIN.vs çözüm yolları araştırılabilir.
EGER BİR ÇÖZÜM BULUNMAZSA REDDİYAT ADET ORANLARI BÜYÜK İSTASYONLARDA %3-%5 İKEN DİGER İSTASYONLARDA HALA  SIFIR OLUR.TCDD NİN REDDİYAT SORUNU OLMAZ.ANCAK GİŞE MEMURLARI ARADA CEZA ALARAK BU İŞE DEVAM MECBURİYETİNDE KALIR.BUDA HALA MÜHÜR VUR DİGER TRENE SAT ANLAMINDADIR.
 BÖLGESEL TRENLERİN ÇALIŞTIGI İSTAYONLARA GELİN GÖRÜN ÇÖZÜMÜ AMİRLERİMİZ OLARAK SİZ BULUN .

LÜTFEN BİZLERE MEVZUATA UYGUN HAREKET ETME FIRSATI VE ALANI VERİN...

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


gişe memurları sorunlu Benzer Konular

Memurlar hükümetten AB standartları istiyor
ANKARA - Toplu görüşmelerde bu yıl 7. kez hükümetle masaya oturmaya hazırlanan sendikalar, hizmet kollarındaki sorunların çözümü... Devamı...

Gösterim: 2402 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Hareket Memurları ve Havuz Sistemi
Değerli arkadaşlar,Geçen yıla gelene değin TMİ bölgelerinde çalışan hareket memurları 2'li nöbet usulüyle çalıştırılıp(24 saat i... Devamı...

Gösterim: 2347 - Yanıt: 0 - Başlatan:Trenci96
İzmir'de tren teşkil memurları açlık grevi başlattı
Alsancak Garı'nda görevli 11 tren teşkil memuru, bilgileri dışında bölge içi nakilleri yapıldığı gerekçesiyle açlık grevi başlat... Devamı...

Gösterim: 2071 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Memurlar 25 Kasım'da hayatı durduracak
KESK Genel Başkanı Evren: 25 Kasım'da iş yerlerinde üretimi durdurup uyarı grevi yapacağız: Uçaklar uçmayacak, trenler ve vapurl... Devamı...

Gösterim: 2363 - Yanıt: 2 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
MEMURLAR İÇİN SEVK KAĞIDI 15/01/2010 KALKACAK
Memur için sevk kağıdı kalktı, SGK ile anlaşmalı tüm eczanelerden ilaç alınabilecek 15 Ocak 2010 tarihi itibariyle memur açısınd... Devamı...

Gösterim: 2232 - Yanıt: 0 - Başlatan:semendiferci