Gönderen Konu: Gürcistan Devlet Demiryollarının %25'i Özelleşiyor  (Okunma sayısı 3098 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1735


16 Nisan'da, Gürcistan hükümeti, Gürcistan Devlet Demiryolları'nın %25 hissesinin özelleştirilmesi planının açıkladı. Plan çerçevesinde, Mayıs ayı içerisinde, Londra Borsasından, halka arz işlemleri başlayacak.
Gürcistan Demiryolları, 1600km hat uzunluğu, 1520mm genişlikte ve neredeyse tamamı DC 3.3KV elektrifikasyona sahiptir. Bunun yanında, 37 km'li 914mm genişliğinde, dar hat demiryolu da vardır. Demiryolunun gelirinin, %95'ten fazlasının yük taşımacığı sağlamaktadır.
 Gürcistan Demiryolları, Azerbaycan bağlantısıyla, Hazar ve orta Asya bölgesi petrol ve ürünlerinin, Karadeniz üzerinden Avrupa'ya bağlantısında önemli bir nokta olmasının yanısıra, yapımı devam eden, Türkiye bağlantısı ile, başta orta Asya bölgesine konteyner taşımacılında da önemli bir kavşak olacaktır. 2016 yılında tamamlanacak, 420 milyon dolarlık modernizasyon projesi ile, 2008 yılı verilerine göre, işletme maliyetinin %40 azaltılması öngörülüyor.


2011 Yılında Gürcistan Demiryolları:


                              ABD doları (milyon)                  Yıldan yıla değişim
Gelir                                285,8                                    +18% 
FAVÖK                            155,6                                     +33%
Net Gelir                         104,4                                     +72%
FAVÖK Marjı                     %54


*FAVÖK:  “Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kar” anlamına gelmektedir.Kısaca detaylandırmak gerekirse işletmenin net esas faaliyet karına amortisman giderlerinin eklenmesi ile elde edilen kar tutarı. İşletmeleri karşılaştırmada, karlılığını ölçmekte vergi ve yatırım maliyetlerini devre dışı bırakarak daha objektif değerlendirme yapmaya yarayan işletmenin karlılığını gösteren önemli verilerden birisidir.



Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1735
Ynt: Gürcistan Devlet Demiryollarının %25'i Özelleşiyor
« Yanıtla #1 : 27 Nisan 2012 / 13:03 »
Gürcistan Demiryolları, 2007 yılından bu yana, başta küçük gibi gözükse de, önemli atılımlarda bulunmuştur. Ülkenin, jeo-stratejik konumunun çok iyi değerlendirilmesiyle birlikte, başta Poti ve Batum liman-demiryolu bağlantılarının iyileştirilmesi ve kapasite arttırılmasıyla, Karadeniz üzerinden, Hazar denizi petrol ve ürünlerinin, Avrupa'ya taşınmasında, Avrupa ürünlerinin de Orta Asya'ya iletilmesinde kilit rol oynamıştır. Zaten haberde de, gelirin %95'inden fazlasının yük taşımacılığından elde edilmesi hususu, açıkça belirtilmiştir. Bu gelişmelerin bir yansıması olarak, önce Bulgaristan, sonra da Romanya'da başlayan demiryolu revizyon ve modernizasyon işlemleri görülmektedir. Avrupa,  Asya'ya bağlantısını, Rusya'nın tekeline bırakmak istememektedir. Bu yüzden, Karadeniz bağlantısı önemlidir. Gürcistan demiryollarının önemli bir pozisyonda olması, tabi ki özel şirketlerinde dikkatini çekmiş.
Ben kendimi bildim bileli, başta okullarda öğretmenlerimizin, sonra da siyasilerin söylediği  bir söz vardır. "Ülkemiz, Asya ile Avrupa arasında bir köprü pozisyonundadır" Şimdi düşünüyorum da, biz köprü isek, Avrupa ile Asya, denizden bağlanmak için neden bu kadar çaba sarf ediyor? Bu sorunun cevabı, acaba şimdi soracağım soruda mı gizli? Komşu ve bize yakın ülkeler, demiryolu yatırımlarını, öncelikli olarak yük taşımacılığı, uluslararası ve liman bağlantıları şeklinde yaparken, neden biz, 2003'ten bu yana, kısıtlı imkanlarımızı, sadece yolcu taşımacılığında kullanılan YHT'ne harcıyoruz? Toplam 8 yılda 457km, çift hatlı, elektrifikasyonlu ve modern sinyalizasyonlu yüksek hızlı tren hattı yapan ülkemiz (hızlı tren hattı yapmak, konvansiyonel hatta göre biraz daha zordur), 2007'de Gürcistan'da, 2008'de de Türkiye'de temeli atılan, 79km'si ülkemizde, 25km'si de Gürcistan'da bulunan, toplam 104km, çift hatlı altyapıya rağmen, tek hatlı üst yapısı yapılan, elektrifikasyonu olmayan ve orta Asya'ya bağlanmada çok önemli bir hat olan Gürcistan bağlantısını, aradan bu kadar zaman geçmesine rağmen, neden tamamlıyamıyor???


Saygılarımla.
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2012 / 13:08 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2696
Ynt: Gürcistan Devlet Demiryollarının %25'i Özelleşiyor
« Yanıtla #2 : 28 Nisan 2012 / 12:54 »
Ben kendimi bildim bileli, başta okullarda öğretmenlerimizin, sonra da siyasilerin söylediği  bir söz vardır. "Ülkemiz, Asya ile Avrupa arasında bir köprü pozisyonundadır" Şimdi düşünüyorum da, biz köprü isek, Avrupa ile Asya, denizden bağlanmak için neden bu kadar çaba sarf ediyor? Bu sorunun cevabı, acaba şimdi soracağım soruda mı gizli? Komşu ve bize yakın ülkeler, demiryolu yatırımlarını, öncelikli olarak yük taşımacılığı, uluslararası ve liman bağlantıları şeklinde yaparken, neden biz, 2003'ten bu yana, kısıtlı imkanlarımızı, sadece yolcu taşımacılığında kullanılan YHT'ne harcıyoruz?

Şirketler veya insanlar öz kaynaklarıyla ya da kredi alarak kar elde etmek için yatırım yaparlar. Kurdukları yeni işletmeler veya fabrikalar istihdam sağlar, üretilen ürün veya hizmeti içeride ve dışarıda satarak ülkenin refah düzeyini ve konumunu yükseltirler.

Devlettede durum böyle olmalıdır. Halkın refahı için öncelikle geri dönüşü olan yatırımlar yapılmalıdır. Körfez krizi öncesi Iraka yük taşımalarının çokluğu nedeniyle demiryolları kar elde etmiştir.  Üstelik Suriye üzerinden geçerek..

Sadece Iraktan demiryolları kar elde edebildiğine göre doğal konumumuzu cazibe haline getirirsek halkın refahına YHT leri halkın vergisini kullanmadan ya da kısmen kullanarak bile yapabiliriz.

http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Gürcistan Devlet Demiryollarının %25'i Özelleşiyor Benzer Konular

tcdd özelleşiyor
   Tcdd nin özelleşmesi için adım atılmış.                         http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22754411.asp   saygılar, Devamı...

Gösterim: 1986 - Yanıt: 0 - Başlatan:bedendili
657 Devlet Memuru Yasası değişiyor.
EVET sıra 2. adımda 657 devlet memurları özlük hakları, esnek çalışma ve üst düzey yönetici olma kriterleri ve daha pek çok şey ... Devamı...

Gösterim: 2252 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Gürcistan Demiryolları Tiflis-Poti Arasında Konteyner Blok Tren Seferi Başlattı
Gürcistan Demiryolları 28 Nisan 2014'de Tiflis-Poti arasında konteyner blok tren seferlerini başlattı. Hizmet, Trans Kafkasya Te... Devamı...

Gösterim: 2065 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Rus Demiryolları Bulgaristan Devlet Demiryollarıyla İşbirliği Anlaşması İmzaladı
6 Mayıs 2014'de Astana'da gerçekleşen 60. BDT devletleri demiryolu ulaştırma konseyinde Rus demiryolları ile Bulgaristan demiryo... Devamı...

Gösterim: 1850 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
657 Sayılı Devlet Memuru Kanunu değişiyor
Devlet Memuru Kanunu baştan sona değiştiriliyor. Düzenleme ile memurlar yeni haklara sahip olacak. Ancak bazı STK'lar kanun deği... Devamı...

Gösterim: 8163 - Yanıt: 4 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ