Gönderen Konu: Halkapınar-Otogar Metro  (Okunma sayısı 3033 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Halkapınar-Otogar Metro
« : 30 Mayıs 2017 / 17:03 »

:)

Sonunda bakanlık beklemekten sıkılmış olacak ki (öyle demeyin, az buz değil, tam altı yıl) söz verdiği Halkapınar-Otogar metrosunu yapmaya karar vermiş :)

Anlaşılan birileri Kocaoğlu'nun sitemini ve yıllar önce verdiği sözü Başbakana hatırlatmış!

Gazete de şaşkınlıktan olsa gerek, jet hızıyla diye başlık atmış  ;D

İnsanın sorası geliyor, altı yıla Jet hızı deniyorsa, normal hızı kaç yıl acaba?  >:(

Süreç başladı demek ki, geriye izlemek kalıyor.
..


Başkent'ten İzmir'e metro müjdesi: O projeye jet onay!


İzmir’de yapılması yıllardır bürokratik engellere takılan Halkapınar-Otogar Metrosu için ÇED onayı verildi. 4,5 kilometrelik hattın 30 ayda tamamlanması bekleniyor. 531 milyon TL'ye mal olacak proje, Bakanlık tarafından İzmir'e yapılan ilk metro olacak.

EGEDESONSÖZ- Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı tarafından 2014-2017 yatırım programına alınan Halkapınar-Otogar yer altı metrosu için başlatılan ÇED süreci ile ilgili önemli gelişme yaşandı. 1 ay önce ÇED süreci başlatılan çalışmalar ile ilgili süreç tamamlandı ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından onay geldi.

İzmir'de uzun bir dönem Büyükşehir ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı arasında tartışmalara neden olan Halkapınar-Otogar, Üçkuyular-Narlıdere ve Buca-Üçyol metro projelerinde önemli ilerleme kat edilmeye başlandı.

Halkapınar-Otogar projesi ile ilgili olarak Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı tarafından hazırlanan proje, geçtiğimiz ay İzmir Valiliği’nden onay aldı ve Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından ÇED süreci başlatılmıştı.

5 DURAK OLACAK

Bakanlığa sunulan ilk projede metronun hızlı tren sistemine dahil edilmesi planlanırken Bakanlık tarafından yeni hazırlanan projede revizyon yapıldı ve Halkapınar’da bulunan depo ve bakım sahasındaki bölgede aktarma istasyonu inşa edilmesi kararlaştırıldı.

Şehir içi trafiği önemli ölçüde rahatlatacak olan 4,5 kilometrelik metro hattında 5 durak bulunacak. Metro,  Halkapınar İstasyonu’ndan başlayacak, Şehitler Caddesi (Vakıflar İstasyonu) altından ve Kamil Tunca Bulvarı (Altındağ ve Çamdibi İstasyonları) altından devam ederek Otogar’da sona erecek. Ayrıca Halkapınar’da yer alan mevcut depo sahasına bağlantı yapılacak. İniş çıkışlar, asansör ve yürüyen merdiven ile gerçekleştirilecek.

AÇ-KAPA YÖNTEMİ

İstanbul’da yapımı tamamlanan Üsküdar-Sancaktepe Metro hattında uygulanan aç-kapa yöntemi, Halkapınar-Otogar Metro Projesi’nde de uygulanacak. İşletme ve yapım maliyetlerini önemli ölçüde düşürecek olan ve tavan çökmeyi engelleyen aç-kapa sistemi ile çevredeki yapılara zarar verilmesinin de önüne geçilmiş olacak. Başlangıç istasyonu olan Halkapınar İstasyonu'ndaki delme çalışmaları ise aç-kapa sisteminden farklı olarak Yeni Avusturya Tünel Açma Metodu ile yapılacak.

BAKANLIK TARAFINDAN İZMİR'E YAPILAN İLK METRO OLACAK

531 milyon TL’ye mal olacak proje,  Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleştirme Bakanlığı tarafından İzmir'de yapılan ilk metro olma özelliğini de taşıyacak

kaynak:egedesonsoz

Adk System Advertising


Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: Halkapınar-Otogar Metro
« Yanıtla #1 : 30 Mayıs 2017 / 22:46 »
Özür dilerim..

Eklediğim haberde değinilmeyen noktaları da açıklayan bir ikinci haber var, onu aşağıya alıyorum.

Öncelikle tabii ki gecikme-geciktirme altı değil sekiz yıl imiş  >:(

Bir diğer ayrıntı da, belediyenin TCDD'ye sözkonusu güzergah için 2006 yılında 22 milyon TL ödemiş olması! Bakalım proje tamamlanıp belediyeye devredilirken belirlenecek bedelden bu ödeme düşülecek mi? İzmir'e gönül verdiğini söyleyen Binali Yıldırım, umarız ki, gönül verdiğini gösterir!

(Bakanlıklar ve bağlı kuruluşlar devlete olan borçlarını günü gününe ödeyen İzmir Büyükşehir Belediyesi'ni sağmal inek olarak görüyorlar, geçenlerde de DSİ 2010 yılından bugüne her yıl vermesi gereken 58 milyonmetreküp suyun toplamda 27 milyonmetreküpünü veriyor, verebiliyor, üstüne de 48 milyon TL para istiyor! Şimdi bir an durun ve düşünün; barajdan arıtılmamış suyu İzmir'e veriyorsun, kaç paradan veriyorsun? Litresi 1,30 TL! Yahu Erikli, Pınar, Hayat su daha ucuz arkadaş!  >:( Dalga geçer gibi  >:( Sonra da soruyorsun bu kent neden muhalif diye! ) 

Bir ayrıntı daha; Halkapınar-Otogar metrosu, YHT'den ayrılmış, bu demek oluyor ki YHT'nin Turgutlu-Kemalpaşa-Otogar-Halkapınar-Alsancak/Basmane güzergahını izlemesi seçeneği gündemden kalkmış gibi  :(  >:(

Haberin bağlantısı aşağıda..

...
http://www.egepostasi.com/haber/otogar-metro-hatti-icin-flas-gelisme/160317




Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
Ynt: Halkapınar-Otogar Metro
« Yanıtla #2 : 06 Nisan 2018 / 03:50 »
Açıklamalarla kafamızın karışması, Halkapınar'dan Otogar'a hem metro hem İzban mı çalışacak diye sormamız yerindeymiş meğer.

Nitekim bizlerin basından izlediğimizden daha fazlasını biliyor olduğunu düşündüğümüz İzmir Milletvekili benzer soruları TBMM'de Sayın Bakana yöneltmiş.

Soruların yöneltildiği basın açıklamasının muhalif milletvekilinden gelmesi nedeniyle merkez medyada yer bulamaması artık aşina olduğumuz bir durum haline geldi.
Ancak bizi rahatsız eden bir diğer nokta var ki, o ne yazık ki hem bakan hem mensubu olduğu parti için hoş bir gelecek vadetmiyor.

O nokta da şu;
bir yandan İzmir Büyükşehir Belediyesinin projeye ilişkin sorularını cevapsız bırakıp diğer yandan İzmir'den partiniz adına oy isteyemezsiniz!
Kendi partilileriniz bile yerel basının yorumcu köşelerinde bu duruma isyan etmektedir.
Bir kez daha belirtelim, burası İzmir, İzmir'den oy isteyen İzmir'in kendine has kimliğini tanımak, saygı göstermek zorundadır.
Neyse ki, Sayın Bakanın danışmanlarının bu konuyu kangren haline getirmeden çözeceklerine dair emareler var. Bekleyip, göreceğiz.

Merak edenler için haberi aşağıda sunuyorum.
Saygıyla,



Halkapınar-Otogar Hafif Raylı Sistem Projesi Meclis Gündeminde

İzmir Milletvekili Kamil Okyay Sındır,  Halkapınar-Otogar arasındaki 4.5 kilometrelik HRS Projesini Meclis gündemine taşıdı.

“YHT PROJESİ İZMİR’İMİZ İÇİN ÖNEMLİ”

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’a yönelttiği yazılı soru önergesi ile Halkapınar-Otogar arasındaki 4.5 kilometrelik HRS sürecini Meclis gündemine taşıyan Sındır; “Ankara-İzmir arası ulaşım süresini kısaltması planlanan, yurttaşlarımıza daha hızlı, rahat ve güvenli bir ulaşım olanağı sağlanması beklenen olan Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesinin biran evvel tamamlanması ve hizmete sunulması İzmir’imiz için büyük önem taşımaktadır. Ayrıca Halkapınar-Otogar arasındaki 4.5 kilometrelik Hafif Raylı Sistem (HRS) Projesi eklemlenmesi kent içi ulaşımın etkinliği için de ayrı bir beklenti yaratmıştır” dedi.

“HERHANGİ BİR BİLGİYE SAHİP DEĞİLİZ!”

Buna karşılık Halkapınar-Otogar arasındaki HRS yapımına ilişkin güzergah ve istasyonların da kamuoyu ile paylaşılması gerektiğini ifade eden CHP’li Sındır şöyle dedi: “HRS’nin Yüksek Hızlı Tren projesi kapsamında çalışacağının dışında herhangi bir bilgiye sahip değiliz. Bu durum kamuoyuna ve yerel yönetimlerde sorunlara neden olmaktadır. Güzergah ve istasyon bilgilerinin belirsizliği bu hatta ve bu konuda çalışma yapan ve yapacak olan ilgili birimleri hareketsiz ve çaresiz bırakmaktadır. Oysa Bakanlık bunun ayrıntılarını ilgili mercilerle paylaşsa o belirtilen alanlardaki alt yapı çalışması, tadilatı ya da onarımı gibi iş ve işlemleri de planlanabilecektir.”

“HRS İVEDİLİKLE FAALİYETE GEÇİRİLMELİDİR!”

Konu hakkında Bakanlık’tan bilgi talep eden İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin taleplerinin yanıtsız bırakılmasının da yakışıksız olduğunu ifade eden İzmir Milletvekili Sındır sözlerini şöyle sonlandırdı: “Ülkemizin en büyük 3’üncü metropolü ve İzmir halkının  iradesinin temsil merciinin bilgi talebinin dahi görmezden gelinmesi kabul edilemez. Merkezi yönetim tüm yerel yönetimlere karşı eşit mesafede, adil ve şeffaf olmalıdır. Bu anlamda projenin güzergah ve istasyon bilgileri özellikle yerel yönetimlerle paylaşılmadır. Kent içi toplu ulaşımına çok önemli bir önemli bir katkı sağlayacak olan Halkapınar-Otogar arasındaki 4.5 kilometrelik HRS ivedilikle faaliyete geçirilmesi için gereken ne ise derhal yapılmalıdır.”İzmir Milletvekili Kamil Okyay Sındır’ın Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanı Ahmet Arslan’a yönelttiği sorular:

1.Ankara – İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi’nin yapımına ne zaman başlanmıştır? Bu iki şehir arasında yapılacak demiryolu kaç kilometredir?

2.Projenin başlangıç ve bitiş zamanlaması nedir? Maliyeti oluşturan unsurlar ve toplamda maliyeti ne kadardır?

3.Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi’nin faaliyete geçmesi ile yıllık taşınacak yolcu sayısı ne kadar planlanmıştır?

4.Ankara – İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi’ne eklenen Halkapınar-Otogar arasındaki 4.5 kilometrelik Hafif Raylı Sistem (HRS) yapımı projesi hakkında detaylı bilgiler nedir?

5.Halkapınar-Otogar arasındaki 4.5 kilometrelik Hafif Raylı Sistem (HRS) projesinin yapımı ve faaliyete giriş süreci ne şekildedir ve maliyeti ne kadardır?

6.Halkapınar-Otogar arasındaki 4.5 kilometrelik HRS güzergahı ve istasyonları neresidir?

7.Halkapınar-Otogar HRS Projesi ile ilgili olarak İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı ya da İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi ile yürütülen çalışmalar var mıdır? Varsa bunlar nelerdir?

8.Yapımı tamamlanıp faaliyete girmesiyle Halkapınar-Otogar HRS kapsamında taşınacak yıllık yolcu sayısı tahmini ne kadardır?

kaynak : http://www.egedesonsoz.com/haber/izmir-in-yeni-metro-hatti-meclis-gundeminde-bakan-a-istasyonlar-neresi-sorusu/979469


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter