Gönderen Konu: Hava Koşulları ?????  (Okunma sayısı 2735 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Hava Koşulları ?????
« : 07 Ocak 2015 / 23:17 »

Ne diyeceğimi bilemedim, bilemiyorum da.

TCDD gibi tarihsel bir cumhuriyet kuruluşunun cumhuriyet düşmanı, köksüz yetkililerinin zihniyeti insanların sabırlarını zorlamakta!

Kurum ve kuruluşların işinin ustası, akıl ve bilimi rehber edinmiş, insiyatif ve kişilik sahibi insanlarca yönetilmesi gerekir dediğimizde..

Dediklerimizi fanatik iktidar karşıtlığı olarak görenler vardı!

Oysa, sadece kılık-kıyafetinden (badem bıyık ve türban en bilineniydi) adam sayılanlar, yaptıklarıyla, icraatlarıyla her geçen gün dediklerimizi doğrular hale geldiler.

Aşağıda bir haber var, haberin özeti şu;
Konya-İstanbul YHT gecikiyor, yolda kalıyor, yolcular iki buçuk saatlık bir gecikmeyle başka trene aktarılıyor ve açıklama önce 'olumsuz hava koşulları', sonra 'elektrik kesintisi' daha sonra da 'arıza'!

Yahu 'Sayın yolcularımız, şu şu arıza nedeniyle şu haldeyiz, çözüm için şu yapılıyor, sabrınız için de teşekkür ederiz!' demek bu denli mi zor ve akıl edilemez?

O yolcuların yarısından çoğunun bu hava şartlarında bırakın kış lastiğini, kabak lastikle yola çıkan 'cengeverler' olduğunu bilmez mi insan? Bu cengaverlerin 'olumsuz hava şartları' masalını yutmayacağını nasıl bilmez, akıl edemezsin yahu?

 Kendi insanına bu kadar yabancılaşılır mı?

Neyse..

Birilerinin bu açıklamacılara karşısındaki insanları ....yasak kelime.... yerine koymanın 'kişinin kendi aptallığını ilan etmesi' demek olduğunu anlatması gerekiyor!

Hoş diyeceksiniz ki, bunu dediğimizde anlayacak olsa zaten o aptallığı yapmazdı!

Doğru, haklısınız :)

Ancak haberden yola çıkarak benim Ömer Beye sorularım var;

1. Bizde kullanılan YHT trenlerinin şu anda yaşadığımız hava koşullarından daha olumsuzuna hazırlıklı olması gerekmez mi?

2. Sonuçta elimizde arızalanan bir tren var! Bu trenlerin üreticisinin bir süre sonra 'trenlerimin bakımını sözleşme koşullarında yaptırmadığınız için sık sık arızalanmasına dolayısıyla itibarımın zedelenmesine yolaçıyorsunuz!' diyerek tazminat istemesi söz konusu olabilir mi?

3. Trenlerin bu kadar kısa sürede arızalanmaları normal mi?

4. Ağzını açanın YHT istediği bir zaman diliminde bu türden arızaların, akılları başa devşirmek için bir fırsat olduğunu söyleyebilir miyiz? Öyle ya, 'YHT'lerin ilk yatırım maliyetinden çok bakım-onarım giderleri çok yüksek!' dediğinizde, dediğimizde denilenler bir bakıma havada kalıyordu, bu açıdan arızaların denilenlerin ne demek olduğunu göstermesi gibi bir olumlu yanı olabilir mi?

Öyle ya, 'her şerde vardır bir hayır' diyebilir miyiz?

Saygıyla,
...


Konya-İstanbul YHT yolda kaldı

Konya’dan İstanbul’a giden Yüksek Hızlı Tren’in, Eskişehir’in İnönü ilçesi yakınlarında arızalanması sonucu yolcular yaklaşık 2,5 saat mahsur kaldı.

Yolcular, Ankara’dan gönderilen yeni trenle nakledilmeye başlandı.

Konya’dan İstanbul’a gitmek üzere saat 06.10’da hareket eden Yüksek Hızlı Tren, bölgedeki olumsuz hava şartları yüzünden yaklaşık 1,5 saat gecikme ile Eskişehir’e ulaştı. Burada bir süre bekledikten sora hareket eden tren, yaklaşık 15 dakika sonra İnönü ilçesi Okbulalı köyü yakınlarında aniden durdu. İçinde yaklaşık 300 yolcunun bulunduğu belirtilen tren, meydana gelen arıza yüzünden yaklaşık 2,5 saat bekledi.

İHA muhabirinin telefonla ulaştığı tren yolcuları, kendilerine ilk önce elektrik kesintisi olduğunun söylendiğini, ancak daha sonra trende bir arıza meydana geldiğini öğrendiklerini anlattı. Olay, yolcular arasında korku ve paniğe sebep olurken, Ankara yönünden bölgeye yeni bir tren sevk edildi. Yolcuların, diğer hat üzerinden bölgeye ulaşan trene nakledilmeye başlandığı belirtildi.

kaynak: rayhaber

Adk System Advertising


Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: Hava Koşulları ?????
« Yanıtla #1 : 09 Ocak 2015 / 12:14 »
Arıza ve kaza gibi olayları değerlendirirken, olayın oluşturan koşullar ve bazı teknik parametrelerin çok iyi bilinmesi gerekiyor. YHT'nin arızasının temel sorununu bilmiyoruz. Sadece söylemler üzerine konuşmak da bence yanlış. Tabi esas nedenleri şeffaf olarak öğrenebiliyor muyuz? Orası da ayrı...


YHT'de sert kış şartlarında yaşanan arızalar yeni değil. Daha önce de oldu. Bunun için pek çok parametreler var:
- YHT setleri sert kış şartları için üretici firmanın belirlediği teknik unsurlar baz alınarak hazırlandı mı?
- YHT setleri sert kış şartlarına uyumlu dizaynda mı? (Daha önce Hollanda demiryolları hızlı tren setleri alır, fakat bu setler Hollanda'nın kış şartlarına uyumlu dizayn edilmediği için, kış zamanlarında sürekli sorun çıkarmışlardır. Dünyadan bir örnek)
- Altyapı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon ekipmanları sert kış şartlarına hazır mı veya gerekli teknik önlemler alındı mı?


Sorular az veya kısa gibi durabilir fakat, cevapları oldukça detaylı ve uzundur. Sadece "evet, hazır" gibi cevapların nedenlerinin teknik analizleriyle ortaya konulması gerekmektedir. Bunları bilemediğimiz için sorularınıza net cevap verebilmem çok zor. İyi olanı ise, parası cebimizden çıkan bu setler için merak edip sormak. Neticede sahibi bizleriz ve öğrenmek istiyoruz...  ;)


Saygılarımla.

Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: Hava Koşulları ?????
« Yanıtla #2 : 09 Ocak 2015 / 15:44 »
:)

Her bir yaşanan gelişme kişisel olarak beni hızlı trenden değil ama 'yüksek hızlı' trenden soğutmakta :(

Şu üzerinde konuştuğumuz arıza bile kendi başına bu gibi teknolojik işletmeciliğin neresinde olduğumuzun somut kanıtı!

Bunca yüksek maliyet ödemiş olduğumuz bir yatırımın bu denli sık arıza çıkarması bana hiç normal görünmüyor!

Yapılmış açıklamalara bakıldığında arızaların hiç birinin trenin kendisinden kaynaklanmadığını, alt ya da üst yapı eksikliklerinden kaynaklandığını görmekteyiz. Yüksek hızlı tren yolunun ihata duvarlarını projelendirirken kar yağışının hesaplanmamış olması.. Yoğun kar yağışında birikecek karların nerelerde nasıl çökme yapacağının göz önüne alınmamış olması gibi eksiklikler..

Ya da, üretici firmanın öngördüğü periyodik bakımların 'bize bişi olmaz' mantığıyla ihmal edilmesi..

Tüm bu ve benzeri uygulamalar bir zihniyetin yansıması!

Bu zihniyetin değişmesi de ancak yaşanan kazalar ile mümkün olabiliyor maalesef.

İşte bu nedenle, yaralanma ve ölüm olmayan kazaları, ucuz bedel ödenen dersler olarak değerlendirmek gerekiyor.

Beğensek de beğenmesek de biz buyuz!

Becerebiliyorsak, kendimizi değiştirmekle başlamamız gerekiyor.

Saygıyla,


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Hava Koşulları ????? Benzer Konular

KARLI HAVA, TREN'E İLGİYİ ARTTIRDI !..
Yurt genelinde soğuk ve karlı hava etkisini gösterirken, yolcuların, yolda kalma riski çok az ve trafik kazalarına karşı daha gü... Devamı...

Gösterim: 2114 - Yanıt: 1 - Başlatan:Makinist_26/ Kenan ÖZCAN
Hava donması
Öncelikle hepinize merhaba arkadaşlar.Sanıyorumki mesleği makinistlik olupta bu konu yüzünden muzdarip olmayan arkadaşımız olmam... Devamı...

Gösterim: 3934 - Yanıt: 3 - Başlatan:machinists
Demiryolu Çalışanlarının Çalışma Koşullarından Kaynaklanan Sağlık Sorunları
Değerli Arkadaşlarım,Türk Tabipler Birliği Mesleki Sağlık ve Güvenlik Dergisinde yayımlanmış makalenin linki aşağıdadır. Link de... Devamı...

Gösterim: 2898 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Makinist olma koşulları nedir.
mrb arkadaşlar ben endüstri meslek lisesi mezunuyum elektrik bölümü öğrenciyim benim makinist olma hakkım varmı lütven yardım ve... Devamı...

Gösterim: 4028 - Yanıt: 1 - Başlatan:karapencce58
Hava mualefeti YHT de vurdu
Arkadaşlarımdan aldığım duyumlaarıma göre, Konya hattında seferde olan YHT makinisti aşırı rüzgar ve aşırı toz nedeniyle işyerin... Devamı...

Gösterim: 2370 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ