Gönderen Konu: Herhangi Bir Vagon veya Raybüsü Ray Deformasyonu Kontrol Aracına Çevirmek  (Okunma sayısı 4075 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Elektronik kamera ve sensör teknolojisi hızla ilerlerken, demiryolları da bu teknolojiden en üst düzeyde faydalanıyor. Herhangi bir vagon veya raybüsün bojisinde, müsait bir yere takılabilen özel kamera ve sensörler, ayrıca  buna bağlı bilgisayar sistemi ile bir ray deformasyonu kontrol aracına çevrilebilmektedir.
Konuyla ilgili fotoğraflar ve sistemi geliştiren firmanın web sayfası linki aşağıdadır.
Saygılarımla.





3. Ray Ölçümleri de Yapılabilmektedir.

Web sayfası:  www.KLDLabs.com
« Son Düzenleme: 16 Mart 2011 / 10:51 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2701
Demiryolları, gelişen teknolojiyi izliyerek altyapı güvenliği arttıracak sistemleri kendi bünyesine kazandırmalıdır.

Bildiğim kadarıyla ray muayeneleri gözle yapılıyor. Personel yetersizliği olan Kurumumuzda teknoloji yakından takip birçok personelin uzun zamanda yapacağı bu işi kısa sürelerde ve periyodik olarak bu cihazlarla yapılabilir.

Her Bölge Müdürlüğüzde olmasını dilerim.
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

SERHAT YOLCU

  • Ziyaretçi
Değerli Arkadaşlar..
Sevgili Ömer Tolga Sümerli Arkadaşımız yine güzel bir araştırmayla şu anda ciddi anlamda gündemde olan bir konuyu daha Forumumuza taşımış.
Kütahya Kazasından sonra Raylarda ve Tekerleklerdeki imalat kusurları ve yorulma çatlaklarının tespiti ciddi önem arzetti.
Ayrıca Hızlı Tren İşletmeciliğimize yönelik olarak bu kusurların ve çatlakların tespitini yapabilecek olan NDT(Tahribatsız Muayene) uzmanları yetiştirilmek üzere TSE ile anlaşma yapılarak tüm şebekemizin çeşitli işyerlerinden Yol Bekçisi,Yo Çavuşu, YoöSürveyanı,Kısım Şefi,Şube Şefi, Yol Kontrolörü, Mühendis,Vagon Teknisyeni ve ilgili görevlerde buluna 170 kişi bu eğitime gönderildi, bu eğitim çeşitli seviyelerde hala da devam ediyor.
Eğitim Tahribatsız muayene yöntemlerinin her göreve göre farklı seviye ve konularda verilemsi şeklinde.
Tahribatsız Muayenenin özü şu.
Teflon hariç tüm malzemelerin(cam-pirinç-çelik-Alüminyum-tüm metaller-Seramik v.s) içerisindeki Kılcal çatlaklar, imalat kusurları ve yorulma(işletme)çatlaklarının parçanın, elemanın yapısına herhangi bir zarar vermeden uygun olan yöntemle tespitinin yapılarak gözle görülür hale getirilmesi.
Tahribatsız Muayenenin
1-)Gözle Muayene(VT)
2-)Sıvı Penetrant(PT)
3-)Radyografi(RT)
4-)Ultrasonografi(UT)
5-)Manyetik Parçacık(MT)
6-)Girdap Akımları
olmak üzere 6 farklı metodu var
Bu yöntemler her makina elemanı ya da parçaya uygulanamıyor.
Bu nedenle de farklı uzmanlık alanlarındaki personele farklı farklı NDT eğitimleri veriliyor.
Tüm eğitimlerin 3 seviyesi var.
1. seviye sadece Muayene Yapıp Bulguları 2 seviye elemana sunuyor.
2. seviye eleman Muayene Yöntemini tespit edip, 1. seviye elemanı görevlendirdikten sonra, 1.seviye elemanın bulgularını değerlendirerek Makina elemanı ya da parçanın kabul edilebilirliğine karar veriyor.
3. seviye elemanlar ise Tüm bu işlemleri yapabildikleri gibi 1 ve 2. seviye elemanların eğitimlerini veriyor.
Sertifikasyon anlamında uzmanlık belgeleri veriliyor.
Türkiye de Uluslararası Akrediteye sahip(Tüm sektörleri kapsayan Akreditasyon) TSE olduğu için bu Eğitim TSE den alınıyor.
Bu ne demek.
Kurumumuz Personellerinden 2.seviye Sertifikalı bir NDT Uzmanı Dünyanın tüm ülkelerinde Tüm Sektörlerde çalışabilir(Döküm Sanayii-Metal Sanayii-Silah Sanayii-Gemi İnşaa-Raylı Sistemler v.s)
Çok ciddi derecede güzel, faydalı ve Lisans Üstü Uzmanlık derecesinde bir Eğitim.
Şu anda gerekli eleman ve ekipman olmadığı için Rayların yorulma çatlakları ve imalat kusurları Ultrasonografik Muayene ile tespit edilebilmesi için hizmet alımı gerçekleştiriliyor.
İnşallah bunu artık kendi Kurum personelimiz gerçekleştirecek.
Sadece Raylar değil.Tekerlek Takımları
Makina-Motor elemanları
aklınıza gelen ne varsa..
Bu eğitimin Kurumumuz çeşitli kademelerindeki personele verilmesinde ciddi katkıları olan herkese Başta Eğitim Dairesi Başkanı Sn.Murat Şeneken olmak üzere Sevgi saygı ve Takdirlerimi sunuyorum..
Sevgilerimle..
 

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Serhat Bey'e, eğitimle ilgili olarak yaptığı açıklamalardan dolayı teşekkür ederim. Gerçekten biraz geç kalınmış olsa da bu eğitimi yapan ve katılan herkese teşekkürler. NDT'nin bir uygulanış şeklini başka bir konu ile açıklamaya çalışacağım.

Sayın Demirkanat'ın dileğine bende katılmaktayım. Yol deformasyonu tespiti ve müdahalesinin, yukarıda bahsettiğim tip bir araçla, demiryollarında gelişmiş ülkelerce nasıl yapıldığından kısaca bahsedeyim. Yukarıdaki araçta anlattığım sisteme ilaveten bir GPS navigasyon sistemi bulunmaktadır. Bu hassas navigasyon cihazı sayesinde, bozuk olan raylar tespit edilir edilmez, koordinatlar ve hat boyunca alınan mesafe anında bilgisayara giriliyor. Buna GPS Marker veya GPS işaretleme deniliyor. Basitçe anlatmak gerekirlirse, yolda yürüyorsunuz, gözünüze çarpan yol hatalarını kırmızı bir boya ile işaretliyorsunuz. İşte navigasyon ve bilgisayarlarla yapılan işlem basitçe bu şekilde. Deformasyon biçimi tespit edilip işaretlenen kısım, şayet hattınızda GSM-R varsa anında hat onarım merkezi ve hat tamir makinesinin bilgisayarına ulaşıyor. Hatta GSM-R yoksa, kontrol aracının bilgisayarına veya cd lere bu bilgiler kaydedilip, merkezde değerlendiriliyor ve hat onarım ekibinin bulunduğu aracın bilgisayarına yükleniyor. Böylece onarım ekibi metre dahi şaşmadan, hat boyunca sorunlu kesimleri bulup onarımını yapıyor. Tabi bazı sorunların tam tespiti için ultrasonik muayenede gerekli olabiliyor. Ultrasonik muayenede gözle görülemeyen ve daha sonra problem oluşturabilecek mikro çatlaklar tespit ediliyor. Ülkemizde, kullanımdan ötürü oluşabilecek ray hasarları haricinde, iklimsel farklılıklar ve tektonik hareketler (milimetrik olarak, bizim hemen  farkedemeyeceğimiz, uzun vadede yüzeysel bozulmalara sebep veren) unsurlardan dolayıda ray deformasyonları yada mikroçatlaklar oluşabilmektedir. Hızların yavaş yavaş arttığı günümüzde, bu mikro çatlaklar çok önemli bir sorun haline gelmektedir. Yukarıda bahsettiğim veya benzeri bir araçla periyodik yapılan kontrollerle, bu sorunlarla başedilebilinir.

Tabi burada önemli olan bir husus daha var ki, o da, tek hatlı taşımacılıkta bu işlerin ne kadar sıklıkla yapılabilinirliği?

Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Herhangi Bir Vagon veya Raybüsü Ray Deformasyonu Kontrol Aracına Çevirmek Benzer Konular

Mukavemeti Azalmış Veya Küçülmüş Balast Malzemesinin Elenmesi (Video)
Değerli Arkadaşlarım,Aşağıda linkini gönderdiğim video, tabiri caizse, full aksesuar bir balast eleme makinasına ait. Bu makina ... Devamı...

Gösterim: 3258 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Hızlı ve Çok Fonksyonlu Bir Yol Deformasyonu Kontrol Aracının Temel Yapısı
Merhaba Değerli Arkadaşlarım.Günümüzün gelişmiş demiryolu hata kontrol sistemleri, lazer, hassas sensörler, yüksek çözünürlüklü ... Devamı...

Gösterim: 3594 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Yol Kontrol Aracının Önüne Takılan Tünel Yapı ve Yol Denetleme Sistemi
Merhaba Değerli Arkadaşlarım.Hepimizin bildiği gibi yol kontrol araçları, hızlı ve doğru olarak yoldaki malzemenin deformasyonu ... Devamı...

Gösterim: 2668 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Yol Kontrol Aracına Takılan Hızlı ve Çok Fonksiyonlu Katener Ölçüm Sistemi
Merhaba Değerli Arkadaşalrım,Yüksek hızlı hatlar başta olmak üzere elektrikli hatların dünya genelinde artması, yol kontrolüyle ... Devamı...

Gösterim: 3626 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
yolcu veya yük vagonları
      Yolcu veya yük vagonları var olan hatlarımıza göre en fazla kaç metre uzunlukta olabilir. ideal uzunluk var mıdır?  Vagon ... Devamı...

Gösterim: 2745 - Yanıt: 1 - Başlatan:bedendili