Gönderen Konu: Hızlı Tren Ücret Politikası  (Okunma sayısı 2020 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Hızlı Tren Ücret Politikası
« : 04 Nisan 2009 / 14:24 »

Değerli Demiryolcular,
13 Mart 2009 tarihi itibariyle Hızlı Tren İşletmeciliği Ankara-Eskişehir hattında başlatılmış ve 2 Nisan'a kadar bu hattın yolcu taşıma ücreti kişi başına promosyon ve tanıtım amaçlı olarak 5 TL olmuştur.Bu düşük tanıtım ücreti nedeniyle tüm seferler tam doluluk oranına ulaşmıştır.
Ancak 2 Nisan'dan itibaren fiyatlar Mayıs ayına kadar % 50 indirimli olarak Ekonomik sınıfta 20 TL First Clas'ta da 30 TL olarak belirlenmiştir.Maysı yaında ise bu rakamlar 2 katına çıkarılacaktır..
Fakat dün saat 15.00 seferli YHT ile Ankara'dan Eskişehir'e yolculuk eden biri olarak gördüğüm kadarıyla fiyatların artmasıyla beraber bu trenlerin doluluk oranında büyük bir düşüş olduğunu gözelmlemiş bulunmaktayım..Bindiğim trende koltukların yarıdan fazlası boş durumdaydı!..
Eğer Mayıs ayıyla itibaren fiyatlar 2 katına çıkarılırsa korkarım ki,koltukların % 80'inin boş kalma riski kuvvetli bir ihtimaldir!..Bunun nedenleri olarak da :
-Eskişehir-Ankara arası yolcu potansiyelinin çok yüksek olmayışı
-Yaşanan ekonomik kriz nedeniyle insanların ekonomik alternatifler üzerine yoğunlaşmaları
-Otobüs firmaları arasında büyük rekabetler yaşanıyor olup,uygulanan fiyatların tren fiyatlarının çok altına düşürülmüş olması
-Hedef yolcu kitlesinin uzun yıllardır alışkanlık olarak tren kültüründen uzak kalmış olmaları
gibi nedenleri gösterebiliriz..
Durum böyleyken ; bence YHT fiyatlandırma politikasının şekillendirilmesinde şöyle bir strateji uygulanması gerekir :
Yukarıdaki etkenler dikkate alınarak arz-talep dengesi doğrultusunda maksimum doluluk oranına ulaşana değin fiyatlar aşamalı olarak aşağıdan yukarı doğru artırılmalı ve diğer alternatif taşıma araçlarının potansiyel yolcularının trenlere kaymaları sağlanmalıdır..
Oysa şimdi yapılan şey; kısa süre içerisinde fiyatlarda büyük artırımlar yapmak şeklindedir ki bu çok yanlış bir politikadır..Üçte ikisi boş giden bir trende 20 TL fiyat uygulamaktansa tam doluluk oranında 10 TL'ye taşımacılık yapıyor olmak çok daha mantıklı bir davranış olacaktır..Zaman içerisinde düşük fiyata alıştırılmış yolcular tren seyahatlerine yeterince alıştıktan ve otobüslerden koparıldıktan sonra zaten arz talep dengeleri trenler lehine değişime girecek ve talep arttıkça fiyatların da yukarı doğru yükseltilebilme olanağı doğacaktır..
YHT'nin enerji(Elektrik) sarfiyatı zaten çok düşük düzeydedir ve duyumlarıma göre Ankara-Eskişehir arasında 100 ila 1000 TL arasında olduğu belirtilmektedir..Diğer giderler zaten her halükarda sabit olduğuna göre fiyatların düşük olması TCDD'ye birşey kaybettirmeyecek tam tersine uzun süreli zaman içerisinde üyük kazanımlar sağlayacaktır..
Konu hakkında benim görüşlerim bu şekildedir..
Saygılarla..

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


Hızlı Tren Ücret Politikası Benzer Konular

Eşit İşe Eşit Ücret
2006 yılında bazı branşlardaki arkadaşlarımızın aynı ünvanda çalışıp yüksek ücret alan bazı kimseleri örnek göstererek kendi maa... Devamı...

Gösterim: 5909 - Yanıt: 6 - Başlatan:Trenci96
HIZLI TREN...,YENİ ADIYLA "YÜKSEK HIZLI TREN..."
13 Mart 2009'da birçok kişiyle birlikte benim de rüyam olan hızlı tren ilk seferini gerçekleştirecek.Vatandaşımızın "ayağı" alış... Devamı...

Gösterim: 2880 - Yanıt: 3 - Başlatan:koncar52512
BTS'den Ücret Adaletsizliğinin Giderilmesi İçin Basın Açıklaması
BTS, Bugün TCDD Genel Müdürlüğü Protokol Kapısı Önünde 17.01.2011 T. 12:30 da Ücret Adaletsizliğinin Giderilmesi İçin basın açık... Devamı...

Gösterim: 2402 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Atatürk Dönemi Demiryolu Politikasına Bir Bakış
Atatürk Dönemi Demiryolu Politikasına Bir BakışTürkiye Cumhuriyeti kurulduğunda ülkedeki ulaştırma imkânları, ülke ihtiyaçlarını... Devamı...

Gösterim: 2552 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
25 TL ilave ücret
MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI Sayı : 29286972-841.02.17(10)-70952 27/09/2013Konu:Tahakkuk ve Ödemeleri İşleri             İlgi :... Devamı...

Gösterim: 2553 - Yanıt: 0 - Başlatan:karesi