Gönderen Konu: HIZLI TRENİN TAHRİBATSIZ MUAYENESİ..  (Okunma sayısı 4560 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

SERHAT YOLCU

  • Ziyaretçi
HIZLI TRENİN TAHRİBATSIZ MUAYENESİ..
« : 12 Nisan 2009 / 00:16 »

Değerli arkadaşlar..
şu içinde bulunduğumuz günlerde TCDD ile TSE arasında imzalanan bir protokol ile ücreti yatırılmış olan 1.200.000 dolar civarında bir rakama Kurumumuzun Yol ve Cer birimlerinden, ADF den personleller Tahribatsız muayene(NDT-Nondestructive testing) eğitimi almaktalar..
Bu eğitimler Lisans üstü uzmanlık eğitimi..
Makina-Metalurji ve Kimya Mühendisliği disiplinleriyle daha çok alaklı bir eğitim..
Kısmen de İnşaat..
Ben bu eğitimlerden daha önce bahsetmiştim..
CAF Hızlı tren setlerinin işletilmesi şartları arasında yer alan bir gereklilik nedeniyle bu eğitimler alınıyor ve Kuruma NDT Uzmanları kazandırılıyor..
Hızlı Tren setlerinin yürüyüş aksamında(dingil-tekerlek-bandaj) ve Raylar da tahribatsız muayene yöntemleri ile periyodik muayenelerin yapılması ve İmalat-İşleme ve işletme çatlaklarının önceden belirlenmesi bu muayenenin temel amacı..

 Tahribatsız İnceleme ya da Değerlendirme (NDE) olarak da bilinen NDT, dahili arızaları ve bozulmaları tanımlamak ve nicelemek için materyallerin, bileşenlerin ve bağlantıların birkaç yöntemle incelenmesini kapsar.

NDT’nin amacı, bozulmaya yol açmadan önce – tanınmış Kabul kriterleri ya da yıllar boyunca tanımlanmış bozulma profillerine dayanarak -  materyal özelliklerini değerlendirmek, üretim öncesi ürün kalite ve performansını sağlamak olduğu kadar,  mühendislik yapılarının güvenli kullanımını da sağlamaktır.
NDT Şu anda 6 yöntem olarak uygulanmakta, her materyale, her yöntem uygulanamamaktadır..
1-Gözle Muayene(VT)
2-Sıvı Penetrant Yöntemi(PT)
3-Radyografi (RT)
4-Ultrasono0grafi(UT)
5-Manyetik Parçacık Yöntemi(MT)
6-Girdap Akımları Yöntemi(ET)
 olarak bilinen bu yöntemlerde uzmanlık seviyesi üç olarak sınıflandırılmıştır.

Şu anda Kurumumuz personleerinden 1. seviye, 2. seviye olarak eğitimler alınmakta, tüm eğitimlerin sınavlarından en yüksek puan alan, ve altyapısı sağlam 15 kadar kişiye de 3. seviye eğitimler verilecektir.


Bu teknolojinin dünyaca en önde gelen kuruluşları ve Bilim adamları Almanlardan çıkmış olup, Almanlar NDT alanında dünya lideri..

Buna rağmen Almanların Hızlı treni ICE,4.haziran.1998 tarihinde Eschede istasyonunda, NDT' ile görülemeyen bir işletme çatlağı nedeniyle bandaj kırılması neticesi dray etmiş ve 101 kişi bu kazada ölmüştü..

Bu kazanın ardından Almanlar NDT Teknolojilerini ve NDT sistemlerini yeniden düzenleyerek böyle bir kazanın bir daha yaşanmaması için ciddi önlemler aldılar..

Söylemek istediğim konu şudur.
NDT gerek Hızlı Tren işletmeciliğinde, gerekse Konvansiyonel Hat işletmeciliğinde Çok ciddi bir konudur.Almanlar bile Hızlı trenlerinin kaza yapmasını önleyememiştir.
Hal böyleyken Kurumumuzda bu eğitimin tamamen genç personellere, Altyapısı olan personellere verilmesi ve bu uzmanlardan uzun bir sğüre faydalanılması gerektiği kanaatindeyim.
Oysa uygulamada, hizmetinin 30-35 yılına gelmiş 50 yaş üzerinde kişilerinde, yada Lise eğitimin dışarıdan bitirme diye tabir edilen bir şekilde bitirmiş, bir şekilde Yol Sürveyanı ünvanı almış kişilerin bile bu eğitime gönderildiklerini görmekteyim..

Amaç sözde uzmanların varlığını sağlamak olmamalıdır.
Gerçekten uzmanlar yetiştirilmeli ve bu uzmanların Hızlı trenlerin tüm periyodik muayenelerini eksiksiz olarak yapacak ekipman ve imkanlarla donatılmaları, bu muayenelerin eksiksiz olarak yapılarak Güvenli bir Hızlı tren işletmeciliğinin yapılması sağlanmalıdır..

Sıvı penetrant,ve Gözle muayene eğitimleri tamamlanmış olmasına rağmen, önümüzdeki günlerde açılacak olan Ultrasonografi 1 ve 2. seviye eğitime katılacak olan personellerin tekrar gözden geçirilmesi ile  ciddi anlamda zor olan bu eğitime bu eğitimin altından kalkacak, altyapısı sağlam, genç personellerin, Mühendislerin, Teknikerlerin katılımı sağlanmalıdır..
Sevgi ve saygılarımla..

Adk System Advertising


Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: HIZLI TRENİN TAHRİBATSIZ MUAYENESİ..
« Yanıtla #1 : 12 Nisan 2009 / 23:47 »
Öncelikle TCDD'nin YHT işletmeciliği için açmış olduğu bu eğitimi yerinde gördüğümü belirtmek isterim. Çok memnun oldum. Diğer taraftan eğitime dahil edilen personel konusunda sayın SERHAT YOLCU ile aynı fikirdeyim. Bu tür eğitimler sürekli düzenlenmez. Dolayısı ile eğitim alan insanların bu alanda TCDD'ye uzun süre hizmet vereceği söz konusu olan personel özenle seçilmelidir. YHT makinistlerinin seçiminde bizler yıllar önce isimlere girmeden kriterleri bir komisyon kurarak belirlemiştik. Aynı hassasiyetin bu tür personel seçiminde de esas olmasını gönül isterdi. Esas olan TCDD'ye uzun süre hizmet vermesi muhtemel personelin seçilerek bu eğitimlere gönderilmesidir. Birilerine kıyak çekmek maksadıyla insanlar tefrik edilirse bundan hem TCDD hemde devletimiz zarar görür.
Saygı ve sevgiler
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Ynt: HIZLI TRENİN TAHRİBATSIZ MUAYENESİ..
« Yanıtla #2 : 13 Nisan 2009 / 10:33 »
Serhat Bey ve Levent hocam önemli bir konu üzerinde durmuşlar. Hayati önem arzeden bir kontrol sistemi olan NDT, sadece demiryollarında kullanılmamaktadır. Başta havacılık olmak üzere, gemi sanayi ve kritik görevlerde, neredeyse 24 saat çalışan ağır iş makinelerinde de kullanılmaktadır. Ölçüm teknikleri, Serhat Bey'in madde madde olarak sıraladığı biçimdedir. Böylece, bu eğitimleri alan kişiler, yukarıda belirttiğim iş alanlarındaki malzeme bilgisine dair basit bir kurs gördükten sonra, bu alanlarda da iş bulabilirler.
Saygılarımla.
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


HIZLI TRENİN TAHRİBATSIZ MUAYENESİ.. Benzer Konular

HIZLI TREN GEREKLİ Mİ?
  HIZLI TREN NE KADAR GEREKLİ?      ÜLKEMİZİN İÇİNDE BULUNDUĞU EKONOMİK ÇÖKÜNTÜYÜ VE DIŞ BORÇLARI DÜŞÜNÜRSEK HIZLI TREN KANATİMC... Devamı...

Gösterim: 14674 - Yanıt: 25 - Başlatan:halilüstün
HIZLI TREN
Hızlı tren rayları, İskenderun limanındaHATAY,14.06.2008 14:45:36Konya-Ankara arasındaki demiryolunun yenilenmesinde kullanılmak... Devamı...

Gösterim: 2580 - Yanıt: 1 - Başlatan:mehmet şahin
3. HIZLI TREN SETİ DE GELDİ
Hızlı tren projelerinde kullanılacak 3. hızlı tren seti de Derince Limanı’na geldi. Birbirinden ilginç fotoğraflarla buluşma anı... Devamı...

Gösterim: 2569 - Yanıt: 0 - Başlatan:koncar52512
HIZLI TREN...,YENİ ADIYLA "YÜKSEK HIZLI TREN..."
13 Mart 2009'da birçok kişiyle birlikte benim de rüyam olan hızlı tren ilk seferini gerçekleştirecek.Vatandaşımızın "ayağı" alış... Devamı...

Gösterim: 3041 - Yanıt: 3 - Başlatan:koncar52512
HIZLI TREN AĞLARI GELİYOR!!!
TCDD Genel Müdür Yardımcısı Erol İnan, 10 yılda Anadolu'yu hızlı tren ağlarıyla donatmanın planlandığını söyledi. TCDD Genel Müd... Devamı...

Gösterim: 1971 - Yanıt: 1 - Başlatan:Makinist_26/ Kenan ÖZCAN