Gönderen Konu: İLK MİLLİ ELEKTRİKLİ LOKOMOTİFİMİZ E1000 RAYLARDA  (Okunma sayısı 2782 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2696

Türkiye'yi yerli araç sektöründe dünya otoritelerinden biri haline getirecek Milli elektrikli Lokomotif E1000 8 Ekim 2015 tarihinde Eskişehir'de düzenlenen törenle raylara indi.



Tamamı yerli teknoloji ile geliştirilen E1000, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Nabi Avcı, Eskişehir Valisi Güngör Azim Tuna, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın, üst düzey bürokratlar ve vatandaşların katılımıyla test sürüşlerine başladı.
 
TCDD, TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) ve Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi A.Ş. (TÜLOMSAŞ) ortaklığı ile yürütülen projede 18 bilim insanı görev aldı.

TÜBİTAK’ın desteklediği ve 18 bilim insanının görev aldığı milli proje 4 yıllık yoğun çalışmanın ardından tamamlandı. Milli elektrikli lokomotif E1000 ile Türkiye; dünyada sadece gelişmiş ülkelerin sahip olduğu ve raylı araç sektöründe katma değeri en yüksek bileşenlerden oluşan cer konverteri, cer kontrol ünitesi, tren kontrol ve yönetim sisteminin hem tasarımcısı hem de üreticisi konumuna ulaştı.

Modern sürüş ve 1 megavatlık cer sistemiyle ön plana çıkan E1000’in tüm laboratuvar, yazılım ve alt yapı çalışmaları, fabrika ve yol testleri, prototip üretimi yüzde yüz yerli olarak gerçekleştirildi. Projede Türkiye’nin sahip olduğu teknolojiler; hafif raylı taşıtlardan, hızlı trenlere kadar birçok raylı taşıta uyarlanabilecek.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın 2023 hedefleri doğrultusunda, hayata geçirilen projede sahip olunan yerli teknolojiler ile Türkiye yurt dışına bağlı kalmadan lokomotif tasarlayabilecek, üretebilecek ve satış yapabilecek. İhracatta Türkiye’ye ivme katacak Milli elektrikli lokomotif E1000, cari açığı azaltmasının yanı sıra yüksek güçte ana hat lokomotifi, yüksek hızlı tren ve şehir içi raylı taşıt üretiminin öncülüğünü üstleniyor.
 
“E1000 HAKLI BİR GURURU BİZLERE YAŞATIYOR”
Açılış töreninde Türkiye’nin demiryolu serüveninin Cumhuriyet öncesine dayandığını belirten Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık “Bugün sanayide iki yolunuz var. Ya tüketen, ithal eden bir ülke olacaksınız; ya da üreten ve ihraç eden bir ülke. Bu noktada E1000 haklı bir gururu bizlere yaşatıyor. Eskişehir’in bu sevinçteki yeri çok ayrı. Sadece Türkiye’nin demiryolu serüven kavşaklarından biri değil. İlk yerli otomobil Devrim de burada üretildi. Bugünkü siyasi anlayış 1961 yılında da olsaydı, hiç şüphem yok ki dünyada bir Türk markası olan Devrim otomobili en çok tercih edilen markalardan biri olacaktı. Ülke olarak gücümüze inanıyoruz. Milli, yerli üretimde önemli adımlar atacağız. Zira artık lokomotif sektöründe dünyada Ar-Ge yeteneği olan, ürün geliştiren bir ülke konumuna bugün E1000 ile yükseldik. Artık sırada seri üretime geçme safhası var. Raylı sistemler dünyada her geçen gün talebin arttığı bir sektör. Önümüzdeki yıllarda 18 milyar dolarlık yatırım yapılması tahmin ediliyor. E1000, yüksek hızlı tren, milli lokomotiflerimiz ile dünya pazarında da iddialı bir şekilde pay alan ülke konumuna geleceğiz” dedi.

“E1000 ASRIN İLHAMINA HİTAP EDECEK BİR PROJE”
Törende bazı şehirlerin hikayesinde demiryolu ağırlığı olduğuna dikkat çeken Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Nabi Avcı, Eskişehir’in bu şehirlerden biri olduğunu ve kültüründe demiryolunun çok önemli olduğunu belirtti. Bakan Avcı, “Coğrafyamızı demiryollarıyla birbirine bağlama rüyası devam ediyor. İpekyolunu tren yolları üzerinden ihya edecek projelerimiz var. Yüksek hızlı trenler de raylarımızda akmaya başlıyor. Bugün sisteme dahil edilen yerli ve yurdun malı olan E1000 asrın ilhamına hitap edecek bir proje. Eskişehirli olarak bu hayırlı gelişmeye ev sahipliği yapmanın sevincini duyuyoruz. Emeği geçenlere teşekkürlerimizi sunuyorum” dedi.

“ESKİŞEHİR DAHA BÜYÜK PROJELERİ BAŞARABİLECEK POTANSİYELE SAHİP”
Projenin önemli bir dönüm ve noktası olduğunu vurgulayan Eskişehir Valisi Güngör Azim Tuna ise Eskişehir’in daha büyük projeleri başarabilecek potansiyele sahip olduğunu belirtti. TÜLOMSAŞ’ın milli bir değerimiz olduğunu belirten Tuna, demiryolu sektörü alanında üniversiteler ve yerel sanayi kuruluşları ile birlikte büyük mesafe kat edildiğini ifade etti.

“E1000 YURT DIŞINA AÇILMAK İÇİN ÖNEMLİ BİR ADIM”
TÜBİTAK MAM ve TÜLOMSAŞ önderliğinde gerçekleştirilen yüzdeyüz yerli elektrikli lokomotifin yabancı sektörlere adım atılmasında önemli bir adım olduğunu vurgulayan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın ise “E1000, 2003 yılından bu yana yüksek hızlı ve hızlı demir yolu projeleri içerisinde önemli bir yere sahip. Yüksek hızlı ve hızlı taşımacılık için milli projelere yönelik milli tren çalışmalarına daha çok hız verdik. Ray bağlantı elemanlarından, travers fabrikasına ve dizel ya da elektrikli lokomotife ve yolcu vagon üretimine kadar önemli hedeflerimiz; bu noktada önemli çalışmalarımız mevcut. Üniversitelerimizin de değerli katkılarıyla demir yollarında modern sürüş sistemine sahip çalışmalarımızı artıracağız. E1000’de emeği geçen herkesi kutluyor, teşekkürlerimizi sunuyoruz” dedi.

“E1000 TARİHE DÜŞÜLECEK ÖNEMLİ BİR NOT”

Açılış töreninde 2004 yılından itibaren demiryollarının yeniden yapılandırılması için önemli bir vizyon hazırlandığını belirten TÜLOMSAŞ Genel Müdürü Hayri Avcı, “Milli elektrikli lokomotif E1000, tam bir mühendislik başarısı. Proje ile lokomotif sektöründe kendi yazılım ve donanımını geliştiren dünyadaki nadir ülkelerden biri konumuna ulaştık. 2016 yılından itibaren kendi markamızı taşıyan elektrikli ana lokomotif üretimine geçeceğiz. Önümüzdeki diğer önemli bir proje de Milli Yüksek Hızlı Tren. Üretimi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Böyle bir vizyonun göstericisi, müjdeleyicisi E1000’de görev alan, destekleyen herkese teşekkür ederiz” açıklamasını yaptı.
 
“E1000’İ ÜLKEMİZE KAZANDIRMAKTAN MUTLUYUZ”
Raylı taşıt sektöründeki tüm bileşenlerin yerli olarak üretildiği E1000’in 9.5 milyon TL’ye mal olduğunu belirten TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi Başkanı Doç. Dr. Bahadır Tunaboylu; “TÜBİTAK MAM, TÜLOMSAŞ ve TCDD ortaklığı ile hayat bulan E1000’in ülkemiz için hayırlı olmasını diliyoruz. Kazandığımız teknolojiler, eğitimli insan gücümüz, tasarım kabiliyetimiz ve inovasyonda aldığımız yolu, ileri teknolojiye sahip cer sistemlerimizi daha güçlü farklı raylı projelerde kullanabileceğiz. Yeni teknolojiler geliştirmeye devam edeceğiz” dedi.

Kaynak: http://www.tcdd.gov.tr/ilk-milli-elektrikli-lokomotifimiz-e1000-raylarda+h1242[/b][/size][/font][/color]
« Son Düzenleme: 25 Kasım 2015 / 09:57 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimdışı Demirkanat / Kürşad YAVUZ

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 2696
Ynt: İLK MİLLİ ELEKTRİKLİ LOKOMOTİFİMİZ E1000 RAYLARDA
« Yanıtla #1 : 25 Kasım 2015 / 09:58 »
Emeği geçen herkeze teşekkür ederim.

Bu tip projelerin yerlilik oranı artarak devam etmesini dilerim.

Ülkemizde bunları üretecek ve geliştirecek zeka gücü var önlerini açar ve teşvik verirsek daha neler yapabiliriz neler...
« Son Düzenleme: 25 Kasım 2015 / 10:00 Gönderen: Demirkanat / Kürşad YAVUZ »
http://twitter.com/demiryolcuyuz

Türk milleti!

Ebediyete akıp giden her on senede, bu büyük millet bayramını daha büyük şereflerle, saadetlerle, huzur ve refah içinde kutlamanı gönülden dilerim.

Ne mutlu Türküm diyene!

Ankara, 29 Ekim 1933

Mustafa Kemal ATATÜRK

Çevrimdışı feyzullah

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 104
Ynt: İLK MİLLİ ELEKTRİKLİ LOKOMOTİFİMİZ E1000 RAYLARDA
« Yanıtla #2 : 25 Kasım 2015 / 10:52 »
gülmekten konuşamıyor, bazen insan

Çevrimdışı mst

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 113
Ynt: İLK MİLLİ ELEKTRİKLİ LOKOMOTİFİMİZ E1000 RAYLARDA
« Yanıtla #3 : 27 Kasım 2015 / 18:15 »
Değerli arkadaşlar, bu haberi takip ediyorum, bakalım neler olacak...


Yerli teknoloji taraftarı olduğumu, ülkemizin kendi teknolojisini kurmak zorunda olduğunu, azami ölçüde yerli imalatı savunduğumu biliyorsunuz. Bu açıdan, çabaları elbette takdir ediyorum ve destekliyorum. Ancak;
** Partiler ve kişiler gelirler ve giderler, kurumlar baki kalır. Siyasetçilerden rica ediyorum, böyle gayretleri propaganda konusu yaparak belirli parti ve ideolojilere endekslemeyiniz. Aksi halde bu siyasiler işbaşından gittikleri zaman teknolojik gayretler de yarım kalır, olan ülkeye olur.


** "Yerli, yerli teknoloji, tamamen yerli, %100 yerli, milli" vs. gibi tabirleri kullanırken dikkatli, titiz ve hatta hasis olunmalı. "Biz bunu yaptık, ama yerlilik oranı şimdilik bu kadar" denilebilir, ayıp değildir, teknolojik atılım böyle başlar. İpin ucunu bir yerden yakalamak zorundayız. Bunun yerine "tamamı yerli teknoloji ile geliştirilen..." şeklinde cümleler kurarsanız o zaman benim gibi sorarlar:
    ** Afedersiniz, sizin yerli teknolojiniz mi vardı? Yoksa ben mi bilmiyordum?
    ** Bu lokonun tekerleklerini nereden aldınız? Siz mi ürettiniz?
    ** Pantografı ve pantograf kömürlerini nereden aldınız?
    ** Cer motorlarını da siz mi imal ettiniz?
    ** Dış ve iç tasarımını siz mi yaptınız? Bojileri kim tasarladı? Yanılıyorsam lütfen düzeltin, bu loko eski Alman MAK tasarımı değil mi? Yanlış mı biliyorum? Laf aramızda, en azından gövde tasarımını yeniden siz yapabilirdiniz, ama yapmadınız.
    ** Elektronik devre elemanlarını siz mi ürettiniz? Bu ülkede mikroçip fabrikası var da biz mi duymadık? Triyak üretimi yaptınız da bizim haberimiz mi olmadı?
    ** Fren sisteminin elemanlarının hepsi sizin mi? vs.vs.vs.
    Bunları soruyorum, çünkü teşkilat olarak siz ATS'leri bile faal tutmayı başaramadınız. Sonra, binin benim gibi İzmir Maviye, sabaha kadar takırtıdan uyuyamazsınız, çünkü bir sürü apletili tekerlek var, takırtıdan geçilmiyor. Söylediğinizde ise "nasılsa bu ihtiyar bişeyden anlamaz" düşüncesiyle herhalde, "o ses conta başlarından geliyor" filan deniyor. Sanki ben trene ilk defa biniyorum, sanki o ninni gibi "tıkır-tıkır" sesiyle "takır-tukur-takır-tukur" seslerini ayırdedemeyecek kadar aptalım. Offf. Üstelesem kavga çıkacak. TCDD, insanları salak yerine koymaktan vazgeçmeli, aksine, kimin ne olduğunu zaten bilemezsiniz, bu nedenle karşınızdaki kişi en az sizin kadar biliyor diye düşüneceksiniz. Ya karşınızdaki kişi emekli makinist ise? Mahcup olmayacak mısınız? Bu tutumu anlamıyorum, neyse...


Bu nedenle, lütfen, abartmadan, ne olduğumuzu ve nerede olduğumuzu, hangi safhada olduğumuzu bilerek, ileride neler yapacağımızı planlayarak yolunuza devam ediniz. Yeterince çalışılırsa başarılmayacak iş yoktur. Devamını diliyorum.


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


İLK MİLLİ ELEKTRİKLİ LOKOMOTİFİMİZ E1000 RAYLARDA Benzer Konular

DE 18000 LOKOMOTİF
DE 18000 TİPİ LOKOMOTİFLER Profil Görüntüsü Önden Görünüşü [img]http://80.190.202.79/pic/d/dem Devamı...

Gösterim: 7096 - Yanıt: 3 - Başlatan:Trenci96
DE 18100 LOKOMOTİF
DE 18100 TİPİ LOKOMOTİFLER Profil Görüntüsü Üstten Görünüşü [img]http://80.190.202.79 Devamı...

Gösterim: 4476 - Yanıt: 1 - Başlatan:Trenci96
LOKOMOTİFTE TARİHE YOLCULUK
Eskişehir'de 1894 yılında ''Anadolu-Osmanlı Kumpanyası'' adıyla kurulan atölye bugünkü TÜLOMSAŞ'ın temelini oluşturdu.         ... Devamı...

Gösterim: 3966 - Yanıt: 0 - Başlatan:koncar52512
Yerli Manevra ve Kısa Yol Yük Lokomotifi E1000 Prototipi Testleri Sürüyor
     TÜLOMSAŞ tarafından, TÜBTAK desteği ile üretilen ilk yerli elektrikli manevra ve kısa yol yük lokomotifi olan E1000 testler... Devamı...

Gösterim: 1507 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
ALAN SEÇİMİM VAR SİZCE RAYLI SISTEM MAKINAMI? RAYLI SİSTEM ELEKTRİKMI ???
KIRIKKALE RAYLI SİSTEMLER LİSESİ 2 SINIFA GİDİYORUM..BU SENE ALAN SECİMİMİZ VAR RAYLI SİSTEMLER ELEKTRİK ELEKTRONIK VE RAYLI SİS... Devamı...

Gösterim: 3115 - Yanıt: 1 - Başlatan:HBERKAY771