Gönderen Konu: İlk özel hat mı acaba ?  (Okunma sayısı 5306 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
İlk özel hat mı acaba ?
« : 27 Kasım 2008 / 00:02 »

14 aydır kapalı durumda bulunan Nusaybin-Kamışlı arasındaki demir yolu hattı Nusaybin'li iş adamı Müfit Adnan Yumuşak tarafından Türkiye ve Suriye'deki ilgili kuruluşlarla yaptığı girişimler sonucunda, kendi şirketi Aysan A.Ş'nin demir yolundan yararlanması için özel izin aldı.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Adk System Advertising


Çevrimdışı makinist03

  • Emektar Üye
  • ***
  • İleti: 58
Ynt: İlk özel hat mı acaba ?
« Yanıtla #1 : 29 Kasım 2008 / 21:25 »
    Levent bey dediğiniz gibi ilk özel hatmı acaba? Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda. Yıllardır bizlere söylenen ve hazırlanan yeni kanun taslağında da gördüğümüzden farklı bir durum değil mi bu? Çünkü hep alt yapının değil sadece üst yapının yani tren işletmeciliğinin ve ilgili birimlerin özelleşeceğini düşünüyorduk. Hoşçakalınız.

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: İlk özel hat mı acaba ?
« Yanıtla #2 : 30 Kasım 2008 / 00:13 »
Sahipsiz vatanın batması haktır
sen sahip çıkarsan bu vatan batmayacaktır

Demiş şairimiz. TCDD sahip çıkmadığı için iş adamımız sahiplenmiş. Kanun taslağında dahi böyle bir durumun olabileceği öngörülmediği halde bu özel izin nasıl alınmış gerçekten banada ilginç geldi. Kanun hazır çıkmadan bu değişikliğinde içinde yer alacağı bir düzenleme olsaydı daha akılcı ve makül görülebilirdi. Şimdi ise dediğiniz gibi sahip çıkılan yalnızca tren değil bütünüyle bir hattır. Konu detaylı olarak tartışılmalıdır. Kimse yanlış anlamasın amacımız bağcıyı dövmek değil fakat bunun bir disiplin içerisinde olması gerekir diye düşündüğümüzden dolayı tartışılmalıdır diyoruz. Özel tren işletmeciliğini bile henüz başaramamış TCDD'nin bu özel hat olayını birileri mutlaka açıklayacaktır. Bizlerde herkes gibi açıklama bekliyoruz.
Selam ve saygılar
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: İlk özel hat mı acaba ?
« Yanıtla #3 : 03 Mayıs 2012 / 04:32 »
Diğer bir çok şey gibi bunun için de günaydın!

Elektrik dağıtım özelleşti, faturalarda 'enerji taşıma/iletim bedeli' diye bedel var artık, diğer başka ücretlerin yanında!

Telekom özelleşti, ttnet dahil en yavaş en pahalı internet bağlantısına bağlıyız!

Tekel özelleşti, rakıyı Teksas'lı abiler satar oldu! Aracılık edenler 7 sülalelerine yetecek kadar avanta, üstelik resmi avanta pardon kar ettiler!

Sırada demiryolları var ama, özelleştirebilmek için özel sektöre süslü göstermeleri gerekiyor! Kolaylık ve ucuzluklar bundan! Hani özel sektör almak/işletmek için teklif vermeye cesaret edebildin maksat!

Dereler, santral ayağına özelleşti, o gümbürtüde adamlara enerji üretmenin yanında suyu kullanma/satma hakkını da verdikleri çıktı ortaya!

Eeeeee,

Grev yapıp hakkını arayan demiryolcuya saldıran insan kılıklı sığırların olduğu bir ülke burası artık! Dikkat edilirse, oyverenlerin oy verdikleri adamı taklit ettikleri, günlük yaşamda hemen herkese efelendikleri görülecektir. Bundandır, kadın ve çocuk cinayetlerinin artması, bundandır işçinin, memurun adam yerine konmaması! Bundandır unutturulan Ali Dibo yerine başka birinin daha gündeme gelmesi!
...
Saygıyla,

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
Ynt: İlk özel hat mı acaba ?
« Yanıtla #4 : 03 Mayıs 2012 / 18:50 »
Konuya ideolojik veya başka  amaçla bakmadan objektif bakılırsa  güzel bir uygulama oldugu görülebilir...özel şirketin dinamizmi ve yenilklere açık yapısı  sayesinde tcdd den daha iyi bir işletmecilik yapacagı ve kar edecegi aşikardır...fanatik görüşler farklı görebilir ancak mevcut sevk  sistemi dahil işletmecilik yapısı o kadar zordur ki tcdd den başkası yapamaz  yapsada kaza olur anlayışı makul degildir...bu durum tcdd nin mikro düzeyde şirketle yönetilmesidir....nitekim tcdd de daha önce şirket tarafından yönetiliyordu....bu zamanda bir şirketin herhangi bir hat kesimini komple yönetmesi  gözlerde büyütecek kadar zor degildir...kendini vazgeçilmez yaptıgı işi kendinden başkası yapamaz anlayışı bu durumu anlayamaz....etrafına baksa  anlayacak ancak baktıgı halde göremeyen gördügü halde çözemeyen çözdügü halde ideolojisinden dolayı  istemezük diyenler muhakak olacaktır...

Çevrimdışı trenren

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 283
Ynt: İlk özel hat mı acaba ?
« Yanıtla #5 : 03 Mayıs 2012 / 18:58 »
ÖZEL HATLA FALAN NE ALAKASI VAR KONUNUN.... >:( ŞİRKET TAŞIMA İÇİN İZİN ALMIŞ....SANKİ HAT SATILMIŞ ADAM KENDİ HATTINDA KENDİ TRENİ KENDİ VAGONU KENDİ PERSONELİ VS GİBİ YANLIŞ ALGILARA YOL AÇMAYIN
 
Nusaybin ilçesinde hizmet veren Aysan A.Ş, iki ülkenin karşılıklı anlaşmasıyla ticarete kapatılan Türkiye-Suriye arası Devlet Demir Yolları hattında aldığı özel izinle ticarete başladı. Alınan izin ile Nusaybin Gar Şefliği'nden 7 vagonluk çimento yükü Suriye'ye gönderilerek ilk sevkiyat yapıldı.

Aysan A.Ş'nin sahibi Müfit Adnan Yumuşak, kriz ortamında böyle biri girişimde bulunarak demiryolunun sınır ticaretine açılmasının büyük önem taşıdığı söyledi. Karayolu ile yılda 100 bin ton çimento ve petrol kuyularında gaz kaçırmayı önlemeye yönelik kullanılan Barit maddesini ihraç ettiklerini aktaran Yumuşak, bu kapasitenin 200 bin tona çıkacağını bildirdi.

İşadamı Yumuşak; "Türkiye - Suriye Devlet Demiryolları arasında yaptığımız girişimler sonucunda aldığımız özel izinle sınır ticareti kapsamında bundan sonra ticaretimize demir yollarıyla devam edeceğiz. Karayolunun aksine demir yollarıyla yıllık 200 bin ton çimento ve petrol kuyularında kullanılan gaz kaçırmayı önlemeye yönelik Barit maddesini ihraç edeceğiz. Mardin ve Nusaybin gar şeflikleri şuanda 7 vagona müsaittir. Buralarda yapılacak onarımlarla demir yollarıyla ihracatımızın daha da artmasını hedefliyoruz" dedi.

İhracata yönelik yatırımların yapılması gerektiğini ifade eden Yumuşak, dünya çapında bir kriz yaşandığını hatırlatarak, Türkiye'nin bunu aşması için üretimi artırıp ihracata yönelmesi gerektiğini söyledi. Yumuşak, "Ülkemize getireceğimiz dövizlerle cari açığı kapatıp yeni istihdam sahaları oluşturmak gerekiyor."diye konuştu.

Bu arada, demiryolu ile ilk ihracat yapıldı. Devlet Demir Yolları Makinisti Nevaf Abdulkerim Musa yönetimindeki 305 numaralı lokomotifle 140 tonluk çimento yükü 7 vagon ile Suriye'ye gönderildi
 
http://www.haberler.com/nusaybin-suriye-demiryolu-sinir-ticaretine-acildi-haberi/
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2012 / 19:00 Gönderen: trenren »

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: İlk özel hat mı acaba ?
« Yanıtla #6 : 04 Mayıs 2012 / 04:33 »
Bilgi güçtür, silahtır...
Bildiğini sanmak en hafifinden ahmaklıktır...
...
Yaşamın kendisine dair düşüncelerin tümünün ideolojik olduğunu bilmeyene ne denir acaba?

Sayılan örneklere verilecek yanıtı olmayınca insanın, konuya ideolojik yaklaştığımı öne sürüp, kurtulduğunu sanır!

1. Yineliyorum, trenren, öne sürdüğün herşey ideolojiktir, ve bu bir günah ya da ayıp falan da değildir!
2. Özel sektörün dinamik olduğu genel doğrudur ve buna itiraz etmem!
3. Özel sektörün işletme güdüsü kardır, var mı itirazın?
4. Soru; kamu yararı sözünden ne anlıyorsun? Sence nedir kamu yararı?
5. Kamu yararı olup karlılık vadetmeyen projeleri ne yapmalı?
6. Kullanılmayan hattın kiralanmasının ardından neler çıkacağını birlikte göreceğiz! Ama saydığım örnekler üzerinde düşün lütfen! telekom, tedaş, tekel, şeker fabrikaları, çimento fabrikaları, vd.
7. Fanatizm, bağnazlıktır! Çağlar boyunca da kimlerin, hangi ideolojilerin bağnaz olduğu bellidir!


Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1072
Ynt: İlk özel hat mı acaba ?
« Yanıtla #7 : 04 Mayıs 2012 / 05:18 »
Sayın Trenren,

İlgili haber 2008 yılına ait sanırım ;D

Ben de, 'yahu işgale hazırlandıkları ülkeye gidecek demiryolu hattını nasıl işletmeye açarlar?' diye düşünürken, haberin tarihini öğrendim!

Sonra da, ulaştırma bakanlığının projelerine baktım, onlar bile çıkamamışlar işin içinden, nasıl yapalım da en etkin yatırım ve işletmeciliği sağlayalım diye! Kınamıyorum, demiryolları konusunda bizden fersah fersah ileri olan AB ülkelerinde bile konuya ilişkin tam mutabakat yok!

O nedenle, Nusaybin'li ağaya ilişkin konuşmaya gerek yok! Genel olarak söylediklerimi ise dikkate almanı öneririm! Ne tümüyle özel sektör ne de tümüyle kamu sektörü bu işi çözemedi, çözemeyecek de! Kamu yararıyla kar güdüsünün ortak noktası henüz bulunamadı! Ara formüller deneniyor! Bakalım bizde nasıl olacak!

İdeolojik saygılar sunuyorum  ;D


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


İlk özel hat mı acaba ? Benzer Konular

ek ödemeler hakkında dava kazanıldımı acaba
ek ödemeler hakkında dava kazanıldımı acaba arkadaşlar arasında bi söylenti dolaşıyor bu konuda bilgisi olan varasa bi zahmet pa... Devamı...

Gösterim: 2168 - Yanıt: 0 - Başlatan:ibrahim hakkı
BİRİ BUNU AÇIKLAYABİLİR Mİ?ACABA?????
DEĞERLİ FORUM ÜYELERİ BU GÜN YEREL BİR GAZETEDE OKUDUĞUM HABERİ PAYLAŞMAK İSTİYORUM VE YORUMLARINIZI BEKLİYORUM....İZMİTTEN TREN... Devamı...

Gösterim: 4018 - Yanıt: 6 - Başlatan:meram_ekspresi
TAŞINDI: BİRİ BUNU AÇIKLAYABİLİR Mİ?ACABA?????
Bu konu Demiryolları ile ilgili haberler isimli bölüme taşındı. http://www.demiryolcuyuz.biz/forum/biri-bunu-aciklayabilir-miacaba-t1731.0.html Devamı...

Gösterim: 2957 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
TCDD ye Özel Bazı İstatistiki Veriler, Üyelere Özel Bölümde Paylaşılmıştır.
TCDD ye özel bazı istatistiki veriler, üyelere özel bölümde paylaşılmıştır. Devamı...

Gösterim: 1977 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
BİTER Mİ ACABA?
2008 yılında başlayan ve halen tamamlanamayan tren yolunu yeraltına alma çalışmalarına Eskişehirli, “Yeter artık!” diyor. Büyükş... Devamı...

Gösterim: 2020 - Yanıt: 0 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ