Gönderen Konu: İran Üzerinden Kazakistan-Türkiye Bağlantısı ve Avrasya Demiryolu  (Okunma sayısı 29 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1806

Kazakistan'dan İran üzerinden Türkiye'ye geçen ilk tren seferi şimdiden transit geçiyor. Kazakistan'ın Pavlodar kentinden bir hafta önce hareket eden tren, Türkmenistan'dan geçtikten sonra 19 Haziran'da İran'ın Tahran kentine ulaştı. Pilot tren, Orta Koridor'a giden bu alternatif rotayı kullanan birçok trenin ilki olabileceğinden, bu tarihi bir hizmet olabilir.

Hizmet, KTZ Express JSC tarafından organize ediliyor ve yolculuğunu tamamlamak için 12 güne ihtiyacı olacak. 48 adet 20 fitlik konteynerden oluşan tren, nihai varış noktasına ulaşana kadar toplam 6.336 kilometre yol kat edecek.


Çeşitlendirme ancak sınırlı

"Bugün Kazakistan'dan bir hafta önce hareket eden konteyner trenini karşıladık. Sonra Türkiye'ye gidecek. Kazakistan Devlet Başkanı Kasym-Jomart Tokayev, trenin Tahran'daki karşılama töreninde yaptığı konuşmada, zorlu jeopolitik koşullar göz önüne alındığında bu önemli bir olay" dedi.

Dahası, Kazak medyası, İran güzergahının gelişimini överek, bu güzergahı, transit güzergahlar ve alternatifleri söz konusu olduğunda Kazakistan'ın çeşitlendirme sürecinin başlangıç ​​noktası olarak nitelendirdi.


İran üzerinden ilk Kazakistan-Türkiye treni, Avrasya demiryoluna nasıl yardımcı olabilir?
20-06-2022 tarihinde 12:17 tarihinde yayınlandı
Kazakistan'dan İran üzerinden Türkiye'ye geçen ilk tren seferi şimdiden transit geçiyor. Kazakistan'ın Pavlodar kentinden bir hafta önce hareket eden tren, Türkmenistan'dan geçtikten sonra 19 Haziran'da İran'ın Tahran kentine ulaştı. Pilot tren, Orta Koridor'a giden bu alternatif rotayı kullanan birçok trenin ilki olabileceğinden, bu tarihi bir hizmet olabilir.


Hizmet, KTZ Express JSC tarafından organize ediliyor ve yolculuğunu tamamlamak için 12 güne ihtiyacı olacak. 48 adet 20 fitlik konteynerden oluşan tren, nihai varış noktasına ulaşana kadar toplam 6.336 kilometre yol kat edecek.

Çeşitlendirme ancak sınırlı
"Bugün Kazakistan'dan bir hafta önce hareket eden konteyner trenini karşıladık. Sonra Türkiye'ye gidecek. Kazakistan Devlet Başkanı Kasym-Jomart Tokayev, trenin Tahran'daki karşılama töreninde yaptığı konuşmada, zorlu jeopolitik koşullar göz önüne alındığında bu önemli bir olay" dedi.

Dahası, Kazak medyası, İran güzergahının gelişimini överek, bu güzergahı, transit güzergahlar ve alternatifleri söz konusu olduğunda Kazakistan'ın çeşitlendirme sürecinin başlangıç ​​noktası olarak nitelendirdi.


Kazakistan Cumhurbaşkanı Kassym-Jomart Tokayev ve İran Cumhurbaşkanı İbrahim Raisi, Tahran'da ilk Kazakistan-İran-Türkiye trenini karşılamasının ardından ortak basın açıklaması yaptı. Kaynak: Akorda.kz
KTZ Express JSC'nin eski AB temsilcisi Norlan Bagibayev, bir LinkedIn gönderisinde, Kazak hükümetinin daha fazla lojistik gelişme için doğru adımları attığını belirtti. Özellikle, Kazakistan-İran-Türkiye rotasının Orta Koridor'un tıkanıklığının giderilmesine katkıda bulunabileceğinin altını çizdi, ki bu ona göre Rusya'dan geçtikten sonra trafiğin önemli bir yüzdesini emdikten sonra şu anda önemli sorunlarla karşı karşıya.

Peki İran böyle bir rol oynayabilir mi? Orta Asya'daki ulaşımla ilgili olarak İran, Kazakistan'ın ağ ve terminallerindeki tıkanıklığı gidermesine yardımcı olabilir. Orta Koridor trafiği büyük ölçüde Kazakistan'a bağlıdır, bu nedenle tıkanıklık meydana gelirse tüm koridor sorunlarla karşılaşabilir. Bununla birlikte, Kazakistan bölgesel ulaşım akışlarını İran gibi farklı rotalar üzerinden çeşitlendirirse, Orta Koridor gibi uluslararası Asya-Avrupa rotaları bir miktar dolaylı rahatlama yaşayabilir.

Ancak Asya-Avrupa demiryolu taşımacılığı için İran üzerinden transit geçişe güvenmek gerçekçi bir seçenek değil. İran'ın hala ABD yaptırımlarına tabi olduğu, pazarını ve ülke üzerinden transit geçişini uluslararası şirketler ve İran toprakları üzerinden nakliyeyi kapsamayan sigorta komisyoncuları için çekici kılmadığı unutulmamalıdır.

İlgili bir örnek, İstanbul-Tahran-İslamabad tren servisidir. Son iki yılda karşılaştığı pek çok sorun arasında sigorta şirketlerinin kargoyu sigortalama konusundaki isteksizliği de yer alıyor. Sonuç olarak, yeni Kazakistan-İran-Türkiye servisi, Orta Koridorun bazı bölümlerindeki tıkanıklığın hafifletilmesinde gerçekten bir rol oynayabilir. Yine de, en azından şimdilik, sağlam bir alternatif olarak işlev göremedi.

Kaynak: https://www.railfreight.com/beltandroad/2022/06/20/first-kazakhstan-turkey-train-via-iran-how-can-it-help-eurasian-rail/
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter