Gönderen Konu: İstanbul-Tahran-İslamabad Seferleri 4 Mart da Yeniden Başlıyor  (Okunma sayısı 85 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1771

Pakistan Demiryolları'na göre, İstanbul-Tahran-İslamabad koridoru yarın 4 Perşembe günü hizmet vermeye başlayacak. Bu tarihte tren, on iki günlük bir yolculuğun ardından 16 Mart'ta İstanbul'dan İslamabad'a varacak. Geçiş süresi, Avrupa ile Pakistan arasındaki geleneksel deniz gezilerine kıyasla önemli ölçüde azaldı ve tamamlanması 45 güne kadar sürdü. Ayrıca tren, yolculuk başına yirmi 40 fitlik konteyner kapasitesine sahiptir.


İstanbul-Tahran-İslamabad koridoru 4 Mart'ta yeniden canlanıyor
Yayınlandı 03-03-2021 at 09:09
Pakistan Demiryolları'na göre, İstanbul-Tahran-İslamabad koridoru yarın 4 Perşembe günü hizmet vermeye başlayacak. Bu tarihte tren, on iki günlük bir yolculuğun ardından 16 Mart'ta İstanbul'dan İslamabad'a varacak. Geçiş süresi, Avrupa ile Pakistan arasındaki geleneksel deniz gezilerine kıyasla önemli ölçüde azaldı ve tamamlanması 45 güne kadar sürdü. Ayrıca tren, yolculuk başına yirmi 40 fitlik konteyner kapasitesine sahiptir.


İstanbul-Tahran-İslamabad veya ITI koridoru, Asya'nın siyasi ve ekonomik hükümetler arası bir örgütü olan Ekonomik İşbirliği Örgütü (ECO) çerçevesinde 2009 yılında başlatıldı. Çeşitli test yolculukları yapıldı, ancak o zamandan beri istikrarlı bir düzenli servis haline gelmedi. Bir yıl önce, servisin yeniden operasyonuyla ilgili söylentiler haberi yaptı, ancak bunlar bir teori olarak kaldı.

Bu yılın başlarında, Türkiye, İran ve Pakistan yeniden başlamayı ve nihayet uzun zamandır beklenen hizmeti başlatmayı amaçlayan görüşmeler başlattı. Üç ülke operasyonların başlaması için zaman çerçevesini belirtmedi ve bunun 2021'de bir noktada olacağını ima ettiler. Ancak, yaklaşık bir ay sonra, üçlü koalisyon vizyonunu gerçekleştirmeye hazır görünüyor.

Yeni İpek Yolu'nun bir parçası
Pakistan, Çin-Pakistan ekonomik koridorunun (CPEC) en büyük bileşeni olan ML-1 demiryolu hattı aracılığıyla ITI koridorunu Çin'in Kuşak ve Yol ağına bağlamak istiyor. Potansiyele rağmen, bu projenin gerçekleştirilmesi hala bazı altyapısal ve mali engellerle karşı karşıyadır.

ML-1 demiryolu projesi, güzergahla ilgili tartışmalar yeniden başladığında hala bitmemişti. O olmadan, Pakistan'ın Belucistan Eyaleti boyunca tren seferleri yapmak imkansızdır. Bu bölgedeki altyapı, Türkiye ve İran'daki ile aynı trenleri idare edemez. İzler bir asırdan fazladır ve birçok yeri kum tepeleri kapladığı için doğal koşullar durumu kolaylaştırmaz. ML-1 projesinin sonuçlandırılması, hattın yeniden açılması için ön koşul gibi göründüğü için, ITI ile BRI arasında bağlantı kurmak için kritik öneme sahipti.

Hızlı prosedürler
Anlaşılır bir şekilde, ML-1 demiryolu hattının inşaatı, ITI koridorunun yeniden açılması uğruna sadece bir ay içinde tamamlanmadı. Görünüşe göre ilgili üç parti ve Pakistan öncelikle bir şekilde bu adımı atlamaya karar verdi. Bu, ITI'nin Yeni İpek Yolu'nun bir parçası olmayacağı anlamına mı geliyor? Henüz bu sorunun net bir cevabı yok.

Bu durumda, iyi haber, Avrupa'yı Pakistan ve genel olarak Orta Doğu Asya'ya bağlayan neredeyse unutulmuş bir hattın yeniden işletilmesine yönelik nihai kararla ilgilidir. Çin ile genişletilmiş bağlantı, muhtemelen rotanın tam potansiyeline ulaşmasına yardımcı olacak bir sonraki gelişme olacaktır. O olmasa bile, şu an için, iki bölge için demiryolu yoluyla ticaret olanaklarını test edecek olan Avrupa için Orta Asya'ya doğrudan demiryolu sağlayacağı için, bağlantının ortaya çıkan olasılıkları çoktur.

Kaynak: https://www.railfreight.com/corridors/2021/03/03/istanbul-tehran-islamabad-corridor-to-revive-on-4-march/
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter