Gönderen Konu: İstasyona Yaklaşan Tren Tekerlek Bodenlerinin Lazerle Kontrolü  (Okunma sayısı 7131 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745

Merhaba Değerli Arkadaşlarım.
Elektronik algılıyıcıların ve buna bağlı olarak bilgisayar sistemlerinin gelişmesi, demiryolu yol ve araç kontrollerinde de büyük kolaylık ve hız sağlamaktadır. Bunlardan birisi olan, bu tekerlek boden kontrol sistemi, trenlerin, büyük istasyon veya garlara gelişlerinde, tekerlekleri otomatik olarak kontrol edip, boden aşınması hakkında hızlı olarak bilgi edinilmesini sağlamaktadır.
Sistem, basitçe rayların iç ve dış taraflarına karşılıklı olarak yerleştirilen lazer üreteci ve lazer algılayıcı sensörler, bu sensörlerden gelen bilgiyi çok hızlı bir şekilde analiz edip sorunları uyarı vererek hafızasına kaydeden bir bilgisayardan oluşmaktadır. Konulacak sensör sayısı, maksimum tekerlek çapına göre hesaplanır. Tekerlek her bir sensörün önünden geçerken, belirli bir oranı kontrtol edilir. Örnek olarak; Her sensör tekerleğin 5/1'ini ölçüyorsa, dönen tekerleğin tamamı için 5 adet sensör gerekir. Ölçüm sırasında tespit edilen kusurlar, dingilleri sayarak ve sağ/sol tekerlek olarak hafızaya kaydedilir ve anında uyarı mesajı monitörde görülür. Sistemin bilgisayarına, tekerleklerin maksimum ve minimum boden deformasyon bilgileri, bakım personeli tarafından bir seferliğine yüklenir. Bu bilgilere göre ölçüm yapılan tekerleklerdeki deformasyonlar, daha minimum seviyedeyken tespit edilir. Bu sistemin geliştirilmesi yönünde çalışmalar halen devam etmektedir. Bu geliştirmelerin sonunda, tam tekerlek kontrolü ve kusurların fotoğraflarının da çekilmesiyle kontrol personeline eksisksiz bilgi sağlayabilen bir sistem oluşturulması öngörülmektedir.
 Algılayıcıların önüne, kar veya yabancı bir cisim geldiğinde sistem uyarı vermektedir. Depo girişleri, kuşak hatları veya istasyon girişleri gibi ihtiyaç duyulan bölgelerde uygulanabilmektedir.
Yoğun olarak kullanılan trenlerde, hızlı bir şekilde tekerlek kontrolü sağlanmaktadır. Bu  oluşabilecek sorunlar, daha başlama aşamasında tespit edilerek, gerekli önlem alınabilmektedir. Sistem geliştirmeleri devam etmekle birlikte, Amerika ve Kanada'nın, bazı bölgelerinde kullanılmaktadır.

Aşağıda, konunu daha iyi anlaşılması için basit bir animasyon videosunun linki var. Tekerleklerin nasıl ölçüldüğünü ve ölçüm sonuçlarının, bilgisayar monitöründeki görüntüsü yer almakta.
Saygılarımla.
 
 









Web Sayfası:  http://www.kldlabs.com/?page_id=29


« Son Düzenleme: 05 Ekim 2016 / 11:27 Gönderen: Ömer Tolga Sümerli »
Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK

Adk System Advertising


Çevrimiçi ATALAY

  • Uzman Üye
  • ****
  • İleti: 269
  • İNSAN; OKUR, DÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR
Ynt: Tren Tekerleklerinin otomatik kontrolu
« Yanıtla #1 : 02 Ocak 2010 / 20:50 »
sn.sümerli,
,dizilerin güvenliğnde çok önemli  yeri olan tekerleklerin geometrik ölçülerinin  elle (kumpas/şablon-mastar) veya gözle  tesbit edilmesi , kolay olmadığı gibi  hatalı da olma ihtimali mevcutur.Bu sebeple daha kolay,seri,ve sağlıklı ölçüm için ; sensör ve lazer algılayıcılı elektronk cihazlar üretilmiş olup avrupa ülkelerinin çoğunda da kullanılmaktadır.
Bahis konusu cihazları imal eden firmalar ,1990 ve sonrası yıllarda TCDD de tanıtımını /ve  denemesini yapmışlarsa da   ilgili/yetkililer  satın alıp TCDD de kullanılmasını sağlamamışlardır.Bunun sebebi sadece , ilgili mercideki yetkililerin konuyu ve konunun ciddiyetini kavrayamamasıdır..Tekerleklerin tüm araçlarda  ölçülmesi,değerlendirilmesi i ,servise engel durumda olanların hizmetten alıkonması , ilgili teknisyenler tarafından her ne kadar titizlikle yapılıyorsa da, teknolojilerden yararlanarak  yapılan işten tam emin olmak daha önemlidir.Sözünü ettiğiniz cihazlarla bodenlein kalınlık/yükseklik ölçülerine ilaveten teketlek çap ölçüsü/farkı da denetlenebilmektedir.Bu cihazların en kısa sürede   önemli çıkış/varış garlarına konulması(tekerleklerın hatasından kaynaklanan drayı önleme açısından) çok önemlidir.Benzeri bir cihaz da dingil yataklarının sıcaklıklarını uzaktan anında ölçme için kullanılmaktadır..Bu cihazlar daha geliştirilerek tekerlek ve dingillerdeki hataları (yalpalık,çatlaklıklar,yuvarlanma yüzeyindeki profil bozukluğu,apletilik vb) tesbit etmek mümkün olabilecektir...Demiryolu taşımasının güvenliği kadar kurumunda itibarını düşünerek mümkün olabildiğice insan hatasına fırsat vermeyen modern cihazları (japonya,fransa vb ülkellerle birlikte) kullanmalıyız.Benzeri cihazları, dünyada demode olduktan sonra kullanmak , çok geri kalmış ülkelerin  durumuna düşmek demektir.Devletin TCDD yi desteklediği bu dönemde , kurum  çağdaş taşımacılık için büyük hamlalar yapmalı.Buda  çalışana değer vererek,teknolojiyi kullanarak ve işi bilenleri makama oturtarak olur..
İNSAN; OKUR,D ÜŞÜNÜR, ÜRETİR, PAYLAŞIR

Çevrimdışı Ömer Tolga Sümerli

  • Administrator
  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1745
Değerli Arkadaşlarım,
Konuyla ilgili olarak mermec firması tarafından hazırlanmış bir düzenek ve uygulama alanlarını gösterir link aşağıdadır.
Saygılarımla.

http://www.mermecgroup.com/diagnostics/rolling-stock-inspection/87/1/wheel-profile-and-diameter.php


Çalışmadan, Yorulmadan, Üretmeden Rahat Yaşamak İsteyen Toplumlar, Önce Haysiyetlerini, Sonra Hürriyetlerini, Daha Sonra da İstiklal ve İstikballerinin Kaybederler.
                                                                                                              Mustafa Kemal ATATÜRK


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


İstasyona Yaklaşan Tren Tekerlek Bodenlerinin Lazerle Kontrolü Benzer Konular

Hızlı Tren'de sona yaklaşıldı.
Milyarlarca dolarlık yatırım yapılan Türkiye'nin ilk hızlı tren projesinde sona yaklaşıldı. 23 Nisan'da Başbakan Erdoğan tarafın... Devamı...

Gösterim: 2424 - Yanıt: 1 - Başlatan:Demirkanat / Kürşad YAVUZ
Raylardaki Eğrilmelerin Lazerle Tespit Edilip Düzeltilmesi (Video)
Merhaba Değerli Arkadaşlarım.Doğal afetler ya da çeşitli etkenlerle raylarda oluşan yatay veya düşey eğrilmeler, lazerle tespit ... Devamı...

Gösterim: 3976 - Yanıt: 4 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
20 Saat'te İstasyona Yaya Üst Geçidi Yapılması (Video)
Sadece geceleri çalışılarak ve tabi istasyon kapatılmadan, toplamda 20 saatte, yaya üst geçidinin yapılmasını gösteren, "hızlı g... Devamı...

Gösterim: 3242 - Yanıt: 2 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Kardemir Almanya'dan Tren Tekerlek Üretim Hattı Alıyor
Alman metal işleme ekipmanları üreticisi Schuler, bu zamana kadar ürettiği en büyük tren tekerlek gövdesi imal eden, üretim hatt... Devamı...

Gösterim: 2505 - Yanıt: 1 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli
Tren / Tekerlek Kontrolünde Yeni Sensör Teknolojileri (video)
İlgili video :   https://youtu.be/7JSNhysI3oE Devamı...

Gösterim: 1010 - Yanıt: 0 - Başlatan:Ömer Tolga Sümerli