Gönderen Konu: istirahat ve kaza nedenleri  (Okunma sayısı 2978 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

cufcuf

  • Ziyaretçi
istirahat ve kaza nedenleri
« : 02 Ocak 2009 / 16:25 »

arkadaşlar ben iskenderun makinistiyim şuan orada çalışmaktayım duymuş oldugum kazadan dolayı çok üzüldüm ama şuna dikkatinizi çekerim bize verilen istirahati degerlendirmeden hareket eden arkadaşlarım var burada ne yazıkki blok trençiliği yapmaktayız ama arkadaşların bazıları istirahatini temin etmeden 23 veya 24 saati bulan tren seferleri yapmakta ben bunu anlamamakta güçlük çekiyorum lütfen istirahatimizi temin etmeden yola çıkmayalım şuan genel müdürlüğün emirleri fevzipaşa garda çiğnenmekte bazı gar şefleri ve hareket memurlarıda buna iştirak etmekte saygılarımla

Adk System Advertising


Çevrimdışı Trenci96

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 999
Ynt: istirahat ve kaza nedenleri
« Yanıtla #1 : 02 Ocak 2009 / 20:32 »
Değerli makinist arkadaşım,bu satırları yazarken sanki Sivastaki kazaya atıfta bulunup,nedeni hakkında ipucu veriyormuşsunuz gibi geldi bana!.Zaten şimdiye kadar kimseden sinyal ihlali dışında başka bir açıklama da gelmedi..
Dediğiniz çok doğru ve bizler yeterli istirahat ve dinlenme konularını bu forumda defalarca işledik ve personelin yorgun şekilde trafiğe sokulmaması gerektiğini altını çizerek belirttik..Ama maalesefki görüyoruz ki ; hem makinist arkadaşlarımız,hem de hareketçi ve ttm'lerimiz kendilerine göre gerekçelerle ve yöneticilerin de göz yummaları sonucu bu uygulamayı hala devam ettiriyorlar!!Makinist arkadaşımız için üzüntümüz çok derin ancak ya bu kazada yolculardan da çok sayıda ölenler olsaydı,vebalini vicdani olarak kim üstlenebilirdi ; personeli dinlendirmeden trafiğe sokanlar mı yoksa 3-5 kuruş fazla kazanacağız,evde daha çok vakit geçireceğiz düşüncesinde olan personel mi!..
Kaza,diziler  köprü üzerindeyken oluşmuş ve yanılmıyorsam kontraylar bojilerin dışarı çıkmalarını engelleyerek çarpma etkisiyle lokomotifi öndeki vagonun altına sokmuş!!Eğer bojiler ray dışına çıkabilselerdi ya makinist arkadaşımız da yaralanmadan kurtulabilirdi yada arkadaki diğer vagonlarda hat harici olarak belki çok daha büyük bir facia oluşabilirdi!!
Lütfen bu olaydan herkes kendisine düşen dersi çıkarsın ve trafiğin gerekleri neyse hem kendi güvenlikleri hem de yolcuların güvenliği için ona göre çalışılsın!
Saygılarla..

Çevrimdışı leventdurusoy

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 762
Ynt: istirahat ve kaza nedenleri
« Yanıtla #2 : 03 Ocak 2009 / 00:56 »
Trenci kardeşim sanırım arkadaşımızın yazdığını yanlış yorumladınız. Doğu ekspresi personeli treni sivastan teslim almışlardır. Yani yorgun oldukları söylenemez. cufcuf kardeşimiz bu kazayı hatırında tutarak yorgunluk nedeniyle başka kazaların olmaması konusuna dikkat çekmiştir ve son derece de haklıdır. Eski iş kanunu na göre makiinistlik ağır iş tanımına girmekteydi ve sürekli olarak 7,5 saatin üzerinde araç kullanmınıda yasaklıyordu. Gerçi TCDD mevzuatı bu kanunu yıllarca hiçe sayan uygulamalar yapmıştır fakat iş kanununun işçiler için olduğu varsayımı ile yapmıştır bunu. Sanki işçi olunca 7,5 saat geçilemez, memur olursan ölenene kadar çalışırsın mantığı yürütülmüştür.
Ben yinede cufcuf arkadaşımızın dikkat çektiği noktaya TCDD yöneticilerinin de kulak kabartacağını sanıyorum. Aksi durumda BİZ SÖYLEMİŞTİK  deriz ki dilimizden çekecekleri vardır.
Kazasız belasız bol trenli günler dilerim.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE

cufcuf

  • Ziyaretçi
Ynt: istirahat ve kaza nedenleri
« Yanıtla #3 : 06 Ocak 2009 / 17:25 »
sayın hocam size teşekkür ederim aynı fikirde olmamız beni onurlandırdı saygılarımla


Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter
 


istirahat ve kaza nedenleri Benzer Konular

Dörtyolda kaza
DÖRTYOL -AA- Adana'dan İskenderun'a giden 43005 sefer sayılı yük treni, Hatay'ın Dörtyol ilçesinde Deliçay mevkiindeki hemzemin ... Devamı...

Gösterim: 4235 - Yanıt: 6 - Başlatan:mehmet şahin
Türkoğlu'nda kaza
09.07.2008 tarihinde 53613 tren 43030/43013 makinalar 120 dingil  2400 ton,Köprüağzı – Türkoğlu arası klm. 49+600 de Flaşörlü ve... Devamı...

Gösterim: 2642 - Yanıt: 3 - Başlatan:mehmet şahin
Fevzipaşa'da Kaza
29.12.2009 tarihinde 53303 tren 43002 loko 60 dingil 1200 tonla (15 lik cevher) Nurdağ-F.Paşa arasında 51.blokta binde 20 rampa ... Devamı...

Gösterim: 9374 - Yanıt: 15 - Başlatan:mehmet şahin
TCDD Yolcu Şikayetlerinin Nedenleri
TCDD Yolcu Şikayetlerinin Nedenleri 1-TCDD ile her türlü sorun yaşan yolcunun ilk muhatabı gişe memurudur.gişe memurluğu işi sad... Devamı...

Gösterim: 3489 - Yanıt: 2 - Başlatan:trenren
Elazığ'da kaza
Elazığ'da yük trenini çekmeye giden lokomotifin hemzemin geçitte yolcu minibüsüne çarpması sonucu yaralanan 10 kişiden biri haya... Devamı...

Gösterim: 3863 - Yanıt: 3 - Başlatan:avniyavuz