Gönderen Konu: İzban / Kiraz  (Okunma sayısı 1222 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Göçebe (chomez)

  • Site Özel Üyesi
  • *****
  • İleti: 1080
İzban / Kiraz
« : 31 Mart 2018 / 22:37 »

Buyrun, bir güzel vaad daha :)

Başbakan Binali Yıldırım bugün katıldığı AKP Ödemiş ilçe kongresinde bir söz verdi.

'Şimdi İzban'ı Ödemiş'ten Kiraz'a uzatıyoruz.' dedi. *

Çok hoş bir haber, değil mi?

Ama küçük bir sakıncası var, İzban Ödemiş'e gitmiyor ki, Kiraz'a uzatılsın.

Verilmiş sözlerle Büyükşehir Belediyesinin Ulaşım Master Planına bakınca ilginç bir durum görüyoruz.

Kuzeyde;
1. Dikili - Bölge treni yok, İzban yok, Metro yok,
2. Bergama - İzban ve hızlı tren planlandı, projeleri bitti, yapımı ihale edilecek
3. Kınık- İzban'ın uzatılması sözü verildi (**),
4. Foça - Belediye ring otobüsleriyle İzban'a bağladı,
5. Menemen - Bölge ve anahat trenleriyle İzban çalışıyor,
6. Bornova - Metro çalışıyor,
7. Kemalpaşa - YHT geçecek sözü verildi, Torbalı'dan demiryolu planlandı, konvansiyonel hat bağlandı.
8. Merkezde - Çiğli-Karşıyaka-Bayraklı-Konak-Buca-Gaziemir ilçeleri İzban ve bölge trenlerinden yararlanıyor.
9. Güneyde - Menderes-Torbalı-Selçuk hem İzbandan hem de bölge ve anahat trenlerinden yararlanıyor.
10. Güneydoğu'da - Bayındır-Ödemiş-Tire bölge trenleri çalışıyor.
Master planda İzban çalışması öngörülüyor, TCDD elektrifikasyon ve sinyalizasyon planladı.
11. Kiraz - Raylı sistem yok, bugün Başbakan İzban sözü verdi :)
12. Beydağ -  Raylı sistem yok, söz veren de yok!
13. Balçova ve Narlıdere - Metro büyükşehir tarafından yapım ihalesinde,
14. Güzelbahçe- Seferihisar-Urla-Çeşme-Karaburun - Raylı sistem yok, İzmir Metronun uzun vadede Güzelbahçe'ye uzatılması düşünülüyor,
15. Urla ve Karaburun - Ulaştırma Bakanlığının iskele iznini bekliyor, bu amaçla alınmış süratli gemilerle denizden ulaşım planlandı.

Neresinden bakılırsa bakılsın, raylı sistemi kullanma açısından şanslı bir il İzmir.
Gerçekleşmiş yolculuk rakamlarına bakıldığında da, elimizde kesin veriler olmamakla birlikte, sefer sıklıklarına ve yolcu yoğunluklarına bakarak, yine raylı sistemi en etkin, en verimli kullanan kent olduğunu görüyoruz.

Gönül Sayın Başbakan'ın Seferihisar, Çeşme ve Dikili'ye de gidip gitmeyeceğini, giderse oralara da İzban sözü verip vermeyeceğini merak ediyor.
Sayın Başbakanın gönlü zengin olduğu için, yolcu projeksiyonları, maliyet hesapları gibi bilimsel araç ve yöntemler kendisinin söz vermesini engellemiyor. Ne var ki, sözkonusu hesaplarla çalışmak zorunda olan bürokrasi, hesapları ve raporları verilmiş sözlere adapte edinceye kadar seneler geçiyor :)

Bakalım bu kez nasıl olacak, kaç sene beklenecek?

Saygıyla,

(*) http://www.egedesonsoz.com/haber/yildirim-dan-o-proje-icin-mesaj-izmir-in-hazir-olmasini-bekliyoruz-statlardan-agzimiz-yandi/979086

(**) İzban'ın Kınık'a uzatılması Çandarlı limanının Soma'ya bağlanmasıyla birlikte ele alınması halinde, Çandarlı ve çevresinde oluşacak yoğun nüfus artışı nedeniyle ya ring otobüsleriyle ya da raylı sistemle İzban'ın Çandarlı ve Dikili'ye bağlanması gündeme gelebilir. Limanın ekonomik etkinlik seviyesine, dolayısıyla artacak nüfusa bağlı olacak gelişmeler bunlar.

Adk System Advertising



Paylaş delicious Paylaş digg Paylaş facebook Paylaş furl Paylaş linkedin Paylaş myspace Paylaş reddit Paylaş stumble Paylaş technorati Paylaş twitter